Skocz do zawartości

silnik 1.4 TDI 70KM


jerro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Szukam info na temat silnika 1.4 TDI 70 KM, a mianowicie, czy rzeczywiście należy uważać na to, że przy przebiegu 200-250 tys. dochodzi do powstania nadmiernego luzu osiowego wału korbowego. Przymierzam się do zakupu VW Polo z tym silnikiem, który rzekomo ma 180 tys. km i zaczynam mieć coraz większe wątpliwości.

Generalnie proszę o opinie na temat tego silnika. :)

Z góry dzięki za pomoc :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jerro napisał:

Witam :)

Szukam info na temat silnika 1.4 TDI 70 KM, a mianowicie, czy rzeczywiście należy uważać na to, że przy przebiegu 200-250 tys. dochodzi do powstania nadmiernego luzu osiowego wału korbowego. Przymierzam się do zakupu VW Polo z tym silnikiem, który rzekomo ma 180 tys. km i zaczynam mieć coraz większe wątpliwości.

Generalnie proszę o opinie na temat tego silnika. :)

Z góry dzięki za pomoc :piwko:

 

Jechales tym?

To jest zdecydowanie najgorszy silnik z jakim mialem do czynienia pod wzgledem kultury pracy i przyjemnosci z jazdy ;]

Jednym slowem: dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jechales tym?

To jest zdecydowanie najgorszy silnik z jakim mialem do czynienia pod wzgledem kultury pracy i przyjemnosci z jazdy ;]

Jednym slowem: dramat.

Brat miał Fabię z tym silnikiem, jechałem jako pasażer. Klekot był fest ;]

Generalnie auto ma być dla żony na dojazdy 60 km do pracy (40 km autostrady). Zależy mi wyłącznie na trwałości, kultura jest drugorzędna ;)

Dlatego spytałem o ten luz osiowy na wale, bo wada ta jest podobno bardzo kosztowna do naprawy :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat miał Fabię z tym silnikiem, jechałem jako pasażer. Klekot był fest ;]
Generalnie auto ma być dla żony na dojazdy 60 km do pracy (40 km autostrady). Zależy mi wyłącznie na trwałości, kultura jest drugorzędna 
Dlatego spytałem o ten luz osiowy na wale, bo wada ta jest podobno bardzo kosztowna do naprawy :hmm:

Przy tak duzych przebiegach warto pomyslec o nowym aucie. Nic uzywane nie zapewni porownywalnego poziomu bezawaryjnosci.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał:


Przy tak duzych przebiegach warto pomyslec o nowym aucie. Nic uzywane nie zapewni porownywalnego poziomu bezawaryjnosci.

 

To prawda, ale jak kupisz jakiegos japonca, z prostym silnikiem noPB to mysle, ze spokojnie wystarczy :ok:

Musialbym bardzo nie lubic swojej zony, zeby jej proponowac 1.4TDI w celu spedzania w nim 2h dziennie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

To jest zdecydowanie najgorszy silnik z jakim mialem do czynienia pod wzgledem kultury pracy i przyjemnosci z jazdy ;]

Jednym slowem: dramat.

Ma natomiast jedną zaletę. Spalanie na poziomie trójki nie jest niczym wyjątkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To fakt. Ale to jeden, jedyny plus tego silnika, minusy są tak potężne, że należy unikać tego silnika.
Co kto lubi, ja miałem ten silnik we dwóch służbówkach, ukręciłem może z 200kkm tym. Jak ktoś nie jest fanem motoryzacji (tak, wiem, ciężko w to uwierzyć, ale za oknem jest świat w którym większość ludzi ma w nosie jaki ma silnik pod maską) to auto z tym motorem spełnia swoją rolę.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję wlasnie przed tym autem i mam przez Was mętlik w głowie:hehe: Silnik ma 185 tys, serwis w ASO, wymieniony rozrząd, sprzęgło i parę innych gadżetów.

Alternatywnie mam Citroena C3 1.4 HDi.

Jak żyć? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym jednak C3 :P 1.4TDI jest dramatycznym silnikiem a pracuje tak jakby miał zaraz wyskoczyć z karoserii, w skrócie kultura pracy go nie obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jerro napisał:

Stoję wlasnie przed tym autem i mam przez Was mętlik w głowie:hehe: Silnik ma 185 tys, serwis w ASO, wymieniony rozrząd, sprzęgło i parę innych gadżetów.

Alternatywnie mam Citroena C3 1.4 HDi.

Jak żyć? ;]

 

Brać C3 albo szukać dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, format napisał:

Co kto lubi, ja miałem ten silnik we dwóch służbówkach, ukręciłem może z 200kkm tym. Jak ktoś nie jest fanem motoryzacji (tak, wiem, ciężko w to uwierzyć, ale za oknem jest świat w którym większość ludzi ma w nosie jaki ma silnik pod maską) to auto z tym motorem spełnia swoją rolę.

tapatalked
 

Tak, ale pytanie padło na forum motoryzacyjnym, więc nie sądzę, by ktoś miał powiedzieć coś pozytywnego o tym silniku oprócz spalania. To już lepiej poszukać czegoś z SDI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jerro napisał:

Brat miał Fabię z tym silnikiem, jechałem jako pasażer. Klekot był fest ;]

Generalnie auto ma być dla żony na dojazdy 60 km do pracy (40 km autostrady). Zależy mi wyłącznie na trwałości, kultura jest drugorzędna ;)

Dlatego spytałem o ten luz osiowy na wale, bo wada ta jest podobno bardzo kosztowna do naprawy :hmm:

 

Głowa ją rozboli od tego klekotu.

Żony nie lubisz czy jak?

 

Na takie przeloty to kup coś nowego lub prawie nowego z gazem i wio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, format napisał:

Ma natomiast jedną zaletę. Spalanie na poziomie trójki nie jest niczym wyjątkowym.

 

Podobne spalanie da się ukręcić benzynowym UPem 1.0.

Ja bym na miejscu @jerro szedł w tę stronę - prosty, niedoładowany motor, a ceny UPa/citigo niższe, niż polówki.

Do tego tylko 5 cm mniejszy rozstaw osi, więc wnętrza porównywalne. :oki:

 

volkswagen-up-dane-techniczne-wymiary.jp

polo.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale pytanie padło na forum motoryzacyjnym, więc nie sądzę, by ktoś miał powiedzieć coś pozytywnego o tym silniku oprócz spalania. To już lepiej poszukać czegoś z SDI. 
No tu się jednak zdecydowanie nie zgodzę. 1.4tdi jest znacznie przyjemniejszy w użytkowaniu niż 1.9sdi.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz nie pozostaje mi nic innego jak iść na forum francowatych i spytać, jak żyć z tą dyskoteką na desce rozdzielczej, która uruchamia się przy włączaniu kierunkowskazów :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 11:39, Luke16 napisał:

Wybrałbym jednak C3 :P 1.4TDI jest dramatycznym silnikiem a pracuje tak jakby miał zaraz wyskoczyć z karoserii, w skrócie kultura pracy go nie obowiązuje.

ale ma zaletę - w zimie sam otrzęsie całe auto z śniegu ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 07:08, Maciej__ napisał:

Jechales tym?

To jest zdecydowanie najgorszy silnik z jakim mialem do czynienia pod wzgledem kultury pracy i przyjemnosci z jazdy ;]

Jednym slowem: dramat.

Oj tam. Autoodśnieżanie w standardzie ma.

Dnia 27.01.2018 o 10:43, wladmar napisał:

Kiedyś zrobiłem trasę Fabią z tym silnikiem do Warszawy i z powrotem. Do tej pory mam tiki nerwowe, ten silnik to absolutnie mistrzostwo świata w kategorii "najgorszy wynalazek motoryzacyjny". Zdecydowanie odradzam. 

Ja tym jechałem z Wrocławia do Berlina i spowrotem... Roomsterem. Po betonach. Traumatyczne przeżycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Podobne spalanie da się ukręcić benzynowym UPem 1.0.
Ja bym na miejscu [mention=149782]jerro[/mention] szedł w tę stronę - prosty, niedoładowany motor, a ceny UPa/citigo niższe, niż polówki.
Do tego tylko 5 cm mniejszy rozstaw osi, więc wnętrza porównywalne. :oki:
 


Tylko Up ma 4 miejscs, a Polo 5.
Jeśli miałaby jeździć nim faktycznie tylko żona do pracy, to Up lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 
Szukam info na temat silnika 1.4 TDI 70 KM, a mianowicie, czy rzeczywiście należy uważać na to, że przy przebiegu 200-250 tys. dochodzi do powstania nadmiernego luzu osiowego wału korbowego. Przymierzam się do zakupu VW Polo z tym silnikiem, który rzekomo ma 180 tys. km i zaczynam mieć coraz większe wątpliwości.
Generalnie proszę o opinie na temat tego silnika. 
Z góry dzięki za pomoc :piwko:
Kup zonie Aygo z lpg. Kolega takie kupil polisingowe za okolo 20tysi jak jezdzi jak szaleniec to pali niecale 6,5-7l lpg a jak jedzie jak dziadzia 5l lpg policz po ile jest lpg i czy sie oplaca a zrywnosc i cisza w aucie duzo lepsza niz w tdi.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.01.2018 o 21:48, kenickie napisał:

Ja tym jechałem z Wrocławia do Berlina i spowrotem... Roomsterem. Po betonach. Traumatyczne przeżycie. 

 

Czyli nierówności od płyt betonowych na "A"18 były równoważone przez nierównomierną pracę silnika... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ArekMiz napisał:

 

Czyli nierówności od płyt betonowych na "A"18 były równoważone przez nierównomierną pracę silnika... :)

Taaak... wg właściciela siedzącego obok, antidotum na niemiłosierny wkur.., było utrzymywanie 3,5krpm na najwyższym biegu na tej drodze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.