Skocz do zawartości

P 0420


AGD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio nabyłem drogą kupna Yarisa Verso 1.3. Przy ogarnianiu autka zauważyłem brak świecenia kontrolki popularnie zwanej "check". Znalazłem przyczynę tj. spalona kontrolka, włos mi się zjeżył bo przecież nie świeci się ona tak długo by się uszkodzić. Po zapaleniu silnika nie oczywiście nie zgasła, odczytany błąd P0420 czyli katalizator. Po kasowaniu wraca po kilkuset kilometrach.

Wykres z sąd lambda na wolnych

Screenshot_2018-01-26-19-30-28-082_org.prowl.torque.png.f1a5c2a0e96958c7d30a6734b025f2ec.png

i 2500 obrotów

Screenshot_2018-01-26-19-30-53-921_org.prowl.torque.png.3ef3ec91231c92caeaa66f9def00fe97.png

Pytanie do braci następujące: co robić? 

1. Z powrotem założyć spaloną kontrolkę i udawać że nic nie widziałem.:phi:

2. Szukać katalizatora (nowy, używany, uniwersalny).

3. Pomiar spalin i jeśli o.k. to emulator.

4. ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta przypadłość tych Yarisów, że katalizator się wcześnie kończy. Masz 3 wyjścia,

1. zejść pod auto i sprawdzić, jaka sonda jest wkręcona za KATem, bo jak ktoś wsadził tam "noname" za 100 zł, to będzie sypać błędami,

2. jak sonda sprawna, wymienić katalizator (drogo)

3. odkręcić sondę, wkręcić tulejkę z małym otworkiem za 10zł  (tzw emulator sondy diagnostycznej), w tulejkę wkręcić sondę i jeździć 

Oryginalne sondy Denso w Toyocie mają małą tolerancję błędu, wystarczy małe niedomaganie katalizatora i check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, kaczorek79 napisał:

2. jak sonda sprawna, wymienić katalizator (drogo)

Ok. 400 zł za katalizator to chyba nie jest aż tak drogo.

 

43 minuty temu, kaczorek79 napisał:

3. odkręcić sondę, wkręcić tulejkę z małym otworkiem za 10zł  (tzw emulator sondy diagnostycznej), w tulejkę wkręcić sondę i jeździć 

Do pierwszego przeglądu na którym zbadają skład spalin. Za takie porady na tym kąciku powinny być ostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shapyr napisał:

Ok. 400 zł za katalizator to chyba nie jest aż tak drogo.

 

Do pierwszego przeglądu na którym zbadają skład spalin. Za takie porady na tym kąciku powinny być ostrzeżenia.

Tani zamiennik można sobie darować, bo zaraz znowu sypnie błędami, lepszy zamiennik np Walker, Bosal  do Verso kosztuje około 1000zł, jeśli Verso po 2002r, to na zamówienie w ASO za jeszcze większą kasę. Zapewniam Cię, że po wkręceniu tulejki na sondzie diagnostycznej nikt się nie przyczepi, a jeśli silnik nie jest w stanie agonalnym, to nawet na słabej sprawności katalizatora spaliny wyjdą bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kaczorek79 napisał:

to nawet na słabej sprawności katalizatora spaliny wyjdą bardzo dobrze.

Szkoda by się było zdziwić podczas takiej akcji:

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,policjanci-ze-spalinomierzami-zatrzymali-64-dowody-rejestracyjne,251485.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób analizę spalin. Jeżeli nie ma przekroczenia norm, zainwestuj dychę w emulator drugiej sondy.

 

Dnia 27.01.2018 o 16:41, shapyr napisał:

Do pierwszego przeglądu na którym zbadają skład spalin. Za takie porady na tym kąciku powinny być ostrzeżenia.

Ciekawe. Ja już ze dwa przeglądy przechodziłem z analizą spalin mając wkręcony emulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Gdzie sprzedają nowe katalizatory za 400zł? :-D

Michale,   to już są tanie rzeczy  ;] https://autosklep.istore.pl/pl/katalizator-ceramiczny-okragly-do-1600-ccm-euro-3-jmj01-50-euro3-1389980.html?gclid=CjwKCAiA47DTBRAUEiwA4luU2SijYRGVn-fg3D3L1a0mNxARB2UClzpPvgSmtgYpWdra7zGxrQHLXBoCkfwQAvD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jarek_g60 napisał:

To zamontuj to w toyocie gdzie kat jest z kolektorem 

wywalamy orginalny kolektor robimy baranka 4/2/1 i  juz ;] 

 

odpowiadałem koledze @NaczelnyFilozof - i tu sie zgadza tak? ;] 

nie musze znac budowy osprzetu w yarisie taaaakk? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Hondzie ( więc też silnik gdzie reguluje się zawory ręcznie) jak zawory wydechowe były za ciasne to pokazywało błąd średnio co 3 dni. Po regulacji problem zniknął. Może wina tkwi w regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AGD napisał:

Dzięki za sugestie. Jadę na SKP na spaliny i zobaczymy co dalej. Jakie są objawy niewłaściwej regulacji zaworów, na ucho da się to wyłapać czy trzeba czapkę zdiąć?

trzeba zrzucic pokrywe zaworów, szczelinomierz w reke i kontrola luzow. Dla wygody mozna podniesc jedna strone zeby kolo bylo w powietrzu, etedy wbijasz 5ty bieg i krecisz zeby sie ustawialy zawory do pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Prawidłowe wartości sondy diagnostycznej na wolnych obrotach powinny wskazywać między 0.7 a 0.8 volt.

Ja tam widzę, że druga sonda przy obrotach 2,5 tys. faluje od 0,3 do 0,8V, prawie dokładnie jak pierwsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.