Skocz do zawartości

Które akumulatory obecnie polecacie?


bengamin

Rekomendowane odpowiedzi

Już w kilku sklepach mówili mi, że niezależnie co kupisz 4 lata wytrzymają.

Ostatnio po 4 latach wymieniłem na to co było (jakiś polski z Mielca chyba AutoPart).

Rok temu jak potrzebowałem do SC, w jednym sklepie gość polecił Jenoksa "z grubszymi płytami" na dowód tego kazał podnieść i rzeczywiście był znacząco cięższy. Niestety kosztował +50% tego co Varta - właśnie ją kupiłem (z zastrzeżeniem, że wytrzyma 4 lata ;] ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku roku kupowałem przez sklep internetowy inter cars z odbiorem w sklepie stacjonarnym na miejscu u mnie we wiosce aku Exide Excell.Różnica wynosiła -40zł od ceny jak dla kogoś "z ulicy" kto chciałby kupić identyczny w sklepie stacjonarnym.Stary zostawiłem przy odbiorze.Wszystko działa jak należy, jestem zadowolony i mogę tylko polecić:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Bierz najtańszy i tak nie wytrzyma tyle co fabryczny.

To ja mam chyba szczeście. Mam już trzecią Vartę (niebieską) która ma już 8 lat i ciągle działa. Poprzednie nie doczekały do końca zywota bo sprzedałem z nimi auto jak miały 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję najtańsze. Znajomy polecił mi jedno miejsce i facet ma ukraińskie, najtańsze a jednocześnie ciężkie lecz trzeba na dzień dobry elektrolit sprawdzić czy w ogóle jest najstarszy ma 3 lata i nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Slawcio napisał:

Westa Forse, Topla, Banner, Jenox Gold, FIAMM

Forse podupadło trochę na jakości i z dostępnością też nie jest tak dobrze. Banner niestety też niczym się nie wyróżnia już.

Topla, Yuasa, Amega, może Jenox lub Autopart albo dać szansę Kozak'owi.

 

10 godzin temu, wladmar napisał:

Obojętne, omijaj tylko najtańszą marketową chińszczyznę. Cała reszta jest absolutnie identyczna. Akumulator to naprawdę proste urządzenie. 

absolutnie nie. Grubość płyt ma bezpośredni wpływ na żywotność aku szczególnie dla diesel'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ozarek napisał:

absolutnie nie. Grubość płyt ma bezpośredni wpływ na żywotność aku szczególnie dla diesel'a

 

Niby tak, ale w praktyce wpływ na żywotność akumulatora ma głównie sposób jazdy. W służbowych dieslach (robiących 40-50 kkm rocznie) akumulator wytrzymuje 3 lata, niezależnie od tego jakiej jest firmy i ile kosztował. Jeżeli ktoś więcej stoi, niż jeździ, to może jest inaczej. W prywatnych benzynach nie pamiętam kiedy kupowałem ostatnio akumulator - fabryczne bez problemu  wytrzymują 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

W służbowych dieslach (robiących 40-50 kkm rocznie) akumulator wytrzymuje 3 lata, niezależnie od tego jakiej jest firmy i ile kosztował.

bo nie firma i cena jest wyznacznikiem tylko technologia. Sposób eksploatacji ma duży wpływ, ale jakbyś miał aku ''w starym stylu'' to przy takim użytkowaniu przeżyłby dużo więcej niż tylko 3 lata ;)

Niemniej faktycznie skupiając się wyłącznie na parametrach cena/waga to bierzemy najtańszy spełniający wymagania auta i wychodzący poprawnie na testach sklepowych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bengamin napisał:

 

Niestety nadeszła ta chwila i akumulator "się skończył"

 

Co obecnie jest polecane na rynku?

Potrzebuje 60Ah do Diesla.

 

Dzięki

W sumie Kazdy wg zalecen producenta AUTA.

UWazaj na wymiary bo mozna sie rozminac.

Mialem podobny dylemat ory  Magnetti po 8 latach zamienilem na VARTA silver cos tam 77Ah 780A

cena 360 zl

Kazdy zachwala co ma, ja uwazam, ze AKu tak czy siak wytrzyma 3-4 lata min, potem to loteria.

Aku porownywalne czy polski czy ukraina czy czechy czy niemcy to ceny +/-30 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

Aku porownywalne czy polski czy ukraina czy czechy czy niemcy to ceny +/-30 zl

Tylko co znaczy porównywalne, bo chyba nie o pojemność chodzi:hmm:

W takim wypadku ten przywoływany wcześniej kozak jest tańszy nie o 30 a o ponad 100 złotych względem 360 eta za vartę http://allegro.pl/akumulator-kozak-ko770-77ah-780a-sae-77ah-hit-i5549453067.html? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, volf6 napisał:

Tylko co znaczy porównywalne, bo chyba nie o pojemność chodzi:hmm:

W takim wypadku ten przywoływany wcześniej kozak jest tańszy nie o 30 a o ponad 100 złotych względem 360 eta za vartę http://allegro.pl/akumulator-kozak-ko770-77ah-780a-sae-77ah-hit-i5549453067.html? 

 

Moze o doswiadczenie w produkcji?

Moze o technologie o ile cos moze sie znacznie zmieniac?

Moze KOZAT taki tani bo korzysta  z technologii sprzed 10 lat?

Nie wiem.

Tez rozwazalem KOZAKA czy jakis inny polski za 215 bodaj, jednak aku na tyle rzadko sie wymienia ze 50-150 zl oszczedzic staje sie pomijalne.

Wszystko fajnie jak kreci, a jesli w wyniku np uderzenie, wjechania w mega dziure i wstrzasu poobrywaja sie plyty w tanim.

Nie wiem, niech fachowcy od tech prod aku sie wypowie jak to wyglada.

jesli aku wytrzyma 5 lat to ten 100zl drozszy miesiecznie wychodzi 1,66 zl:)

Ile wydaja ludki na papierosy, e papierosy czy uzywki w tym czasie?

Jedna butelka pepsi to 3 dni niejako zaplacone

Zatem czy VARTA jest duzo drozsza?

Dlatego przestalem palic bo zamiast tego i lepiej sie czuje i mam full pakiet PZU na auto za niejako free

Kazdy produkt ma swego nabywce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

Moze KOZAT taki tani bo korzysta  z technologii sprzed 10 lat?

widzisz sęk w tym, że to obecna technologia jest bardziej oszczędna i mniej trwała niż ta sprzed 10lat, więc niestety argument sobie wybrałeś bardzo nietrafiony.

Wzrósł prąd zwarciowy, aku wymagają mniej uwagi , albo wcale, od użytkownika ale kosztem tego jest trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jeszcze jak aku jest umieszczony w aucie.

W chevoletach mam je jak na dłoni, więc sprawdzenie poziomu elektrolitu w zwykłym aku z korkami nie stanowi problemu.

We francy żeby go wymienić spędziłem godzinę na rozbieraniu plastkowych osłon i połowy podszybia. Jakbym miał co kwartał tam grzebać i sprawdzać koreczki to bym się pociął chyba :facepalm:  W takim miejscu tylko dobry bezobsługowy musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, iwik napisał:

Jakbym miał co kwartał tam grzebać i sprawdzać koreczki to bym się pociął chyba

a po jaką cholerę Ty tam chcesz co kwartał zaglądać?

23 minuty temu, iwik napisał:

W takim miejscu tylko dobry bezobsługowy musi być.

bezobsługowy w jakim rozumieniu? Niewymagający uzupełniania stanu czyli uszczelniony z zamkniętym obiegiem czy totalnie szczelnie zaspawany bez żadnego dostępu do cel?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ozarek napisał:

 

bezobsługowy w jakim rozumieniu? Niewymagający uzupełniania stanu czyli uszczelniony z zamkniętym obiegiem czy totalnie szczelnie zaspawany bez żadnego dostępu do cel?

 

Nie mam pojęcia. Było napisane 'bezobsługowy', dostępu do cel nie widziałem. Nie wiem czy "szczelnie zaspawany".

Mam nadzieję że wystarczy na min 5 lat jak fabryczny, bo częściej zaglądać tam nie zamierzam. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Po przebojach z boschem, Varta i fabrycznymi aqu skody olalem temat i wsadziłem najtansze co było w sklepie, czyli Harta 60Ah. Parametry ok.

Zobaczymy ile wytrzyma.

A jakiez to przeboje z Boschem, Warta i fabrycznym miales?

Mam malego Boscha w domu po japoncu i ma chyba z 10 lat i sluzy jako dawca pradu w razie potrzeby do motoru.

Ladowalem go przez ostatnie 5 lat moze ze 3 razy.

W zony aucie S4 byl chyba z 8 lat w benzynie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

A jakiez to przeboje z Boschem, Warta i fabrycznym miales?

Mam malego Boscha w domu po japoncu i ma chyba z 10 lat i sluzy jako dawca pradu w razie potrzeby do motoru.

Ladowalem go przez ostatnie 5 lat moze ze 3 razy.

W zony aucie S4 byl chyba z 8 lat w benzynie

 

Już tu pisałem, nówka 2msc  sztuka Boscha s4 z trudem reklamowana, 3 wizyty w aso, 2 miesiące czekania na wymianę na nowy. Uznali tylko dzięki papierom z ASO, że auto sprawne i pomiarom z ASO.

Varta pół roku, reklamacja nie uznana, dalsza walkę odpuściłem.

W octawi w ciągu 2 lat gwarancji aqu wymieniony 2x, za free, ale padały bez oznak, zawsze w głuchej puszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

A jakiez to przeboje z Boschem, Warta i fabrycznym miales?

Mam malego Boscha w domu po japoncu i ma chyba z 10 lat i sluzy jako dawca pradu w razie potrzeby do motoru.

Ladowalem go przez ostatnie 5 lat moze ze 3 razy.

W zony aucie S4 byl chyba z 8 lat w benzynie

 

Już tu pisałem, nówka 2msc  sztuka Boscha s4 z trudem reklamowana, 3 wizyty w aso, 2 miesiące czekania na wymianę na nowy. Uznali tylko dzięki papierom z ASO, że auto sprawne i pomiarom z ASO.

Varta pół roku, reklamacja nie uznana, dalsza walkę odpuściłem.

W octawi w ciągu 2 lat gwarancji aqu wymieniony 2x, za free, ale padały bez oznak, zawsze w głuchej puszczy.

 

Zresztą, Hart ponoć coś wspólnego z boschem ma.

Padnie, to kupię kolejny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Zwłaszcza, ze Bosch akumulatorów nie produkuje, bo robi to za niego Varta:phi:

Prawda. Kto tam teraz rozgryzie te wszystkie powiązania.

Nie wiem czy naprawde hart ma z nimi coś wspólnego, czy to inwencja twórcza sprzedawców, dla mnie to nic nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Zresztą, Hart ponoć coś wspólnego z boschem ma.

Padnie, to kupię kolejny.

A ponoc dla Boscha robi VARTA:)

i jak tu wierzyc.

Rozwazalem tez FIAMMa ceny tych "markowych" bardzo podobne +/-20 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

... a jak z akumulatorami EFB to stop-start? Coś wartego polecenia w rozsądnej cenie? 

Obecna Varta EFB 75Ah padła po 3 latach. Brać najtańszego Sznajdera za 330zł, czy warto dopłacić?

 

Sznajder Carbon EFB 12V 74Ah 720A - 330zł

Sznajder ------------------80Ah           - 380zł

Zap Carbon EFB 80Ah 750A                - 400zł

AUTOPART GALAXY EFB 80AH 740A  - 460zł

YUASA YBX7115 12V 80AH 730A EFB - 480zł

 

 

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, volf6 napisał:

A te większe wejdą do auta, bo porównujesz obudowy (74Ah Sznajder) o długości 276mm z 315mm (reszta)?

tak, moja obecna varta to 315x175x175 (B13)

z tego co widzę, to wejdą akumulatory 80-90Ah od innych producentów i krótsze (są chyba ze 3 możliwości mocowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.01.2018 o 10:37, volf6 napisał:

Zwłaszcza, ze Bosch akumulatorów nie produkuje, bo robi to za niego Varta:phi:

 

Akumulatory Bosch i Varta produkowane są w zakładach Johnson Controls (właściciel marki VARTA). Różnią się kanałem dystrybucji i naklejką.

Nie mam 100% pewności jak jest w tej chwili, ale raczej większe rewolucje się ostatnio nie dokonały, więc 'zwykłe' akumulatory są produkowane w Czechach. AGM, EFB w Niemczech.

Wszystkie markowane Kagery, Sakury, Harty i pewnie masa innych dostarczana jest przez Robert Bosch GmbH, bo od nich jest prościej. Nawet zbytniej tajemnicy z tego nie ma, bo dostawcę zwykle można wyczytać w karcie gwarancyjnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Azbest napisał:

tak, moja obecna varta to 315x175x175 (B13)

z tego co widzę, to wejdą akumulatory 80-90Ah od innych producentów i krótsze (są chyba ze 3 możliwości mocowania) 

a jakie ma obecna varta parametry?

Ja bym mimo wszystko nie zmniejszał gabarytu i nie chodzi o pojemność tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecicie do japończyka? Obecnie Yuasa YBX3057 45Ah/400A, zastanawiam się nad nieco wyższą serią 5000, mianowicie 5057 48Ah/430A, ale może coś innego jest warte uwagi? Niestety większość co widzę ma pojemność 40-45Ah ale niski prąd rozruchowy poniżej 400A  :no: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, analyzer64 napisał:

Co polecicie do japończyka? Obecnie Yuasa YBX3057 45Ah/400A, zastanawiam się nad nieco wyższą serią 5000, mianowicie 5057 48Ah/430A, ale może coś innego jest warte uwagi? Niestety większość co widzę ma pojemność 40-45Ah ale niski prąd rozruchowy poniżej 400A  :no: 

Nie wiem jak u Ciebie,  ale ja zawsze najpierw patrzyłem na wymiary - japończyki często mają jakieś nienaturalnie wysokie, albo cienkie. Potem dopiero prąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mike_wwl napisał:

Nie wiem jak u Ciebie,  ale ja zawsze najpierw patrzyłem na wymiary - japończyki często mają jakieś nienaturalnie wysokie, albo cienkie. Potem dopiero prąd. 

 

Tak, akumulator jest wąski i wysoki ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centry (futura) wytrzymywały po 8 lat, zwykle dając objawy wcześniej że mają dość, wolniej kręcąc czy alarm się włączał, ale auto odpalało.

Niektóre te tańsze mają taki dziwny efekt, ze działa, działa i nagle po zgaszniu potem jest kaplica.

Edytowane przez Cinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Tak, akumulator jest wąski i wysoki ;] 

No to najpierw dopasuj,  ja w Avensisie kupiłem 5 mm szerszy i trochę inaczej wyprofilowany i musiałem przerabiać podstawkę (na szczęście wystarczyło "wyjajować" otwory) inaczej był niebezpiecznie blisko automatu rozrusznika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:

a jakie ma obecna varta parametry?

Ja bym mimo wszystko nie zmniejszał gabarytu i nie chodzi o pojemność tylko.

EFB 75Ah/700A, ale po zmianie akumulatora deaktywuje stop-start permanentnie. Samochód też jest w wersji bieda, wiec ma minimalną jak na mondeo ilość odbiorników prądu. 

Myślę ze zmiana z 75 na 72-74Ah nie zrobi różnicy, a kolejne akumulatory to raczej 80Ah z cenami +100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Azbest napisał:

Myślę ze zmiana z 75 na 72-74Ah nie zrobi różnicy, a kolejne akumulatory to raczej 80Ah z cenami +100zł.

Tobie może nie, ale cholera wie jak elektronika elektronika oceniająca stan aku do tego podejdzie. Sam piszesz, że po zmianie deaktywuje Ci S&S.

Ja bym poszedł w tego Zapa Carbon 80Ah, który wrzucileś w poście wyżej, bo jak rozumiem Sznajder 80Ah nie jest pod EFB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ozarek napisał:

Tobie może nie, ale cholera wie jak elektronika elektronika oceniająca stan aku do tego podejdzie. Sam piszesz, że po zmianie deaktywuje Ci S&S.

Ja bym poszedł w tego Zapa Carbon 80Ah, który wrzucileś w poście wyżej, bo jak rozumiem Sznajder 80Ah nie jest pod EFB?

Nie - to ja sam dezaktywuje S&S permanentnie za pomocą komputera. Stan akumulatora i jego typ też zresetuje i wybiorę odpowiedni w ustawieniach - mogę też wyłączyć jego monitorowanie i inteligentne ładowanie (wtedy alternator cały czas daje 14,8V).  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ozarek napisał:

Tobie może nie, ale cholera wie jak elektronika elektronika oceniająca stan aku do tego podejdzie. Sam piszesz, że po zmianie deaktywuje Ci S&S.

Ja bym poszedł w tego Zapa Carbon 80Ah, który wrzucileś w poście wyżej, bo jak rozumiem Sznajder 80Ah nie jest pod EFB?

Chyba jest a ZAP i Sznajder to pewnie to samo, bo przecież jedna firma a niedawno jeszcze Jenoxa kupili...

Start/stop to chyba kolega chce osobiście na stałe wyłączyć;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał:

Nie - to ja sam dezaktywuje S&S permanentnie za pomocą komputera. Stan akumulatora i jego typ też zresetuje i wybiorę odpowiedni w ustawieniach - mogę też wyłączyć jego monitorowanie i inteligentne ładowanie (wtedy alternator cały czas daje 14,8V).  

ok, źle zrozumiałem - w takim układzie te kilka Ah różnicy nie zrobi, ale jak chcesz całą elektronikę ogłupić/wyłączyć to po co Ci EFB?

Godzinę temu, volf6 napisał:

Chyba jest a ZAP i Sznajder to pewnie to samo, bo przecież jedna firma a niedawno jeszcze Jenoxa kupili...

ja to wiem, ale jak nie opisują jako EFB to z jakiegoś powodu to robią. Możliwe, że to co nie przejdzie kontroli jakości pod EFB idzie jako zwykły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ozarek napisał:

ok, źle zrozumiałem - w takim układzie te kilka Ah różnicy nie zrobi, ale jak chcesz całą elektronikę ogłupić/wyłączyć to po co Ci EFB?

nie chcę - wyłączę jedynie S&S żeby nie mordować już nowego akumulatora, ale planuję zostawić całą resztę "inteligencji", dłuższe podtrzymanie urządzeń .. stąd EFB. 

Jeśli to mi zamorduje kolejny akumulator, to będzie powrót do lat '90 - tani kwasiak i zupełnie ogłupienie elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.