Jump to content

Które akumulatory obecnie polecacie?


Recommended Posts

Jeśli cos ma posłużyć dłużej to musi to być akumulator z płytą odlewaną grawitacyjnie, a niestety większość dostępnych ma kratkę cięto ciągnioną. I na nic się zda mówienie mam jenoxa i polecam, miałem bannera i nie narzekałem itp. 
YT - świat akumulatorów
Te odlewane grawitacyjnie faktycznie średnio wytrzymują dłużej, ale też mają mniejszy prąd rozruchowy. Według mnie nie ma co się doktoryzować z akumulatorów, bo długość ich życia w dużej mierze zależy od warunków eksploatacji i od szczęścia.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
On 07/02/2021 at 9:25 AM, maro_t said:

 

przecież to wszystko produkowane jest w podobnych fabrykach, podobnymi technologiami to czym ma się różnić?

 

Ta sama fabryka, tą samą technologią, może zrobić płytę 3mm i 5mm... 

Link to post
Share on other sites

Ja zauważyłem jeszcze jedno na przykładzie grupy vw. U mnie w pancerwagenie oryginał wytrzymał 8 lat, 61Ah w dieslu - wymieniłem bo wolno kręcił w zimę. W sodzie żony benzyna - taki sam 61 ale produkcja czeska padł do zera z nienacka chyba po 3.5 roku. U teścia w szkodzie - 61 Ah diesel padł do zera po 2 latach. Jakiś niefart do skod mamy😂

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Camel napisał:

Ja zauważyłem jeszcze jedno na przykładzie grupy vw. U mnie w pancerwagenie oryginał wytrzymał 8 lat, 61Ah w dieslu - wymieniłem bo wolno kręcił w zimę. W sodzie żony benzyna - taki sam 61 ale produkcja czeska padł do zera z nienacka chyba po 3.5 roku. U teścia w szkodzie - 61 Ah diesel padł do zera po 2 latach. Jakiś niefart do skod mamy😂

 

to pech jakiś jednak :)

miałem o2fl obydwie u mnie do 9 roku i w jednej i drugiej w momencie sprzedaży były fabryczne aku, 1.6tdi (tutaj 61ah) i 1.2 tsi tutaj nie pamiętam jaki

co istotne aku nie wykazywały nadal zmęczenia w momencie sprzedaży... tdi był z 2010r a tsi z 2011r

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, grogi napisał:

 

Ta sama fabryka, tą samą technologią, może zrobić płytę 3mm i 5mm... 

Czy jak stara prawda ludowa mówi brać to co najwięcej waży ;)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Ja zauważyłem jeszcze jedno na przykładzie grupy vw. U mnie w pancerwagenie oryginał wytrzymał 8 lat, 61Ah w dieslu - wymieniłem bo wolno kręcił w zimę. W sodzie żony benzyna - taki sam 61 ale produkcja czeska padł do zera z nienacka chyba po 3.5 roku. U teścia w szkodzie - 61 Ah diesel padł do zera po 2 latach. Jakiś niefart do skod mamy
Tak jak piszesz niefart, bo na tej podstawie ciężko jakieś wnioski wyciągnąć. Samochody tak samo użytkowane?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
On 2/3/2021 at 7:13 AM, robciolas said:

Ostatnio kupuję Specbat, dobre i tanie, więc nie widzę sensu przepłacać.

 

I ile ci wyrzymuja?

Ostatnio kupilem taki https://specpart.pl/specpart-akumulator-60ah-480a-specbat-p-wysoka.html jako kompletnego krzaka, tylko dlatego ze byl tani. Kosztowal 150zl jakies 3 msc temu a teraz widze ze taniej. Spoko opcja bo dowiezli za darmo i zabrali stary.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, janusz napisał:

Tak jak piszesz niefart, bo na tej podstawie ciężko jakieś wnioski wyciągnąć. Samochody tak samo użytkowane?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Bardzo podobnie. Te co padły były czeskie i najwyraźniej płyta się jakaś oberwała 😭

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2021 o 06:30, Camel napisał:

Ja zauważyłem jeszcze jedno na przykładzie grupy vw. U mnie w pancerwagenie oryginał wytrzymał 8 lat, 61Ah w dieslu - wymieniłem bo wolno kręcił w zimę. W sodzie żony benzyna - taki sam 61 ale produkcja czeska padł do zera z nienacka chyba po 3.5 roku. U teścia w szkodzie - 61 Ah diesel padł do zera po 2 latach. Jakiś niefart do skod mamy😂

mi w superb2 oryginalny VW by Varta padł po roku (zwarcie w celi i rozgrzewał się), na gwarancji wymieniony na VW by Exide jeździ ponad 6 lat

 

więc pech nieodosobniony

Edited by jqr
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, tomy napisał:

Mrozy znowu idą,  więc u siebie z ciekawości sprawdziłem. 

10 lat,  póki co daje radę :oki:

 

20210210_114126.jpg

 

''Oczko'' nadal zielone, bo na foto nie widać?

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, volf6 napisał:

 

''Oczko'' nadal zielone, bo na foto nie widać?

One prawie zawsze są zielone 🤪

Bynajmniej u mnie, nawet jak „elektromagnesem strzela” to łupie do mnie tym zielonym okiem też. 

Link to post
Share on other sites
Just now, volf6 said:

 

''Oczko'' nadal zielone, bo na foto nie widać?

 

Jak by nie bylo zielone to akumulator kaput. bylem zdziwiony ze to poprawnie dziala.

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, patgaw napisał:

 

Jak by nie bylo zielone to akumulator kaput. bylem zdziwiony ze to poprawnie dziala.

Niekoniecznie, to zwykły aerometr ale tylko w jednej celi.

W starszym akumulatorze moze już być mało elektrolitu (czyli oczko białe) a poza tym parametry mogą być ok.

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, volf6 napisał:

 

''Oczko'' nadal zielone, bo na foto nie widać?

 

Powiem szczerze, że nie zwróciłem na to uwagi, w garażu ciemno :hmm:

Chciałem z ciekawości odnaleźć ten rok produkcji.

Podładowałem asekuracyjnie bo ostatnio głównie tylko krótkie odcinki, a temperatury niskie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.02.2021 o 11:52, volf6 napisał:

Ponoś kiedyś był ten Jenox Gold (płyty dodatnie, zdaje się)  jak jeszcze go Sznajder nie wykupił...

SHD to inna bajka i to chyba u wszystkich producentów i raczej w osobowym nie zmieścisz:phi:

 

No co racja to racja. SHD bateria do zadań specjalnych ale rzeczywiście ciężko by było go w osobowych wyklepać :P

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.02.2021 o 09:44, analyzer64 napisał:

 

A właśnie, tego nie dodałem, że AGM to powinien być w bagażniku :ok:

 

U mnie jest pod maską, właśnie wyzionął ducha po 8 latach :)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafciojuve napisał:

U mnie jest pod maską, właśnie wyzionął ducha po 8 latach :)

W przedziale silnikowym czy na podszybiu?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam mam pytanie kupiłem akumulator yuasa 60 ah po niecałym roku szybko się rozładowywał oddałem na gwarancji ale stwierdzili ,że jest ok .Kazali sprawdzić auto bo może na postoju go rozładowuje ( auto sprawdzone na miernikach i ok.) ,więc przełożyłem do drugiego auta a z niego do mojego .Po miesiącu codziennej eksploatacji(yuasa przed włożeniem naładowany full)auto stało ok 4 dni akumulator padł do 5,5 volta ,drugi natomiast w moim nawet po 6 dniach postoju  palił jak zły(i przed włożeniem nie był ładowany) mimo to w sklepie dalej upierają się ,że to nie wina akumulatora mam 2 miesiące do końca gwarancji.Czy moje samochody nienawidzą tej baterii i ją wykańczają.

Auta 4 i 6 letnie.

Aha oba akumulatory innych firm ale o tych  samych parametrach.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.