Skocz do zawartości

Jakie 4x4 do 15 kpln


DZIDA

Rekomendowane odpowiedzi

Budżet 15 kpln (z pakietem startowym) - nieprzekraczalne

przeznaczenie: nie do topienia, upalania itp. tylko dojazdy do pracy dziurawą drogą asfaltową a w zimę dodatkowo zawiewaną i zasypywaną

 

wymagania:

- napęd 4x4 (stały/dołączany - nieistotne; jeżeli dołączany to automatycznie lub ręcznie Z KABINY :] - żadne sprzęgiełka przy ośkach :]) - nie musi mieć reduktorów/blokad itp.

- zawieszenie - wyższe niż zwykłe kombi :]

- wielkość: nie chce hummera czy innego czołgu, ale z drugiej strony Ignis za mały :] - idealnie by było SX4/Sedici ale raczej budżet nie ten

- silnik benzynowy + LPG - chyba że pojemność około 1,6 - 1,8 to ew. możę być sama benzyna z możliwością bezproblemowego zagazowania (bezproblemowe tzn. bez jakichś lubryfikacji czy innych tego typu wynalazków; reg. hydrauliczna luzów zaworowych - raczej wolę omijać regulację szklankami - generuje koszty)

- 5 furtek koniecznie !!!! (3 furki odpadają kategorycznie)

- klima, wspomaganie kierownicy i ABS obowiązkowe - co ponadto to będzie bonus ;)

- rocznik - w miar możliwości jak najmłodszy oczywiście ;) ale realnie - chciałbym przynajmniej 2000

- awaryjność na rozsądnym poziomie (wiem że z racji budżetu i wieku nie mogę cudów oczekiwać, ale nie chciałbym żeby średnio raz w tygodniu stało w warsztacie)

- UWAGA do Konik-a - Łada Niva odpada :]

 

 

Moje typy (kolejność przypadkowa):

- Honda CRV

- Honda HRV

- Subaru Forester (nie wiem jaki silnik pod LPG i boję się czy lokalni mechanicy ogarną serwis boksera)

- Suzuki Grand Vitara

- Land Rover Freelander (wielkościowo pasuje, aczkolwiek moje obawy co do niego dotycza dużej ilośći przekładek na rynku oraz zasłyszanej ponadprzeciętnej awaryjności)

- ??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet 15 kpln (z pakietem startowym) - nieprzekraczalne

przeznaczenie: nie do topienia, upalania itp. tylko dojazdy do pracy dziurawą drogą asfaltową a w zimę dodatkowo zawiewaną i zasypywaną

 

wymagania:

- napęd 4x4 (stały/dołączany - nieistotne; jeżeli dołączany to automatycznie lub ręcznie Z KABINY :] - żadne sprzęgiełka przy ośkach :]) - nie musi mieć reduktorów/blokad itp.

- zawieszenie - wyższe niż zwykłe kombi :]

- wielkość: nie chce hummera czy innego czołgu, ale z drugiej strony Ignis za mały :] - idealnie by było SX4/Sedici ale raczej budżet nie ten

- silnik benzynowy + LPG - chyba że pojemność około 1,6 - 1,8 to ew. możę być sama benzyna z możliwością bezproblemowego zagazowania (bezproblemowe tzn. bez jakichś lubryfikacji czy innych tego typu wynalazków; reg. hydrauliczna luzów zaworowych - raczej wolę omijać regulację szklankami - generuje koszty)

- 5 furtek koniecznie !!!! (3 furki odpadają kategorycznie)

- klima, wspomaganie kierownicy i ABS obowiązkowe - co ponadto to będzie bonus

- rocznik - w miar możliwości jak najmłodszy oczywiście  ale realnie - chciałbym przynajmniej 2000

- awaryjność na rozsądnym poziomie (wiem że z racji budżetu i wieku nie mogę cudów oczekiwać, ale nie chciałbym żeby średnio raz w tygodniu stało w warsztacie)

- UWAGA do Konik-a - Łada Niva odpada :]

 

 

Moje typy (kolejność przypadkowa):

- Honda CRV

- Honda HRV

- Subaru Forester (nie wiem jaki silnik pod LPG i boję się czy lokalni mechanicy ogarną serwis boksera)

- Suzuki Grand Vitara

- Land Rover Freelander (wielkościowo pasuje, aczkolwiek moje obawy co do niego dotycza dużej ilośći przekładek na rynku oraz zasłyszanej ponadprzeciętnej awaryjności)

- ??

 

 

Forek SF po lifcie (2000-2002r) bez problemu spełnia wszyskie te wymagania. W tej budzie do lpg tylko wolnossace sohc 2.0 125KM

 

Mechanicznie- czołg nie do zabicia. Ruda ma prawo byc tylko na tylnych nadkolach.

 

Jak znajdziesz w tym budżecie zdrowe SG (po 2003-2005r) to tez oczywiscie brać. Omijać turbo i wolnossace 2.0 dohc.

 

Nie bać sie wersji USA z silnikiem wolnossacym 2.5sohc

 

 

 

wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TWENTIS napisał:

Zasdaj sobie jeszcze pytanie czy to ma sens. Bo imo jakims kombi, sedanem ktory nie jest jakos maksymalnoe obnozony tez dojedziesz. Czołgowiska tam chyba nie masz

mam zwykłe kombi i zimą nie trzeba dużo żeby się masakrycznie jechało... droga 10 kat. odśnieżania i posypywania.... bardzo często jest ślisko jak diabli... wasko... problem ruszyć, problem się minąć ....

dlatego chce czterołapa... a jeżeli czterołap to bez sensu brać z prześwitem zwykłego auta.... drugie auto plan jest mieć cywilne, dlatego 1 chce mieć "dostosowane"

gdybym miał czołgowisko to bym szukał patrola albo JGC :] a tak mi nieco wyższe auto 4x4 wystarczy... wystarczyłby mi nawet SX4/sedici, ale za mało kasy

poza tym mieszkam w krainie gdzie zimą się wyprowadza na spacer niedźwiedzie polarne :] więc to do czegoś zobowiązuje :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, DZIDA napisał:

mam zwykłe kombi i zimą nie trzeba dużo żeby się masakrycznie jechało... droga 10 kat. odśnieżania i posypywania.... bardzo często jest ślisko jak diabli... wasko... problem ruszyć, problem się minąć ....

dlatego chce czterołapa... a jeżeli czterołap to bez sensu brać z prześwitem zwykłego auta.... drugie auto plan jest mieć cywilne, dlatego 1 chce mieć "dostosowane"

gdybym miał czołgowisko to bym szukał patrola albo JGC :] a tak mi nieco wyższe auto 4x4 wystarczy... wystarczyłby mi nawet SX4/sedici, ale za mało kasy

poza tym mieszkam w krainie gdzie zimą się wyprowadza na spacer niedźwiedzie polarne :] więc to do czegoś zobowiązuje :]

 

Honda CRV 1 po lifcie lub, jak znajdziesz to IIgen - będzie ciężko do 15kpln - idealnie zastąpi kombi - regulacja luzu zaworowego śrubą, mały koszt 

Ewentualnie Subaru Forester I gen po lifcie z 2,0 125KM lub 2,5 sohc -> jak już ppmarian napisał

Wszystko z ogarniętym LPG da radę, tylko napędy skrajnie różne, w Forku dodatkowo reduktor na dużą biedę drogową :piwko:

P.S. Freelandera i Sorento 1gen z 2.4 w tej cenie odpuść :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet 15 kpln (z pakietem startowym) - nieprzekraczalne
przeznaczenie: nie do topienia, upalania itp. tylko dojazdy do pracy dziurawą drogą asfaltową a w zimę dodatkowo zawiewaną i zasypywaną
 
wymagania:
- napęd 4x4 (stały/dołączany - nieistotne; jeżeli dołączany to automatycznie lub ręcznie Z KABINY :] - żadne sprzęgiełka przy ośkach :]) - nie musi mieć reduktorów/blokad itp.
- zawieszenie - wyższe niż zwykłe kombi :]
- wielkość: nie chce hummera czy innego czołgu, ale z drugiej strony Ignis za mały :] - idealnie by było SX4/Sedici ale raczej budżet nie ten
- silnik benzynowy + LPG - chyba że pojemność około 1,6 - 1,8 to ew. możę być sama benzyna z możliwością bezproblemowego zagazowania (bezproblemowe tzn. bez jakichś lubryfikacji czy innych tego typu wynalazków; reg. hydrauliczna luzów zaworowych - raczej wolę omijać regulację szklankami - generuje koszty)
- 5 furtek koniecznie !!!! (3 furki odpadają kategorycznie)
- klima, wspomaganie kierownicy i ABS obowiązkowe - co ponadto to będzie bonus
- rocznik - w miar możliwości jak najmłodszy oczywiście  ale realnie - chciałbym przynajmniej 2000
- awaryjność na rozsądnym poziomie (wiem że z racji budżetu i wieku nie mogę cudów oczekiwać, ale nie chciałbym żeby średnio raz w tygodniu stało w warsztacie)
- UWAGA do Konik-a - Łada Niva odpada :]
 
 
Moje typy (kolejność przypadkowa):
- Honda CRV
- Honda HRV
- Subaru Forester (nie wiem jaki silnik pod LPG i boję się czy lokalni mechanicy ogarną serwis boksera)
- Suzuki Grand Vitara
- Land Rover Freelander (wielkościowo pasuje, aczkolwiek moje obawy co do niego dotycza dużej ilośći przekładek na rynku oraz zasłyszanej ponadprzeciętnej awaryjności)
- ??
 
 
Aktualnie do 15 to Crv 1 gen wiem kto ma na sprzedaż. W dobrym stanie i zadbana. Kolor zielony. Pakiet startowy raczej pomijalny. Silnik z podtlenkiem. Na forum Crv jest takowa.

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AxiT napisał:

Aktualnie do 15 to Crv 1 gen wiem kto ma na sprzedaż. W dobrym stanie i zadbana. Kolor zielony. Pakiet startowy raczej pomijalny. Silnik z podtlenkiem. Na forum Crv jest takowa.

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka
 

link do ogłoszenia podrzucisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, DZIDA napisał:

- Suzuki Grand Vitara

 

i już :oki:

np https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-grand-vitara-samochod-w-bardzo-dobrym-stanie-technicznym-ID6zv7cf.html#8793e89955

 

CRV I wygodne taczki, miałem kiedyś w rodzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AxiT napisał:

Przepraszam mój błąd bez Lpg. Auto na razie wystawione tylko na crv-team.pl podać ci numer?

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka
 

a możesz mi wrzucić na priv treść ogłoszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz mi wrzucić na priv treść ogłoszenia?

To musisz chwilę poczekać bo jestem na teł i chwilę mi zejdzie

 

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

 

 

Resztę danych jest w poście o samochodzie a ten ma kilka stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, DZIDA napisał:

przejrzałem przy okazji ceny - ponad limit tak czy siak....

Na gotowo tak ale nikt przy zdrowych zmysłach nie kupuje gotowa z Niemiec bo jedyne co wiadomo to, że jest jakiś fakap. ;)

Przy opcji wyszukujesz sam lekko puknięty w przód tak, że poduchy całe i robisz w PL w sprawdzonej stodole, mieścisz się w limicie i wiesz co masz i dlaczego jest wszystko w porządku.

Na gotowo jest poprzednia generacja ale kupować auto konstrukcyjnie z poprzedniego wieku to już lekka przesada.

terios.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejrzeniu dostępnych ofert na olx i otomoto, po poczytaniu info dot. głównie współpracy silników z LPG oraz ew. problemów z silnikami (miałem LPG w 2 autach więc więm jak to w praktyce wygląda) - stwierdzam że chyba najmniejszym złem będzie jednak kupno Ignisa 4x4 :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, DZIDA napisał:

po przejrzeniu dostępnych ofert na olx i otomoto, po poczytaniu info dot. głównie współpracy silników z LPG oraz ew. problemów z silnikami (miałem LPG w 2 autach więc więm jak to w praktyce wygląda) - stwierdzam że chyba najmniejszym złem będzie jednak kupno Ignisa 4x4 :]

 

Podobno 1.3 jest na jakiejś liście Prins'a jeśli chodzi o lpg i wrażliwość na to paliwo... :hmm:

Polecę CRV 1gen po lifcie z 2.0 do Twoich zastosowań :oki:

Ewentualnie wynalazek w postaci Renault RX4 .... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pipper napisał:

Podobno 1.3 jest na jakiejś liście Prins'a jeśli chodzi o lpg i wrażliwość na to paliwo... :hmm:

Polecę CRV 1gen po lifcie z 2.0 do Twoich zastosowań :oki:

Ewentualnie wynalazek w postaci Renault RX4 .... ;]

ale Ignisa nie będę gazował. Jakbym chciał gazować to bym celował w pandę 4x4 :]

Gaz miałby być do większych pojemności.

A co do CRV-ki 2,0 z LPG to na forum CRV wyczytałem ze i tak i tak po 100 kkm głowice będą do remontu, że lubryfikacja dużo nie pomoże, itp...

 

więc idę po najmniejszej linii oporu: benzynowy Ignis/GX3/Justy 4x4 + ew. jakiś lift 2-3 cm zapodam żeby nieco się podnieść, ew. koła 15" :] zamiast 14" i ogień :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DZIDA napisał:

ale Ignisa nie będę gazował. Jakbym chciał gazować to bym celował w pandę 4x4 :]

Gaz miałby być do większych pojemności.

A co do CRV-ki 2,0 z LPG to na forum CRV wyczytałem ze i tak i tak po 100 kkm głowice będą do remontu, że lubryfikacja dużo nie pomoże, itp...

 

więc idę po najmniejszej linii oporu: benzynowy Ignis/GX3/Justy 4x4 + ew. jakiś lift 2-3 cm zapodam żeby nieco się podnieść, ew. koła 15" :] zamiast 14" i ogień :]

 

No chyba, że tak :oki:

PS. Znam kilka sztuk crv 1 i 2 gen już po 400-700kkm z lpg i głowice fabryczne... ;) 

Zależy dużo od instalacji i sposobu montażu :oki:

Renault byłoby z bezproblemowo gazowalnym silnikiem 2.0 :piwko:

Jak już Ignisa szukasz, to zerknij na bliźniaka od Subaru :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejrzeniu dostępnych ofert na olx i otomoto, po poczytaniu info dot. głównie współpracy silników z LPG oraz ew. problemów z silnikami (miałem LPG w 2 autach więc więm jak to w praktyce wygląda) - stwierdzam że chyba najmniejszym złem będzie jednak kupno Ignisa 4x4 :]
 

Czemu nie forek?

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czemu nie forek?

wysłane z tel.

Mieszkam na tzw motoryzacyjnym zadupiu. Boję sie ze okoliczni mechanicy nie ogarna należycie boksera.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Ignisa nie będę gazował. Jakbym chciał gazować to bym celował w pandę 4x4 :]
Gaz miałby być do większych pojemności.
A co do CRV-ki 2,0 z LPG to na forum CRV wyczytałem ze i tak i tak po 100 kkm głowice będą do remontu, że lubryfikacja dużo nie pomoże, itp...
 
więc idę po najmniejszej linii oporu: benzynowy Ignis/GX3/Justy 4x4 + ew. jakiś lift 2-3 cm zapodam żeby nieco się podnieść, ew. koła 15" :] zamiast 14" i ogień :]
 
To jak się tak boisz Lpg w Crv to weź 1 z silnikiem 2.0 128 km. To co zniesie ten silnik to żaden vtec nie. Nawet nie do końca poprawną regulacja zaworów nie robi na nim wrażenia. Czuc mniej mocy.

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Na gotowo tak ale nikt przy zdrowych zmysłach nie kupuje gotowa z Niemiec bo jedyne co wiadomo to, że jest jakiś fakap.

Przy opcji wyszukujesz sam lekko puknięty w przód tak, że poduchy całe i robisz w PL w sprawdzonej stodole, mieścisz się w limicie i wiesz co masz i dlaczego jest wszystko w porządku.

Na gotowo jest poprzednia generacja ale kupować auto konstrukcyjnie z poprzedniego wieku to już lekka przesada.

 

To nie Twoje.?

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-daihatsu-terios-1-3-benzyna-CID5-IDrJEl1.html

?

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎31‎.‎01‎.‎2018 o 15:50, ppmarian napisał:


Przy 2.0 sohc nie ma co ogarniac.

W/g najlepszy kandydat pod Twoje wymagania

wysłane z tel.
 

przeanalizowałem tez koszty potencjalnych napraw (co przy autach ~15 letnich i nawet starszych jest nieuniknione) oraz bieżącej eksploatacji i niestety wyszło że Ignis/Justy jest najlepszym wyborem:

+ niskie koszty napraw oraz eksploatacji bieżącej (łatwość napraw, dostęp do części, brak nietypowych rozwiązań, niskie ceny części, zużycie paliwa itp)

+ prześwit wystarczający - 17 cm (dla porównania Audi A6 allroad 2002 - 16cm; CRV 2012, ix35 2010, Sportage II 2013 - 17 cm; RAV4 IV 2013 - 16,5 cm)

- niski komfort jazdy

- mało miejsca w środku (awaryjnie rodzina 2+2 przejedzie na krótkie odcinki)

- brak prestiżu i +10 pkt na dzielni :]

 

Suma summarum Ignis/Justy jest na chwilę obecną nr 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, DZIDA napisał:

przeanalizowałem tez koszty potencjalnych napraw (co przy autach ~15 letnich i nawet starszych jest nieuniknione) oraz bieżącej eksploatacji i niestety wyszło że Ignis/Justy jest najlepszym wyborem:

+ niskie koszty napraw oraz eksploatacji bieżącej (łatwość napraw, dostęp do części, brak nietypowych rozwiązań, niskie ceny części, zużycie paliwa itp)

+ prześwit wystarczający - 17 cm (dla porównania Audi A6 allroad 2002 - 16cm; CRV 2012, ix35 2010, Sportage II 2013 - 17 cm; RAV4 IV 2013 - 16,5 cm)

- niski komfort jazdy

- mało miejsca w środku (awaryjnie rodzina 2+2 przejedzie na krótkie odcinki)

- brak prestiżu i +10 pkt na dzielni :]

 

Suma summarum Ignis/Justy jest na chwilę obecną nr 1

Sprawdź rudą i rozrząd - łańcuch i kupuj, dobry temat :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Pipper napisał:

Sprawdź rudą i rozrząd - łańcuch i kupuj, dobry temat :oki:

a czy jest różnica w rudej? w sensie czy oba modele były jednakowo atakowane czy któryś miała możę mniejsze skłonności ?

A w kwestii łańcucha to coś jeszcze  sprawdzać oprócz tego czy już grzechocze?

Zauwazyłem w ogłoszeniach że niektóre egzemplarze miały podgrzewane zydle i webasto. fajnie by było trafić egzemplarz z webasto (podgrzewane zydle mogę sobie za grosze sam założyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DZIDA napisał:

a czy jest różnica w rudej? w sensie czy oba modele były jednakowo atakowane czy któryś miała możę mniejsze skłonności ?

A w kwestii łańcucha to coś jeszcze  sprawdzać oprócz tego czy już grzechocze?

Zauwazyłem w ogłoszeniach że niektóre egzemplarze miały podgrzewane zydle i webasto. fajnie by było trafić egzemplarz z webasto (podgrzewane zydle mogę sobie za grosze sam założyć)

Co do rudej i tego wieku, to już indywidualna sprawa każdego egzemplarza.

Co do łańcucha, komplet drogi nie jest, warto zmienić na wszelki wypadek.

Zydle grzane są czasami, webasto niefabrycznie :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.