Skocz do zawartości

oponki


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz będę zanabywał oponki do moto i proszę o radę.

Pacjent to '14 xj6 diversion FA z ABS

 

image.png.dbb600cdf5402bc41824e2c80bc87989.png

 

Aktualne opony mają spory bieżnik, ale są już dość stare i chce je zmienić dla świętego spokoju.

Kompletnie nie wiem co wybrać. W cenach też się nie orientuję :bzik: 

Założenia to dość spokojna jazda po mieście, czasem troszkę turystyki. Nie jeżdzę szybciej niż 160 km/h (tam gdzie wolno ;)). Przebieg roczny max 5kkm. Budżet luźny - zabawka musi kosztować ;] 

 

Proszę o porady! ;] 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz będę zanabywał oponki do moto i proszę o radę.
Pacjent to '14 xj6 diversion FA z ABS
 
image.png.dbb600cdf5402bc41824e2c80bc87989.png
 
Aktualne opony mają spory bieżnik, ale są już dość stare i chce je zmienić dla świętego spokoju.
Kompletnie nie wiem co wybrać. W cenach też się nie orientuję :bzik: 
Założenia to dość spokojna jazda po mieście, czasem troszkę turystyki. Nie jeżdzę szybciej niż 160 km/h (tam gdzie wolno ). Przebieg roczny max 5kkm. Budżet luźny - zabawka musi kosztować ;] 
 
Proszę o porady! ;] 
 
 
Zgodnie z instrukcją.
Powinieneś tam mieć podane.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=130402]mops[/mention], mają 6 lat. 
[mention=129440]Kiwal[/mention], nie pytam o rozmiar! ;] Tylko o marki i modele. 
Mój producent określa poszczególne modele które można używać....

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mops napisał:

Pirelli Angel ST - rewelacyjny stosunek cena/jakość. Można wyrwać kpl z 2016 roku za śmieszne pieniądze.

Czy okolice 700 za komplet to dobra kasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bierę zawsze to, co akurat się trafi najtańsze w danej chwili, byle były jakieś takie turytstyczno-sportowe. do tej pory najtaniej trafiały się pirelli diablo, zjeździłem dwie tylne na fazerze, delikatnie się modele różniły (najpierw samo diablo a potem diablo strada), ale były to właśnie takie bazowe, bardziej na szosę. teraz na tracera wrzuciłem conti road attack, też akurat była najtańsza. nie zdziwię się, jeśli na xj6 zakładali to samo co do fazera czyli brigestony battlaxy bodaj i rzeczywiscie pamiętam, że w instrukcji były podane dwa modele battlaxów (w tracerze chyba z resztą też ten model był fabrycznie). ale ja bym tego nie traktował poważnie. to tak jak z olejami silnikowymi. też podają konkretną markę, ale patrzą na to chyba jedynie puryści ;) bierz co dają, byle rozmiar się zgadzał i byle były szosowe, to Ci się kwadratowe zaraz nie zrobią ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do Maraudera 800? 

130/90-16  przód i 150/90-15 tył.

 

Kolega mnie podpytuje, ale ja nie mam zupełnie praktyki w tego typu moto.

W starociach zakładam Mitasy, a w SRce mam Metzelery - ale maruder to jednak sporo mocniejsze i cięższe moto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2018 o 12:37, FrugOs napisał:

Pierwszy raz będę zanabywał oponki do moto i proszę o radę.

Pacjent to '14 xj6 diversion FA z ABS

 

image.png.dbb600cdf5402bc41824e2c80bc87989.png

 

Aktualne opony mają spory bieżnik, ale są już dość stare i chce je zmienić dla świętego spokoju.

Kompletnie nie wiem co wybrać. W cenach też się nie orientuję :bzik: 

Założenia to dość spokojna jazda po mieście, czasem troszkę turystyki. Nie jeżdzę szybciej niż 160 km/h (tam gdzie wolno ;)). Przebieg roczny max 5kkm. Budżet luźny - zabawka musi kosztować ;] 

 

Proszę o porady! ;] 

 

 

Pilot Road 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.02.2018 o 11:04, Pyrekcb napisał:

A co do Maraudera 800? 

130/90-16  przód i 150/90-15 tył.

 

Kolega mnie podpytuje, ale ja nie mam zupełnie praktyki w tego typu moto.

W starociach zakładam Mitasy, a w SRce mam Metzelery - ale maruder to jednak sporo mocniejsze i cięższe moto.

 

Ja do swojego intruza założyłam Michelin Commander 2, niestety jeszcze nie jeździłam, robiłam serwis i doszły opony, czekam z niecierpliwością na pogodę :) więc osobiście nie mam jeszcze zdania. Kolega ma w Volusi i też mnie namawiał. Polecane na forum, sporo poczytałam i mają dobre opinie, niestety nie są tanie. Ja wahałam się jeszcze między nimi a Avon, bo też mają bardzo dobre opinie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ancka napisał:

Ja do swojego intruza założyłam Michelin Commander 2, niestety jeszcze nie jeździłam, robiłam serwis i doszły opony, czekam z niecierpliwością na pogodę :) więc osobiście nie mam jeszcze zdania. Kolega ma w Volusi i też mnie namawiał. Polecane na forum, sporo poczytałam i mają dobre opinie, niestety nie są tanie. Ja wahałam się jeszcze między nimi a Avon, bo też mają bardzo dobre opinie. 

 

Cena raczej nie gra roli - kolega z tych, co na moto nie żałują. ;]

Dzięki za opinię! :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 30.01.2018 o 17:18, Kiwal napisał:

Mój producent określa poszczególne modele które można używać....
 

Sprawdziłem i u mnie w instrukcji jest napisane, że na pierwszy montaż idzie Bridgestone BT021. Dopuszczone są Dunlop Roadsmart.

 

Tak sobie jednak myślę, czy rzeczywiście ma to znacznie?

 

Pewnie w instrukcji do każdego opla czy skody też jest napisane, żeby używać Michelin czy Fulda.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, FrugOs napisał:

Sprawdziłem i u mnie w instrukcji jest napisane, że na pierwszy montaż idzie Bridgestone BT021. Dopuszczone są Dunlop Roadsmart.

 

Tak sobie jednak myślę, czy rzeczywiście ma to znacznie?

 

Pewnie w instrukcji do każdego opla czy skody też jest napisane, żeby używać Michelin czy Fulda.

 

 

 

 

Litości ;] Sam sobie odpowiedziałeś w ostatnim zdaniu :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MisiekWAW napisał:

 

Litości ;] Sam sobie odpowiedziałeś w ostatnim zdaniu :oki:

Ale jaki wpływ może mieć montaż innych opon?  Jak zalecają Bridgestone to na Michelinach będzie niebezpiecznie?????8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to że zalecanie konkretnych modeli opon przez producenta motocykla to przegiecie pały. 

Opony mają miec właściwy rozmiar i być dobrane do oczekiwań i stylu jazdy jeźdźca.

 

Już widzę zakup zalecanych w instrukcji opon do 20 letniego moto... chyba w muzeum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę pod uwagę polecane DunlopSportmax RoadSmart II oraz Michelin Pilot Road 4.

Różnica ceny kompletu prawie żadna (~50 zł).

Waham się czy przy moim (spokojnym) trybie jazdy ma do końca znaczenie które wybiorę. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎28‎.‎03‎.‎2018 o 09:59, FrugOs napisał:

Biorę pod uwagę polecane DunlopSportmax RoadSmart II oraz Michelin Pilot Road 4.

Różnica ceny kompletu prawie żadna (~50 zł).

Waham się czy przy moim (spokojnym) trybie jazdy ma do końca znaczenie które wybiorę. :hmm: 

 

Nie jeździłem na RoadSmartach ale po fabrycznych Dunlopach w Kawasaki mam straszny uraz do tej marki w motocyklach. Jeździłem na PilotRoad 4 w ER6 i FZ8 i uważam, że do motocykli do mocy trochę powyżej 100KM i spokojnej i / lub dynamicznej jazdy są genialne i na suchym i na mokrym. Jak motocykl jest mocniejszy a driver gwałtowny to zaczynają popuszczać ;] i wtedy driver też może popuścić ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia ‎30‎.‎01‎.‎2018 o 16:39, Kiwal napisał:

Zgodnie z instrukcją.
Powinieneś tam mieć podane.

 

W instrukcji masz podane to w co producent zainwestowal lub na co Dostal najwieksza znizke co nijak ma sie do dobrosci opony !

 

Dnia ‎31‎.‎01‎.‎2018 o 10:32, ulik87 napisał:

ja bierę zawsze to, co akurat się trafi najtańsze w danej 

Nie bede pisal co o tym sadze, ale opona to akurat w mturze najwyzniejszy element bo ona dzieli na przejazd po winklu a pojscie w botanike !, reszte sam sobie dopisz !

 

Dnia ‎05‎.‎02‎.‎2018 o 14:56, misiekwaw napisał:

Pilot Road 4

 

ZA komplet bedzie mial dwa komplety Metzelera ktore sa wtym sprzecie na porownywalnym poziomie.

 

Dnia ‎27‎.‎03‎.‎2018 o 20:55, FrugOs napisał:

Sprawdziłem i u mnie w instrukcji jest napisane, że na pierwszy montaż idzie Bridgestone BT021. Dopuszczone są Dunlop Roadsmart.

 

Tak sobie jednak myślę, czy rzeczywiście ma to znacznie?

 

Pewnie w instrukcji do każdego opla czy skody też jest napisane, żeby używać Michelin czy Fulda.

 

Zadnych Stone'ow, rownie dobrze z drzewa czy stalowe obrecze mozesz zalozyc :phi:

 

Metzeler M 3 Z turystycznych Metzeler Roattec 06 lub 08, najlepiej Roadtec 01.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, andy7 napisał:

 

Zawsze Jakis Besserwisser musi sie znalesc  :phi: aby nie powiedziec skandynawski skrzat :phi:

 

;)

no widzę przecież, że się wydurniasz, bo sam polecasz metzelery z6, a dwa komplety pirellek diablo zjeździłem w zeszłym roku (diablo i diablo strada) i kupiłem bo były najtańszymi w danym momencie sportowymi turystykami xD nie widziałem różnicy. aktualnie dojeżdżam roadattacki 2, kryterium wyboru identyczne, zastrzeżeń brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roadatack 2 jast faaaaaajny, ( mam nawet jeszcze do sprzedania nowke przednia ( 120 /70 / 17 ( W ) ) ale niestety schodzi w oczach, M3 trzyma tak samo jak Attack ale nieco dluzej. Oczywiscie, ze Z6 to stara opona ale wytrzymuje naprawde dluuuuugo. W Sprzecie XJ 6 nie jest to absolutnie istotne bo definitywnie niema mozliwosci zamkniecia jakiejkolwiek opony ( podnozki przeszkadzaja

( trzeba by sciagnac ) :phi:

 

Aaaaaaa, roznica miedzy M3  aTTACK " ZACZYNA sie dpiero wtedy, gdy zaczyna padac deszcz. Tam gdzie Attack zaczyna sie dziwnie zachowywac, tam M3 trzyma jak tramwaj na zakrecie. Roznica kolosalna.

 

Zaloz przy okazji M3 i porownaj z Attack 2, zdziwisz sie.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, andy7 napisał:

Roadatack 2 jast faaaaaajny, ( mam nawet jeszcze do sprzedania nowke przednia ( 120 /70 / 17 ( W ) ) ale niestety schodzi w oczach, M3 trzyma tak samo jak Attack ale nieco dluzej. Oczywiscie, ze Z6 to stara opona ale wytrzymuje naprawde dluuuuugo. W Sprzecie XJ 6 nie jest to absolutnie istotne bo definitywnie niema mozliwosci zamkniecia jakiejkolwiek opony ( podnozki przeszkadzaja

( trzeba by sciagnac ) :phi:

 

Aaaaaaa, roznica miedzy M3  aTTACK " ZACZYNA sie dpiero wtedy, gdy zaczyna padac deszcz. Tam gdzie Attack zaczyna sie dziwnie zachowywac, tam M3 trzyma jak tramwaj na zakrecie. Roznica kolosalna.

 

Zaloz przy okazji M3 i porownaj z Attack 2, zdziwisz sie.

 

;)

 

ja jeżdżę turystycznie, po publicznych drogach, za to jeżdżę bardzo dużo. czasem się przegnie pałkę, wiadomo, ale żeby dociągnąć byle jaką nową oponę do granic możliwości w ruchu drogowym, trzeba być konkretnym idiotą i na to już najlepsza guma nie pomoże xD CONTI rzeczywiście znika mi trochę szybciej chyba, ale jakoś bez tragedii. na diablach wychodziło sporo ponad 10kkm jeśli dobrze pamiętam, CONTI na razie jakies 6kkm, może do 10 dojedzie. w tracerze chyba pierwsza moja modyfikacja było wywalenie tych bolców z setów, bo już pierwszego dnia przytarłem, w mieście...a jeżdżę spokojnie 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ulik87 napisał:

 

ale żeby dociągnąć byle jaką nową oponę do granic możliwości w ruchu drogowym, trzeba być konkretnym idiotą i na to już najlepsza guma nie pomoże xD CONTI rzeczywiście znika mi trochę szybciej chyba, ale jakoś bez tragedii. na diablach wychodziło sporo ponad 10kkm jeśli dobrze pamiętam, CONTI na razie jakies 6kkm, może do 10 dojedzie. w tracerze chyba pierwsza moja modyfikacja było wywalenie tych bolców z setów, bo już pierwszego dnia przytarłem, w mieście...a jeżdżę spokojnie 8]

 

 

Fakt, ze czasami sie troche przegnie ale bez przesady, do idiotyzmu daleko ! 

 

Conti zszedl mi po 4500, M3 5500. Tyle, ze nie na XJ6 - to sprzet mlodej. Jej tez te bolce przy podnozkach wykrecilem zaraz po kupnie, tez juz bez bolcow poprzecierala z kazdej strony. :phi:

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2018 o 19:47, mops napisał:

Pirelli Angel ST - rewelacyjny stosunek cena/jakość. Można wyrwać kpl z 2016 roku za śmieszne pieniądze.

a ja odradzam. mam teraz na ZRX i mam do nich coraz większe zastrzeżenia :)

 

Następne wrzucam Piloty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Ok, minęło trochę czasu i udało mi się zrobić prawie 2kkm na nowych oponach.

Ogólnie rzecz biorąc REWELACJA. To jest zupełnie inny motocykl. Nie miałem pojęcia, że różnica może być tak ogromna. Spodziewałem się poprawy trakcji czy innego trzymania, ale to co poczułem jak już je troszkę dotarłem to inny świat! 

 

Polecam Pilot Road 4, ale przede wszystkim polecam każdemu, który się waha czy jeździć na starych oponach, żeby przestał dziadować i kupił nowy komplet :ok:

A każdemu, który stwierdzi, że na 5letniej oponie jeździ się tak samo dobrze jak na nowej, polecam psychiatrę ;] 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem CBF600 (w zasadzie nadal jeżdżę) na komplecie PR4 jakieś 24kkm... Najlepsze jest to, że jest jeszcze dużo bieżnika. Moje subiektywne wnioski:

+ wolno się zużywają

+ świetnie trzymają na mokrym

+ dobrze trzymają na suchym (uwaga poniżej)

- niestety tylna opona wyząbkowała, jak poczytałem w opinie na forach, to nie jest to przypadek jednostkowy. Fakt, że nie czuję tego w jeździe (niewykluczone, że po prostu nie potrafię jeździć ;) )

 

Zdarzyło mi się ze dwa razy, że przy redukcji w zakręcie przy wyższych obrotach tylna opona zerwała przyczepność, lekki uślizg tyłu, nic gwałtownego. Z takimi opiniami też się spotkałem, że ta opona traktowana bardziej sportowo potrafi puszczać w zakręcie.

 

Gdybym miał teraz zmieniać, zapewne wziąłbym takie same lub PR5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

to i ja się podzielę.

 

Wywalilem na smietnik Pirelli Angel GT (po alpach zrobił się z tyłu kwadrat) i wleciał komplet Rainsportów.

Niebo a ziemia. GT to mega porażka w porównaniu z rainsportami. Boję się pomyśleć co robią Angele ST, które mają słabe opinie nawet w oficjalnych testach, a GT to są "te lepsze". GT traciły przyczepność mega łatwo na mokrym, rainsporty idą jak po szynach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.