FrugOs Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Pierwszy raz będę zanabywał oponki do moto i proszę o radę. Pacjent to '14 xj6 diversion FA z ABS Aktualne opony mają spory bieżnik, ale są już dość stare i chce je zmienić dla świętego spokoju. Kompletnie nie wiem co wybrać. W cenach też się nie orientuję Założenia to dość spokojna jazda po mieście, czasem troszkę turystyki. Nie jeżdzę szybciej niż 160 km/h (tam gdzie wolno ). Przebieg roczny max 5kkm. Budżet luźny - zabawka musi kosztować Proszę o porady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Stare tzn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Pierwszy raz będę zanabywał oponki do moto i proszę o radę. Pacjent to '14 xj6 diversion FA z ABS Aktualne opony mają spory bieżnik, ale są już dość stare i chce je zmienić dla świętego spokoju. Kompletnie nie wiem co wybrać. W cenach też się nie orientuję Założenia to dość spokojna jazda po mieście, czasem troszkę turystyki. Nie jeżdzę szybciej niż 160 km/h (tam gdzie wolno ). Przebieg roczny max 5kkm. Budżet luźny - zabawka musi kosztować Proszę o porady! Zgodnie z instrukcją. Powinieneś tam mieć podane.Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 @mops, mają 6 lat. @Kiwal, nie pytam o rozmiar! Tylko o marki i modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 [mention=130402]mops[/mention], mają 6 lat. [mention=129440]Kiwal[/mention], nie pytam o rozmiar! Tylko o marki i modele. Mój producent określa poszczególne modele które można używać....Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Pirelli Angel ST - rewelacyjny stosunek cena/jakość. Można wyrwać kpl z 2016 roku za śmieszne pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 5 godzin temu, Kiwal napisał: Mój producent określa poszczególne modele które można używać.... O cholera, ciekawe. Poczytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 17 minut temu, FrugOs napisał: O cholera, ciekawe. Poczytam Dla przykladu Triumph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 3 godziny temu, mops napisał: Pirelli Angel ST - rewelacyjny stosunek cena/jakość. Można wyrwać kpl z 2016 roku za śmieszne pieniądze. Czy okolice 700 za komplet to dobra kasa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 7 godzin temu, FrugOs napisał: Czy okolice 700 za komplet to dobra kasa? W/g alledrogo kpl idzie wyrwac w przedziale 450-600 zł. Dolicz montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 ja bierę zawsze to, co akurat się trafi najtańsze w danej chwili, byle były jakieś takie turytstyczno-sportowe. do tej pory najtaniej trafiały się pirelli diablo, zjeździłem dwie tylne na fazerze, delikatnie się modele różniły (najpierw samo diablo a potem diablo strada), ale były to właśnie takie bazowe, bardziej na szosę. teraz na tracera wrzuciłem conti road attack, też akurat była najtańsza. nie zdziwię się, jeśli na xj6 zakładali to samo co do fazera czyli brigestony battlaxy bodaj i rzeczywiscie pamiętam, że w instrukcji były podane dwa modele battlaxów (w tracerze chyba z resztą też ten model był fabrycznie). ale ja bym tego nie traktował poważnie. to tak jak z olejami silnikowymi. też podają konkretną markę, ale patrzą na to chyba jedynie puryści bierz co dają, byle rozmiar się zgadzał i byle były szosowe, to Ci się kwadratowe zaraz nie zrobią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 ja polecam - DunlopSportmax RoadSmart II wersja III nie nadaje się do XJ6 (jest za twarda) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 A co do Maraudera 800? 130/90-16 przód i 150/90-15 tył. Kolega mnie podpytuje, ale ja nie mam zupełnie praktyki w tego typu moto. W starociach zakładam Mitasy, a w SRce mam Metzelery - ale maruder to jednak sporo mocniejsze i cięższe moto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Dnia 30.01.2018 o 12:37, FrugOs napisał: Pierwszy raz będę zanabywał oponki do moto i proszę o radę. Pacjent to '14 xj6 diversion FA z ABS Aktualne opony mają spory bieżnik, ale są już dość stare i chce je zmienić dla świętego spokoju. Kompletnie nie wiem co wybrać. W cenach też się nie orientuję Założenia to dość spokojna jazda po mieście, czasem troszkę turystyki. Nie jeżdzę szybciej niż 160 km/h (tam gdzie wolno ). Przebieg roczny max 5kkm. Budżet luźny - zabawka musi kosztować Proszę o porady! Pilot Road 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Dnia 2.02.2018 o 11:04, Pyrekcb napisał: A co do Maraudera 800? 130/90-16 przód i 150/90-15 tył. Kolega mnie podpytuje, ale ja nie mam zupełnie praktyki w tego typu moto. W starociach zakładam Mitasy, a w SRce mam Metzelery - ale maruder to jednak sporo mocniejsze i cięższe moto. Ja do swojego intruza założyłam Michelin Commander 2, niestety jeszcze nie jeździłam, robiłam serwis i doszły opony, czekam z niecierpliwością na pogodę więc osobiście nie mam jeszcze zdania. Kolega ma w Volusi i też mnie namawiał. Polecane na forum, sporo poczytałam i mają dobre opinie, niestety nie są tanie. Ja wahałam się jeszcze między nimi a Avon, bo też mają bardzo dobre opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 5 minut temu, ancka napisał: Ja do swojego intruza założyłam Michelin Commander 2, niestety jeszcze nie jeździłam, robiłam serwis i doszły opony, czekam z niecierpliwością na pogodę więc osobiście nie mam jeszcze zdania. Kolega ma w Volusi i też mnie namawiał. Polecane na forum, sporo poczytałam i mają dobre opinie, niestety nie są tanie. Ja wahałam się jeszcze między nimi a Avon, bo też mają bardzo dobre opinie. Cena raczej nie gra roli - kolega z tych, co na moto nie żałują. Dzięki za opinię! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Szanowni, Przyznaję, że strzeliłem karpika Co to typy R i ZR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Dnia 30.01.2018 o 17:18, Kiwal napisał: Mój producent określa poszczególne modele które można używać.... Sprawdziłem i u mnie w instrukcji jest napisane, że na pierwszy montaż idzie Bridgestone BT021. Dopuszczone są Dunlop Roadsmart. Tak sobie jednak myślę, czy rzeczywiście ma to znacznie? Pewnie w instrukcji do każdego opla czy skody też jest napisane, żeby używać Michelin czy Fulda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 59 minut temu, FrugOs napisał: Sprawdziłem i u mnie w instrukcji jest napisane, że na pierwszy montaż idzie Bridgestone BT021. Dopuszczone są Dunlop Roadsmart. Tak sobie jednak myślę, czy rzeczywiście ma to znacznie? Pewnie w instrukcji do każdego opla czy skody też jest napisane, żeby używać Michelin czy Fulda. Litości Sam sobie odpowiedziałeś w ostatnim zdaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2018 Dużo mam na głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 28 Marca 2018 Udostępnij Napisano 28 Marca 2018 11 godzin temu, MisiekWAW napisał: Litości Sam sobie odpowiedziałeś w ostatnim zdaniu Ale jaki wpływ może mieć montaż innych opon? Jak zalecają Bridgestone to na Michelinach będzie niebezpiecznie????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 28 Marca 2018 Udostępnij Napisano 28 Marca 2018 Chodziło mi o to że zalecanie konkretnych modeli opon przez producenta motocykla to przegiecie pały. Opony mają miec właściwy rozmiar i być dobrane do oczekiwań i stylu jazdy jeźdźca. Już widzę zakup zalecanych w instrukcji opon do 20 letniego moto... chyba w muzeum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2018 Biorę pod uwagę polecane DunlopSportmax RoadSmart II oraz Michelin Pilot Road 4. Różnica ceny kompletu prawie żadna (~50 zł). Waham się czy przy moim (spokojnym) trybie jazdy ma do końca znaczenie które wybiorę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 29 Marca 2018 Udostępnij Napisano 29 Marca 2018 Dnia 28.03.2018 o 09:59, FrugOs napisał: Biorę pod uwagę polecane DunlopSportmax RoadSmart II oraz Michelin Pilot Road 4. Różnica ceny kompletu prawie żadna (~50 zł). Waham się czy przy moim (spokojnym) trybie jazdy ma do końca znaczenie które wybiorę. Nie jeździłem na RoadSmartach ale po fabrycznych Dunlopach w Kawasaki mam straszny uraz do tej marki w motocyklach. Jeździłem na PilotRoad 4 w ER6 i FZ8 i uważam, że do motocykli do mocy trochę powyżej 100KM i spokojnej i / lub dynamicznej jazdy są genialne i na suchym i na mokrym. Jak motocykl jest mocniejszy a driver gwałtowny to zaczynają popuszczać i wtedy driver też może popuścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 30 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2018 Efektu pełnej zbroi byśmy nie chcieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 30 Marca 2018 Udostępnij Napisano 30 Marca 2018 3 godziny temu, FrugOs napisał: Efektu pełnej zbroi byśmy nie chcieli Moim zdaniem na XJ6 Ci to nie grozi na PilotRoadach 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Dnia 30.01.2018 o 16:39, Kiwal napisał: Zgodnie z instrukcją. Powinieneś tam mieć podane. W instrukcji masz podane to w co producent zainwestowal lub na co Dostal najwieksza znizke co nijak ma sie do dobrosci opony ! Dnia 31.01.2018 o 10:32, ulik87 napisał: ja bierę zawsze to, co akurat się trafi najtańsze w danej Nie bede pisal co o tym sadze, ale opona to akurat w mturze najwyzniejszy element bo ona dzieli na przejazd po winklu a pojscie w botanike !, reszte sam sobie dopisz ! Dnia 05.02.2018 o 14:56, misiekwaw napisał: Pilot Road 4 ZA komplet bedzie mial dwa komplety Metzelera ktore sa wtym sprzecie na porownywalnym poziomie. Dnia 27.03.2018 o 20:55, FrugOs napisał: Sprawdziłem i u mnie w instrukcji jest napisane, że na pierwszy montaż idzie Bridgestone BT021. Dopuszczone są Dunlop Roadsmart. Tak sobie jednak myślę, czy rzeczywiście ma to znacznie? Pewnie w instrukcji do każdego opla czy skody też jest napisane, żeby używać Michelin czy Fulda. Zadnych Stone'ow, rownie dobrze z drzewa czy stalowe obrecze mozesz zalozyc Metzeler M 3 Z turystycznych Metzeler Roattec 06 lub 08, najlepiej Roadtec 01. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 2 godziny temu, andy7 napisał: Nie bede pisal co o tym sadze, ale opona to akurat w mturze najwyzniejszy element bo ona dzieli na przejazd po winklu a pojscie w botanike !, reszte sam sobie dopisz ! o borze, co ty nie powiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 7 godzin temu, ulik87 napisał: o borze, co ty nie powiesz Zawsze Jakis Besserwisser musi sie znalesc aby nie powiedziec skandynawski skrzat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Metzeler polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Pilot Road 4 już na moturze. Inna jazda! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 8 godzin temu, andy7 napisał: Zawsze Jakis Besserwisser musi sie znalesc aby nie powiedziec skandynawski skrzat no widzę przecież, że się wydurniasz, bo sam polecasz metzelery z6, a dwa komplety pirellek diablo zjeździłem w zeszłym roku (diablo i diablo strada) i kupiłem bo były najtańszymi w danym momencie sportowymi turystykami xD nie widziałem różnicy. aktualnie dojeżdżam roadattacki 2, kryterium wyboru identyczne, zastrzeżeń brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Roadatack 2 jast faaaaaajny, ( mam nawet jeszcze do sprzedania nowke przednia ( 120 /70 / 17 ( W ) ) ale niestety schodzi w oczach, M3 trzyma tak samo jak Attack ale nieco dluzej. Oczywiscie, ze Z6 to stara opona ale wytrzymuje naprawde dluuuuugo. W Sprzecie XJ 6 nie jest to absolutnie istotne bo definitywnie niema mozliwosci zamkniecia jakiejkolwiek opony ( podnozki przeszkadzaja ( trzeba by sciagnac ) Aaaaaaa, roznica miedzy M3 aTTACK " ZACZYNA sie dpiero wtedy, gdy zaczyna padac deszcz. Tam gdzie Attack zaczyna sie dziwnie zachowywac, tam M3 trzyma jak tramwaj na zakrecie. Roznica kolosalna. Zaloz przy okazji M3 i porownaj z Attack 2, zdziwisz sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 58 minut temu, andy7 napisał: Roadatack 2 jast faaaaaajny, ( mam nawet jeszcze do sprzedania nowke przednia ( 120 /70 / 17 ( W ) ) ale niestety schodzi w oczach, M3 trzyma tak samo jak Attack ale nieco dluzej. Oczywiscie, ze Z6 to stara opona ale wytrzymuje naprawde dluuuuugo. W Sprzecie XJ 6 nie jest to absolutnie istotne bo definitywnie niema mozliwosci zamkniecia jakiejkolwiek opony ( podnozki przeszkadzaja ( trzeba by sciagnac ) Aaaaaaa, roznica miedzy M3 aTTACK " ZACZYNA sie dpiero wtedy, gdy zaczyna padac deszcz. Tam gdzie Attack zaczyna sie dziwnie zachowywac, tam M3 trzyma jak tramwaj na zakrecie. Roznica kolosalna. Zaloz przy okazji M3 i porownaj z Attack 2, zdziwisz sie. ja jeżdżę turystycznie, po publicznych drogach, za to jeżdżę bardzo dużo. czasem się przegnie pałkę, wiadomo, ale żeby dociągnąć byle jaką nową oponę do granic możliwości w ruchu drogowym, trzeba być konkretnym idiotą i na to już najlepsza guma nie pomoże xD CONTI rzeczywiście znika mi trochę szybciej chyba, ale jakoś bez tragedii. na diablach wychodziło sporo ponad 10kkm jeśli dobrze pamiętam, CONTI na razie jakies 6kkm, może do 10 dojedzie. w tracerze chyba pierwsza moja modyfikacja było wywalenie tych bolców z setów, bo już pierwszego dnia przytarłem, w mieście...a jeżdżę spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 47 minut temu, ulik87 napisał: ale żeby dociągnąć byle jaką nową oponę do granic możliwości w ruchu drogowym, trzeba być konkretnym idiotą i na to już najlepsza guma nie pomoże xD CONTI rzeczywiście znika mi trochę szybciej chyba, ale jakoś bez tragedii. na diablach wychodziło sporo ponad 10kkm jeśli dobrze pamiętam, CONTI na razie jakies 6kkm, może do 10 dojedzie. w tracerze chyba pierwsza moja modyfikacja było wywalenie tych bolców z setów, bo już pierwszego dnia przytarłem, w mieście...a jeżdżę spokojnie Fakt, ze czasami sie troche przegnie ale bez przesady, do idiotyzmu daleko ! Conti zszedl mi po 4500, M3 5500. Tyle, ze nie na XJ6 - to sprzet mlodej. Jej tez te bolce przy podnozkach wykrecilem zaraz po kupnie, tez juz bez bolcow poprzecierala z kazdej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 Dnia 30.01.2018 o 19:47, mops napisał: Pirelli Angel ST - rewelacyjny stosunek cena/jakość. Można wyrwać kpl z 2016 roku za śmieszne pieniądze. a ja odradzam. mam teraz na ZRX i mam do nich coraz większe zastrzeżenia Następne wrzucam Piloty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 23 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Ok, minęło trochę czasu i udało mi się zrobić prawie 2kkm na nowych oponach. Ogólnie rzecz biorąc REWELACJA. To jest zupełnie inny motocykl. Nie miałem pojęcia, że różnica może być tak ogromna. Spodziewałem się poprawy trakcji czy innego trzymania, ale to co poczułem jak już je troszkę dotarłem to inny świat! Polecam Pilot Road 4, ale przede wszystkim polecam każdemu, który się waha czy jeździć na starych oponach, żeby przestał dziadować i kupił nowy komplet A każdemu, który stwierdzi, że na 5letniej oponie jeździ się tak samo dobrze jak na nowej, polecam psychiatrę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2018 Zrobiłem CBF600 (w zasadzie nadal jeżdżę) na komplecie PR4 jakieś 24kkm... Najlepsze jest to, że jest jeszcze dużo bieżnika. Moje subiektywne wnioski: + wolno się zużywają + świetnie trzymają na mokrym + dobrze trzymają na suchym (uwaga poniżej) - niestety tylna opona wyząbkowała, jak poczytałem w opinie na forach, to nie jest to przypadek jednostkowy. Fakt, że nie czuję tego w jeździe (niewykluczone, że po prostu nie potrafię jeździć ) Zdarzyło mi się ze dwa razy, że przy redukcji w zakręcie przy wyższych obrotach tylna opona zerwała przyczepność, lekki uślizg tyłu, nic gwałtownego. Z takimi opiniami też się spotkałem, że ta opona traktowana bardziej sportowo potrafi puszczać w zakręcie. Gdybym miał teraz zmieniać, zapewne wziąłbym takie same lub PR5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 to i ja się podzielę. Wywalilem na smietnik Pirelli Angel GT (po alpach zrobił się z tyłu kwadrat) i wleciał komplet Rainsportów. Niebo a ziemia. GT to mega porażka w porównaniu z rainsportami. Boję się pomyśleć co robią Angele ST, które mają słabe opinie nawet w oficjalnych testach, a GT to są "te lepsze". GT traciły przyczepność mega łatwo na mokrym, rainsporty idą jak po szynach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.