OZI Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Stylistycznej. Byłem dziś u Toyota odebrać pare rzeczy do nowego auta... Obok siebie Camry MY18 i Made in China... MY18 Śmiem twierdzić ze Made in China nie tylko stylistycznie już dorównali wszystkim (niektóre marki) ale i przegonili. To auto było po prostu normalne. Dotyk tez różnica żadna, spasowanie na zewnątrz patrząc na odległość - ogromny postep - wręcz można powiedzieć ze na równi z Toilet-a... jest to wersja produkcyjna , i jak się tylko salon wybuduje za pare tygodni to jedno Made in China zostanie podrzucone do do mnie.... Zobaczymy co to warte.... Teraz cena żeby na ulice postawić do negocjacji .. 98,366PLN Idąc od tylu, - tablice $59,-ubezpieczenie $500,- rejestracja stanowa $500,- pierwsza rejestracja w stanie $1,200- transport do dealera $1,500 Czyli wychodzi nam cena auta 88,353PLN za auto wielkości BMW X5 z 2.0lT 225KM ... Może warto? ??? Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadaf Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Chińczycy zaciągnęli to co najładniejsze z obecnie produkowanych modeli, kokpit przypomina mi Mercedesa, zegary forda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 SAIC - kiedyś mocno współpracowali z GM i byli (może są) współwłaścicielami tego, co zostało po Daewoo. Czytam też, że współpracoali z MG Rover IMO moga się znać na motoryzacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Nie wiem jak inne chińczyki, ale Volvo jest spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 1 godzinę temu, kadaf napisał: Chińczycy zaciągnęli to co najładniejsze z obecnie produkowanych modeli, kokpit przypomina mi Mercedesa, zegary forda Oni niczego nie musieli zaciągać, w większości Chińskich fabryk siedzi kapitał z Europy Zachodniej tj. VW, GM, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 45 minut temu, spad napisał: Oni niczego nie musieli zaciągać, w większości Chińskich fabryk siedzi kapitał z Europy Zachodniej tj. VW, GM, etc. Shanghai Automotive Ind. Corp. to stary gracz na tym rynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Różnicę zwykle widać od spodu samochodu po kilku zimach przejeżdżonych po słonym błocie pośniegowym. W Australii może nie być jej widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 5 minut temu, iwik napisał: Różnicę zwykle widać od spodu samochodu po kilku zimach przejeżdżonych po słonym błocie pośniegowym. W Australii może nie być jej widać. W większości naszego kraju ten problem też od kilku lat nie występuje. Szczerze, to chyba ze trzy lata temu było kilka dni takiej zimy, że można było w ogóle mówić o błocie pośniegowym. Reszta dni zimy to rano biało, po pracy nie ma śladu po śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 1 minutę temu, spad napisał: W większości naszego kraju ten problem też od kilku lat nie występuje. Szczerze, to chyba ze trzy lata temu było kilka dni takiej zimy, że można było w ogóle mówić o błocie pośniegowym. Reszta dni zimy to rano biało, po pracy nie ma śladu po śniegu. Ale sól jednak jest i to wcale nie mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 4 godziny temu, kadaf napisał: Chińczycy zaciągnęli to co najładniejsze z obecnie produkowanych modeli, kokpit przypomina mi Mercedesa, zegary forda I te zegary są niby ładne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Trudno uwierzyć że coś z tego będzie. Pojeździłem trochę chińskimi autami ostatnio i to był jeden wielki dramat. Swoją drogą, nie wiem jak oni to robią, nowe europejskie auta ładnie pachną (wszyscy znamy zapach nowego auta, nie?), chińskie nowe auta śmierdzą, sam nie wiem czym. tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 26 minut temu, format napisał: Trudno uwierzyć że coś z tego będzie. Pojeździłem trochę chińskimi autami ostatnio i to był jeden wielki dramat. Swoją drogą, nie wiem jak oni to robią, nowe europejskie auta ładnie pachną (wszyscy znamy zapach nowego auta, nie?), chińskie nowe auta śmierdzą, sam nie wiem czym. tapatalked huyndaie też walą w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 16 minut temu, mati1.6dohc napisał: huyndaie też walą w środku Mój ma przyjemny zapach nowego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 8 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Trudno uwierzyć że coś z tego będzie. Pojeździłem trochę chińskimi autami ostatnio i to był jeden wielki dramat. Swoją drogą, nie wiem jak oni to robią, nowe europejskie auta ładnie pachną (wszyscy znamy zapach nowego auta, nie?), chińskie nowe auta śmierdzą, sam nie wiem czym. tapatalked Zależy Cummings z Diesel Made in China ma się dobrze aka Foton. Facet z ulicy kupil to LDV, ... nie wie jak będzie z trwałością ale wnętrze jest lepiej poukładane niż mój MY16 Hilux... facet ma autentyczną krowę na siedzeniach ... Wiem o czym mówisz że auta smierdzialy ... tak jak i Daewoo z lat 90tych... ten tego nie ma. Imvho to już nie postęp to skok.* *NIE dotyczy wszystkich klepaczy aut Masę in China Sent from my SM-N950F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 8 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Zależy Cummings z Diesel Made in China ma się dobrze aka Foton. Facet z ulicy kupil to LDV, ... nie wie jak będzie z trwałością ale wnętrze jest lepiej poukładane niż mój MY16 Hilux... facet ma autentyczną krowę na siedzeniach ... Wiem o czym mówisz że auta smierdzialy ... tak jak i Daewoo z lat 90tych... ten tego nie ma. Imvho to już nie postęp to skok.* *NIE dotyczy wszystkich klepaczy aut Masę in China Sent from my SM-N950F using Tapatalk Asa ten jego LDV to to a nie suv. Suv wydaje mi się lepiej poskladany Sent from my SM-N950F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 8 godzin temu, spad napisał: Oni niczego nie musieli zaciągać, w większości Chińskich fabryk siedzi kapitał z Europy Zachodniej tj. VW, GM, etc. A kapitał chiński robi zakupy w EU. Geely juz sobie Volvo juz sobie kupili, potem Lotusa i Protona (chociaz ten drugi to chyba nic wlasnego oprocz licencji nigdy nie zrobil sensownego) a teraz wchodza kapitałowo w Merca. Dongfeng czy jak ich sie tam pisze, ma spore udziały u PSA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 6 godzin temu, spad napisał: W większości naszego kraju ten problem też od kilku lat nie występuje. Szczerze, to chyba ze trzy lata temu było kilka dni takiej zimy, że można było w ogóle mówić o błocie pośniegowym. Reszta dni zimy to rano biało, po pracy nie ma śladu po śniegu. Zwlaszcza we Wroclawiu U mnie moze wiele tez nie ma, ale pewnie 3-5-10x tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiomek Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 6 godzin temu, Filipfm napisał: A kapitał chiński robi zakupy w EU. Geely juz sobie Volvo juz sobie kupili, potem Lotusa i Protona (chociaz ten drugi to chyba nic wlasnego oprocz licencji nigdy nie zrobil sensownego) a teraz wchodza kapitałowo w Merca. Dongfeng czy jak ich sie tam pisze, ma spore udziały u PSA Proton nie jest europejski... Malezyski, ktory klepal Mistsubishi trzy generacje wstecz. Ten, ktorym jezdzilem (rocznik 2011) wygladal w srodku jak auto z wczesnych 90 lat. Jedyne dobre, ze sie nie psul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 12 minut temu, Tiomek napisał: Proton nie jest europejski... Malezyski, ktory klepal Mistsubishi trzy generacje wstecz. Ten, ktorym jezdzilem (rocznik 2011) wygladal w srodku jak auto z wczesnych 90 lat. Jedyne dobre, ze sie nie psul. Ja doskonale o tym wiem. Po prostu przejeli ich niejako przy okazji Lotusa bo kupowali od jednego sprzedającego. Oprocz Mitsu wprolpracuje tez z Honda w zakresie licencyjnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Kazdy ma inny gust.. ale ten ekranik na środku jak dla mnie fatalny.. jak w STARTREKU... tyle ze z lat 70tych.. Na zewnątrz tez sampchód jakis taki kanciasty. nieproporcjonalny.. chyba ze to najnowszy trend:) Co to cudo ma za silniki? Jakies chinskie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Ja wierzę w to co piszesz bo widzę jaki postęp zrobiły motorowery/male motocykle z Chin.Bez problemu robią przebiegi 30-40kkm co nie jest już zlym wynikiem dla klasy 50/125ccm.Mają już coraz lepszy design.Jedyny na tą chwilę problem to ogromna utrata wartości-i tego chyba nie przeskoczą tak latwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Dnia 8.02.2018 o 04:03, OZI napisał: Stylistycznej. Byłem dziś u Toyota odebrać pare rzeczy do nowego auta... Obok siebie Camry MY18 i Made in China... MY18 Dobra, fajnie, ale czy zatrudnienie jakiegokolwiek projektanta to w tej skali aż tak wielki koszt że trzeba na siłę zlepek podróbek robić? Przecież to wygląda jak buty Adadis, bluza CalvinKlain czy torebka Guccci. Aż krzyczy podróbą. A za stosunkowo niewielkie pieniądze któreś włoskie studio by im narysowało sensowny samochód. Dlaczego się upierają? Ten ich rynek aż tak kocha podróbki? Dnia 8.02.2018 o 04:03, OZI napisał: 98,366PLN Idąc od tylu, - tablice $59, -ubezpieczenie $500, - rejestracja stanowa $500, - pierwsza rejestracja w stanie $1,200 - transport do dealera $1,500 Czyli wychodzi nam cena auta 88,353PLN za auto wielkości BMW X5 z 2.0lT 225KM ... Może warto? ??? Nie kupiłbym za 100k auta, które z daleka wygląda jak podróbka. Podróbki to mogą kosztować 10% oryginału, nie 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Nie kupiłbym za 100k auta, które z daleka wygląda jak podróbka. Podróbki to mogą kosztować 10% oryginału, nie 30. A dlaczego twierdzisz ze to podróbka?GM, Ford maja dość spore design studio w China. Skąd myślisz ze SAIC klepie te projekty?Popatrzmy co SAIC maSubsidiaries ListGM India (7%)SAIC Motor UKMG MotorEco ConceptNanjing AutomobileSoyatNanjing Iveco Auto Co LtdSaic-Iveco Commercial Vehicle Co LtdSAIC-GM-Wuling (50.1%)BaojunShanghai Volkswagen (50%)Shanghai GM (50%)Sunwin Bus (50%)International:SAIC USATeraz 4.5mil aut za 2017.Czyli pytanie czy oni nie maga zatrudnić ‚porządnych ‚ design?Mogą i zatrudniają - taki jest gust Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 19 minut temu, OZI napisał: A dlaczego twierdzisz ze to podróbka? Bo wygląda jak podróbka: deskę ukradli z BMW, zegary z Forda, przód z Hyundai, nic nie wymyślili sami. 20 minut temu, OZI napisał: GM, Ford maja dość spore design studio w China. Nie ma znaczenia gdzie mają tylko czy używają. Producent wklejonego przez Ciebie auta nie wysilił się na własny projekt lecz skopiował co mu pasowało. A w następnym modelu skopiuje co innego. Dlatego właśnie chińskie marki są nie do odróżnienia - bo nie mają żadnej własnej tożsamości. 21 minut temu, OZI napisał: Czyli pytanie czy oni nie maga zatrudnić ‚porządnych ‚ design? Mogą i zatrudniają - taki jest gust Mogą, ale nie zatrudniają. Wolą sobie pożyczać dowolnie wybrane elementy stylistyki z innych marek. Gdyby zatrudniali, to projektant by się pod tym chętnie podpisał. A kto się podpisał pod tym co tam wkleiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Mogą, ale nie zatrudniają. Wolą sobie pożyczać dowolnie wybrane elementy stylistyki z innych marek. Gdyby zatrudniali, to projektant by się pod tym chętnie podpisał. A kto się podpisał pod tym co tam wkleiłeś? Tony Williams Kenny z SAIC Technical Centre UK. Całość została akurat stworzona przez UK. Link do faceta https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anthony_Williams-Kenny A no i oczywiście projektował takie piękne Mitsubishi wcześniej Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 37 minut temu, OZI napisał: Tony Williams Kenny z SAIC Technical Centre UK. Całość została akurat stworzona przez UK. Link do faceta https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anthony_Williams-Kenny A no i oczywiście projektował takie piękne Mitsubishi wcześniej Sent from my iCrap X using Tapacrap To tylko dowód, że za bardzo mu pomagali księgowi. Trzeba było zlecić np. do Italdesign i byłby hit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 To tylko dowód, że za bardzo mu pomagali księgowi. Trzeba było zlecić np. do Italdesign i byłby hit.Żaden dowód. Patrząc na cashflow SAIC ma sporo $$$.Raczej to co się w EU podoba nie trafia w resztę świata. Weźmy Skoda... Fabia Popatrzmy na niwa Kia Sportage na CDM Da się powiedzieć ze to Hyundai Tuscon/ix35?Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, OZI napisał: Żaden dowód. Patrząc na cashflow SAIC ma sporo $$$. Raczej to co się w EU podoba nie trafia w resztę świata. Weźmy Skoda... Fabia Popatrzmy na niwa Kia Sportage na CDM Da się powiedzieć ze to Hyundai Tuscon/ix35? Sent from my iCrap X using Tapacrap Ale tu nie chodzi o to co się komu podoba/nie podoba. Niech sobie stworzą brzydkie auto jeśli lubią - nie ma problemu. Sęk w tym, że oni nie tworzą lecz dopuszczają się plagiatu. O to mi chodziło. Robiąc zlepek zapożyczeń nie tylko wpadają w kicz ale też stają się kompletnie nierozpoznawalni. No i wygląda to jak podróba (czytaj: gdzieś już to widziałem, ale było jakby ładniejsze). Ta Kia przynajmniej niczego nie udaje. Ot, zrobili brzydkie auto dla mało wymagającej klienteli. Tak samo dałoby się to zlecić komukolwiek. Komukolwiek, kto usiadłby przed pustą deską kreślarską i narysował auto. Niechby nawet brzydkie ale narysowane na pustej desce zamiast wertować katalogi konkurencji i losowo kraść pomysły (O! Fajna deska w BMW - bierzemy! O! Ciekawe zegary u Forda - bierzemy! O! Jak ten przód w Hyundai wygląda masywnie - bierzemy!). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Ale tu nie chodzi o to co się komu podoba/nie podoba. Niech sobie stworzą brzydkie auto jeśli lubią - nie ma problemu. Sęk w tym, że oni nie tworzą lecz dopuszczają się plagiatu. O to mi chodziło. Robiąc zlepek zapożyczeń nie tylko wpadają w kicz ale też stają się kompletnie nierozpoznawalni. No i wygląda to jak podróba (czytaj: gdzieś już to widziałem, ale było jakby ładniejsze). Ta Kia przynajmniej niczego nie udaje. Ot, zrobili brzydkie auto dla mało wymagającej klienteli. Tak samo dałoby się to zlecić komukolwiek. Komukolwiek, kto usiadłby przed pustą deską kreślarską i narysował auto. Niechby nawet brzydkie ale narysowane na pustej desce zamiast wertować katalogi konkurencji i losowo kraść pomysły (O! Fajna deska w BMW - bierzemy! O! Ciekawe zegary u Forda - bierzemy! O! Jak ten przód w Hyundai wygląda masywnie - bierzemy!). Tylko pytanie czy jest Tak?Imvho nie. To tak jak teraz mówić że Kia to Audi bo Peter tam siedzi a kiedyś projektował dla Audi.Czerwony nie zegarów? Skradzione!Niebieski od VeeDub? Też!Nie, SAIC stać żeby opłacić i kupić porządnych designers szczególnie jak próbujesz podbić świat.Dwa to jest chyba tak jak z moja robota, generalnie znasz ludzi z konkurencji, ile w końcu lufa robi coś podobnego?Wiem to jako fakt że dość spora ilość ludzi z GM-H po tym jak Port Melbourne się zamknął w 2017 wylądowała w China- robiąc to samo co robili dla GM.Jeden przypadek znam dość dobrze, większą $$$, wieksza swoboda - generalnie mówi że trzeba było rzucić GM lata temu.Ergo co w tym złego wziąść najlepsze rozwiązania od innych 'know how' już masz i zrobić?Stylistycznie jest inny niż wszystkie lub podobny jak każdy inny SUV. A takie szczegóły jak zegary? :-) wow!Widzę kolejki po Hyundai Kona, a AK się z Hyundai Pony w latach 90tych śmiało. I co teraz?I to samo się dzieje z China - po co. Wklejać jak możesz ludzi którzy pracowali dla BMW/Merc/GM/Ford etc zwyczajnie kupić.Trudno żeby facet nie brał doświadczenia gdzie pracował wczesniejSent from my SM-N950F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 11 minut temu, OZI napisał: Tylko pytanie czy jest Tak? Imvho nie. To tak jak teraz mówić że Kia to Audi bo Peter tam siedzi a kiedyś projektował dla Audi. Czerwony nie zegarów? Skradzione! Niebieski od VeeDub? Też! Nie, SAIC stać żeby opłacić i kupić porządnych designers szczególnie jak próbujesz podbić świat. Dwa to jest chyba tak jak z moja robota, generalnie znasz ludzi z konkurencji, ile w końcu lufa robi coś podobnego? Wiem to jako fakt że dość spora ilość ludzi z GM-H po tym jak Port Melbourne się zamknął w 2017 wylądowała w China- robiąc to samo co robili dla GM. Jeden przypadek znam dość dobrze, większą $$$, wieksza swoboda - generalnie mówi że trzeba było rzucić GM lata temu. Ergo co w tym złego wziąść najlepsze rozwiązania od innych 'know how' już masz i zrobić? Stylistycznie jest inny niż wszystkie lub podobny jak każdy inny SUV. A takie szczegóły jak zegary? :-) wow! Widzę kolejki po Hyundai Kona, a AK się z Hyundai Pony w latach 90tych śmiało. I co teraz? I to samo się dzieje z China - po co. Wklejać jak możesz ludzi którzy pracowali dla BMW/Merc/GM/Ford etc zwyczajnie kupić. Trudno żeby facet nie brał doświadczenia gdzie pracował wczesniej Sent from my SM-N950F using Tapatalk To nie jest doświadczenie, to jest kopiowanie. Nawet jeśli własnych pomysłów - to dalej kopiowanie. Pamiętasz De Silvę? Zaprojektował piękną Alfę. Potem poszedł do Seata i tam też zaprojektował piękną Alfę. W dodatku całym jego pomysłem była klamka w tylnym słupku. Akurat De Silva się szybko opamiętał ale właśnie o to chodzi w świecie designu - nie ma znaczenia czy jest "ładny" czy "brzydki" (bo to umowne). Znaczenie ma, czy jest oryginalny i autorski. A właśnie tego chińskim samochodom najbardziej brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Dnia 2018.02.08 o 10:46, iwik napisał: Różnicę zwykle widać od spodu samochodu po kilku zimach przejeżdżonych po słonym błocie pośniegowym. W Australii może nie być jej widać. Zawsze można zrobić konserwację jak w Zastavie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Dnia 08/02/2018 o 07:46, wladmar napisał: Nie wiem jak inne chińczyki, ale Volvo jest spoko Volvo to taki sam chińćzyk jak i ja Volvo są zaprojektowane w Europie, produkowane w Europie... tylko właściciel jest chiński i zyski idą do Chin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 25 minut temu, Manx napisał: Volvo to taki sam chińćzyk jak i ja Volvo są zaprojektowane w Europie, produkowane w Europie... tylko właściciel jest chiński i zyski idą do Chin. Naprawdę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Godzinę temu, wladmar napisał: Naprawdę? Nooo Szczerze to mnie razi jak ktoś nazywa volvo Chińczykiem. Jaki z Volvo chińczyk kurde? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 15 minut temu, Manx napisał: Nooo Szczerze to mnie razi jak ktoś nazywa volvo Chińczykiem. Jaki z Volvo chińczyk kurde? A Dacia to nie Rumun? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 5 minut temu, wladmar napisał: A Dacia to nie Rumun? Rumun jak 150 . Marka wywodzi się z Rumunii, opracowane w Rumunii, produkowane w Rumunii, a to że właściciel francuz to nie ma żadnego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 8 godzin temu, Manx napisał: produkowane w Europie S90 na rynek EU juz klepią u Majfriendów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 S90 na rynek EU juz klepią u Majfriendów S60 następnej generacji tez - cześć wersji będzie tylko Made in China. Ot po prostu prawda jest taka ze lud ma w D czy Volvo jest Made in China czy nie.BTW Volvo patrząc na akcje jest China a nie Sverige. Tak jak pamietam ze ktoś uważał ze Ford jest z D .... Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 To nie jest doświadczenie, to jest kopiowanie. Nawet jeśli własnych pomysłów - to dalej kopiowanie. Pamiętasz De Silvę? Zaprojektował piękną Alfę. Potem poszedł do Seata i tam też zaprojektował piękną Alfę. W dodatku całym jego pomysłem była klamka w tylnym słupku. Akurat De Silva się szybko opamiętał ale właśnie o to chodzi w świecie designu - nie ma znaczenia czy jest "ładny" czy "brzydki" (bo to umowne). Znaczenie ma, czy jest oryginalny i autorski. A właśnie tego chińskim samochodom najbardziej brakuje. Czekaj coś mi tu się nie dodaje. Jeśli mój własny pomysł wykorzystam gdzie indziej to jest to kopiowanie? Dodatkowo przecież to tak jak z iCrap czy Samsung - masz klepaczy desek - to nie jest tak ze nagle Toyota klepie deskę w swojej fabryce, VeeDub u siebie etc - kupują od tego samego faceta. Np. Hobson robi pasy i siedzenia dla GM, Ford, Toyota, Nissan - wykorzystując ta sama fabrykę, tych samych inżynierów.Rozumiem ze jak pracujesz dla Toyota to nie wolno ci rozmawiać z facetem z biurka obok który pracuje nad deska Ford .Ja mysle ze Made in China w ogóle przesadza bo skopiowali koło! A poważnie - tak są producenci którzy klepią brzydale, ale akurat z tym D90 to nie trafiło. Ze środek wyglada podobnie jak coś? Pewnie tak bo kupili faceta.Ditto np z Hyundai i30N - to jest mechanicznie kopia BMW ! No i nie wspominając ze tyl jest kopia Golf Weźmy teraz to szkaradne Mitsubishi Cross costam...To jest przecież bezczelna kopia Pontiac Aztek!Tył skopiowany - spoiler przez środek szybyBok tez ctrl+c +V A może się mylę? I zarówno cross coś tam jak i Aztek maja niepowtarzalny styl ? Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 10 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 @OZI to co możesz zrobić z własnym pomysłem to chyba od umów i praw autorskich zależy? Jeżeli zaprojektuje coś dla powiedzmy Forda i zgodnie z umową na Forda przeniosłem prawa autorskie, to pozostaje mi tylko chwala za mój pomysł, ale on już jest Forda nie mój. Nie wiem jak takie sprawy i umowy wyglądają na rynku motoryzacyjnym, poza tym wiadomo że ktoś znany może więcej. Co do samego podrabiania wyglądu aut, to takie mamy czasy, że produkuje sie "same podroby", prawie wszystkie do siebie podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 10 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 [mention=129025]OZI[/mention] to co możesz zrobić z własnym pomysłem to chyba od umów i praw autorskich zależy? Jeżeli zaprojektuje coś dla powiedzmy Forda i zgodnie z umową na Forda przeniosłem prawa autorskie, to pozostaje mi tylko chwala za mój pomysł, ale on już jest Forda nie mój. Nie wiem jak takie sprawy i umowy wyglądają na rynku motoryzacyjnym, poza tym wiadomo że ktoś znany może więcej. Co do samego podrabiania wyglądu aut, to takie mamy czasy, że produkuje sie "same podroby", prawie wszystkie do siebie podobne.I calkowocie sie z tym zgadzam. Dzis wszystko wyglada tak samo. Wpływ stylu jednak będzie jak np Audi >>>> Kia >>Hyundai. Trudno żeby nie było jeśli facet ten sam.A wracając do Made in China- tak są bezczelne podroby np Range Rover vs Landwind x7Są jednak ich własne konstrukcje gdzie często wielcy z US/D/F mają swoje udziały i które są ich design i pomysłem a lud na siłę poszukuje 'zegar z BMW, tapicerka z Skoda etc... nie za bardzo rozumiejąc że BMW i Skoda są klepanie przez ten sam koncern. Sent from my SM-N950F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.