Skocz do zawartości

Auta Made in China - różnicy już nie ma...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Stylistycznej. Byłem dziś u Toyota odebrać pare rzeczy do nowego auta...

 

 

Obok siebie Camry MY18 i Made in China... MY18

 

 

70b9e2faedc76cc3bc3b913efc2a3445.jpg

 

Śmiem twierdzić ze Made in China nie tylko stylistycznie już dorównali wszystkim (niektóre marki) ale i przegonili.

 

To auto było po prostu normalne.

 

Dotyk tez różnica żadna, spasowanie na zewnątrz patrząc na odległość - ogromny postep - wręcz można powiedzieć ze na równi z Toilet-a...

 

 

c28b0401f0a3ddcc95be6d5bd783f410.jpg

 

jest to wersja produkcyjna , i jak się tylko salon wybuduje za pare tygodni to jedno Made in China zostanie podrzucone do do mnie....

 

Zobaczymy co to warte....

 

fb74266e8995cdd52d0307cc8620ec59.jpg

 

158e8bd77d964567f3ab76e6e943c4c5.jpg

 

6afff7bb22f18b7ead8c410397dbd0ee.jpg

 

 

a263ee1bec25c81958a553bd3bf42b60.jpg

 

8624711b6396552d47a3d552ac2139cd.jpg

 

 

0b40f2a9bf5c54329be7e24be574e9cb.jpg

 

68f6ed704f7ab70701b37519fe44442a.jpg

 

 

aaefbd0cd91ed00b2b0c0a6580957106.jpg

 

 

a97409e58a4ee545165f811e5296a7f2.jpg

 

 

cb4b36d9067d9921dd166d82f76b4844.jpg

 

 

24bca3d8537f06d800ac81700acebf16.jpg

 

 

c387d85763366bcd1970c16f1d897762.jpg

 

 

080011744087ba32677a9e525ffd4f1d.jpg

 

 

d95b28a5bafcd1d8af8d60da3bcb9082.jpg

 

Teraz cena żeby na ulice postawić do negocjacji ..

 

 

065430624424710de9a24e0049ed0a04.jpg

 

98,366PLN

 

Idąc od tylu,

- tablice $59,

-ubezpieczenie $500,

- rejestracja stanowa $500,

- pierwsza rejestracja w stanie $1,200

- transport do dealera $1,500

Czyli wychodzi nam cena auta

 

88,353PLN za auto wielkości BMW X5 z 2.0lT 225KM ...

 

 

Może warto? ???

 

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy zaciągnęli to co najładniejsze z obecnie produkowanych modeli, kokpit przypomina mi Mercedesa, zegary forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAIC - kiedyś mocno współpracowali z GM i byli (może są) współwłaścicielami tego, co zostało po Daewoo.

Czytam też, że współpracoali z MG Rover :ok:

IMO moga się znać na motoryzacji :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kadaf napisał:

Chińczycy zaciągnęli to co najładniejsze z obecnie produkowanych modeli, kokpit przypomina mi Mercedesa, zegary forda

 

Oni niczego nie musieli zaciągać, w większości Chińskich fabryk siedzi kapitał z Europy Zachodniej tj. VW, GM, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, spad napisał:

 

Oni niczego nie musieli zaciągać, w większości Chińskich fabryk siedzi kapitał z Europy Zachodniej tj. VW, GM, etc.

Shanghai Automotive Ind. Corp.  to stary gracz na tym rynku :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, iwik napisał:

Różnicę zwykle widać od spodu samochodu po kilku zimach przejeżdżonych po słonym błocie pośniegowym.

W Australii może nie być jej widać. :hehe:

 

W większości naszego kraju ten problem też od kilku lat nie występuje. :hehe: Szczerze, to chyba ze trzy lata temu było kilka dni takiej zimy, że można było w ogóle mówić o błocie pośniegowym. Reszta dni zimy to rano biało, po pracy nie ma śladu po śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

 

W większości naszego kraju ten problem też od kilku lat nie występuje. :hehe: Szczerze, to chyba ze trzy lata temu było kilka dni takiej zimy, że można było w ogóle mówić o błocie pośniegowym. Reszta dni zimy to rano biało, po pracy nie ma śladu po śniegu.

Ale sól jednak jest i to wcale nie mało:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno uwierzyć że coś z tego będzie. Pojeździłem trochę chińskimi autami ostatnio i to był jeden wielki dramat. Swoją drogą, nie wiem jak oni to robią, nowe europejskie auta ładnie pachną (wszyscy znamy zapach nowego auta, nie?), chińskie nowe auta śmierdzą, sam nie wiem czym.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, format napisał:

Trudno uwierzyć że coś z tego będzie. Pojeździłem trochę chińskimi autami ostatnio i to był jeden wielki dramat. Swoją drogą, nie wiem jak oni to robią, nowe europejskie auta ładnie pachną (wszyscy znamy zapach nowego auta, nie?), chińskie nowe auta śmierdzą, sam nie wiem czym.

tapatalked
 

huyndaie też walą w środku :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno uwierzyć że coś z tego będzie. Pojeździłem trochę chińskimi autami ostatnio i to był jeden wielki dramat. Swoją drogą, nie wiem jak oni to robią, nowe europejskie auta ładnie pachną (wszyscy znamy zapach nowego auta, nie?), chińskie nowe auta śmierdzą, sam nie wiem czym.

 

tapatalked

 

 

Zależy Cummings z Diesel Made in China ma się dobrze aka Foton.

 

Facet z ulicy kupil to LDV, ... nie wie jak będzie z trwałością ale wnętrze jest lepiej poukładane niż mój MY16 Hilux... facet ma autentyczną krowę na siedzeniach ...

 

Wiem o czym mówisz że auta smierdzialy ... tak jak i Daewoo z lat 90tych... ten tego nie ma.

 

Imvho to już nie postęp to skok.*

 

 

 

 

 

*NIE dotyczy wszystkich klepaczy aut Masę in China

 

 

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy Cummings z Diesel Made in China ma się dobrze aka Foton. 
Facet z ulicy kupil to LDV, ... nie wie jak będzie z trwałością ale wnętrze jest lepiej poukładane niż mój MY16 Hilux... facet ma autentyczną krowę na siedzeniach ...
 
Wiem o czym mówisz że auta smierdzialy ... tak jak i Daewoo z lat 90tych... ten tego nie ma.
 
Imvho to już nie postęp to skok.*
 
 
 
 
 
*NIE dotyczy wszystkich klepaczy aut Masę in China
 
 
 
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
 
 
Asa ten jego LDV to to a nie suv. Suv wydaje mi się lepiej poskladany


90bef197326ad6be4bd723d719d1b5af.jpg

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spad napisał:

 

Oni niczego nie musieli zaciągać, w większości Chińskich fabryk siedzi kapitał z Europy Zachodniej tj. VW, GM, etc.

 

A kapitał chiński robi zakupy w EU. Geely juz sobie Volvo juz sobie kupili, potem Lotusa i Protona (chociaz ten drugi to chyba nic wlasnego oprocz licencji nigdy nie zrobil sensownego) a teraz wchodza kapitałowo w Merca.

Dongfeng czy jak ich sie tam pisze, ma spore udziały u PSA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spad napisał:

 

W większości naszego kraju ten problem też od kilku lat nie występuje. :hehe: Szczerze, to chyba ze trzy lata temu było kilka dni takiej zimy, że można było w ogóle mówić o błocie pośniegowym. Reszta dni zimy to rano biało, po pracy nie ma śladu po śniegu.

Zwlaszcza we Wroclawiu :oki:

U mnie moze wiele tez nie ma, ale pewnie 3-5-10x tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Filipfm napisał:

 

A kapitał chiński robi zakupy w EU. Geely juz sobie Volvo juz sobie kupili, potem Lotusa i Protona (chociaz ten drugi to chyba nic wlasnego oprocz licencji nigdy nie zrobil sensownego) a teraz wchodza kapitałowo w Merca.

Dongfeng czy jak ich sie tam pisze, ma spore udziały u PSA ;)

Proton nie jest europejski... Malezyski, ktory klepal Mistsubishi trzy generacje wstecz. Ten, ktorym jezdzilem (rocznik 2011) wygladal w srodku jak auto z wczesnych 90 lat. Jedyne dobre, ze sie nie psul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tiomek napisał:

Proton nie jest europejski... Malezyski, ktory klepal Mistsubishi trzy generacje wstecz. Ten, ktorym jezdzilem (rocznik 2011) wygladal w srodku jak auto z wczesnych 90 lat. Jedyne dobre, ze sie nie psul.

 

Ja doskonale o tym wiem. Po prostu przejeli ich niejako przy okazji Lotusa bo kupowali od jednego sprzedającego. Oprocz Mitsu wprolpracuje tez z Honda w zakresie licencyjnym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wierzę w to co piszesz  bo widzę jaki postęp zrobiły motorowery/male motocykle z Chin.Bez problemu robią przebiegi 30-40kkm co nie jest już zlym wynikiem dla klasy 50/125ccm.Mają już coraz lepszy design.Jedyny na tą chwilę problem to ogromna utrata wartości-i tego chyba nie przeskoczą tak latwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.02.2018 o 04:03, OZI napisał:

 

Stylistycznej. Byłem dziś u Toyota odebrać pare rzeczy do nowego auta...

 

 

Obok siebie Camry MY18 i Made in China... MY18

 

Dobra, fajnie, ale czy zatrudnienie jakiegokolwiek projektanta to w tej skali aż tak wielki koszt że trzeba na siłę zlepek podróbek robić? Przecież to wygląda jak buty Adadis, bluza CalvinKlain czy torebka Guccci.

Aż krzyczy podróbą. A za stosunkowo niewielkie pieniądze któreś włoskie studio by im narysowało sensowny samochód. Dlaczego się upierają? Ten ich rynek aż tak kocha podróbki?

 

 

Dnia 8.02.2018 o 04:03, OZI napisał:

98,366PLN

 

Idąc od tylu,

- tablice $59,

-ubezpieczenie $500,

- rejestracja stanowa $500,

- pierwsza rejestracja w stanie $1,200

- transport do dealera $1,500

Czyli wychodzi nam cena auta

 

88,353PLN za auto wielkości BMW X5 z 2.0lT 225KM ...

 

 

Może warto? emoji848.pngemoji1474.pngemoji108.png???

 

 

Nie kupiłbym za 100k auta, które z daleka wygląda jak podróbka. Podróbki to mogą kosztować 10% oryginału, nie 30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie kupiłbym za 100k auta, które z daleka wygląda jak podróbka. Podróbki to mogą kosztować 10% oryginału, nie 30. 


A dlaczego twierdzisz ze to podróbka?

GM, Ford maja dość spore design studio w China.

Skąd myślisz ze SAIC klepie te projekty?


Popatrzmy co SAIC ma

Subsidiaries
List
GM India (7%)
SAIC Motor UK
MG Motor
Eco Concept
Nanjing Automobile
Soyat
Nanjing Iveco Auto Co Ltd
Saic-Iveco Commercial Vehicle Co Ltd
SAIC-GM-Wuling (50.1%)
Baojun
Shanghai Volkswagen (50%)
Shanghai GM (50%)
Sunwin Bus (50%)
International:
SAIC USA


Teraz 4.5mil aut za 2017.

Czyli pytanie czy oni nie maga zatrudnić ‚porządnych ‚ design?

Mogą i zatrudniają - taki jest gust


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, OZI napisał:

A dlaczego twierdzisz ze to podróbka?

 

Bo wygląda jak podróbka: deskę ukradli z BMW, zegary z Forda, przód z Hyundai, nic nie wymyślili sami.

 

20 minut temu, OZI napisał:

GM, Ford maja dość spore design studio w China.

 

Nie ma znaczenia gdzie mają tylko czy używają. Producent wklejonego przez Ciebie auta nie wysilił się na własny projekt lecz skopiował co mu pasowało. A w następnym modelu skopiuje co innego. Dlatego właśnie chińskie marki są nie do odróżnienia - bo nie mają żadnej własnej tożsamości.

 

21 minut temu, OZI napisał:

Czyli pytanie czy oni nie maga zatrudnić ‚porządnych ‚ design?

Mogą i zatrudniają - taki jest gust emoji51.pngemoji854.png

 

Mogą, ale nie zatrudniają. Wolą sobie pożyczać dowolnie wybrane elementy stylistyki z innych marek. Gdyby zatrudniali, to projektant by się pod tym chętnie podpisał. A kto się podpisał pod tym co tam wkleiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mogą, ale nie zatrudniają. Wolą sobie pożyczać dowolnie wybrane elementy stylistyki z innych marek. Gdyby zatrudniali, to projektant by się pod tym chętnie podpisał. A kto się podpisał pod tym co tam wkleiłeś?

 

Tony Williams Kenny z SAIC Technical Centre UK.

 

Całość została akurat stworzona przez UK.

 

ad668f3121188e11ee013803a82de59b.jpg

 

 

 

 

Link do faceta

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anthony_Williams-Kenny

 

A no i oczywiście projektował takie piękne Mitsubishi wcześniej

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, OZI napisał:

 

Tony Williams Kenny emoji1099.png z SAIC Technical Centre UK.

 

Całość została akurat stworzona przez UK.

 

ad668f3121188e11ee013803a82de59b.jpg

 

 

 

 

Link do faceta

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anthony_Williams-Kenny

 

A no i oczywiście projektował takie piękne Mitsubishi wcześniej emoji16.pngemoji23.png

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

To tylko dowód, że za bardzo mu pomagali księgowi. Trzeba było zlecić np. do Italdesign i byłby hit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To tylko dowód, że za bardzo mu pomagali księgowi. Trzeba było zlecić np. do Italdesign i byłby hit.



Żaden dowód. Patrząc na cashflow SAIC ma sporo $$$.

3c76c67b3ad858af89337e7b89bd5715.jpg


Raczej to co się w EU podoba nie trafia w resztę świata. Weźmy Skoda... Fabia


Popatrzmy na niwa Kia Sportage na CDM


18ed5908f2823265a497c45451332b4b.jpg


Da się powiedzieć ze to Hyundai Tuscon/ix35?


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, OZI napisał:

 

 


Żaden dowód. Patrząc na cashflow SAIC ma sporo $$$.

3c76c67b3ad858af89337e7b89bd5715.jpg


Raczej to co się w EU podoba nie trafia w resztę świata. Weźmy Skoda... Fabia emoji16.png


Popatrzmy na niwa Kia Sportage na CDM emoji630.png


18ed5908f2823265a497c45451332b4b.jpg


Da się powiedzieć ze to Hyundai Tuscon/ix35?


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

 

Ale tu nie chodzi o to co się komu podoba/nie podoba. Niech sobie stworzą brzydkie auto jeśli lubią - nie ma problemu. Sęk w tym, że oni nie tworzą lecz dopuszczają się plagiatu. O to mi chodziło. Robiąc zlepek zapożyczeń nie tylko wpadają w kicz ale też stają się kompletnie nierozpoznawalni. No i wygląda to jak podróba (czytaj: gdzieś już to widziałem, ale było jakby ładniejsze).

 

Ta Kia przynajmniej niczego nie udaje. Ot, zrobili brzydkie auto dla mało wymagającej klienteli. Tak samo dałoby się to zlecić komukolwiek. Komukolwiek, kto usiadłby przed pustą deską kreślarską i narysował auto. Niechby nawet brzydkie ale narysowane na pustej desce zamiast wertować katalogi konkurencji i losowo kraść pomysły (O! Fajna deska w BMW - bierzemy! O! Ciekawe zegary u Forda - bierzemy! O! Jak ten przód w Hyundai wygląda masywnie - bierzemy!).

 

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale tu nie chodzi o to co się komu podoba/nie podoba. Niech sobie stworzą brzydkie auto jeśli lubią - nie ma problemu. Sęk w tym, że oni nie tworzą lecz dopuszczają się plagiatu. O to mi chodziło. Robiąc zlepek zapożyczeń nie tylko wpadają w kicz ale też stają się kompletnie nierozpoznawalni. No i wygląda to jak podróba (czytaj: gdzieś już to widziałem, ale było jakby ładniejsze).
 
Ta Kia przynajmniej niczego nie udaje. Ot, zrobili brzydkie auto dla mało wymagającej klienteli. Tak samo dałoby się to zlecić komukolwiek. Komukolwiek, kto usiadłby przed pustą deską kreślarską i narysował auto. Niechby nawet brzydkie ale narysowane na pustej desce zamiast wertować katalogi konkurencji i losowo kraść pomysły (O! Fajna deska w BMW - bierzemy! O! Ciekawe zegary u Forda - bierzemy! O! Jak ten przód w Hyundai wygląda masywnie - bierzemy!).
 
:facepalm:
Tylko pytanie czy jest Tak?

Imvho nie. To tak jak teraz mówić że Kia to Audi bo Peter tam siedzi a kiedyś projektował dla Audi.

Czerwony nie zegarów? Skradzione!
Niebieski od VeeDub? Też!

Nie, SAIC stać żeby opłacić i kupić porządnych designers szczególnie jak próbujesz podbić świat.

Dwa to jest chyba tak jak z moja robota, generalnie znasz ludzi z konkurencji, ile w końcu lufa robi coś podobnego?

Wiem to jako fakt że dość spora ilość ludzi z GM-H po tym jak Port Melbourne się zamknął w 2017 wylądowała w China- robiąc to samo co robili dla GM.

Jeden przypadek znam dość dobrze, większą $$$, wieksza swoboda - generalnie mówi że trzeba było rzucić GM lata temu.

Ergo co w tym złego wziąść najlepsze rozwiązania od innych 'know how' już masz i zrobić?

Stylistycznie jest inny niż wszystkie lub podobny jak każdy inny SUV.

A takie szczegóły jak zegary? :-) wow!

Widzę kolejki po Hyundai Kona, a AK się z Hyundai Pony w latach 90tych śmiało.

I co teraz?

I to samo się dzieje z China - po co.
Wklejać jak możesz ludzi którzy pracowali dla BMW/Merc/GM/Ford etc zwyczajnie kupić.

Trudno żeby facet nie brał doświadczenia gdzie pracował wczesniej

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, OZI napisał:

Tylko pytanie czy jest Tak?

Imvho nie. To tak jak teraz mówić że Kia to Audi bo Peter tam siedzi a kiedyś projektował dla Audi.

Czerwony nie zegarów? Skradzione!
Niebieski od VeeDub? Też!

Nie, SAIC stać żeby opłacić i kupić porządnych designers szczególnie jak próbujesz podbić świat.

Dwa to jest chyba tak jak z moja robota, generalnie znasz ludzi z konkurencji, ile w końcu lufa robi coś podobnego?

Wiem to jako fakt że dość spora ilość ludzi z GM-H po tym jak Port Melbourne się zamknął w 2017 wylądowała w China- robiąc to samo co robili dla GM.

Jeden przypadek znam dość dobrze, większą $$$, wieksza swoboda - generalnie mówi że trzeba było rzucić GM lata temu.

Ergo co w tym złego wziąść najlepsze rozwiązania od innych 'know how' już masz i zrobić?

Stylistycznie jest inny niż wszystkie lub podobny jak każdy inny SUV.

A takie szczegóły jak zegary? :-) wow!

Widzę kolejki po Hyundai Kona, a AK się z Hyundai Pony w latach 90tych śmiało.

I co teraz?

I to samo się dzieje z China - po co.
Wklejać jak możesz ludzi którzy pracowali dla BMW/Merc/GM/Ford etc zwyczajnie kupić.

Trudno żeby facet nie brał doświadczenia gdzie pracował wczesniej

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 

 

To nie jest doświadczenie, to jest kopiowanie. Nawet jeśli własnych pomysłów - to dalej kopiowanie. Pamiętasz De Silvę? Zaprojektował piękną Alfę. Potem poszedł do Seata i tam też zaprojektował piękną Alfę. W dodatku całym jego pomysłem była klamka w tylnym słupku. 

Akurat De Silva się szybko opamiętał ale właśnie o to chodzi w świecie designu - nie ma znaczenia czy jest "ładny" czy "brzydki" (bo to umowne). Znaczenie ma, czy jest oryginalny i autorski. A właśnie tego chińskim samochodom najbardziej brakuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎.‎02‎.‎08 o 10:46, iwik napisał:

Różnicę zwykle widać od spodu samochodu po kilku zimach przejeżdżonych po słonym błocie pośniegowym.

W Australii może nie być jej widać. :hehe:

Zawsze można zrobić konserwację jak w Zastavie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08/02/2018 o 07:46, wladmar napisał:

Nie wiem jak inne chińczyki, ale Volvo jest spoko :oki:

Volvo to taki sam chińćzyk jak i ja ;) Volvo są zaprojektowane w Europie, produkowane w Europie... tylko właściciel jest chiński i zyski idą do Chin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wladmar napisał:

A Dacia to nie Rumun? ;]

Rumun jak 150 ;]. Marka wywodzi się z Rumunii, opracowane w Rumunii, produkowane w Rumunii, a to że właściciel francuz to nie ma żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
S90 na rynek EU juz klepią u Majfriendów


S60 następnej generacji tez - cześć wersji będzie tylko Made in China.

Ot po prostu prawda jest taka ze lud ma w D czy Volvo jest Made in China czy nie.

BTW Volvo patrząc na akcje jest China a nie Sverige. Tak jak pamietam ze ktoś uważał ze Ford jest z D ....


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To nie jest doświadczenie, to jest kopiowanie. Nawet jeśli własnych pomysłów - to dalej kopiowanie. Pamiętasz De Silvę? Zaprojektował piękną Alfę. Potem poszedł do Seata i tam też zaprojektował piękną Alfę. W dodatku całym jego pomysłem była klamka w tylnym słupku. 
Akurat De Silva się szybko opamiętał ale właśnie o to chodzi w świecie designu - nie ma znaczenia czy jest "ładny" czy "brzydki" (bo to umowne). Znaczenie ma, czy jest oryginalny i autorski. A właśnie tego chińskim samochodom najbardziej brakuje.
 



Czekaj coś mi tu się nie dodaje. Jeśli mój własny pomysł wykorzystam gdzie indziej to jest to kopiowanie?

Dodatkowo przecież to tak jak z iCrap czy Samsung - masz klepaczy desek - to nie jest tak ze nagle Toyota klepie deskę w swojej fabryce, VeeDub u siebie etc - kupują od tego samego faceta. Np. Hobson robi pasy i siedzenia dla GM, Ford, Toyota, Nissan - wykorzystując ta sama fabrykę, tych samych inżynierów.

Rozumiem ze jak pracujesz dla Toyota to nie wolno ci rozmawiać z facetem z biurka obok który pracuje nad deska Ford .


Ja mysle ze Made in China w ogóle przesadza bo skopiowali koło!


A poważnie - tak są producenci którzy klepią brzydale, ale akurat z tym D90 to nie trafiło. Ze środek wyglada podobnie jak coś? Pewnie tak bo kupili faceta.


Ditto np z Hyundai i30N - to jest mechanicznie kopia BMW ! No i nie wspominając ze tyl jest kopia Golf


11faf8e65a700ccaa59f905c25496e37.jpg

bb374353a9d6099e8b890bf9feb8127c.jpg


Weźmy teraz to szkaradne Mitsubishi Cross costam...


33bf5660f2cdbb90915da4abcffa01cd.jpg


To jest przecież bezczelna kopia Pontiac Aztek!

Tył skopiowany - spoiler przez środek szyby


ad463066aab03465eccf6668735f3eb4.jpg


Bok tez ctrl+c +V


33445bab436483ef13c147f7309841fb.jpg


A może się mylę? I zarówno cross coś tam jak i Aztek maja niepowtarzalny styl ?








Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OZI to co możesz zrobić z własnym pomysłem to chyba od umów i praw autorskich zależy?

Jeżeli zaprojektuje coś dla powiedzmy Forda i zgodnie z umową na Forda przeniosłem prawa autorskie, to pozostaje mi tylko chwala za mój pomysł, ale on już jest Forda nie mój.

Nie wiem jak takie sprawy i umowy wyglądają na rynku motoryzacyjnym, poza tym wiadomo że ktoś znany może więcej.

Co do samego podrabiania wyglądu aut, to takie mamy czasy, że produkuje sie "same podroby", prawie wszystkie do siebie podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129025]OZI[/mention] to co możesz zrobić z własnym pomysłem to chyba od umów i praw autorskich zależy?
Jeżeli zaprojektuje coś dla powiedzmy Forda i zgodnie z umową na Forda przeniosłem prawa autorskie, to pozostaje mi tylko chwala za mój pomysł, ale on już jest Forda nie mój.
Nie wiem jak takie sprawy i umowy wyglądają na rynku motoryzacyjnym, poza tym wiadomo że ktoś znany może więcej.
Co do samego podrabiania wyglądu aut, to takie mamy czasy, że produkuje sie "same podroby", prawie wszystkie do siebie podobne.
I calkowocie sie z tym zgadzam. Dzis wszystko wyglada tak samo.

Wpływ stylu jednak będzie jak np Audi >>>> Kia >>Hyundai.

Trudno żeby nie było jeśli facet ten sam.

A wracając do Made in China- tak są bezczelne podroby np Range Rover vs Landwind x7

09808aee7164c40bf41ac4ae1f629f84.jpg

Są jednak ich własne konstrukcje gdzie często wielcy z US/D/F mają swoje udziały i które są ich design i pomysłem a lud na siłę poszukuje 'zegar z BMW, tapicerka z Skoda etc... nie za bardzo rozumiejąc że BMW i Skoda są klepanie przez ten sam koncern.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.