Skocz do zawartości

Nowa Fabia bez diesla pod maska


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Maciej__ napisał:

Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy:

https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex

W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie ;] Ciekawe kto nastepny?

 

w sumie diesel ma jakiś sens imho gdzieś tak od klasy D ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy:

https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex

W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie ;] Ciekawe kto nastepny?

 

Obstawiam, że tą decyzją chcą przesunąć klientów flotowych do Rapida, ewentualnie Octavi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spad napisał:

 

Obstawiam, że tą decyzją chcą przesunąć klientów flotowych do Rapida, ewentualnie Octavi. 

 

Nie wiem czy w innych krajach Fabia tez jest tak popularna jak w PL we flotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy:

https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex

W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie ;] Ciekawe kto nastepny?

Byłem ostatnio w salonie Seata  - sprzedawca mówił że w ciągu 2 lat to w Seatach do Leona włącznie nie będzie diesla w ofercie. .. i dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy:

https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex

W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie ;] Ciekawe kto nastepny?

 

A jak pisałem o tym parę lat temu, to nikt nie wierzył :skromny:

Obecnie diesli w ofercie nie mają już:

- Suzuki

- Mazda

- Honda

- Toyota (chyba już, albo za chwilę)

Kto jeszcze?

A za chwilę VW i w ogóle diesel w osobówkach się skończy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, wladmar napisał:

 

A jak pisałem o tym parę lat temu, to nikt nie wierzył :skromny:

Obecnie diesli w ofercie nie mają już:

- Suzuki

- Mazda

- Honda

- Toyota (chyba już, albo za chwilę)

Kto jeszcze?

A za chwilę VW i w ogóle diesel w osobówkach się skończy :ok:

 

Mylisz się w 75%, toyotę, hondę i mazde można kupić z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kartonik napisał:

Teraz będą wsadzać GPF w benzynach, ciekawe jak to się bzie miało do jazd na krótkich odcinkach w mieście.

 

Raczej będzie zupełnie bezproblemowy, bo ilość sadzy, produkowanej przez silnik benzynowy to pewnie 1/100 tego, co produkuje diesel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz będą wsadzać GPF w benzynach, ciekawe jak to się bzie miało do jazd na krótkich odcinkach w mieście.

Pewnie będzie to tak poważny problem jak DKZ w benzynach montowane od dobrych pięciu lat.

 

 

tabatalked

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wladmar napisał:

 

Raczej będzie zupełnie bezproblemowy, bo ilość sadzy, produkowanej przez silnik benzynowy to pewnie 1/100 tego, co produkuje diesel. 

 

Oraz znacznie wyższa temperatura spalin w benzynie, przez co filtr będzie się wypalał na bieżąco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, format napisał:

Pewnie będzie to tak poważny problem jak DKZ w benzynach montowane od dobrych pięciu lat.

 

 

tabatalked

 

 

 

 

DKZ w benzynach było montowane dużo wcześniej-mialem w V50 z 2005 roku.Było wymieniane po chyba 130kkm-w żadnym dieslu które mialem DKZ tak szybko się nie skończyło.Może powodem był pierwszy właściciel-a konkretnie właścicielka:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DKZ w benzynach było montowane dużo wcześniej-mialem w V50 z 2005 roku.Było wymieniane po chyba 130kkm-w żadnym dieslu które mialem DKZ tak szybko się nie skończyło.Może powodem był pierwszy właściciel-a konkretnie właścicielka:hmm:
Wiem, natomiast dkz jest właściwie we wszystkich współczesnych benzynach wypuszczonych w ciągu ostatnich paru lat. Auta pokręciły już spore przebiegi w tym czasem i nikt w ogóle nie pamięta że ma taki podzespół.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, format napisał:

Wiem, natomiast dkz jest właściwie we wszystkich współczesnych benzynach wypuszczonych w ciągu ostatnich paru lat. Auta pokręciły już spore przebiegi w tym czasem i nikt w ogóle nie pamięta że ma taki podzespół.

tapatalked
 

 

W wiekszosci diesli tez nie padaly zbyt szybko, chyba ze w tych co mialy 179kkm po przekroczeniu granicy ;)

Ogolnie to czy DPF, czy DKZ czy reszta drogich podzespolow, to rzadko kiedy problem pierwszego wlasiciela...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, maro_t napisał:

 

w sumie diesel ma jakiś sens imho gdzieś tak od klasy D ;]

Diesel ma sens tylko jak robisz duże Przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wlad napisał:

DKZ w benzynach było montowane dużo wcześniej-mialem w V50 z 2005 roku.Było wymieniane po chyba 130kkm-w żadnym dieslu które mialem DKZ tak szybko się nie skończyło.Może powodem był pierwszy właściciel-a konkretnie właścicielka:hmm:

 

ja miałem DKZ we Fiacie 1.4 T-Jet. Przez 10 lat i niecałe 200 tys. km nie sprawiło problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

W wiekszosci diesli tez nie padaly zbyt szybko, chyba ze w tych co mialy 179kkm po przekroczeniu granicy ;)

 

Chyba ze miały eksploatacje typowo miejską.Mialem Tourana ktory od nowości kręcił się po mieście-DKZ był wymieniony przy 160kkm.Z kolei Primera  z 2,2DCi przy 250kkm nie dawała jeszcze żadnych objawow.Ale było to auto poleasingowe które pierwsze 160kkm zrobilo w 3 lata:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maro_t napisał:

 

serio? W czym on był lepszy od T-Jeta, którego masz teraz?

Przypuszczam, że przy prędkościach 160+ t-jet spali ze 2 razy tyle co diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

Zgadza się, ale dla przeciętnego janusza 30 kkm to już duuuuużo :hehe:

Kiedyś podjechałem na pierwszy przegląd w SKP trzyletnim focusem. Z przebiegiem ok 220 kkm. Koleś za mną też na pierwszy przegląd przyjechał trzyletnim swiftem. Wywiązała się rozmowa. Koleś nie mógł uwierzyć że tyle da się zrobić. Sam miał nakręcone trochę ponad 30...;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wladmar napisał:

 

Raczej będzie zupełnie bezproblemowy, bo ilość sadzy, produkowanej przez silnik benzynowy to pewnie 1/100 tego, co produkuje diesel. 

No właśnie sobie myślę od kiedy  benzyny tak dużo sadzy wydzielają, że potrzebny filtr cząstek stałych :bzik:

No ale z czegoś trzeba żyć.

Im nowsze auta tym, więcej się psują przez te wszystkie wynalazki, które z założenia mają być niedopracowane, awaryjne po niedługim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tomy napisał:

No właśnie sobie myślę od kiedy  benzyny tak dużo sadzy wydzielają, że potrzebny filtr cząstek stałych :bzik:

 

Typowy ekowymysł. Trochę jest tam cząstek stałych, ale mieszkając w Polsce to nie ma znaczenia, to jakiś promil ogólnego zanieczyszczenia powietrza. Ale, oczywiście, im mniej trują tym lepiej.

2 minuty temu, tomy napisał:

No ale z czegoś trzeba żyć.

Im nowsze auta tym, więcej się psują przez te wszystkie wynalazki, które z założenia mają być niedopracowane, awaryjne po niedługim czasie.

 

Bez przesady. Pomijamy VW, które to wynalazki są niedopracowane i awaryjne po niedługim czasie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, maro_t napisał:

 

serio? W czym on był lepszy od T-Jeta, którego masz teraz?

@Lupus już wcześniej częściowo odpowiedział, tam gdzie dla MJ kończyło się średnie spalanie tam dla T-Jeta dopiero się zaczyna :phi:. J jak dla mnie to przy prędkościach autostradowych przyjemniejszy warkot silnika był w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kartonik napisał:

@Lupus już wcześniej częściowo odpowiedział, tam gdzie dla MJ kończyło się średnie spalanie tam dla T-Jeta dopiero się zaczyna :phi:. J jak dla mnie to przy prędkościach autostradowych przyjemniejszy warkot silnika był w dieslu.

 

czyli ile Ci pali średnio T-Jet a ile palił M-Jet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał:

Bez przesady. Pomijamy VW, które to wynalazki są niedopracowane i awaryjne po niedługim czasie? 

Wszystko jedno, mam na myśli całokształt trwałości współczesnych aut,  w dobie globalizacji coraz mniejsze ma znaczenie czy to vw czy inny wartburg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

Chodzi mi o to, że w świadomości janusza 10 kkm rocznie to norma, 20 to sporo, a 30 to "łopaaniee!".

Jprdl 10 kkm to ja miesięcznie kręce. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tomy napisał:

Wszystko jedno, mam na myśli całokształt trwałości współczesnych aut,  w dobie globalizacji coraz mniejsze ma znaczenie czy to vw czy inny wartburg.

 

 

Ma znaczenie. Ale tak czy owak współczesne auta są w zasadzie bezawaryjne* i jakość cały czas się polepsza.

* - w okresie gwarancyjnym, czyli 5 lat i 150 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lupus napisał:

Jprdl 10 kkm to ja miesięcznie kręce. :facepalm:

 

W ASO jak przyjechałem na przegląd po 15 kkm po 5 miesiącach robili 8], z ich statystyk wynika, że rocznie klienci robią ok. 10 kkm i w zasadzie przyjeżdżają na przeglądy nie ze względu na przebieg, tylko co 12 miesięcy :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

W ASO jak przyjechałem na przegląd po 15 kkm po 5 miesiącach robili 8], z ich statystyk wynika, że rocznie klienci robią ok. 10 kkm i w zasadzie przyjeżdżają na przeglądy nie ze względu na przebieg, tylko co 12 miesięcy :hehe:

Ja 11 grudnia miałem 30 kkm i teraz pod koniec miesiąca muszę się umówić na 60 kkm.;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lupus napisał:

Ja 11 grudnia miałem 30 kkm i teraz pod koniec miesiąca muszę się umówić na 60 kkm.;]

 

No i przy takiej jeździe diesel wciąż ma sens :oki:

 

Minusy diesla:

- Droższy zakup

- Coraz większe trudności z kupieniem (producenci się wycofują)

- Droższa eksploatacja (przeglądy)

- Większa awaryjność

- Kultura pracy

- Problemy ze sprzedażą (czyli niższa cena, ludzie już nie chcą używanych diesli)

 

Plusy:

- 20% niższe spalanie w porównaniu do nowoczesnej turbobenzyny o podobnej mocy.

 

Przy takiej jeździe, jak Twoja, diesel nadal może mieć sens, w pozostałych przypadkach (auta osobowe!) nie. I nawet janusze zaczęli to rozumieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

Przy czym "duże" to ponad 50 kkm rocznie. 

Ja robię 25 tys. km rocznie i obecnie mam diesla - tylko dlatego, że z automatyczną skrzynią to była najtańsza opcja :)

Gdybym kupił Rav4 albo CX-5 to zapewne z wolnossąca benzyną 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał:

 

Chodzi mi o to, że w świadomości janusza 10 kkm rocznie to norma, 20 to sporo, a 30 to "łopaaniee!".

Jak Janusz jeździ czysto prywatnie i nie mieszka daleko od roboty to tak w większości jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.