Skocz do zawartości

Jak to w koncu jest z Subaru?


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, sherif napisał:

Tak jak pisałem wszystkie te poza dieslem to dobry wybór.

 

 

Jeśli ktoś lubi naprawiać turbo, dwumasę., bawić się z uszczelkami pod głowicą i takie tam...

;l

 

Bo jeśli nie lubi, to tylko ten 2.0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Nie. Jak Ci się nie chce czytać oficjalnych materiałów to poczytaj chociaż forum do którego się ciągle odwołujesz.

 

Ok. Napiszmy więc:

 

"Do Forestera polecamy paletę silników. Wszystkie są niedoładowane, mają 2 litry pojemności,  identyczne wszystkie wymiary wewnętrzene, 150KM mocy, jadą dokładnie tak samo i różnią się być może numerem serii. W tej gamie klient może wybierać do bólu".

:oki:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Jeśli ktoś lubi naprawiać turbo, dwumasę., bawić się z uszczelkami pod głowicą i takie tam...

;l

 

Bo jeśli nie lubi, to tylko ten 2.0.

 

Rozumiem że kupiłeś nowy i wymieniałeś? Bo wiesz - wszystkie te silniki jako nowe też nie sprawiały żadnych problemów. A czytałeś kiedyś forum Mitsu co się dzieje w leciwych egzemplarzach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Jeśli ktoś lubi naprawiać turbo, dwumasę., bawić się z uszczelkami pod głowicą i takie tam...

;l

 

Bo jeśli nie lubi, to tylko ten 2.0.

 

+ dodaj jeszcze automat, świece żarowe, sprzęgło, napęd z wisko, wtryski i takie tam ... a co na forum też pewnie o tym pisali, nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Ok. Napiszmy więc:

 

"Do Forestera polecamy paletę silników. Wszystkie są niedoładowane, mają 2 litry pojemności,  identyczne wszystkie wymiary wewnętrzene, 150KM mocy, jadą dokładnie tak samo i różnią się być może numerem serii. W tej gamie klient może wybierać do bólu".

:oki:

 

 

Ale wiesz że od 2011 są zupełnie inne silniki czy tego już nie doczytałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Rozumiem że kupiłeś nowy i wymieniałeś? Bo wiesz - wszystkie te silniki jako nowe też nie sprawiały żadnych problemów. A czytałeś kiedyś forum Mitsu co się dzieje w leciwych egzemplarzach?

 

Dwumasę to jeden gość z forum wymieniał. Wiadomo, jak to z forum - kompletnie niewiarygodny. Pisze też jakieś bzdury że silniki 2.5 mają opinię awaryjnych. Ciekawe czy zna osobiście kogoś, komu się taki zepsuł.

;l

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale wiesz że od 2011 są zupełnie inne silniki czy tego już nie doczytałeś?

 

Aha, musiałem przegapić. Bardzo się różnią? Mocą? Pojemnością? Osiągami? Czymkolwiek?

 

Hmmm... Wiem! W tych nowych nie trzeba już wysyłać ECU do Rosji? To jakiś postęp.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

A doczytałeś po jakim przebiegu? W Mitsu rozumiem dwumasa jest wieczna?

 

Po 100kkm. Zrobiłem różnymi dieslami trochę większe przebiegi niż 100kkm i nigdy nie wymieniałem dwumasy. A żeby było śmieszniej, ten 2.5 to jest benzyna. Słyszałeś żeby ktoś wymieniał dwumasę w benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Aha, musiałem przegapić. Bardzo się różnią? Mocą? Pojemnością? Osiągami? Czymkolwiek?

 

Hmmm... Wiem! W tych nowych nie trzeba już wysyłać ECU do Rosji? To jakiś postęp.

:ok:

Niczym. Wszystkie 1.4 TSI też są takie same. Sorry - nie chce mi się/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sherif napisał:

+ dodaj jeszcze automat, świece żarowe, sprzęgło, napęd z wisko, wtryski i takie tam ... a co na forum też pewnie o tym pisali, nie ?

 

Zauważ że nie uczepiłem się Twojej maglownicy przy 200kkm bo to awaria jaka mogła się zdarzyć. Ja się czepiam wyłącznie awarii, które przypadkiem zdarzają się ludziom nagminnie. Oczywiście fakt, że nie znam tych ludzi osobiście oznacza że to nieprawda.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Niczym. Wszystkie 1.4 TSI też są takie same. Sorry - nie chce mi się/

 

1.4 TSI z różnych lat różnią się choćby mocą. Taka sama jest tylko pojemność. Ale wmawianie światu że Octavia miała 15 dostępnych silników, bo 10 z nich to 1.4 TSI różniący się numerem seryjnym to byłoby lekkie nadużycie, co?

 

Umówmy się, że jeśli producent nie oferuje danych silników JEDNOCZEŚNIE, tylko zmienia cośtam (nadal nikt nie wie dokładnie co, bo parametry bez zmian) w czasie  życia jednego silnika, to dalej jest to jeden silnik. Inny soft na rok 2018 nie uczyni z niego innego silnika. W Forkach nigdy nie było do wyboru różnych silników 2.0 N/A. To, że w ciągu lat zmieniali oprogramowanie to przecież normalne. Wszyscy inni robią dokładnie to samo. Ale ich fanboje nie zbierają modyfikacji jednego silnika z 10 lat i nie twierdzą na tej podstawie, że w danym modelu oferowano 10 silników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał:

 

Zauważ że nie uczepiłem się Twojej maglownicy przy 200kkm bo to awaria jaka mogła się zdarzyć. Ja się czepiam wyłącznie awarii, które przypadkiem zdarzają się ludziom nagminnie. Oczywiście fakt, że nie znam tych ludzi osobiście oznacza że to nieprawda.

:ok:

Tylko, że jakoś tutaj użytkownicy mają inne zdanie .. podobnie mój serwis do którego jeździłem przez 9lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Tylko, że jakoś tutaj użytkownicy mają inne zdanie .. podobnie mój serwis do którego jeździłem przez 9lat.

 

Masz na myśli tutejszych TRZECH użytkowników? Mocna próba.

:ok:

 

Wkleję link do tej dyskusji na forum SIP. Może przestaną narzekać, skoro się nie znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Znaczy silnik na pasku i silnik na łańcuchu to taki sam silnik. Wiem że jesteś dyletantem technicznym ale nie sądziłem że aż takim.

 

A dało się kupić ten na pasku i ten na łańcuchu jednocześnie? Bo to dalej jeden silnik w ofercie, któremu w pewnym momencie zmieniono napęd rozrządu i tyle. Tak jak 1.4 TSI w Golfie to dalej jeden silnik. A ten sam 1.4 w dwóch różnych wariantach mocy to dwa silniki do wyboru. Łapiesz różnicę?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Kup. I napisz że masz świetne auto bo zrobiłeś kilka milionów po trasach. A tym co jeżdżą głównie po mieście się psują.

 

Ja nie twierdzę że mam świetne auto. Ja twierdzę że Subaru ma problem z awaryjnością. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

Ja nie twierdzę że mam świetne auto.

Dokładnie tak twierdzisz. Pisanie że się nigdy nie wymieniało dwumasy w samochodach, które głównie poruszają się po długich trasach jest zabawne. Dlatego dałem przykład busów, które te przebiegi są jeszcze dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryb napisał:

Aha, musiałem przegapić. Bardzo się różnią? Mocą? Pojemnością? Osiągami? Czymkolwiek?

doczytaj bo i tak nie uwierzysz jak Ci tu ktoś napiszę.

hint: silniki linii FB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

A ja twierdze że najwięcej o tym do powiedzenia mają ludzie, którzy nigdy z tymi autami nie mieli do czynienia.

 

Wręcz przeciwnie. Forum SIP jest pełne właścicieli. Niezbyt szczęśliwych w wielu przypadkach.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcindzieg napisał:

No widzisz. A ja znam. To może znajdź to na forum kogoś, komu się rozpadł.

I co będzie jak znajdzie? 

 

Jakiś czas temu napisałem o 2 sztukach Outback diesel z 2012 lub 2013 r. które nie dotrwały do końca 3 letnich kontraktów w Masterlease, gdzieś pomiędzy 150-200kkm konieczna była wymiana silników. Zaraz usłyszałem że to napewno wina użytkowników, pewnie debile nie mieli co robić tylko zakatowali auta. Co ciekawe, wcześniejsze Mondki i obecne Pastuchy jakoś nie chcą im się rozpadać.

 

Auta jeździły w firmie z którą współpracuję, chłopaki robią rocznie ponad 50kkm i stwierdzili że nigdy więcej Subaru jako służbówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co będzie jak znajdzie? 
 
Jakiś czas temu napisałem o 2 sztukach Outback diesel z 2012 lub 2013 r. które nie dotrwały do końca 3 letnich kontraktów w Masterlease, gdzieś pomiędzy 150-200kkm konieczna była wymiana silników. Zaraz usłyszałem że to napewno wina użytkowników, pewnie debile nie mieli co robić tylko zakatowali auta. Co ciekawe, wcześniejsze Mondki i obecne Pastuchy jakoś nie chcą im się rozpadać.
 
Auta jeździły w firmie z którą współpracuję, chłopaki robią rocznie ponad 50kkm i stwierdzili że nigdy więcej Subaru jako służbówek.

Ja ja głupi jestem właśnie w St. Petersburg i dalej przez Murmansk na NordKapp w 8 subaru z rodzinami i małymi dziecmi. Ciekawe ile dojedzie do celu.

P.S. jeda z namu dwa diesel subaru :)

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ppmarian napisał:


2.5 n/a i 2.5t
Ten pierwszy pod lpg ten drugi nie

wysłane z tel.
 

A czy to nie właśnie w 2.5t trzeba wymieniać szpiliki na jakieś aftermarketowe bo inaczej pojawiają się problemy z uszelkami pod czapkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piotrus napisał:

I co będzie jak znajdzie? 

Wiem jak jest z dieslem i nikomu nie zamierzam go polecać. Zresztą nikomu nie polecę żadnego nowoczesnego diesla jeśli nie jest na gwarancji. Problem z @Ryb jest jednak taki że w życiu nie miał do czynienia z żadnym Subaru a pisze o nim każdym wątku. W sposób jakby ktoś mu tam krzywdę zrobił. Z postu na post coraz większe głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ppmarian napisał:


Jak dmuchniesz +300KM to tak

wysłane z tel.
 

Czyli nie wierzyć w to co piszą po zagranicznych forach że w tych silnikach padają UPG gdzieś w okolicach 100-150 tys mil i jest to norma?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, marcindzieg napisał:

Wiem jak jest z dieslem i nikomu nie zamierzam go polecać.

 

Wyżej byłeś bliski udowadnianiu że ten diesel to wcale nie jest taki zły. A kol. @Kalkstein nawet napisał że bardzo dobry.

;l

 

15 godzin temu, marcindzieg napisał:

Zresztą nikomu nie polecę żadnego nowoczesnego diesla jeśli nie jest na gwarancji.

 

A dlaczego? Po drogach Europy z powodzeniem jeżdżą miliony diesli po gwarancji i jakoś się nie rozpadają.

 

15 godzin temu, marcindzieg napisał:

Problem z @Ryb jest jednak taki że w życiu nie miał do czynienia z żadnym Subaru a pisze o nim każdym wątku. W sposób jakby ktoś mu tam krzywdę zrobił. Z postu na post coraz większe głupoty.

 

Ja tylko wymieniłem fakapy o których można wyczytać na forach oraz o których powiedziano mi w autoryzowanym serwisie tej marki. Na co zostałem zaatakowany, że moje informacje są niewiarygodne, że jak nie znam osobiście kogoś komu się popsuło to się nie liczy, że na forum SIP piszą bzdury, etc.

Jestem jednak skłonny stwierdzić, że na forum SIP piszą mniejsze bzdury niż tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piotrus napisał:

Czyli nie wierzyć w to co piszą po zagranicznych forach że w tych silnikach padają UPG gdzieś w okolicach 100-150 tys mil i jest to norma?

 

 

 

A znasz osobiście kogoś, komu padło?

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

A dlaczego?

A dlaczego sobie nie kupisz używanego? Kup sobie nawet tego cudownego od Mitsu i pojeździj trochę.

4 minuty temu, Ryb napisał:

że na forum SIP piszą mniejsze bzdury niż tutaj.

Na forum SIP piszą to samo. Tylko trzeba czytać całość a nie tylko tytuły. I napiszę po raz kolejny - kup, pojeździj, potem się wypowiadaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ryb napisał:

Wyżej byłeś bliski udowadnianiu że ten diesel to wcale nie jest taki zły. A kol. @Kalkstein nawet napisał że bardzo dobry.

Podobnie jak Ty udowadniałeś że wszystkie się rozpadają. A kol. @Kalkstein pisał o swoich doświadczeniach, W przeciwieństwie do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

A dlaczego sobie nie kupisz używanego? Kup sobie nawet tego cudownego od Mitsu i pojeździj trochę.

 

Kupiłem. I to Outlandera ze słynnym 2.0 TDI. I pojeździłem trochę. Z czystym sumieniem mogę polecić - bardzo bezawaryjne auto.

:)

 

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Na forum SIP piszą to samo. Tylko trzeba czytać całość a nie tylko tytuły. I napiszę po raz kolejny - kup, pojeździj, potem się wypowiadaj.

 

I jak przeczytam całość to okaże się, że diesle się nie rozpadają? Że sprzęgła nie padały jak muchy? Że głowice i koła dwumasowe nie padają w silnikach 2.5? Że Outback 2.5 daje jednak radę wjechać tyłem na krawężnik? Że to wszystko zmyśliłem sam?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

że się tobie chce 8-)

 

Jak zwykle najbardziej niezadowoleni są teoretycy ;]

Napisałem wyżej że w Outlanderze padły wtryskiwacze po 80 kkm. Dostałem odpowiedź że to wina Citroena. To jest właśnie ten obiektywizm,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Podobnie jak Ty udowadniałeś że wszystkie się rozpadają. A kol. @Kalkstein pisał o swoich doświadczeniach, W przeciwieństwie do Ciebie.

 

Ja nie twierdzę że wszystkie się rozpadają. Ja twierdzę że na tyle dużo, że nie warto ryzykować. Ale to każdy sobie sam już musi zważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Napisałem wyżej że w Outlanderze padły wtryskiwacze po 80 kkm. Dostałem odpowiedź że to wina Citroena. To jest właśnie ten obiektywizm,

 

To był silnik PSA chyba? A tego diesla w Subaru to kto im podrzucił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

To był silnik PSA chyba? A tego diesla w Subaru to kto im podrzucił?

A Mitsu nie potrafił zrobić swojego? Czy PSA zmusił ich do włożenia? To Mitsu to auto sprzedał czy Citroen? Zresztą to podobno tylko te od Subaru się rozpadają. Wszystkie inne robią miliony bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Ryb napisał:

- 2.0 N/A - polecany tutaj (oczywiście pod warunkiem, że rocznik wolny od dziury w mocy, którą trzeba naprawiać u rosyjskich hakerów)

- 2.5 N/A - w którym może sobie coś paść dla zabawy (do tego nie oferowano go w EU)

- 2.5 T w XT - w którym również może sobie coś paść dla zabawy (i nie tylko będzie to turbo)

2.0 N/A skutecznie można naprawić w PL.

2.5 N/A, możesz rozwinąć ? Bo chyba nie masz na myśli 2.5 NA DOHC wycofanego jakieś 15 lat temu...

2.5 T - nie znam.

 

Zapomniałeś o nowych 2.0 DIT i 1.6 DIT, ciekawe co ciekawego o nich napiszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.02.2018 o 07:25, ppmarian napisał:

 



Ty dalej czytaj forum a ja za 3 h ruszam Tribeca 3.6 na Nord Kapp przez Rosję polwysep kolski i dookoła baltyk ponad 8kkm...

 

 

przeciez tam teraz ciemno ;]

zazdraszam sam bym pojechał jesio raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

A Mitsu nie potrafił zrobić swojego?

 

Potrafił. Zrobił w 2012-tym i problemy się skończyły.

 

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Czy PSA zmusił ich do włożenia? To Mitsu to auto sprzedał czy Citroen?

 

Trudno powiedzieć, bo te silniki były głównie pod maską aur ze znaczkiem Citroena i Peugeota. W Mitsu siedziały tedeiki od VW.

 

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Zresztą to podobno tylko te od Subaru się rozpadają. Wszystkie inne robią miliony bez żadnego problemu.

 

Nie. Bardzo wiele silników się rozpada. Rozpadały się tedeiki 2.0 od VW, rozpadały się 1.4 TSI od VW, rozpadają się 1.5 dCi od Renault, do wyboru do koloru. Tylko że w wątkach o VW czy Renault nikt wbrew faktom nie neguje faktu, że te silniki się rozpadają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.