Skocz do zawartości

4x4 do niedzielengo "off roadu"


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś z racji że spadło 2 cm śniegu zabrałem dzieci do teściów na wieś. Pojechaliśmy do lasu na małą wycieczkę. Wszystko byłoby oki gdyby nie fakt że po lakierze szurały niemiłosiernie gałązki i inne badyle. Do tego serce rozdzierały dźwięki dochodzące z podwozia które co jakiś czas przytarło o coś na podłożu. A że właśnie rozważam pozbycie się Hondy i zamianę jej na ...... no właśnie COŚŚŚŚŚ.

Coś co:

1. codziennie zawiezie mnie lub żonę do pracy

2. nada się na wyjazd do większego miasta zwanym Rzeszów

3. AHA musi móc zabrać minimum 4 osoby i ciut bagażu

4. Jak już będę miał czas to zawiezie mnie do lasu na niedzielny "offrołdzik" - raczej bez topienia po klamki, wycieczkę w Bieszczady ( jak na foto poniżej)

Jeśli nie SUBARU FORESTER to co? Znalałem za niecałe 10 kpln z LPG.

AHA na YT widać że daje to to radę, reduktor ma nawet snorkle montują. A to że nie ma ramy cóż JEEP też nie ma.

Coś innego równie komfortowego da radę znaleźć.

Pomijam posty o terenówkach do 10 czy 15. Bo tam raczej do poważnego off roadu szukają.

 

 

6vVtecAgjBnB48RzJEmdTV-qwHkp46fufaAHX22E

 

zOHQX8JlUlrB37574lOLxkgh4gbfGxofve4kpAJr

 

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gałęzie będą tak samo szurać po forku jak crv

podobnie podwozie, kwestia prześwitów i osłon 

 

reduktor w forku wiele chyba nie daje ?

brakowalo ci mocy w crv ?

 

załozyc blachy pod spod do hondy, magnesy na lakier i ciesz się jazda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Koonrad napisał:

Gałęzie będą tak samo szurać po forku jak crv

podobnie podwozie, kwestia prześwitów i osłon 

 

reduktor w forku wiele chyba nie daje ?

brakowalo ci mocy w crv ?

 

załozyc blachy pod spod do hondy, magnesy na lakier i ciesz się jazda ;)

Ja wiem tylko że forek sporo tańszy i nie będzie mi tak szkoda, a honda zakonserwowana i raczej zadbana.

Właśnie jestem ciekawy tego reduktora.

Co do mocy w CRV to jest jej dostatecznie dużo ( nie powala ale daje radę)  BTW nie o tej Hondzie mowa - jeśli chodzi o zmianę.

O jakich magnesach na lakier mówisz.

BTW fałke traktuje bardziej jak ... limuzynę rodzinną w którą zapakuje familie na dwa tygodnie nad morze.

Rozważam też Frontere sporta lub B ( aktualnie za 10 jest jedna u mnie w mieście) ale frota to tył napęd i nie bardzo posadzę na śliskim żonę za kółko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, AxiT napisał:

Ja wiem tylko że forek sporo tańszy i nie będzie mi tak szkoda, a honda zakonserwowana i raczej zadbana.

 

albo zabawa albo nic. cabrio jest w stanie że śmiem stwierdzić że drugiej takiej w PL nie ma a targam ją po błocie krzakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, szyman napisał:

albo zabawa albo nic. cabrio jest w stanie że śmiem stwierdzić że drugiej takiej w PL nie ma a targam ją po błocie krzakach

Chodzi mi raczej o to żeby wybić mi z głowy subaryne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, AxiT napisał:

Chodzi mi raczej o to żeby wybić mi z głowy subaryne.


Proszę bardzo, auto jest niemodyfikowalne w żaden sensowny ( czytaj akceptowalny finansowo sposób ). Podkreślałem to tutaj nie raz... Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Świniak to fajne auto, ale nie do offroadu. Kup coś stricte terenowego ale jeszcze w miarę cywilizowanego jak np. Vitara, Frota, Galloper, Pajero
W razie chęci choćby najmniejszego rozwoju masz taką możliwość, jak się nie spodoba to możesz sprzedać nie tracąc wiele a czasem nawet zyskać kilka cebulionów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Bravus napisał:


Proszę bardzo, auto jest niemodyfikowalne w żaden sensowny ( czytaj akceptowalny finansowo sposób ). Podkreślałem to tutaj nie raz... Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Świniak to fajne auto, ale nie do offroadu. Kup coś stricte terenowego ale jeszcze w miarę cywilizowanego jak np. Vitara, Frota, Galloper, Pajero
W razie chęci choćby najmniejszego rozwoju masz taką możliwość, jak się nie spodoba to możesz sprzedać nie tracąc wiele a czasem nawet zyskać kilka cebulionów.

No dobra. W takim razie na razie umyje swoje aktualne 4x4 :phi: i poczekam na ocieplenie klimatu .... tj do wiosny. Potem opyle napaleńcowi Hondke i poszukam czegos drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AxiT napisał:

Ja wiem tylko że forek sporo tańszy i nie będzie mi tak szkoda, a honda zakonserwowana i raczej zadbana.

Właśnie jestem ciekawy tego reduktora.

Co do mocy w CRV to jest jej dostatecznie dużo ( nie powala ale daje radę)  BTW nie o tej Hondzie mowa - jeśli chodzi o zmianę.

O jakich magnesach na lakier mówisz.

BTW fałke traktuje bardziej jak ... limuzynę rodzinną w którą zapakuje familie na dwa tygodnie nad morze.

Rozważam też Frontere sporta lub B ( aktualnie za 10 jest jedna u mnie w mieście) ale frota to tył napęd i nie bardzo posadzę na śliskim żonę za kółko

 

Forek to nie jest terenówka, poczytaj jaki tam jest napęd 

reduktor to nie to samo co reduktor np w vitarze (nie spina napędu)

 

magnesy, widziałeś jak taxi ma reklamy na aucie ?

kiedys był gość jamnikiem i właśnie większość elementów zasłonięta magnetycznymi płachtami 

traktuj raczej jako żart, bo w krzakach to chyba odpadnie 

 

tak jak pisali do zabawy 4x4 kup coś z klasycznym napędem najlepiej na ramie

u mnie żona jeździła vitara z tylnym napędem i dawała radę, wiec nie wiem w czym widzisz problem ?

przy takim układzie problemem jest raczej ze auto usyfisz, coś urwiesz, jakie opony założyć 

(jeśli 4x4 ma być autem na codzień)

 

Forek za 10kzl to szału nie będzie a auto chyb trudniejsze do ogarnięcia niż opel, Nissan czy suzuki

 

Sam miałem kupować forka, ale nie zamiast vitary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy do czego to ma być. Wiele osób na zachodzie przerabia forki na wyprawowki ale nie takie żeby jeździć przez rosyjskie błota po dach tylko właśnie w lajtowy teren wjechać i powibakowac. I w tym celu te auta są super.

https://images.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fexpeditionportal.com%2Fmedia%2F2013%2F12%2Ffoz-13.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fexpeditionportal.com%2Fa-budget-overlander-forester-part-i-capability%2F&docid=CmPzRwc2KKbXtM&tbnid=gX3E2GQ1kmiy-M%3A&vet=1&w=1000&h=667&source=sh%2Fx%2Fim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bielaPL napisał:

Wszystko zależy do czego to ma być. Wiele osób na zachodzie przerabia forki na wyprawowki ale nie takie żeby jeździć przez rosyjskie błota po dach tylko właśnie w lajtowy teren wjechać i powibakowac. I w tym celu te auta są super.

https://images.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fexpeditionportal.com%2Fmedia%2F2013%2F12%2Ffoz-13.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fexpeditionportal.com%2Fa-budget-overlander-forester-part-i-capability%2F&docid=CmPzRwc2KKbXtM&tbnid=gX3E2GQ1kmiy-M%3A&vet=1&w=1000&h=667&source=sh%2Fx%2Fim

 

Pytanie czy nie taniej/prościej  będzie motać klasyczne 4x4

rownie dobrze może crvke dłubać 

 

Zreszta takie 4x4 w serii będzie pewnie lepsze od dłubanego suva

glownie za sprawą napędów 

jak jadę vitara w błoto to jedynym zmartwieniem jest kto mnie ew wyciągnie 

w takim forku dochodzi jeszcze czy napęd wytrzyma jak wkleisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koonrad napisał:

 

Pytanie czy nie taniej/prościej  będzie motać klasyczne 4x4

rownie dobrze może crvke dłubać 

 

Zreszta takie 4x4 w serii będzie pewnie lepsze od dłubanego suva

glownie za sprawą napędów 

jak jadę vitara w błoto to jedynym zmartwieniem jest kto mnie ew wyciągnie 

w takim forku dochodzi jeszcze czy napęd wytrzyma jak wkleisz ?

Fałki to mi szkoda dłubać i poniewierać. Za "droga" ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Pytanie czy nie taniej/prościej  będzie motać klasyczne 4x4
rownie dobrze może crvke dłubać 
 
Zreszta takie 4x4 w serii będzie pewnie lepsze od dłubanego suva
glownie za sprawą napędów 
jak jadę vitara w błoto to jedynym zmartwieniem jest kto mnie ew wyciągnie 
w takim forku dochodzi jeszcze czy napęd wytrzyma jak wkleisz ?
Tylko że on w takie błoto nie pojedzie. Off road to 4 punkt w wymaganiach i to jeszcze warunkowo.
Ale jak chce mieć możliwość to niech znajdzie grand vitare..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bielaPL napisał:

Tylko że on w takie błoto nie pojedzie. Off road to 4 punkt w wymaganiach i to jeszcze warunkowo.
Ale jak chce mieć możliwość to niech znajdzie grand vitare..

 

Ano właśnie pytanie do czego ma to służyć 

tutaj nie ma idealnego wyboru, dlatego np u mnie jest suv do jazdy na wakacje i ew zjechanie z czarnego i vitara (seryjna) do ciorania po krzakach i jako drugie zastępcze auto w domu

Tanie 4x4 nie da komfortu, a droższego suva żal ciorac po krzakach - później trzeba tym jechać do roboty czy kościoła ;)

 

tez jestem za GV czy coś podobnym, da radę na codzień a i w terenie daje możliwości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Koonrad napisał:

 

Ano właśnie pytanie do czego ma to służyć 

tutaj nie ma idealnego wyboru, dlatego np u mnie jest suv do jazdy na wakacje i ew zjechanie z czarnego i vitara (seryjna) do ciorania po krzakach i jako drugie zastępcze auto w domu

Tanie 4x4 nie da komfortu, a droższego suva żal ciorac po krzakach - później trzeba tym jechać do roboty czy kościoła ;)

 

tez jestem za GV czy coś podobnym, da radę na codzień a i w terenie daje możliwości 

No to oki a co szanowne grono na ..... takie dziwadło. KIA S.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bielaPL napisał:
9 godzin temu, AxiT napisał:
No to oki a co szanowne grono na ..... takie dziwadło. KIA S.....

Już lepiej nive

E nie to juz jak znajde zdrową to wole KIE.

Oczywiście Frontery i suzuki pomijam z premedytacją - bo to klasyka.

Zastanawiam się tylko nad silnikiem 2.2 w A longu ewentualnie czy to ten sam w B sporcie? Nie miałem do czynienia z tym motorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że mamy swojego Olleo, który będzie rozważał wszystkie terenowe patelnie świata tego. I okolic.

 

powiedz ile chcesz wydać, do czego ma być i które to auto w rodzinie jako podstawowej jednostce społecznej :phi:

czyli podpowiadam: jeżeli terenówkę chcesz, to nie ZAMIAST auta codziennego.

na pewno terenówka za dychę nie uniesie pokładanego na niej ciężaru odpowiedzialności ;] Poprostu nie ma takiej możliwości.

no!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mati1.6dohc napisał:

Widzę , że mamy swojego Olleo, który będzie rozważał wszystkie terenowe patelnie świata tego. I okolic.

 

powiedz ile chcesz wydać, do czego ma być i które to auto w rodzinie jako podstawowej jednostce społecznej :phi:

czyli podpowiadam: jeżeli terenówkę chcesz, to nie ZAMIAST auta codziennego.

na pewno terenówka za dychę nie uniesie pokładanego na niej ciężaru odpowiedzialności ;] Poprostu nie ma takiej możliwości.

no!

A pierwszy post czytał :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, AxiT napisał:

A pierwszy post czytał :oki:

 

no wyobraź sobie , że tak ;]

"szukam kobiety, żeby miała dwie ręce i umiała gotować" . To taki anons z Twojej strony ;]

 

Skoda octavia scout to wszystko czego potrzebujesz. 

Na pewno samochód bez jakichkolwiek modyfikacji /tu są sami zboczeńcy, więc zaraz dostaniesz wyciągarkę do bagażnika ;]/.

 

Kłopot jest w $, jak sądze. Pamiętaj, że zjazd z asfaltu może podwoić koszt zakupu - teren zużywa samochody. Pochłania je :facepalm:

 

Zobacz co wyrzuca szukajka :

https://www.otomoto.pl/osobowe/?search[filter_float_price%3Ato]=15000&search[filter_enum_transmission][0]=all-wheel-auto&search[filter_enum_transmission][1]=all-wheel-lock&search[filter_enum_transmission][2]=all-wheel-permanent&search[brand_program_id][0]=&search[country]=

 

Wszystkie SUVy w przedziale do 15 tys mają ponad ĆWIERĆ wieku 8]

To więcej, niż połowa użytkowników AK ma lat :hehe:.

 

ej, zaraz - sprzedajesz CRV ?

jeżeli tak, to sam prosisz się o kłopoty. Żadne inne auto nie ma takiej trwałości, jak honda czy tujota z tamtych czasów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mati1.6dohc napisał:

Wszystkie SUVy w przedziale do 15 tys mają ponad ĆWIERĆ wieku 8]

To więcej, niż połowa użytkowników AK ma lat

E tam wszystkie... trzylatek ;)

https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubishi-l200-2-5did-136ps-2015r-uszkodzony-zobacz-ID6yWhTZ.html

 

Na poważnie jest kilka młodszych, już z XXI wieku. I to z prawdziwym 4x4 z blokadami. ;)

https://www.otomoto.pl/osobowe/daihatsu/?search[filter_float_price%3Ato]=15000&search[dist]=5&search[filter_enum_transmission][0]=all-wheel-auto&search[filter_enum_transmission][1]=all-wheel-lock&search[filter_enum_transmission][2]=all-wheel-permanent&search[filter_enum_make]=daihatsu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

Ja bym podniósł tą crv a lakierem się nie przejmował

 

A może wystarczy solidna osłona spodu ?

opony z nieco wyższym profilem i agresywniejszymi bieżnikiem 

 

zdarza mi się jeździć poza czarnym różnymi autami

i nawet x3 przejechałem trasę z AŚ4x4 na Jurze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
no wyobraź sobie , że tak ;]
"szukam kobiety, żeby miała dwie ręce i umiała gotować" . To taki anons z Twojej strony ;]
 
Skoda octavia scout to wszystko czego potrzebujesz. 
Na pewno samochód bez jakichkolwiek modyfikacji /tu są sami zboczeńcy, więc zaraz dostaniesz wyciągarkę do bagażnika ;]/.
 
Kłopot jest w $, jak sądze. Pamiętaj, że zjazd z asfaltu może podwoić koszt zakupu - teren zużywa samochody. Pochłania je :facepalm:
 
Zobacz co wyrzuca szukajka :
https://www.otomoto.pl/osobowe/?search[filter_float_price%3Ato]=15000&search[filter_enum_transmission][0]=all-wheel-auto&search[filter_enum_transmission][1]=all-wheel-lock&search[filter_enum_transmission][2]=all-wheel-permanent&search[brand_program_id][0]=&search[country]=
 
Wszystkie SUVy w przedziale do 15 tys mają ponad ĆWIERĆ wieku 8]
To więcej, niż połowa użytkowników AK ma lat :hehe:.
 
ej, zaraz - sprzedajesz CRV ?
jeżeli tak, to sam prosisz się o kłopoty. Żadne inne auto nie ma takiej trwałości, jak honda czy tujota z tamtych czasów.
 
 
 
Nie Crv tylko civic. I to w jej miejsce.

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No to znowu coś pomyliłem. Już chyba pytałeś kiedyś o crv?
 
 
Crv to podniose tył bo mi trochę siadł, ale nie pod offroad. Dystanse już mam tylko czasu i miejsca brak.

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale dla Ciebie raczej za mały sądząc z opisu wymagań.

Info z ostatniej chwili. Stałem obok, widziałem tiriosa. Kurcza jako drugie się nada. Pytanie o względy techniczne. Mechanika: silnik jakieś wady, no i jak to się nada do wspomnianego niedzielnego wypadu w teren. Bo gabaryt do przyjęcia. Napęd zblokowany?

 

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poliftowy z pierwszej generacji czyli roczniki 2003-2005 mniej więcej mają silnik 1.3 87KM taki sam jak w Yaris-ie tylko wzdłużnie. Starsze mają trochę inny 1.3 specyficzny dla Dai.

Reszta konstrukcja własna. Trochę elementów wnętrza i innych wspólnych z innymi modelami z epoki.

Centralny dyfer z blokadą, reduktor. Co do blokady mostów to już różnie.

Wady - podatność na korozję. Nie psuje się ale jeśli już to nie zawsze części nowe da się kupić w PL.

Nie namawiam. Trzeba mieć świadomość, że jeśli padnie coś rzadko spotykanego, może trzeba będzie poszukać części i może to potrwać np. tydzień, dwa zanim dojdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.