Skocz do zawartości

KIA Cee'd 2018


Filipfm

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, wujekcybul napisał:

To 4cylindry zwykly klepany od lat z lekkimi zmianami.

The G4FA is a 1.4 L (1396 cc) engine. Bore is 77.0 mm and stroke is 75 mm. It has MPI and makes 109 hp (81 kW; 111 PS) at 6,300 rpm and 101 lb⋅ft (137 N⋅m) of torque at 4,200 rpm. Power is dropped to 99 hp (74 kW; 100 PS) at 5,500 rpm and 100 lb⋅ft (136 N⋅m) of torque at 4,200 rpm in the Hyundai i20.

 

 Ciekawe jak finalnie bedzie z tymi Nm bo na 172 nie ma szans a czeski tj 127 blad oznaczalby nizszy moment niz podales ;)

 

17 godzin temu, iwik napisał:

OK, w niemieckim tekście jest 4-cyl, kolega przy tłumaczaniu wrzucił przez pomyłkę pewnie 3-cyl 1.4

To rzeczywiście nie ma szans na moment ponad 170Nm

 

Mea culpa. Cos musialem zle przekleic z tymi cylindrami. Co nie zmienia faktu, ze wartosc momentu niemiaszki podają - taką jak zacytowałem

 

44 minuty temu, alastair napisał:

uscislijmy: zaden normalny wolnossak 1.4 nie ma szans na 170Nm

 

tez mi wyglada na literowke

 

Cytuj

Kia Ceed 1.4 • Motor: Vierzylinder • Hubraum: 1396 ccm • Leistung: 73 kW (100 PS) • Maximales Drehmoment: 172 Nm • Getriebe: Sechsgang-Handschaltung • Verbrauch: 5,8 l/100 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO wyglada lepiej duzo lepiej zarowno od i30 jak i od obecnej genracji. Pytanie co z cenami. 1.0T juz bylo oferowane w PL w obecnym ceedzie i sie wycofali bo ceny byly z kosmosu. U nas bedzie schodzil podstawowy 1.4 i diesele dla flot. Minus to gorsza gwarancja niz w hultaju.
Ten 1.0 przede wszystkim to sporo pali. Taki współczesny bezsens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.0 TSI od VW pali mi wiecej od Suzuki 1.2 narazie +2l w miescie wiecej. Osiagi bez mala takie same :hehe: 
Na jeździe testowej Ceed z silnikiem 1.0 na mieszanej trasie, trochę miasto i autostrada było na wyświetlaczu ponad 9l/100km. Wiem ,że przycisnąłem mocniej żeby zobaczyć czy to w ogóle da radę jechać dynamicznie, ale takie spalanie to trochę przesada. Szukałem później informacji i w większości testów, dziennikarze zwracali uwagę na wysokie spalanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ralph78 napisał:
Godzinę temu, wujekcybul napisał:
1.0 TSI od VW pali mi wiecej od Suzuki 1.2 narazie +2l w miescie wiecej. Osiagi bez mala takie same :hehe: 

Na jeździe testowej Ceed z silnikiem 1.0 na mieszanej trasie, trochę miasto i autostrada było na wyświetlaczu ponad 9l/100km. Wiem ,że przycisnąłem mocniej żeby zobaczyć czy to w ogóle da radę jechać dynamicznie, ale takie spalanie to trochę przesada. Szukałem później informacji i w większości testów, dziennikarze zwracali uwagę na wysokie spalanie.

 

Jesli chodzi o male silniki z turbo to poki co chyba EU nie ma konkurencji...

Oczywiscie, jak bedzie koszystal z urokow turbo to nie problem spalic sporo wiecej niz wolnossace odpowiedniki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jesli chodzi o male silniki z turbo to poki co chyba EU nie ma konkurencji...
Oczywiscie, jak bedzie koszystal z urokow turbo to nie problem spalic sporo wiecej niz wolnossace odpowiedniki ;]
To teraz pomyśl ile spali ten 1.4 turbo w Kia. Mowa oczywiście o dynamicznej jeździe a nie trybie emeryta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Ralph78 napisał:
32 minuty temu, Maciej__ napisał:
 
Jesli chodzi o male silniki z turbo to poki co chyba EU nie ma konkurencji...
Oczywiscie, jak bedzie koszystal z urokow turbo to nie problem spalic sporo wiecej niz wolnossace odpowiedniki ;]

To teraz pomyśl ile spali ten 1.4 turbo w Kia. Mowa oczywiście o dynamicznej jeździe a nie trybie emeryta.

 

Ja wiem, ile pali 1.6T... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siniki typowo europejskie. Czemu nie ma nic koło 200-250 KM? Wizualizacje były ładniejsze...
Szczerze to dalej uważam, że poprzedni model w stylizacji GT line był bardzo ładny. Gdyby był w wersji kombi z silnikiem benzynowym to bym go kupił dwa lata temu.

dd3b2a9ab9998435f2b0c28c44d7573a.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ralph78 napisał:

Szczerze to dalej uważam, że poprzedni model w stylizacji GT line był bardzo ładny. Gdyby był w wersji kombi z silnikiem benzynowym to bym go kupił dwa lata temu.

dd3b2a9ab9998435f2b0c28c44d7573a.jpg

 

Przecież GT-Line był w kombi. Jedynie GT był tylko jako 3D lub 5D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 15.02.2018 o 21:16, Marcin79 napisał:

Optime 2.0 pb w wersji m ktora jest calkiem dobrze wyposażona. Nowa kosztuje 89 tys.

 

 

Optimy 2.0 zaraz nie będzie, zamiast tego 1.6 T, będzie drożej.

 

1.6 GDI już ledwie normy emisji spalin spełniało, nowych norm już nie spełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.0 TSI od VW pali mi wiecej od Suzuki 1.2 narazie +2l w miescie wiecej. Osiagi bez mala takie same :hehe: 

Szwagrowej nowe 318i 8AT (1.5T 3R) pali srednio 1.5l wiecej niż jej stare e90 320i 6AT (2.0n/a R4)

Identyczne codzienne trasy: przedszkole-praca-sklep-dom

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:


Szwagrowej nowe 318i 8AT (1.5T 3R) pali srednio 1.5l wiecej niż jej stare e90 320i 6AT (2.0n/a R4)

Identyczne codzienne trasy: przedszkole-praca-sklep-dom

wysłane z tel.
 

Ja mialem ten silnik w BMW. Bardzo duzym plusem sa osiagi. Nie wiem jak to wyglada vs 2.0 ale przyspieszal znakomicie jak na tak mala moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem ten silnik w BMW. Bardzo duzym plusem sa osiagi. Nie wiem jak to wyglada vs 2.0 ale przyspieszal znakomicie jak na tak mala moc.

Dla kobiety bez znaczenia. Jezdzi tak samo.

Zła jest ze musi częściej tankować a w salonie obiecywali ze bedzie mniej....

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:


Dla kobiety bez znaczenia. Jezdzi tak samo.

Zła jest ze musi częściej tankować a w salonie obiecywali ze bedzie mniej....

wysłane z tel.
 

Moze jezdzic nie umie katalogowo osiagi takie same moc mniejsza wiec turbo musi pompowac a nie trzeba krecic. W praktyce moze jezdzic bardziej dynamicznie niz w 320. Moje spalanie nie bylo miarodajne bo krotkie odcinki najczesciej na zimnym albo autostrada. Katalogowo 10 vs 7. Dodac +2l to i tak nowszy powinien palic mniej w miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jezdzic nie umie katalogowo osiagi takie same moc mniejsza wiec turbo musi pompowac a nie trzeba krecic. W praktyce moze jezdzic bardziej dynamicznie niz w 320. Moje spalanie nie bylo miarodajne bo krotkie odcinki najczesciej na zimnym albo autostrada. Katalogowo 10 vs 7. Dodac +2l to i tak nowszy powinien palic mniej w miescie.

A co to umieć przy automacie i to 8biegowym?

Finał jest taki: 11.8 vs 10.3 dla "nowej technogi" vs "stary kibel"

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ci wszyscy projektanci mają ostatnio z tymi tabletami? 

Rozumiem modę i znak czasu. Ekran być musi bo taki trend. Ok, ale kurcze, czy naprawdę nie można tego jakoś wkomponować w deskę? Coraz więcej samochodów ma te nieszczęsne tablety ustawione tak jakby były wynikiem jakiegoś nieudolnego tuningu. :(

 

A samo auto... takie jakieś nijakie. Ani ładne, ani brzydkie. Jedno z tych, które mija się na ulicy i się go nie zauważa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał:


A co to umieć przy automacie i to 8biegowym?

Finał jest taki: 11.8 vs 10.3 dla "nowej technogi" vs "stary kibel"
 

Może jeździ bardziej dynamicznie. Styl jazdy ma znaczenie zwłaszcza jeśli pod maską siedzi silnik z turbo. Przy automacie też styl jazdy ma znaczenie. Automat mocne wciskanie gazu będzie odbierał jako zamiar szybkiego przyspieszenia = będzie kręcił wyżej przed zmianą. 

Ja turbo z automatem mogę tę samą trasę po mieście przejechać spalając 9 l /100 km jadąc eco (ok - to męczarnia), 10 l/100 km jadąc normalnie,  13 l/100 km jadąc dynamicznie, czyli często mocniej przyspieszając i cześciej hamując. Różnica czasu dojazdu między jazdą dynamiczną a jazdą eco wychodzi poniżej 10 minut.

Koleżanka z pracy jak się przesiadła kilka lat temu z Clio II 1.6 N/A około 100 KM, na Clio III 1.2 tce 105 KM, to zamiast 9 l paliło jej 12 l. Podobało jej się, że lepiej jedzie, ale narzekała na zasięg, że musiała co tydzień tankować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:


A co to umieć przy automacie i to 8biegowym?

Finał jest taki: 11.8 vs 10.3 dla "nowej technogi" vs "stary kibel"

wysłane z tel.
 

Normalnie za mocno gaz wciska. Cos chyba nie tak mnie tyle nigdy nie spalila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kemosabe napisał:

Co ci wszyscy projektanci mają ostatnio z tymi tabletami? 

Rozumiem modę i znak czasu. Ekran być musi bo taki trend. Ok, ale kurcze, czy naprawdę nie można tego jakoś wkomponować w deskę? Coraz więcej samochodów ma te nieszczęsne tablety ustawione tak jakby były wynikiem jakiegoś nieudolnego tuningu. :(

 

A samo auto... takie jakieś nijakie. Ani ładne, ani brzydkie. Jedno z tych, które mija się na ulicy i się go nie zauważa. 

Nie ma nic bardziej wygodnego od wystajacego tabletu. To tak jak kiedys z ABS w koncu sie ludzie przekonaja. Mnie przeszkadza sterowanie wszystkim z tabletu ale jak jest osobne pokretlo od klimy to jestem za.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2018 o 15:28, Manx napisał:

Za wiele tego nie będzie jeździć, bo spodziewam się, że pewno to będzie kolejna odsłona galopu cenowego koreańczyków.

 

Dowalą taką cenę że będzie taki hit sprzedaży jak i30 (czyli śladowe ilości w jednoosobowych firmach z sentymentem do marki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jaruga napisał:

 

Dowalą taką cenę że będzie taki hit sprzedaży jak i30 (czyli śladowe ilości w jednoosobowych firmach z sentymentem do marki). 

Nie wroze sukcesu. Sprzedadza diesele dla firm i golasy 1.4 dla fizoli. To samo hyundai ludzie kupuja podstawowe biedne wersje albo diesele dla firm. W EU jest lepiej ale tez bez szalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujekcybul napisał:

Nie ma nic bardziej wygodnego od wystajacego tabletu. To tak jak kiedys z ABS w koncu sie ludzie przekonaja. Mnie przeszkadza sterowanie wszystkim z tabletu ale jak jest osobne pokretlo od klimy to jestem za.

Moim zdaniem nie ma nic bardziej wygodnego niż sterowanie podstawowymi funkcjami w kierownicy.

Tablet jednak wymaga odwrócenia uwagi od drogi i jest bardziej absorbujący niż zwykłe pokrętła i przyciski (zdecydowaną przewagę moim zdaniem ma tylko w przypadku funkcji nawigacji).

Ale już abstrahując od samego tabletu - bo tego już uniknąć nie sposób - to można go jakoś przecież ładniej wkomponować w deskę (jak np. w skodzie kodiaq) niż tak "przyklejać" go jakby był dokładany przez samego użytkownika i mocowany na kratki nawiewu. Dla mnie takie "przyklejane" tablety są nieestetyczne.

 

skoda-kodiaq_26295429.jpg.a04bf94f096fb89fa48056e35bc5f1c3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma nic bardziej wygodnego niż sterowanie podstawowymi funkcjami w kierownicy.
Tablet jednak wymaga odwrócenia uwagi od drogi i jest bardziej absorbujący niż zwykłe pokrętła i przyciski (zdecydowaną przewagę moim zdaniem ma tylko w przypadku funkcji nawigacji).
Ale już abstrahując od samego tabletu - bo tego już uniknąć nie sposób - to można go jakoś przecież ładniej wkomponować w deskę (jak np. w skodDla mnie takie "przyklejane" tablety są nieestetyczne.
 


A co ma sterowanie z kierownicy do tabletu? Bo Chiba nie rozumiem a ze Skoda tak szybka jak porshe to już wiemy z innych wątków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:


A co ma sterowanie z kierownicy do tabletu? Bo Chiba nie rozumiem emoji4.pnga ze Skoda tak szybka jak porshe to już wiemy z innych wątków.

Napisałeś, że nie ma nic bardziej wygodnego niż wystający tablet a ja uważam, że sterowanie w kierownicy jest jednak wygodniejsze :phi:

A co do Skody, to nie wiem jak jest szybka, ale ten tablet ma  moim zdaniem ładniej wkomponowany od Kijanki :ok:

Zresztą Skoda była przykładem pierwszym z brzegu. Żeby nie było że jestem Skodziarzem (bo ostatnia Skoda, którą jeździłem to była Octavia I z nieśmiertelnym TDI jakieś 10 lat temu) ;] to np. Hyundai Tucson też ma to ładnie wkomponowane - nie jak tablet na uchwycie montowanym na kratkach nawiewu :)

 

 

Hyundai.jpg

 

 

A tak serio, to jaka jest przewaga funkcjonalności takiego tableta? (oprócz funkcji nawigacji?)

Przecież jak jadę, to stacje radiowe zmieniam w kierownicy, wyświetlanie komputera pokładowego - też w kierownicy, tempomat - w kierownicy. Klimatyzację i ogrzewanie - pokrętłami. Do czego jest potrzebny w czasie jazdy taki tablet?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wujekcybul napisał:

Nie ma nic bardziej wygodnego od wystajacego tabletu. To tak jak kiedys z ABS w koncu sie ludzie przekonaja. Mnie przeszkadza sterowanie wszystkim z tabletu ale jak jest osobne pokretlo od klimy to jestem za.

cq5dam.web.768.768.jpeg

 

maxresdefault.jpg

 

69e65eb4bab2222cc6e7e7da765a1452.jpg

 

cq5dam.web.768.768.jpeg

 

2017-Opel-Insignia-Grand-Sport-Interior.jpg

 

Da się wkomponować ładnie w deskę rozdzielczą? Ano da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AstraC napisał:

cq5dam.web.768.768.jpeg

 

 

cq5dam.web.768.768.jpeg

 

 

Da się wkomponować ładnie w deskę rozdzielczą? Ano da.

 

Akurat tych dwoch, ktore zostawilem w cytacie nie nazwalbym "ładnie" pierwszy wyglada jak wieża AKAI z lat 90tych wklejona w deske (o co zreszta u forda nietrudno). a na drugim roznica miedzy "doklejeniem" a tym wynalazkiem w fordzie roznica polega na tym, ze przyklejony wyglada jak tablet a w fordzie jakby zabraklo budzetu na tablet i jest kineskopowy TV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kemosabe napisał:

np. Hyundai Tucson też ma to ładnie wkomponowane - nie jak tablet na uchwycie montowanym na kratkach nawiewu :)

 

Chwalę sobie takie rozwiązanie :ok:

Ale po facelifcie i w Tucsonie ma być tablet :facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Filipfm napisał:

 

Akurat tych dwoch, ktore zostawilem w cytacie nie nazwalbym "ładnie" pierwszy wyglada jak wieża AKAI z lat 90tych wklejona w deske (o co zreszta u forda nietrudno). a na drugim roznica miedzy "doklejeniem" a tym wynalazkiem w fordzie roznica polega na tym, ze przyklejony wyglada jak tablet a w fordzie jakby zabraklo budzetu na tablet i jest kineskopowy TV

Fakt. Fordowi średnio wychodzą ostatnio te kokpity. 

Za to Opel całkiem estetycznie to rozwiązał. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, rwIcIk napisał:

Chwalę sobie takie rozwiązanie :ok:

Ale po facelifcie i w Tucsonie ma być tablet :facepalm:

 

Nie wiem czym kierują się styliści tak "doklejając" te tablety :facepalm: Może to kwestia kosztów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kemosabe napisał:

Nie wiem czym kierują się styliści tak "doklejając" te tablety :facepalm: Może to kwestia kosztów?

Podobno teraz takie są światowe trendy :facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rwIcIk napisał:

Podobno teraz takie są światowe trendy :facepalm:

 

Tylko że te trendy przecież ktoś kreuje. Pytanie czym kieruje się ten, kto je wymyśla.

To przecież wygląda tak, jakby projektant projektował deskę rozdzielczą i gdy ma już ją gotową, to przypominał sobie: "o jeszcze tablet!" i dokładał go po prostu gdzieś na środku ;(

 

Tak jak w tej Kijance z pierwszego posta. Sam kokpit jest bardzo ładnie według mnie zaprojektowany. Tyle że później ktoś przypomniał sobie o tablecie i go po prostu przymocował na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wujekcybul napisał:

1nzktkqTURBXy8xYzdhYjFiM2I5NGU0N2I5OGZhM

 

 

A to nie tak, ze tablet latwiej dolozyc w top wersji, jak w postawowej jest nic? Bo biedniejsze wersje fiesty wygladaja tak, i wyglad to kuriozalnie. Wiec moze dlatego tablet jest latwiej dolozyc, niz zrobic deske tak, zeby byla odpowiednia i na zwykle radio jak i dotykowca

 

fiesta1.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3/22/2018 o 10:23, Manx napisał:

...przesiadła kilka lat temu z Clio II 1.6 N/A około 100 KM, na Clio III 1.2 tce 105 KM, to zamiast 9 l paliło jej 12 l. 

 

Im więcej takich opinii czytam, tym bardziej osuwam plan zakupu nowego auta, mając do wyboru w rozsądnych pieniądzach jakieś wolnossące 1.6, które "nie jedzie" vs 1.0 które "nie jedzie" trochę mniej...

Wolę moje 2.0 144KM, które może też "nie jedzie" i pali 12l, ale za to robi to "z godnością" jak przystało na R6 :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, iwik napisał:

 

Im więcej takich opinii czytam, tym bardziej osuwam plan zakupu nowego auta, mając do wyboru w rozsądnych pieniądzach jakieś wolnossące 1.6, które "nie jedzie" vs 1.0 które "nie jedzie" trochę mniej...

Wolę moje 2.0 144KM, które może też "nie jedzie" i pali 12l, ale za to robi to "z godnością" jak przystało na R6 :hehe:

 

Zamiast bazowac na internetowych opiniach to pojezdzij takim autem i sam sie przekonaj....

Ja mam srednie spalanie w 1,4T i ciezkiej Astrze na poziomie 7/100, gdzie przy 2.0 noPB mialem ok 9-9,5 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zamiast bazowac na internetowych opiniach to pojezdzij takim autem i sam sie przekonaj....

Ja mam srednie spalanie w 1,4T i ciezkiej Astrze na poziomie 7/100, gdzie przy 2.0 noPB mialem ok 9-9,5 :ok:

 

OK, ale ta astra nie jest nowym autem (w sensie konstrukcji). Poza tym jest duża z zewnątrz (sedan) i ciasna w środku + wyciszona słabo. Jedyny plus to silnik, ale już skrzynia biegów - loteria.

Jak dla mnie za dużo wad jak na 60 tyś PLN z mojej krwawicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, iwik napisał:

 

OK, ale ta astra nie jest nowym autem (w sensie konstrukcji). Poza tym jest duża z zewnątrz (sedan) i ciasna w środku + wyciszona słabo. Jedeny plus to silnik, ale już skrzynia biegów - loteria.

Jak dla mnie za dużo wad jak na 60 tyś PLN z mojej krwawicy ;)

 

Ale ja nie zachecam Cie do kupna Astry, tylko zeby z przymruzeniem oka traktowac wyniki spalania podawane w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale ja nie zachecam Cie do kupna Astry, tylko zeby z przymruzeniem oka traktowac wyniki spalania podawane w internecie.

 

mnie fiat Bravo 1.4 Turbo 120KM ważący jakieś 1300kg palił średnio dokładnie 0.4l/100km więcej niż suzuki swift 1.3 bez turbo ważący jakieś 1000kg i mający marną dynamikę w porównaniu z fiatem. Różnica praktycznie żadna. Dla mnie tubrosilniczki są jak najbardziej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

 

 

 

IMO to bardzo dobre rozwiazanie.

 

Gorzej w Pezocie tam wszystko sie steruje.

 

Dla mnie takie odstające tablety są brzydkie po prostu. W Peugeocie jest fajnie wkomponowany.

 

Napiszcie proszę - i nie ma w tym zapytaniu żadnej ironii - w czym taki tablet jest wygodniejszy i bardziej funkcjonalny od tradycyjnego radia i sterowania nim i komputerem pokładowym w kierownicy? Poza funkcją nawigacji oczywiście (przy czym zwykle - jeśli nie ma ona dostępu do sieci to i tak podpina się telefon).

 

Moje zdanie jest takie, że jak jadę to i tak nie patrzę na ten wyświetlacz - a jak stoję to po co mam na niego patrzeć?

Obsługa radia - w kierownicy + wyświetlacz między zegarami

Obsługa systemu głośnomówiącego - w kierownicy

Obsługa komputera pokładowego - w kierownicy + wyświetlacz między zegarami

Obsługa tempomatu - w kierownicy + wyświetlacz między zegarami

Obsługa ogrzewania i klimatyzacji - pokrętła

 

Do czego w takim razie służy taki tablet? Jaka jest jego realna użyteczność? 

 

Podkreślam jeszcze raz - nie ma w moim pytaniu ironii, tylko ciekawość, gdyż codziennie jeżdżę autem bez takiego ekranu a od czasu do czasu gdy mam okazję jechać autem z takim wyposażeniem, to poza tym że jest wygodniejsza nawigacja (chociaż nie monitorująca w Polsce ruchu ulicznego) i tym ładniej wyglądają wyświetlane informacje nie widzę jego zastosowania jakoś. Ale może czegoś po prostu nie zauważam?

 

Edit:

Takie rozwiązanie multimedialne moim zdaniem ma większy sens. 

Ciekaw jestem jak to się w praktyce sprawdza: LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Filipfm napisał:

 

Akurat tych dwoch, ktore zostawilem w cytacie nie nazwalbym "ładnie" pierwszy wyglada jak wieża AKAI z lat 90tych wklejona w deske (o co zreszta u forda nietrudno). a na drugim roznica miedzy "doklejeniem" a tym wynalazkiem w fordzie roznica polega na tym, ze przyklejony wyglada jak tablet a w fordzie jakby zabraklo budzetu na tablet i jest kineskopowy TV

Chryste Panie, ten Ford zrobił jakąś masakrę :facepalm: oczu tam nie mają ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał:

 

A to nie tak, ze tablet latwiej dolozyc w top wersji, jak w postawowej jest nic? Bo biedniejsze wersje fiesty wygladaja tak, i wyglad to kuriozalnie. Wiec moze dlatego tablet jest latwiej dolozyc, niz zrobic deske tak, zeby byla odpowiednia i na zwykle radio jak i dotykowca

 

 

Może coś w tym być rzeczywiście. To wskazywałoby - tak jak przypuszczałem - jakieś kwestie finansowe. 

A w tej Fieście ze zdjęcia - rzeczywiście słabo to wygląda. :no: Tyle że generalnie od jakiegoś czasu wnętrza Forda słabo wyglądają.

 

Z drugiej strony jest Fiat, który w Tipo robi dwa różne kokpity dla różnych wersji. Może nie są porywające (zwłaszcza ten sterczący tablet :phi:), ale da się to rozdzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.