Skocz do zawartości

Automat do miasta do 18.000zl.


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam dla tesciowej znalezc auto o nastepujacych zalozeniach:

- cena do 18.000zl

- nie starsze niz 2004

- benzyna 

- skrzynia automatyczna

- 5 drzwi

- czujniki parkowania min. z tylu

 

Moje pomysly:

1) Opel Astra III 1.8, ewentualnie 1.6 ze skrzynia easytronic (ma ktos doswiedczenia czy to bardzo awaryjne i drogie w naprawie?  sposob i j"jakosc" zmiany biegow jest mi znany)

 

2) Opel Corsa D 1.2 easytronic (pytanie to co wyzej - bardzo to awaryjne i drogie w naprawie?)

 

3) VW Golf V 1.6 (102KM) (wie ktos jaka tam skrzynia siedzi - klasyczny automat czy dsg)

 

4) Ford Focus mkII 1.6 (opinie o skrzyni potrzebne)

 

5) Toyota Yaris 1,33 (opinie o skrzyni potrzebne)

 

- cos innego w tym "klimacie"? Auto ma byc z mozliwie mala licznba drogich w naprawie rzeczy

 

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II 2.0 z gazem w automacie. Zona takim jezdzi od 2 lat i nie narzeka. Skrzynia niestety 4 biegowa i mnie osobiscie czasami irytuje jej opieszalosc ale nie sadze, zeby tesciowej to przeszkadzalo. Bardzo praktyczne auto, nie za duze, nie za male, w sam raz do miasta, a i w trase mozna jechac jak trzeba.

Tam sie wyzej siedzi niz w zwyklym kompakcie co dla tesciowej na pewno nie bedzie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej poszukaj klasycznego automatu lub ewentualnie DSG. Easytronic/ASG sobie odpuść. Niestety yaris nie ma dobrej skrzyni tylko zautomatyzowaną. Szukaj różnych wersji silnikowych bo Opel z jednym silnikiem ma Easytronic a z innym klasyczny automat. Po zdjęciach obczaisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Yaris, jak i Corsa i Astra występowała ze skrzynią zautomatyzowaną i hydrokinetykiem w zalezności od silnika.

Focus najczęściej ma CVT, które jest drogie w naprawach i nietrwałe.

Easytronic jest dużo tańszy w naprawach od hydrokinetyka, pod warunkiem że naprawia go ktoś, kto umie.

 

Jak jednak szukasz klasycznego automatu, to lepiej jakiś japoniec albo np. Mercedes, BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zinger napisał:

Scenic II 2.0 z gazem w automacie. Zona takim jezdzi od 2 lat i nie narzeka. Skrzynia niestety 4 biegowa i mnie osobiscie czasami irytuje jej opieszalosc ale nie sadze, zeby tesciowej to przeszkadzalo. Bardzo praktyczne auto, nie za duze, nie za male, w sam raz do miasta, a i w trase mozna jechac jak trzeba.

Tam sie wyzej siedzi niz w zwyklym kompakcie co dla tesciowej na pewno nie bedzie bez znaczenia.

 

Jak się sprawuje? Wymieniłeś żarówki i naprawiłeś tą kostkę elektryczną pod fotelem kierowcy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ArekMiz napisał:

 

Jak się sprawuje? Wymieniłeś żarówki i naprawiłeś tą kostkę elektryczną pod fotelem kierowcy? :)

Bez zarzutu :oki:

Wymiana zarowek to lekka porazka, ostatnio wymienialem od strony kierowcy to musialem aku wyjmowac :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,

 

Auta pokroju Vectry C sa po prostu dla niej za duze. Renowka w moim odczuciu jest dobrym pomyslem, tylko musialbym przekonac.

 

Fajny pomysl z Kia Ceed - czy ta siedzi klasyczny automat?

 

Tez fajny pomysl z Corsa D 1.4 z klasycznym automatem :oki:

 

Wie ktos jaki automat jest w Golfie V 1.6 - klasyczny czy dsg?

 

A o skrzyni w Yarisie nic nie wiedzialem, ale w takim razie odpuszczam to zagadnienie.

 

Dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2018 o 11:53, zinger napisał:

nie za duze, nie za male, w sam raz do miasta,

pozwolę się nie zgodzić - Scenic do miasta to nie jest wcale idealny pomysł. Do miasta najlepsze są auta klasy A lub B, owszem można i jeździć Premium ale kwestia parkowania, szukanie miejsca itp. itd. tylko małe auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2018 o 11:00, Obywatel napisał:

- cos innego w tym "klimacie"? Auto ma byc z mozliwie mala licznba drogich w naprawie rzeczy

kup teściowej auto segmentu B - skoro potrzebne są czujniki cofania i auto ma być wykorzystywane w mieście po co wozić powietrze. Co do automatów - ile byś opinii nie przeczytał - zawsze coś może paść a naprawy zaczynamy od 3 tysi w górę. Najlepsze automaty z autopsji były w Mercach, w Toyocie się wysypał - miał prawo;] pamiętaj, że mały silnik będzie poniekąd zamulony i palił więcej. Fakt, że wygoda jest bezdyskusyjna. Chociaż jechałem na siedzeniu pasażera Lancerem z CVT i było całkiem fajnie pod warunkiem, że zaakceptujemy wady i zalety tego typu skrzyni. Może jakieś mitsu w takim razie, np. Colt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacob24 napisał:

pozwolę się nie zgodzić - Scenic do miasta to nie jest wcale idealny pomysł. Do miasta najlepsze są auta klasy A lub B, owszem można i jeździć Premium ale kwestia parkowania, szukanie miejsca itp. itd. tylko małe auta

Powiedz mojej żonie która już ponad 2 lata takim jeździ i nie ma najmniejszych problemów z parkowaniem. A może Ci się z grandem pomyliło.

Wiadomo, że Smartem będzie jeszcze łatwiej ale bez przesady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, zinger napisał:

Wiadomo, że Smartem będzie jeszcze łatwiej ale bez przesady. 

w DE gdzie przepracowałem wiele lat i nadal tam jeżdżę - w miastach dominują właśnie Smarty;] szanuję i nic niczego nie oceniam. Odkąd zacząłem używać na co dzień małych autek wiele rzeczy stało się prostszych. Beemką przykładowo jeżdżę tylko do Niemiec, na co dzień nie używam jej wcale bo po kiego grzyba - spalanie, parkowanie. Wiele lat jeździłem Camry, W210/211, pobocznie Megane itp. odkąd przesiadłem się na małe auto widzę same zalety takiego rozwiązania w mieście.  Ad. autora wątku, automat plus czuniki parkowania nie wróży, że w kierowcy czyli teściowej płynie paliwo - tym samym godne polecenia będą małe auta. Nie generalizuję tutaj kobiet, teściowych itp.;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DE gdzie przepracowałem wiele lat i nadal tam jeżdżę - w miastach dominują właśnie Smarty;] szanuję i nic niczego nie oceniam. Odkąd zacząłem używać na co dzień małych autek wiele rzeczy stało się prostszych. Beemką przykładowo jeżdżę tylko do Niemiec, na co dzień nie używam jej wcale bo po kiego grzyba - spalanie, parkowanie. Wiele lat jeździłem Camry, W210/211, pobocznie Megane itp. odkąd przesiadłem się na małe auto widzę same zalety takiego rozwiązania w mieście.  Ad. autora wątku, automat plus czuniki parkowania nie wróży, że w kierowcy czyli teściowej płynie paliwo - tym samym godne polecenia będą małe auta. Nie generalizuję tutaj kobiet, teściowych itp.;] 
Ja ostatnio ze sporego kombi do jazdy miejskiej przesiadlem się na skodę citigo. Nie wiedzialem, że jazda po mieście może być taka fajna a parkownie nie musi być problemem.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2018 o 11:53, zinger napisał:

Scenic II 2.0 z gazem w automacie.

+1 - jest kilka osób na AK co takie auto ujeżdżają i polecają.

 

Dnia 16.02.2018 o 12:01, lucash napisał:

Niestety yaris nie ma dobrej skrzyni tylko zautomatyzowaną.

W Yarisie występowały dwa rodzaje skrzyń - zautomatyzowana i klasyczna hydrauliczna. Podobnie też było np w Citroenie C3 i C4.

 

Dnia 16.02.2018 o 12:26, czachabrava napisał:

Vectra C 

Pomijając kwestię wielkości na miasto to ani zautomatyzowany manual ani AF40 tam raczej nie są zbyt udane.

 

15 godzin temu, Obywatel napisał:

 Renowka w moim odczuciu jest dobrym pomyslem, tylko musialbym przekonac.

Jeśli Scenic jest za duży to popatrz na Renault Modus - ta sama technika tylko mniejsze opakowanie.

 

Ja u siebie przy tych warunkach kupiłem Suzuki SX4 ale nie wiem czy się zmieściłbyś w budżecie. 

Generalnie wybierałbym w autach francuskich i japońskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co Wy polecacie do miasta, BMW, VECTRA C? Kolo CH  jesli zaparkuje to ciezko wyjedzie wylem.

Do miasta to tylko albo jakis CITYGO, SIRION bardzo ladny, zwarty. Za 18 tys mozna przebierac. No corsa D tez nieglupie.

Zeby wsadzic torbe i torebke to i smart by dal rade.

Kwestie awaryjnosci nie oceniam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CZUCZU napisał:

Kia venga automat. Nie psuje się, tanie i w środku ogromne. Silnik 1.6 plus lpg

Ew SOUL, dosc oryginalny lecz nie wiem czy automat ma.

Automat sprawdzony w miescie to zloty srodek dla kobiety 40+ a juz 60+ to w ogole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16/02/2018 o 11:00, Obywatel napisał:

- cos innego w tym "klimacie"? Auto ma byc z mozliwie mala licznba drogich w naprawie rzeczy

 

Pozdrawiam :)

 

Moja jeździ od 4 latach Musą automat. Jest to samochód bliźniaczy do Idei, dość spory w środku i wygodny do miasta (dość wysoko się siedzi). Silnik 1.4i 95KM jest wystarczająco dynamiczny i w miarę oszczędny.

Możesz jeszcze szukać Jazz'a z cvt, udana konstrukcja, tylko wybór mały.

Ja szukałem do 15kzł, to wybór był mizerny trafił się Golf, goła Idea i Musa przez kilka tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎.‎02‎.‎21 o 09:00, sherif napisał:

dlaczego ?

W sieci jest sporo opisów usterek tej skrzyni. W rodzinie mam Yarisa z MMT i coś tam już było w niej naprawiane. Poza tym dość wolno przerzuca biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aviator napisał:

W sieci jest sporo opisów usterek tej skrzyni. W rodzinie mam Yarisa z MMT i coś tam już było w niej naprawiane. Poza tym dość wolno przerzuca biegi.

Pytanie właśnie co, bo większość odradza bo się psuje ... tak mi Fiata odradzano z podobną skrzynią, a tak na prawdę nie jest taka zła. Biegi oczywiście zmienia wolniej, ale to jednak miejskie, wolne autko. Za to plus, że pali mniej niż klasyczny automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu budowy trzeba co jakiś czas kalibrować wysprzęglik, bo tarcza sprzęgłowa się zużywa.

Awarie są częściej, niż w hydrokinetyku, ale jak się ma fachowca, to są sporo tańsze w naprawie-setki złotych zamiast tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16/02/2018 o 11:00, Obywatel napisał:

5) Toyota Yaris 1,33 (opinie o skrzyni potrzebne)

 

Z tego co kojarzę, to była skrzynia zrobotyzowany manual.... strasznie wolno to działało. W 1.5 był konwencjonalny automat - był lepszy, ale i tak daleki od ideału -tylko 4 biegi, dość głośno, 100-koni pod maską nie było czuć. Jeśli miałym wybierać, to 1.5 z AT - do miasta dla spokojnego kierowcy wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


- benzyna 
- skrzynia automatyczna

 
5) Toyota Yaris 1,33 (opinie o skrzyni potrzebne)
 

 
Pozdrawiam
 


Mogę coś o Yaris powiedzieć . Sprzedane jakieś 15 lat temu jeśli pamietam 90k km... zrobiłem od wyjazdu z salonu.

Automat z 1.33 i żadnych problemów nie było. Automat jest archaiczny ale odporny na wszystko. Jedna z najbardziej udanych konstrukcji toyota.


Z ciekawości popatrzyłem co się z tym autem dzieje...

Jeździ do dziś - wyglada ze ktoś tym na stacje jeździ... nastoletnie auto.

9ab43a600775c05f91cef3dbcf67f9f7.jpg



Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

Z powodu budowy trzeba co jakiś czas kalibrować wysprzęglik, bo tarcza sprzęgłowa się zużywa.

Awarie są częściej, niż w hydrokinetyku, ale jak się ma fachowca, to są sporo tańsze w naprawie-setki złotych zamiast tysięcy.

tzn bardziej niż w manualu .. czemu ?

Przecież tam automatycznie /hydraulicznie jest obsługiwane sprzęgło ... nie wiem na ile to różna konstrukcja od Fiata ale tam takich problemów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są, jest to tzw. przyuczenie punktu styku sprzęgła.

Z powodu ścierania się tarczy sprzęgła w celu zachowania płynności ruszania i jazdy trzeba co jakiś czas nauczyć komputer w którym miejscu działania wysprzęglika dokładnie zaczyna się załączać napęd.

To nie wada, tylko cecha takich skrzyń.

W manualu też jak ci sie sprzęgło kończy, to bierze wyżej, ale czlowiek czuje zmianę i dostosowuje sie do niej. Komputer musi byc przyuczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ghost2255 napisał:

Są, jest to tzw. przyuczenie punktu styku sprzęgła.

Z powodu ścierania się tarczy sprzęgła w celu zachowania płynności ruszania i jazdy trzeba co jakiś czas nauczyć komputer w którym miejscu działania wysprzęglika dokładnie zaczyna się załączać napęd.

To nie wada, tylko cecha takich skrzyń.

W manualu też jak ci sie sprzęgło kończy, to bierze wyżej, ale czlowiek czuje zmianę i dostosowuje sie do niej. Komputer musi byc przyuczony.

To czemu w Fiatach mogą zrobić taką skrzynię gdzie nie ma z tym problemów ?

Oczywiście sprzęgło się zużywa i komputer to uwzględnia, adaptacja jest robiona AFAIK tylko po wymianie sprzęgła.

Moja ma 170kkm jest OEM sprzęgło, wysprzęglik i jego sterowanie, adaptacja nie była też robiona nigdy. Na forum tez nie kojarzę, żeby się ktoś na to skarżył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu w Fiatach mogą zrobić taką skrzynię gdzie nie ma z tym problemów ?
Oczywiście sprzęgło się zużywa i komputer to uwzględnia, adaptacja jest robiona AFAIK tylko po wymianie sprzęgła.
Moja ma 170kkm jest OEM sprzęgło, wysprzęglik i jego sterowanie, adaptacja nie była też robiona nigdy. Na forum tez nie kojarzę, żeby się ktoś na to skarżył.
 
A mnie zautomatyzowaną skrzynię Dual Logic we Fiacie Bravo II odradzano. Nie pamiętam szczegółów, ale niby to nieco ulepszona wersja skrzyni Selespeed montowanej wcześniej w Stilo oraz Alfie Romeo. Problemy ponoć te same. Może mnie nieco nastawisz pozytywnie, ponieważ chciałbym kolejne auto w automacie i Fiat Bravo II byłby fajną opcją. Poniżej przykładowa oferta

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-1-9-jtd-automat-klimatronik-full-slask-zabrze-zadbany-ID6zttRN.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

A mnie zautomatyzowaną skrzynię Dual Logic we Fiacie Bravo II odradzano. Nie pamiętam szczegółów, ale niby to nieco ulepszona wersja skrzyni Selespeed montowanej wcześniej w Stilo oraz Alfie Romeo. Problemy ponoć te same. Może mnie nieco nastawisz pozytywnie, ponieważ chciałbym kolejne auto w automacie i Fiat Bravo II byłby fajną opcją. Poniżej przykładowa oferta

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-1-9-jtd-automat-klimatronik-full-slask-zabrze-zadbany-ID6zttRN.html

Z tymi skrzyniami w jakim aucie nie zapytasz to wszyscy odradzają owe skrzynie, ale nei wielu potrafi powiedzieć czemu. W Fiacie było podobnie. Mam kolegę co pracowął w ASO powiedział mi, nie ma co się bać to co może się wysypac to pompka elektryczna i uszczelnienie skrzyni, wystarczy wtedy wysłać do specjalizowanego warsztatu. Tak było u mnie, skończyły się szczotki a potem trzeba było poprawić uszczelnienie skrzyni. Koszt nie był jakoś duży ;). Oczywiście to dotyczy skrzyni która jest w moim aucie (ta sama co w 500, Punto, itd).

Problem jest natomiast nikła wiedza i mało warsztatów które to ogarniają.

No i oczywiście skrzynia jest wolna (ale za to mniej pali auto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Małe podsumowanie. Kupiłem auto. Wybrany został Opel Astra 1.8 automat 140 koni z roku 2006. Auto miało dwóch właścicieli, przebieg wydaje się, że prawdziwy: 118000 km. Mała stłuczka -wymieniany błotnik i cieniowane drzwi. Wyposażenie dobre, bo nawigacja, czujniki parkowania, tempomat. Więcej nie potrzeba. Cena informacyjnie 4100 €. Ogólnie oglądałem 10 aut - wszystkie miały być super mimo, że auto kupowane w Niemczech to też trafiało się, że w niemieckich komisach prowadzonych przez Niemców auta oferowane jako bezwypadkowe były szpachlowane i właściwie całe lakierowane, więc uważajcie, bo to jak widać wszędzie jest tak samo.

 

Miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się powozi.

Z tego wyposażenia to navi do bani.

Tempomat i czujniki mogą się przydać.

Przy odrobinie  szczescia tempomat dokladasz wymieniając manetkę kierunkowskazów i programując np. klonem opcoma (przy pechu dokladasz czujnik i wiązki kawałek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Obywatel napisał:

Małe podsumowanie. Kupiłem auto. Wybrany został Opel Astra 1.8 automat 140 koni z roku 2006. 

 

Z18XER a więc mogą się pojawić problemy które przytoczylem w wątku obok dot. Astry z Radomia. Oby Cię nie dotknely.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Niech się powozi.

Z tego wyposażenia to navi do bani.

Tempomat i czujniki mogą się przydać.

Przy odrobinie  szczescia tempomat dokladasz wymieniając manetkę kierunkowskazów i programując np. klonem opcoma (przy pechu dokladasz czujnik i wiązki kawałek).

Mam w VC i jest spoko - gorzej z mapai do CD70 są tylko do 2015, do DVD90 są i najnowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, AstraC napisał:

Mam w VC i jest spoko - gorzej z mapai do CD70 są tylko do 2015, do DVD90 są i najnowsze.

Mam Intelilink Navi 900 i jest do bani, mapy z 2016, a w Białymstoku adresów bloków z lat 80-tych nie ma (ba, często starych i sporych ulic nie ma, tzn. jako punkt adresowy nie istnieje, bo na mapie kreska ulicy jest).

Jak już punkt docelowy istnieje (da sie wybrac), to faktycznie nie jest zle.

Moze Warszawa i wieksze miasta sa lepiej obcykane, ale poruszalem sie raczej po tych najwiekszych wiec problemu nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

A po co komu te mapy skoro kazdy teraz ma smartfona?

Dodatkowo brak informacji o korkach i najczesciej archaiczne sterowanie. Nie ma chyba lepszych map w samochodzie od tych w smartfonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.