Skocz do zawartości

Silniki w nowym Tipo


Orochimaru

Rekomendowane odpowiedzi

Silniki montowane w nowym Fiacie Tipo

 

1.4 Fire (843 A1.000) - Silnik znany z poprzednich modeli Fiata: m.in. Punto, Stilo, 500. Był montowany również w Alfach Romeo, Lanciach i

Oplach. Jest to stara, klasyczna jednostka z żeliwnym kadłubem, 4-ma zaworami na cylinder i pośrednim wtryskiem sekwencyjnym. Rozrząd - a

dokładniej wałek wydechowy - jest napędzany paskiem zębatym. Dalej, przez przekładnię zębatą na drugim końcu wałka, napęd jest przekazywany

na wałek dolotowy. Luz zaworowy jest kasowany na bieżąco przez hydrauliczne popychacze.
Układ zapłonowy zrealizowany jest na indywidualnych cewkach dla każdego cylindra. Silnik posiada czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym,

na podstawie wskazań którego, jest obliczane obciążenie jednostki, a za oczyszczanie spalin odpowiada trój-funkcyjny katalizator

zintegrowany z kolektorem wydechowym.
Moc z silnika jest przekazywana przez klasyczne koło zamachowe i sprzęgło połączone z 6-biegową skrzynią manualną C514-6M.
Deklarowane zużycie paliwa to 5,7l/100km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 na poziomie 132g/km.

Moc 95KM/6000
Moment obrotowy 127Nm/4500


1.4 T-Jet (940 B7.000) - Jest to turbodoładowany silnik Fire. Zastosowano w nim sprężarkę z wastegate'em - IHI VL39.
Po sprężeniu, powietrze jest chłodzone w intercoolerze.
W porównaniu do wolnossącego brata, w tej jednostce wykorzystano mocniejsze materiały na kadłub i głowicę, zaś wał korbowy został odlany ze

staliwa. Zmniejszono także stopień sprężania.
"Gazownicy" docenią wtrysk pośredni i hydrauliczne popychacze zaworów. Wydechowy wałek rozrządu napędza pasek zębaty, a dalej, za pomocą

przekładni zębatej, napęd jest przenoszony na wałek dolotowy.
Układ zapłonowy zrealizowany jest na indywidualnych cewkach dla każdego cylindra.

Moc 120KM/5000
Moment obrotowy 215Nm/2500


1.6 E.TorQ (55268036) - Silnik zbudowany jako modernizacja brazylijskiego Triteca, montowanego m.in. w niektórych modelach Chryslera i Mini.

Wprowadzony przez Fiata w 2011r. Jest to jednostka 16-zaworowa, z aluminiowym kadłubem i jednym wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym

łańcuchem. Zawory są otwierane przy pomocy popychaczy dźwigniowych. Zastosowano w nich hydrauliczne kompensatory luzu i rolki, w miejscu

kontaktu z krzywkami wałka. Podobnie jak mniejszy brat, jest to silnik prosty w budowie, zasilany sekwencyjnym wtryskiem pośrednim. Układ

zapłonowy z modułem cewek na pokrywie zaworów i prądem dostarczanym co świec przewodami. Posiada on płaską charakterystykę momentu

obrotowego, a 80% jego wartości maksymalnej dostępne jest już od 1500obr/min. O ekologię dba trój-funkcyjny katalizator zintegrowany z

kolektorem wydechowym.
Silnik jest połączony z 6-biegową skrzynią automatyczną AWF6F25, produkcji Aisin.
Deklarowane zużycie paliwa to 6,3l/100km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 na poziomie 147g/km.

Moc 110KM/5500
Moment obrotowy 152Nm/4500


1.3 Multijet II (55266963) - jest to dobrze znany silnik common rail, wprowadzony w 2009r. i dostępny w wielu innych autach, poza Fiatami m.in. w

Chevroletach, Oplach, Suzuki, czy Tata. Termin Multijet oznacza możliwość podzielenia wtrysku paliwa na kilka dawek w ciągu jednego cyklu

pracy. W odmianie drugiej, może to być do 8 wtrysków na cykl, a ciśnienie paliwa dochodzi do 2000 barów. Ma to skutkować zmniejszeniem

hałasu, bardziej płynną pracą i mniejszym rozcieńczaniem oleju paliwem, przy regeneracji filtra cząstek stałych, który został wprowadzony w

celu spełnienia norm emisji spalin Euro 6. Łańcuch rozrządu napędza wałek wydechowy, a dalej przez przekładnię zębatą wałek dolotowy. Pompa

paliwa również jest napędzana wałkiem rozrządu. Luz zaworów jest kasowany na bieżąco przez hydrauliczne kompensatory. Powietrze do silnika

jest sprężane przez turbosprężarkę ze zmienną geometrią kierownic spalin, a o ekologię dbają: filtr cząstek stałych i katalizator

utleniający.
Silnik jest połączony z manualną, 5-biegową skrzynią C510.
Deklarowane zużycie paliwa wynosi 3,7l/100km, a emisja CO2 jest na poziomie 99g/km.

Moc 95KM/3750
Moment obrotowy 200Nm/1500


1.6 Multijet II (55260384) - Większy brat silnika 1.3. Główną różnicą - oprócz większej pojemności - jest napęd rozrządu i pompy wysokiego

ciśnienia, paskiem zębatym.
Silnik jest dostępny z manualną, 6-biegową skrzynią C635, lub zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową C635 DDCT.
Deklarowane zużycie paliwa wynosi 3,7l/100km, a emisja CO2 jest na poziomie 98g/km.

Moc 120KM/3750
Moment obrotowy 320Nm/1750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
5 godzin temu, TADA napisał:

Nie pamiętam gdzie ale czytałem że mają być wprowadzane chyba od tego roku 

filtry GPF czy coś takiego właśnie do benzyn z turbo doładowaniem.

Może oto chodzi.

 

Skoda do fabii 3 już montuje filtry do benzynek.

GPF - benzyna

DPF - diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, 51cent napisał:

 

Skoda do fabii 3 już montuje filtry do benzynek.

GPF - benzyna

DPF - diesel

Benzynowy silnik 1.2 PureTech koncernu PSA czyli Peugeot  już ma  filtr cząstek stałych GPF.

TUTAJ ciekawy temat. o silniku Tipo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gilbert3 napisał:

Nie żartuj, to nie jedzie tak jak 1.4/95

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
 

Jak nie jedzie? Ma wystarczajace osiagi tak samo jak i zwykle 1.4. Jak ktos chce szybko to kupuje alfe albo jakiegos VAGA.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jedzie? Ma wystarczajace osiagi tak samo jak i zwykle 1.4. Jak ktos chce szybko to kupuje alfe albo jakiegos VAGA.
No nie jedzie, zamulony automat robi co trzeba, czyli zabiera z 10KM. Do tego włączona klima i mamy 95 jak w 1.4. Zaprosisz do tańca 4 pasażerów i ciężarówki nie wyprzedzisz, chyba że z wiatrem i z góry.

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gilbert3 napisał:

No nie jedzie, zamulony automat robi co trzeba, czyli zabiera z 10KM. Do tego włączona klima i mamy 95 jak w 1.4. Zaprosisz do tańca 4 pasażerów i ciężarówki nie wyprzedzisz, chyba że z wiatrem i z góry.

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
 

Wszystko super ale nawet lanos mial opcje wylaczania klimy przy maksymalnym przyspieszeniu. Chodzi o to, ze to nie ten typ samochodu. Dla uzytkownikow to w zupelnosci wystarczy. A wygoda automatu bezcenna. A w takiej wersji nawet 1.4 wyglada super. Tylko ta cena :phi:

 

image.png.b17c72556463ecdd950c55b04f8931fc.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy później...
Dnia 28.12.2018 o 18:02, Marvel3 napisał:

Mi w Tipo brakuje jakiegoś takiego rasowego mocnego slnika. Takie silniki 120 konne to nie jest szczyt marzeń jak dla mnie.

W dobie trzycylindrowych litrowych silniczków, to co jest w Tipo nie jest takie złe ;)

A gdyby nawet wsadzili tam coś mocniejszego, to kto by to kupił? Cena pewnie byłaby około 100 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.