Skocz do zawartości

Olej na krótkie dystanse


esjot

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do speców olejowych :)

Samochód robi bardzo krótkie "trasy" po mieście, max 3 lub 4 km, i tak kilka razy dziennie. Przy kolejnym uruchamianiu silnik zazwyczaj jest już zimny.

Zalecany olej to 5W30, ale teraz samochód jeździ na 0W40 (zawsze były lane syntetyki)

Chcę przejść na 0W30 - czy to dobry pomysł?

 

Aha, oleje dozwolone w/g instrukcji to od 0W30 do 10W40, a samochód ma LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale  chyba nie powiesz że  na tym  lpg  jeździsz,  chyba  że to  instalacja 1 gen.  lub  zmostkowany czujnik  temperatury. 

 

Co do tematu,  każdy z  zalecanych, tylko  wymiana co 3-5 tys.km,  jak  oczywiście  zależy  ci  na silniku  na  lata 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz był zamontowany jak ten samochód jeździł do 25000 rocznie. Przez jakiś czas tak było. Teraz max 6kkm rocznie
Teraz instalacja jest, więc go nie demontuje. Gaz załącza się przy 35 stC.
Szkoda instalacji psuć niech się nie przelacza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, technix napisał:

ale  chyba nie powiesz że  na tym  lpg  jeździsz,  chyba  że to  instalacja 1 gen.  lub  zmostkowany czujnik  temperatury. 

 

Dlaczego ma nie jeździć? IV gen. przełącza na LPG w zależności od temperatury, nie dystansu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, esjot napisał:

Pytanie do speców olejowych :)

Samochód robi bardzo krótkie "trasy" po mieście, max 3 lub 4 km, i tak kilka razy dziennie. Przy kolejnym uruchamianiu silnik zazwyczaj jest już zimny.

Zalecany olej to 5W30, ale teraz samochód jeździ na 0W40 (zawsze były lane syntetyki)

Chcę przejść na 0W30 - czy to dobry pomysł?

 

Aha, oleje dozwolone w/g instrukcji to od 0W30 do 10W40, a samochód ma LPG

Na klasyfikację lepkościową trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Mniejszą lepkość ma np 5W30 Valvoline Synpower FE, niż 0W30 Total Ineo Efficiency. Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą, o niskiej lepkości i z dobrym pakietem dodatków, albo dorzucić Archoil 9200V2. Zobacz na Elfa 5W30 SXR, co prawda już fullsaps, ale do lpg nawet lepiej, ma lepkość przy 40 stopniach 55 mm2/c, jest tani, dołożysz AR 9200V2 i śmigać 1,5 roku na tym, przy małych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, kaczorek79 napisał:

Na klasyfikację lepkościową trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Mniejszą lepkość ma np 5W30 Valvoline Synpower FE, niż 0W30 Total Ineo Efficiency. Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą, o niskiej lepkości i z dobrym pakietem dodatków, albo dorzucić Archoil 9200V2. Zobacz na Elfa 5W30 SXR, co prawda już fullsaps, ale do lpg nawet lepiej, ma lepkość przy 40 stopniach 55 mm2/c, jest tani, dołożysz AR 9200V2 i śmigać 1,5 roku na tym, przy małych przebiegach.

Myślałem o Shell helix ect 0w30 C2/C3 - włąśnie Midsaps. Jest w miarę tani.

Takiego elfa to bym trochę się bał - czy nie jest to ACEA A5?

Ja mam wlewać ACEA A3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, esjot napisał:

Myślałem o Shell helix ect 0w30 C2/C3

Ja mam wlewać ACEA A3

shell ect 0w30 C2/C3, to porządny uniwersalny olej do silników wymagających ACEA C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, esjot napisał:

Co masz na myśli pisząc że midsaps jest lepszy na zimę?

W niektórych silnikach są problemy z odmą, np 1.4 16V od VAG z pierwszych lat produkcji. Odmy były zbyt zimne i zbierało się masło, które na mrozie zamarzało. Oleje fullsaps lepiej chronią silnik pod obciążeniem, ale w pewnym stopniu więcej mazi odkłada się na odmie. Trzeba też zaznaczyć, że jeden fullsaps będzie miał 0,9% popiołu siarczanowego, a inny 1,5%. Oleje C3 mają obniżoną zawartość popiołów i można je stosować zamiast olejów A3 w określonych warunkach. Te warunki, to np częsta jazda na krótkich odcinkach, co nie znaczy, że jest jakiś bezwzględny zakaz dalszego stosowania olejów A3. Jaki to w ogóle silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.