Jump to content
esjot

Olej na krótkie dystanse

Recommended Posts

Pytanie do speców olejowych :)

Samochód robi bardzo krótkie "trasy" po mieście, max 3 lub 4 km, i tak kilka razy dziennie. Przy kolejnym uruchamianiu silnik zazwyczaj jest już zimny.

Zalecany olej to 5W30, ale teraz samochód jeździ na 0W40 (zawsze były lane syntetyki)

Chcę przejść na 0W30 - czy to dobry pomysł?

 

Aha, oleje dozwolone w/g instrukcji to od 0W30 do 10W40, a samochód ma LPG

Edited by esjot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale  chyba nie powiesz że  na tym  lpg  jeździsz,  chyba  że to  instalacja 1 gen.  lub  zmostkowany czujnik  temperatury. 

 

Co do tematu,  każdy z  zalecanych, tylko  wymiana co 3-5 tys.km,  jak  oczywiście  zależy  ci  na silniku  na  lata 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz był zamontowany jak ten samochód jeździł do 25000 rocznie. Przez jakiś czas tak było. Teraz max 6kkm rocznie

Teraz instalacja jest, więc go nie demontuje. Gaz załącza się przy 35 stC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy podobnej eksploatacji leję pierwszy z brzegu syntetyk i wymieniam raz w roku-czyli co 7-8kkm.Ale mnie nie obchodzi w jakim stanie będzie silnik przy 650kkm;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaz był zamontowany jak ten samochód jeździł do 25000 rocznie. Przez jakiś czas tak było. Teraz max 6kkm rocznie
Teraz instalacja jest, więc go nie demontuje. Gaz załącza się przy 35 stC.
Szkoda instalacji psuć niech się nie przelacza

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, technix napisał:

ale  chyba nie powiesz że  na tym  lpg  jeździsz,  chyba  że to  instalacja 1 gen.  lub  zmostkowany czujnik  temperatury. 

 

Dlaczego ma nie jeździć? IV gen. przełącza na LPG w zależności od temperatury, nie dystansu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak  przedmówca napisał,  generalnie  szkoda  prądu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, esjot napisał:

Pytanie do speców olejowych :)

Samochód robi bardzo krótkie "trasy" po mieście, max 3 lub 4 km, i tak kilka razy dziennie. Przy kolejnym uruchamianiu silnik zazwyczaj jest już zimny.

Zalecany olej to 5W30, ale teraz samochód jeździ na 0W40 (zawsze były lane syntetyki)

Chcę przejść na 0W30 - czy to dobry pomysł?

 

Aha, oleje dozwolone w/g instrukcji to od 0W30 do 10W40, a samochód ma LPG

Na klasyfikację lepkościową trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Mniejszą lepkość ma np 5W30 Valvoline Synpower FE, niż 0W30 Total Ineo Efficiency. Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą, o niskiej lepkości i z dobrym pakietem dodatków, albo dorzucić Archoil 9200V2. Zobacz na Elfa 5W30 SXR, co prawda już fullsaps, ale do lpg nawet lepiej, ma lepkość przy 40 stopniach 55 mm2/c, jest tani, dołożysz AR 9200V2 i śmigać 1,5 roku na tym, przy małych przebiegach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, kaczorek79 napisał:

Na klasyfikację lepkościową trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Mniejszą lepkość ma np 5W30 Valvoline Synpower FE, niż 0W30 Total Ineo Efficiency. Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą, o niskiej lepkości i z dobrym pakietem dodatków, albo dorzucić Archoil 9200V2. Zobacz na Elfa 5W30 SXR, co prawda już fullsaps, ale do lpg nawet lepiej, ma lepkość przy 40 stopniach 55 mm2/c, jest tani, dołożysz AR 9200V2 i śmigać 1,5 roku na tym, przy małych przebiegach.

Myślałem o Shell helix ect 0w30 C2/C3 - włąśnie Midsaps. Jest w miarę tani.

Takiego elfa to bym trochę się bał - czy nie jest to ACEA A5?

Ja mam wlewać ACEA A3

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, esjot napisał:

Myślałem o Shell helix ect 0w30 C2/C3

Ja mam wlewać ACEA A3

shell ect 0w30 C2/C3, to porządny uniwersalny olej do silników wymagających ACEA C3

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą

Co masz na myśli pisząc że midsaps jest lepszy na zimę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, esjot napisał:

Co masz na myśli pisząc że midsaps jest lepszy na zimę?

W niektórych silnikach są problemy z odmą, np 1.4 16V od VAG z pierwszych lat produkcji. Odmy były zbyt zimne i zbierało się masło, które na mrozie zamarzało. Oleje fullsaps lepiej chronią silnik pod obciążeniem, ale w pewnym stopniu więcej mazi odkłada się na odmie. Trzeba też zaznaczyć, że jeden fullsaps będzie miał 0,9% popiołu siarczanowego, a inny 1,5%. Oleje C3 mają obniżoną zawartość popiołów i można je stosować zamiast olejów A3 w określonych warunkach. Te warunki, to np częsta jazda na krótkich odcinkach, co nie znaczy, że jest jakiś bezwzględny zakaz dalszego stosowania olejów A3. Jaki to w ogóle silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.