Skocz do zawartości

Brak katalizatorów a przegląd techniczny.


szuro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po raz pierwszy na przeglądzie technicznym mierzyli mi normę emisję spalin. Z racji tego, że zamiast katalizatorów zamontowane były tłumiki przelotowe, pan diagnosta po pomiarze stwierdził, że auto znacznie przekracza dopuszczalne normy i przeglądu nie podbije ( niestety nie poprosiłem o wydruk z maszyny ). Dał mi 14 dni na poprawki. Patrząc po cenach katalizatorów do a4 b5 2,8 V6 nie było mi wcale wesoło :D. Skusiłem się więc na katalizatory uniwersalne o których wcześniej poczytałem skrajne opinie. Wczoraj odebrałem auto od tłumikarza i pojechałem na przegląd poprawkowy i tu niespodzianka. Katy działają i to ponad oczekiwania. Moja a4 jest z 99 r. więc łapie się pod EURO 2, natomiast po założeniu katów spełnia wymogi dla dużo młodszych aut. Tym razem wziąłem wydruk
z maszyny i tak:

CO    0.00   ( norma 0,3 )

HC     19     ( norma 100 )

Lambda 1.01  ( norma od 0,97 do 1,03 )

 

Podsumowując, po pierwsze nie ma co się bać uniwersalnych katów ( moje były z firmy AWG ) a po drugie coraz więcej stacji diagnostycznych zaczyna badać normy emisji spalin także miejcie się na uwadze hehe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, cesarz napisał:

No u mnie przegląd niczm się nie róznił od tych z poprzednich lat. Zawieszenie, hamulce, światła, klakson - dziękuje do widzenia

 

Wczoraj byłem ciężarowym :phi: zawieszenie, hamulce, światła :phi: klaksonu i spalin nie sprawdzali, stacja okręgowa. 

Całkiem szybko to poszło, i to bez znajomości oraz bez pomocy papierka z wizerunkiem W. Jagiełło. :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj właśnie byłem na przeglądzie i pierwszy raz od X lat sprawdzano mi spaliny. 3 letni Focus MK3, ale zrobiony wydech ze sportowym katem EURO3 i... zmieściłem się w max normie :) Na początku wynik był po za, ale diagnosta trochę przytrzymał silnik na wyższych obrotach, aż bardziej zagrzał się kat i udało się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Manx napisał:

Jest to tym bardziej kuriozalne. Znacznie częściej spotyka się kopcącego diesla niż kopcącego benzyniaka.

a normy są na jedno i drugie.

 

Nawet po lekturze AK widać jak diagności podchodzą do tematu w niektórych miejscach robią, w niektórych im się nie chce 8-).

Ciekaw jestem jak widzą grata wjeżdżającego do SKP, za którym jest niebieski/gryzący dym, co wtedy robią ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

i LPG

Ja mam lpg ale spaliny sprawdzają co roku.

 

Generalnie przegląd niewiele różnił się od tych z lat poprzednich, ale również w latach poprzednich sprawdzali dosyć solidnie (w porównaniu do stacji, do której jeździłem kilka lat temu).

Wychodzę jednak z założenia, że skoro już płacę, to niech sprawdzą ile się da - przynajmniej będę wiedział, jak coś będzie nie tak. Zwłaszcza że Astra ma już swoje lata i przebieg, więc wolę wiedzieć jeśli coś trzeba poprawić i to po prostu poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

a normy są na jedno i drugie.

 

Nawet po lekturze AK widać jak diagności podchodzą do tematu w niektórych miejscach robią, w niektórych im się nie chce 8-).

Ciekaw jestem jak widzą grata wjeżdżającego do SKP, za którym jest niebieski/gryzący dym, co wtedy robią ..

To samo co policja ignoruja. Slyszales ostatnio, ze policjant dowod zabral za spaliny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, swienty napisał:

Jakie Euro3 skoto auto ma 3 lata? :nie_wiem: 

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

5 albo 6. 3 to ma mój Forek z 2000 roku.

skupcie się obaj i przeczytajcie ze zrozumieniem, serio nie kumacie tego co tam jest?

2 godziny temu, ccfan napisał:

zrobiony wydech ze sportowym katem EURO3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wujekcybul napisał:

To samo co policja ignoruja. Slyszales ostatnio, ze policjant dowod zabral za spaliny? 

Tak. Ostatnio była jakaś akcja :milicja: (AFAIR w Warszawie), sprawdzali auta i zatrzymywali dowody. Jakiś nowy sprzęt do sprawdzania dostali, sporo (nowych) diesli poległo.

 

EDIT:

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-01-27/walka-ze-smogiem-policja-bada-spaliny-i-odbiera-dowody-rejestracyjne-ekskluzywnych-diesli/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, sherif napisał:

sporo (nowych) diesli poległo.

Nowe (czyli wg mnie takie, które mają normę Euro 5 i 6, reszta to już jednak nieco starsze są) to mogły polec tylko wtedy gdy mają wyciętego DPF-a. W dieslach bada się zadymienie a nie skład spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, shapyr napisał:

Nowe (czyli wg mnie takie, które mają normę Euro 5 i 6, reszta to już jednak nieco starsze są) to mogły polec tylko wtedy gdy mają wyciętego DPF-a. W dieslach bada się zadymienie a nie skład spalin.

tytuł mówi o "ekskluzywnych" ;), więc może chodzić o te bez dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Citric napisał:

Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, żeby diagnosta nie sprawdził emisji spalin, a korzystałem z 3 stacji diagnostycznych w ostatnich 12 latach.

Ja korzystałem z kilku i tez zawsze badali spaliny. Może to wina LPG, a może taka bialostocka norma?

Nie wiem co im tam wychodziło, ale badali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok 20 lat robię przeglądy normalnie, i auta od malucha przez Ładę, Lublina po bardziej współczesne przechodziły badanie wraz ze spalinami. Przy gaźnikach i LPG był komentarz lub regulacja. 

PS

Jak jechalem 126 :piekna: to mi wszyscy kazali brać Jagiełłę, a diagnosta był zdziwiony jak mu pominięcie wytykałem i się pytał czy chcę ryzykować.

Nie

nigdy nie dalem Jegielly ani innych biletów NBP

Tak

Kilka razy cos poszło na badanie powtórne

Tak

Maluch nigdy nie był na poprawce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyny, dieseli nie trzepia.
Mi raz diagnosta chciał sprawdzić obecnego Diesla ale mu się nie udało. Audi odmówiło wkręcenia silnika na postoju na wysokie obroty.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, electrofinger napisał:

Mi raz diagnosta chciał sprawdzić obecnego Diesla ale mu się nie udało. Audi odmówiło wkręcenia silnika na postoju na wysokie obroty.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
 

 

Sporo wspolczesnych aut ma takie ograniczenie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, electrofinger napisał:

Mi raz diagnosta chciał sprawdzić obecnego Diesla ale mu się nie udało. Audi odmówiło wkręcenia silnika na postoju na wysokie obroty.
 

Audi..."Przeglądu nie podbiję, jedź Pan do ASO na aktualizację i wróć!" ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi..."Przeglądu nie podbiję, jedź Pan do ASO na aktualizację i wróć!"
 
Już mi to ASO ze trzy razy chciało nowy soft wgrać ale im nie pozwalam.
Znajomy powiedział że jak już nie będę miał wyjścia i mi zmienią to żebym się zgłosił to mi wgra stary.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, electrofinger napisał:

Mi raz diagnosta chciał sprawdzić obecnego Diesla ale mu się nie udało. Audi odmówiło wkręcenia silnika na postoju na wysokie obroty.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
 

a w dieslu jak już to nie sprawdza się czasem tylko poziomu zadymienia i to na wolnych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w dieslu jak już to nie sprawdza się czasem tylko poziomu zadymienia i to na wolnych obrotach ?
Nie. Diadnosta przygotował "skrzynkę", popodłączał i wsadził rurkę w wydech a potem zaczą deptać po gazie no ale poległ. Zapytał tylko czy mam DPF to odpowiedziałem że mam i żeby sobie zajżał w wydech.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to koledze w Saxo diesel przygazowali do czerwonego pola.

Mi nie sprawdzali ani w diesel ani w Pb.

Tak na marginesie jak sprawdzają jak jest podwójny wydech w wersjach:

a) jedna rura dzielona po drodze na dwie (tak mam w SC;])

b) dwie osobne rury od kolektorów (tak będę miał w Camaro ;])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, DamU napisał:

Za to koledze w Saxo diesel przygazowali do czerwonego pola.

Mi nie sprawdzali ani w diesel ani w Pb.

Tak na marginesie jak sprawdzają jak jest podwójny wydech w wersjach:

a) jedna rura dzielona po drodze na dwie (tak mam w SC;])

b) dwie osobne rury od kolektorów (tak będę miał w Camaro ;])

W jeden wkładają, jak nie zadziała to zmieniają w drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, szuro napisał:

Witam, po raz pierwszy na przeglądzie technicznym mierzyli mi normę emisję spalin. Z racji tego, że zamiast katalizatorów zamontowane były tłumiki przelotowe, pan diagnosta po pomiarze stwierdził, że auto znacznie przekracza dopuszczalne normy i przeglądu nie podbije ( niestety nie poprosiłem o wydruk z maszyny ). Dał mi 14 dni na poprawki. Patrząc po cenach katalizatorów do a4 b5 2,8 V6 nie było mi wcale wesoło :D. Skusiłem się więc na katalizatory uniwersalne o których wcześniej poczytałem skrajne opinie. Wczoraj odebrałem auto od tłumikarza i pojechałem na przegląd poprawkowy i tu niespodzianka. Katy działają i to ponad oczekiwania. Moja a4 jest z 99 r. więc łapie się pod EURO 2, natomiast po założeniu katów spełnia wymogi dla dużo młodszych aut. Tym razem wziąłem wydruk
z maszyny i tak:

CO    0.00   ( norma 0,3 )

HC     19     ( norma 100 )

Lambda 1.01  ( norma od 0,97 do 1,03 )

 

Podsumowując, po pierwsze nie ma co się bać uniwersalnych katów ( moje były z firmy AWG ) a po drugie coraz więcej stacji diagnostycznych zaczyna badać normy emisji spalin także miejcie się na uwadze hehe ;)

No jak ja sprzedawalem E38, to kupujący pojechali ze mną do SKP. E38 katalizatorów nie miało, miało tłumiki z nierdzewki - śliczne. Przeszło przegląd bez zastrzeżeń. 

Byłem w szoku. Generalnie diagnosta jest "swojak" - podbijam u niego 4-5 razy w roku, znamy się. Ale tutaj nie musiałem nic kombinować. takze wniosek jest taki: maszyny do pomiaru spalin - idealne nie są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na przeglądzie tylko raz sprawdzali spaliny. Mimo, że kata nie miałem, pomar wyszedł w normie :O Teraz, od dwóch lat, mam inny wydech (kompletny Walkera), oczywiście dalej bez katalizatora i dwa tygodnie temu na przeglądzie... nie sprawdzili ;) Ale zgodność VIN-u już tak (a przez 7 lat nikt nigdy tego nie zrobił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było jakby zaczęli wreszcie porządnie sprawdzać :ok:

Niestety to raczej wyjątek nie reguła. W grudniu przede mną robił przegląd jakiś śmierdziel, ewidentnie bez katalizatora (w hali aż w oczy szczypało jak wyjechał) i dostał stempel :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym zawodzie im jesteś gorszy tym lepszym.

 

Inna reguła mówi, im diagnosta starszy tym lepszy ( bo już do kanału nie chce się wchodzić, dużo rzeczy nie zauważa ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

Dobrze by było jakby zaczęli wreszcie porządnie sprawdzać :ok:

Niestety to raczej wyjątek nie reguła. W grudniu przede mną robił przegląd jakiś śmierdziel, ewidentnie bez katalizatora (w hali aż w oczy szczypało jak wyjechał) i dostał stempel :no:

Dzisiaj się dowiedziałem, że niektóre SKP mają już pomontowane kamery, więc będzie jakiś bat na diagnostów.

Plan jest, żeby wszystkie SKP miały kamery włączone w sieć nadzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym batem to się tak nie rozpędzajcie, wiecie jaka sytuacja jest z diagnostami. Nikt z was nie chciał by robic państwowych uprawnień i pracować u prywaciarza któremu trzeba nabijać licznik pozytywnych przeglądów bo jak naklepiesz za dużo negatów albo będziesz zabierał dowody to wypad bo psujesz interes. Sytuacja sie zmieni tylko w tedy jak będziemy pracownikami państwowymi oddelegowani ze starostwa lub TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2018 o 08:17, electrofinger napisał:

Mi raz diagnosta chciał sprawdzić obecnego Diesla ale mu się nie udało. Audi odmówiło wkręcenia silnika na postoju na wysokie obroty.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
 

 

:hehe:

U mnie też na postoju 4 tyś to max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2018 o 09:43, szuro napisał:

a w dieslu jak już to nie sprawdza się czasem tylko poziomu zadymienia i to na wolnych obrotach ?

Skąd pomysł z wolnymi obrotami8] Na wolnych to kopcą już kompletne szroty co olej piją i to głównie benzyny:hehe:

Bada się zadymienie ale właśnie podczas przyśpieszania, znaczy zwiększania obrotów (czyli gaz do dechy). Oczywiście jak auto ma odcięcie na postoju na poziomie 3 k obrotów to badanie jest bez sensu:)

Z drugiej strony ciekawe co będzie (kto zapłaci za naprawę) jak korba wyjdzie bokiem przy takim badaniu:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, volf6 napisał:

Skąd pomysł z wolnymi obrotami8] Na wolnych to kopcą już kompletne szroty co olej piją i to głównie benzyny:hehe:

Bada się zadymienie ale właśnie podczas przyśpieszania, znaczy zwiększania obrotów (czyli gaz do dechy). Oczywiście jak auto ma odcięcie na postoju na poziomie 3 k obrotów to badanie jest bez sensu:)

Z drugiej strony ciekawe co będzie (kto zapłaci za naprawę) jak korba wyjdzie bokiem przy takim badaniu:phi:

Kumpel który ma diesla w błąd mnie wprowadził, ale już doczytałem sobie załącznik do rozporządzenia i macie rację :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, volf6 napisał:

W jednym na 1000 moze i bez powodu, z jakiejś przyczyny te nowsze mają ograniczone obroty na luzie.

Kto zepsuł (diagnosta) niech naprawia:)

i czemu ma niby służyć te ograniczenie ?

Może ja mam stary (MY16) ale u mnie kreci na N do 5krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.