Skocz do zawartości

Cupra Ateca


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

Z zewnątrz ciekawy, środek już na zdjęciach wygląda na tanią tandetę, na żywo na pewno nie będzie lepiej, tylko gorzej. No i znaczek nie pasujący do niczego.
Jak dla mnie dizajn nie nadrabia słabego środka, wybrałbym coś innego.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, sherif napisał:

SUV z niskim prześwitem :hmm:... bez sensu

Owszem i do tego na niskoprofilowych oponach UHP (o miernych parametrach na błotku i śniegu)

To trochę jakby Usaina Bolta przed biegiem ubrać w gumiaki - potencjał jest, ale trochę elementów w jego wykorzystaniu przeszkadza.

SUV z wysokim zawieszeniem i wysoko umieszczonym środkiem jako auto do sportowe - szukam sensu tego połączenia i nic mi nie przychodzi do głowy :hmm:

Co jest do wszystkiego to jest do niczego, przez co ani to nie będzie dobry samochód sportowy, ani nie będzie to też praktyczny SUV którym można raz na ruski rok zjechać z asflatu odwiedzić ciocię na wsi.

Tak - dynamika prowadzenia na pewno będzie lepsza niż np. w RAV4 z dieslem... no ale to nadal nie auto sportowe.

Nie mówię, że to zły samochód, czy mi się nie podoba. Ja po prostu nie rozumiem koncepcji. Wizualnie mi się podoba.... i może o to chodzi, że on ma się tylko podobać - może to jest ten ukryty sens :hmm:

 

To że sportowa marka zaczyna od SUVa - też bez sensu. Myślałem, że jednak zaczną od Cupra Ibiza Concept z 2.0 TSI 200 KM (której zdjęcia krążą po necie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Manx napisał:

To trochę jakby Usaina Bolta przed biegiem ubrać w gumiaki

Odwrotnie. To jakby rolnik włożył lakierki i poszedł kartofle kopać.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Cinos napisał:

@Manx to auto wjedzie na rynek w połowie 2019r.

sądze ze zaczną od Leona....

A ja sądzę że od Ibizy  - jest już gotowa.

https://www.motor1.com/news/233634/cupra-ibiza-concept-preview/

Może i obecnemu Leonowi Cupra zrobią jakiś mały Face-lifting i puszczą go jako Cupra Leon... ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby w przyszłym roku wiosną pojawił się Cupra Leon bazujący na nowym Leonie mk4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zbynek napisał:

Z zewnątrz ciekawy, środek już na zdjęciach wygląda na tanią tandetę, na żywo na pewno nie będzie lepiej, tylko gorzej. No i znaczek nie pasujący do niczego.
Jak dla mnie dizajn nie nadrabia słabego środka, wybrałbym coś innego.

Taptaraptap
 

Nie wiem co rozumiesz przez tandetne więc ciężko mi się odnieść.

Środek identyczny jak w cywilnej wersji. W mojej ocenie jest bardzo przyzwoicie wykonany ale po Cuprze oczekiwal bym jednak czegos nieco innego. Na pewno brakuje tu jakichś sportowych dodatków które by ta wersję wyroznialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Manx napisał:

SUV z wysokim zawieszeniem i wysoko umieszczonym środkiem jako auto do sportowe - szukam sensu tego połączenia i nic mi nie przychodzi do głowy :hmm:

Co jest do wszystkiego to jest do niczego, przez co ani to nie będzie dobry samochód sportowy, ani nie będzie to też praktyczny SUV którym można raz na ruski rok zjechać z asflatu odwiedzić ciocię na wsi.

Tak - dynamika prowadzenia na pewno będzie lepsza niż np. w RAV4 z dieslem... no ale to nadal nie auto sportowe.

Cupra to takie auto sportowe jak Kiła od @K3 (no, może odrobinę lepsze) więc ja bym się tu aż tak nie ekscytował, to zwyczajnie nie jest sportowe auto.

A odnośnie SUV z dobrym butem, popatrz na byle X6. Generalnie wielki kloc z dobrym napędem będzie często lepszy od kompakta lekkiego kompakta z napędem złym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cinos napisał:

Seat-Ateca_Cupra-2019-1600-02.jpg

Seat-Ateca_Cupra-2019-1280-05.jpg

Seat-Ateca_Cupra-2019-1280-03.jpg

 

https://www.netcarshow.com/seat/2019-ateca_cupra/

 

jak dla mnie wyglada kozacko ;] 

Poza wydechami nic nie wskazuje na to, by miało to być coś szybszego. Ostre, dynamiczne kształty stosuje się powszechnie już jakiś czas, to samo z nieproporcjonalnie dużymi felgami czy wlotami powietrza. Doskonale widać, że jest to kolejny VAGopochodny produkt, który w tym przypadku wyróżnia się przygnębiającą kolorystyką wnętrza; nie ma choćby głupiej nitki na skórze kierownicy w kolorze czerwonym czy jakiegoś innego smaczku. Nuda, nuda, nuda. Ale pewnie jak wejdzie do sprzedaży i okaże się, że jest wersja bazowa, jeszcze bardziej bezpłciowa i tandentna, to ta wersja jednak nie jest taka najgorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynac sportową markę od SUVA :lol: pierwszy fail ;l

Caly czas nie wiem po co to zrobili - bo caly Seat mial byc "dynamiczna" marką 

 

A pamietacie corollę na otomoto/allegro z poduszkami zaklejonymi po januszowemu folią carbon? Ktos z Seacie ... znaczy sie w Cuprze sie zainspirowal

28056665_2245628748784532_82463653028214

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Filipfm napisał:

Zaczynac sportową markę od SUVA

 

Się śmiej, ale SUV to SPORT Unility Vehicle :skromny: Sport to nie tylko skoki narciarskie, ale w angielskim oznacza aktywny tryb życia. I SUV kojarzy się z aktywnym wypoczynkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Manx napisał:

A ja sądzę że od Ibizy  - jest już gotowa.

https://www.motor1.com/news/233634/cupra-ibiza-concept-preview/

Może i obecnemu Leonowi Cupra zrobią jakiś mały Face-lifting i puszczą go jako Cupra Leon... ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby w przyszłym roku wiosną pojawił się Cupra Leon bazujący na nowym Leonie mk4

byłoby fajnie bo obecna Ibiza jest ładna

Leon miał teraz facelift rok temu jakoś

więc następny model sadze ze dopiero na równo z Golfem VIII ewentualnie pol roku wcześniej

 

ale co dziwne ze ta Ateca ma np. stary model radia, przeciez za rok to auto juz będzie staro wyglądać względem nowych modeli VAGa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, wladmar napisał:

 

Się śmiej, ale SUV to SPORT Unility Vehicle :skromny: Sport to nie tylko skoki narciarskie, ale w angielskim oznacza aktywny tryb życia. I SUV kojarzy się z aktywnym wypoczynkiem. 

 

Ale SUV bardziej kojarzy sie z dotarciem na miejsce uprawiana sportu :) a nie sportową jazdę. Bo auto o sylwetce kiosku ruchu nigdy nie bedzie sportowe, jakichby nie dać szerokich kapci, "szpoilerów" i chwytliwych nazw. Tyle. Fizyki nie oszukasz i srodek ciezkosci na poziomie dachu aut sportowych, ba nawet zwyklego kompakta nie pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cinos napisał:

byłoby fajnie bo obecna Ibiza jest ładna

Leon miał teraz facelift rok temu jakoś

więc następny model sadze ze dopiero na równo z Golfem VIII ewentualnie pol roku wcześniej

 

ale co dziwne ze ta Ateca ma np. stary model radia, przeciez za rok to auto juz będzie staro wyglądać względem nowych modeli VAGa

1. Cupra Ibiza wydaje się wręcz pewna. Jeśli sprawdzą się plotki i bdzie tam 2.0 TSI 200 KM, to będzie bardzo ciekawa propozycja w tej klasie. Konkurencja jest mocna: Ford Fiesta ST, Renault Clio RS, Peugeot 208 GTI, VW Polo GTI.

2. Leon miał fl, ale w Cuprze dotychczas coś grzebią co roku - podnoszą moc o 10 KM i jeszcze jakieś subtelne zmiany dają. Przy okazji mogliby pzmienić logo z S na dwóch stykających się tyłkami ludków.

3. To chyba jest nawigacja Navi System Plus. Radio zmienić to pikuś - przy zmianie roku modelowego takie detale się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Filipfm napisał:

 

Ale SUV bardziej kojarzy sie z dotarciem na miejsce uprawiana sportu :) a nie sportową jazdę. Bo auto o sylwetce kiosku ruchu nigdy nie bedzie sportowe, jakichby nie dać szerokich kapci, "szpoilerów" i chwytliwych nazw. Tyle. Fizyki nie oszukasz i srodek ciezkosci na poziomie dachu aut sportowych, ba nawet zwyklego kompakta nie pomoze.

 

Ale ja o tym wiem. Tyle że ludzie generalnie przez "sport" rozumieją właśnie aktywny wypoczynek, aktywne życie. Np. turystyka. Tak jest na Zachodzie. I to właśnie dla nich jest "sport", tak się kojarzy, a nie z Mitsu Evo, to się kojarzy z "racing". I "racing car" to zupełnie coś innego niż "sport car". SUV to właśnie samochód sportowy w rozumieniu ludzi, bo pozwala żyć "aktywnie". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wladmar napisał:

 

Ale ja o tym wiem. Tyle że ludzie generalnie przez "sport" rozumieją właśnie aktywny wypoczynek, aktywne życie. Np. turystyka. Tak jest na Zachodzie. I to właśnie dla nich jest "sport", tak się kojarzy, a nie z Mitsu Evo, to się kojarzy z "racing". I "racing car" to zupełnie coś innego niż "sport car". SUV to właśnie samochód sportowy w rozumieniu ludzi, bo pozwala żyć "aktywnie". 

 

Pewnie zalezy od zrozumienia tematu "sport" 

Chodziło mi o to, ze to jakby BMW ogłosiło utworzenie marki "M" i zaprezentowało jako pierwsze model bazujący na X2 a nie M3 czy M5, które są głównie kojarzone z modelami M.

Tak jak dotychczas mowiles Cupra a myslales Leon i Ibiza a nie SUVy, VANy i inne szkarady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Pewnie zalezy od zrozumienia tematu "sport" 

 

Tak, w marketingu samochodowym sport znaczy co innego, niż w rozumieniu przeciętnego Polaka. 

 

3 minuty temu, Filipfm napisał:

Chodziło mi o to, ze jakby BMW ogłosiło utworzenie marki "M" i zaprezentowało jako pierwsze model bazujący na X2 a nie M3 czy M5, które są głównie kojarzone z modelami M.

Tak jak dotychczas mowiles Cupra a myslales Leon i Ibiza a nie SUVy, VANy i inne szkarady ;)

 

Myslę, że wcale rynek nie będzie zaskoczony, jeżeli marka M zacznie bazować na X. Zobacz, Porsche jest kojarzone z marką sportową i celuje od lat.... w SUVy! I nikogo to nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wladmar napisał:

Tak, w marketingu samochodowym sport znaczy co innego, niż w rozumieniu przeciętnego Polaka. 

 

Mysle, ze to zalezy od marki. Renault Sport to nie Kadjar a Clio i Meganka.  Ford SR/ST to nie S-max czy Kuga tylko Fiesta i Focus. Chociaz jest tendecja, zeby vany i suvy robic w wersjach "sportawych" ładując dużo koni, szerokie kapcie na niskim profilu i obnizone zawieszenie. Jest to absurdalne w swojej koncepcji, bo ani to dobre na autostrade ani w teren na profilu 35 nie wjedziesz ale rynek to kupuje.

 

 

27 minut temu, wladmar napisał:

Myslę, że wcale rynek nie będzie zaskoczony, jeżeli marka M zacznie bazować na X. Zobacz, Porsche jest kojarzone z marką sportową i celuje od lat.... w SUVy! I nikogo to nie dziwi.

 

Z porsche to troche inna historia, bo oprocz SUV wszystko i tak jest sportowe nawet w podstawowych wersjach. A owczego pędu do SUVow nie da sie zatrzymac, czego dowodem jest pojawienie sie Lambo Ursusa ;l Benka Babayagi i innych potworków z sektora luksusowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Filipfm napisał:

 

Mysle, ze to zalezy od marki. Renault Sport to nie Kadjar a Clio i Meganka.  Ford SR/ST to nie S-max czy Kuga tylko Fiesta i Focus. Chociaz jest tendecja, zeby vany i suvy robic w wersjach "sportawych" ładując dużo koni, szerokie kapcie na niskim profilu i obnizone zawieszenie. Jest to absurdalne w swojej koncepcji, bo ani to dobre na autostrade ani w teren na profilu 35 nie wjedziesz ale rynek to kupuje.

 

Piszesz o europejskim rozumieniu "sport", a obecnie dominuje amerykańskie rozumienie "sport", czyli duży bagażnik (żeby wrzucić grill), moc (żeby udźwignąć rodzinę, ważącą łącznie tonę) i mnóstwo napojów na kubki (żeby szejki z Maca było gdzie trzymać) i to wszystko jedzie na piknik, czyli uprawia sport ;]  W Australii np. "sportowe" auto ma ciągnąć przyczepę z łodzią. Podoba się nam to czy nie, ale tak to obecnie jest. I nawet sportowe wersje europejskich samochodów są coraz większe i coraz mniej sportowe w naszym rozumieniu. I nie ma co się dziwić, że chcąc robić "sportowe" auta producent właśnie wypuszcza SUVa, bo to Sport Utility Vehicle, a wszelakie ST i RS lądują w kategorii "szybkie zabawki dla młodzieży" i tak są projektowane.

 

Cytuj

 

 

 

Z porsche to troche inna historia, bo oprocz SUV wszystko i tak jest sportowe nawet w podstawowych wersjach. A owczego pędu do SUVow nie da sie zatrzymac, czego dowodem jest pojawienie sie Lambo Ursusa ;l Benka Babayagi i innych potworków z sektora luksusowego

 

Bo ludzie chcą mieć wszystko w jednym i wychodzą takie potworki. Chcą mieć prześwit, bagażnik, wygląd, przestrzeń w środku i wyścigowe osiągi. I mamy takiego Cayenne :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wladmar napisał:

 

Piszesz o europejskim rozumieniu "sport", a obecnie dominuje amerykańskie rozumienie "sport", czyli duży bagażnik (żeby wrzucić grill), moc (żeby udźwignąć rodzinę, ważącą łącznie tonę) i mnóstwo napojów na kubki (żeby szejki z Maca było gdzie trzymać) i to wszystko jedzie na piknik, czyli uprawia sport ;]  W Australii np. "sportowe" auto ma ciągnąć przyczepę z łodzią. Podoba się nam to czy nie, ale tak to obecnie jest. I nawet sportowe wersje europejskich samochodów są coraz większe i coraz mniej sportowe w naszym rozumieniu. I nie ma co się dziwić, że chcąc robić "sportowe" auta producent właśnie wypuszcza SUVa, bo to Sport Utility Vehicle, a wszelakie ST i RS lądują w kategorii "szybkie zabawki dla młodzieży" i tak są projektowane.

 

 

Bo ludzie chcą mieć wszystko w jednym i wychodzą takie potworki. Chcą mieć prześwit, bagażnik, wygląd, przestrzeń w środku i wyścigowe osiągi. I mamy takiego Cayenne :facepalm:

 

Tylko nikt Cupry Ateca nie wyślę do US czy OZ :) bo klienci by pekli że śmiechu i mieliby proces. :)

A z tym przeswitem to poszalales. Sporo SUV ma mocno kompaktowy prześwit, szczególnie w "sportawych" wersjach. 

I oczywiście można się sprzeczac, bo zapewne cayenka będzie szybsza od przeciętnego kompakta więc ktoś powie, że sportowe :) ale ja jestem daleki od nazywania tego typu aut sportowymi. Chociaz rynek motoryzacyjny ostatnio mocno zmienia definicje klasycznych wydawałoby się słów. Mamy 4 czy 5 drzwiowe coupe. Mamy kombi nazywane shootingbreak itp. To i kiosk ruchu można nazwać sport :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał:

 

Tylko nikt Cupry Ateca nie wyślę do US czy OZ :) bo klienci by pekli że śmiechu i mieliby proces. :)

 

:oki:

 

11 minut temu, Filipfm napisał:

A z tym przeswitem to poszalales. Sporo SUV ma mocno kompaktowy prześwit, szczególnie w "sportawych" wersjach. 

I oczywiście można się sprzeczac, bo zapewne cayenka będzie szybsza od przeciętnego kompakta więc ktoś powie, że sportowe :) ale ja jestem daleki od nazywania tego typu aut sportowymi. Chociaz rynek motoryzacyjny ostatnio mocno zmienia definicje klasycznych wydawałoby się słów. Mamy 4 czy 5 drzwiowe coupe. Mamy kombi nazywane shootingbreak itp. To i kiosk ruchu można nazwać sport :)

 

No jakiś czas temu chyba Octavię Scout czy coś takiego reklamowali jako terenowe auto z powiększonym prześwitem, chyba 16 cm :hehe: Tak, zmienia się nazewnictwo i rozumienie sedna pojęć, tak już jest, nic na to nie poradzimy. Zdanie starych pierdzieli jak my nikogo nie interesuje, świat się zmienia. I w tym świecie ten Seat (czy tam Cupra) Ateca jest samochodem sportowym. Bo "sport" to obecnie zaparkowanie niedaleko skoczni i obserwowanie sportowców. I do tego są potrzebne "sportowe" auta.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sie Wam podoba czy nie i jak byście tych SUVow nie nazwali, swiat jest teraz taki, ze liczy sie kasa. A poniewaz teraz jest moda na wszelkiej maści SUVy, Crossovery itp to je producenci klepia na potęgę, bo nanich mają zarobek. A skoro to jest teraz modne, to czemu nie mieliby tez klepac, nazwijmy to, usportowionych wersji takich aut? Fakt, ze nie sa one ani terenowe ani sportowe nie ma najmniejszego znaczenia. Podobaja sie i to wystarczy.

Sam mialem jeszcze niedawno Ravke z 280KM i zapierdzielalo to fajnie i banan byl jak sie scigantow w bmw czy innym premium pod swiatlami zostawialo. A poza trase w zycu nie wyjechalem bo nie mialem takiej potrzeby. Po prostu mi sie takie auto podoba, lubie wygodnie wsiadac i wyzej siedzeic. I tyle.

Rozbijacie temat na atomy i dorabiacie ideologie, tam gdzie jej nie ma. :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, zinger napisał:

Czy sie Wam podoba czy nie i jak byście tych SUVow nie nazwali, swit jest teraz taki, ze licz sie kasa. A poniewaz teraz jest moda na wszelkiej maści SUVy, Crossovery itp to je producenci klepia na potęgę, bo nanich mają zarobek. A skoro to jest teraz modne, to czemu nie mieliby tez klepac, nazwjmy to, usportowionych wersji takich aut? Rozbijacie temat na atomy i dorabiacie ideologie, tam gdzie jej nie ma. :phi:

 

Ja tylko zwracam uwagę, że SUV z założenia jest właśnie autem sportowym. A że samo rozumienie pojecia "sport" jest inne u europejskiego nabywcy, inne u amerykańskiego, inne u polskiego a jeszcze inne u miłośnika motoryzacji niezależnie od narodowości, to inne zagadnienie i trzeba to mieć na uwadze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Manx napisał:

1. Cupra Ibiza wydaje się wręcz pewna. Jeśli sprawdzą się plotki i bdzie tam 2.0 TSI 200 KM, to będzie bardzo ciekawa propozycja w tej klasie. Konkurencja jest mocna: Ford Fiesta ST, Renault Clio RS, Peugeot 208 GTI, VW Polo GTI.

 

Do obecnej generacji Ibizy model Cupra pasuje imho jak do żadnej wcześniejszej. Dziwię się, że jeszcze go nie ma, bo przecież materiał jest w postaci bliźniaczego Polo GTI. Który zresztą na razie zbiera świetne recenzje. Przestali się bawić w jakieś 1.4 z dwoma sprężarkami, jest 2.0 TSI :). Nie jest przerośnięty jak ostatnie generacje Golfa i daje taką frajdę jak dawne generacje Golfa GTI zanim urosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maro_t napisał:

 

Do obecnej generacji Ibizy model Cupra pasuje imho jak do żadnej wcześniejszej. Dziwię się, że jeszcze go nie ma, bo przecież materiał jest w postaci bliźniaczego Polo GTI. Który zresztą na razie zbiera świetne recenzje. Przestali się bawić w jakieś 1.4 z dwoma sprężarkami, jest 2.0 TSI :). Nie jest przerośnięty jak ostatnie generacje Golfa i daje taką frajdę jak dawne generacje Golfa GTI zanim urosły.

 

No ale po co masz kupować Seata czy tam Cuprę, jak już jest Polo GTI? To jest właśnie to, czego nie rozumiem w przypadku Seata i dziwnej polityki VW. VW to VW, Skoda to tańszy i gorszy VW, Audi to droższy i lepszy VW. A Seat? Po co on w ogóle jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

No ale po co masz kupować Seata czy tam Cuprę, jak już jest Polo GTI? To jest właśnie to, czego nie rozumiem w przypadku Seata i dziwnej polityki VW. VW to VW, Skoda to tańszy i gorszy VW, Audi to droższy i lepszy VW. A Seat? Po co on w ogóle jest? 

 

To jest w sumie prawda. Chociaż jak sobie czytam testy i porównania to np. Ibiza od Polo różni się trochę sposobem prowadzenia, zestrojeniem zawieszenia, ogólnie jest taka trochę bardziej sportowa, ale poza tym faktycznie to są prawie te same auta. No i wygląd. Seaty są imho dużo ładniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał:

 

Ale SUV bardziej kojarzy sie z dotarciem na miejsce uprawiana sportu :) a nie sportową jazdę. Bo auto o sylwetce kiosku ruchu nigdy nie bedzie sportowe, jakichby nie dać szerokich kapci, "szpoilerów" i chwytliwych nazw. Tyle. Fizyki nie oszukasz i srodek ciezkosci na poziomie dachu aut sportowych, ba nawet zwyklego kompakta nie pomoze.

Jakoś ludzie kupują X5 w wersji M, czy SQ5 SQ7. Pewnie tu też się znajdą chętni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, wladmar napisał:

 

No ale po co masz kupować Seata czy tam Cuprę, jak już jest Polo GTI? To jest właśnie to, czego nie rozumiem w przypadku Seata i dziwnej polityki VW. VW to VW, Skoda to tańszy i gorszy VW, Audi to droższy i lepszy VW. A Seat? Po co on w ogóle jest? 

Seat w  założeniach ma być w cenie Skody, ale bardziej designerski, bardziej sportowy (inne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego), więcej sportowych wersji. W sumie to jest tak:  chcesz VW, jeśli ten znaczek podwyższa Ci ego i chcesz mieć najnowsze rozwiązania - idziesz po VW. Niepotrzebny Ci znaczek VW i niektóre najnowsze gadżety, to masz wybór- albo idziesz do Skody jesli ba być do bólu praktycznie albo do Seata jak chcesz trochę bardziej dynamiczny design i prowadzenie. M.in dlatego nie rozumiem koncepcji marki Cupra.... wyrywają najważeniejsze modele do innej marki, czyli co - Seaty będą teraz hiszpańskimi Skodami?

Są na rynku podobne konfiguracje: Fiat- Alfa Romeo, Chrysler- Dodge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, wladmar napisał:

 

No ale po co masz kupować Seata czy tam Cuprę, jak już jest Polo GTI? To jest właśnie to, czego nie rozumiem w przypadku Seata i dziwnej polityki VW. VW to VW, Skoda to tańszy i gorszy VW, Audi to droższy i lepszy VW. A Seat? Po co on w ogóle jest? 

 

VW jest dla średniaków. Audi dla bogaczy z domków. Skoda dla biedaków. A Seat dla dzieci pierwszych lub drugich... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Manx napisał:

Seat w  założeniach ma być w cenie Skody, ale bardziej designerski, bardziej sportowy (inne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego), więcej sportowych wersji. W sumie to jest tak:  chcesz VW, jeśli ten znaczek podwyższa Ci ego i chcesz mieć najnowsze rozwiązania - idziesz po VW. Niepotrzebny Ci znaczek VW i niektóre najnowsze gadżety, to masz wybór- albo idziesz do Skody jesli ba być do bólu praktycznie albo do Seata jak chcesz trochę bardziej dynamiczny design i prowadzenie.

 

Taka koncepcja ma sens, ale w praktyce jest inaczej, zwłaszcza w obliczu ostatniej dziwnej polityki VAG. Idzie się do Skody albo do VW. A do Seata się w ogóle nie idzie poza Hiszpanią.

 

6 minut temu, Manx napisał:

 

M.in dlatego nie rozumiem koncepcji marki Cupra.... wyrywają najważeniejsze modele do innej marki, czyli co - Seaty będą teraz hiszpańskimi Skodami?

Są na rynku podobne konfiguracje: Fiat- Alfa Romeo, Chrysler- Dodge.

 

No właśnie. Jeżeli Seat miał być pseudosportowym VW, taką ciekawszą Skodą, to po co ciekawe modele wypuszczać pod nową marką? Z kim ma konkurować Cupra? A czym stanie się Seat? Taką bardziej kanciastą Skodą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wladmar napisał:

 

Taka koncepcja ma sens, ale w praktyce jest inaczej, zwłaszcza w obliczu ostatniej dziwnej polityki VAG. Idzie się do Skody albo do VW. A do Seata się w ogóle nie idzie poza Hiszpanią.

 

 

No właśnie. Jeżeli Seat miał być pseudosportowym VW, taką ciekawszą Skodą, to po co ciekawe modele wypuszczać pod nową marką? Z kim ma konkurować Cupra? A czym stanie się Seat? Taką bardziej kanciastą Skodą? 

Hiszpania to faktycznie - dla nich inny świat - nawet jakby ze swoim znaczkiem wypuścili krzesło na kołach z silnikiem od kosiarki, to by się sprzedało... bo hiszpańskie. Poza faktycznie nie jest różowo, ale radzą sobie coraz lepiej i zaczęli w końću zarabiać, bo po epoce dziwacznych pseudo-vanów (Altea, Leon II, Toledo, Altea XL) zaczęli się trzymać tego co miało być na początku, czyli VW z charakterkiem. I klienci tak kupują - choć są inne odmiany, to np. w PL rzadko widać na drodze współczesnego Seata w wersji innej niż Cupra lub FR - są, ale to rzadkość. W Hiszpanii sprzedaje się cała gama, a u nas przede wszytskim te ze sportem w tle.

Ludize w PL nie chcą np. Mii, Toledo, które kompletnie nie ma sportowego charakteru i nie ma fajnych wersji - Skoda Rapid której bez skupułów przykleili inny znaczek.... no i się nie sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

To jest w sumie prawda. Chociaż jak sobie czytam testy i porównania to np. Ibiza od Polo różni się trochę sposobem prowadzenia, zestrojeniem zawieszenia, ogólnie jest taka trochę bardziej sportowa, ale poza tym faktycznie to są prawie te same auta. No i wygląd. Seaty są imho dużo ładniejsze.

Fabia jest na starej plycie i nawet po FL zostanie. Minus, ze seat jest paskudny w srodku zwlaszcza na zdjeciach. Pewnie ta Ateca na zywo wyglada lepiej. Swoja droga Seat kojarzyl sie ze sportem a teraz pchaja sie w nowa nazwe. Nie rozumiem tej polityki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

No ale po co masz kupować Seata czy tam Cuprę, jak już jest Polo GTI? To jest właśnie to, czego nie rozumiem w przypadku Seata i dziwnej polityki VW. VW to VW, Skoda to tańszy i gorszy VW, Audi to droższy i lepszy VW. A Seat? Po co on w ogóle jest? 

jechałeś kiedyś Leonem FR albo Cuprą?

czy nawet Ibizą 6L w porównaniu do Fabii I?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wladmar napisał:

SUV to SPORT Unility Vehicle

a ja gupi zawsze myslalem ze Subaru Uniwersal Vehicle  rotfl 

 

;] 

Dnia 22.02.2018 o 21:08, Chalek napisał:

Pierwsze co to po zakupie zmiana znaczka na seata

 

o to to  ;] 

Dnia 22.02.2018 o 23:45, Igorek napisał:

głupiej nitki na skórze kierownicy w kolorze czerwonym

 

no przeciez jest  złota jak znaczek ;l 

21 godzin temu, wladmar napisał:

Octavię Scout czy coś takiego reklamowali jako terenowe auto z powiększonym prześwitem, chyba 16 cm

seryjna 14 -- scout 18 zatem wiesz ;]

 

20 godzin temu, wladmar napisał:

No ale po co masz kupować Seata czy tam Cuprę, jak już jest Polo GTI?

 bo możesz nie chciec miec polo ? :hmm:;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2018 o 18:23, Joki napisał:

Odwrotnie. To jakby rolnik włożył lakierki i poszedł kartofle kopać.

 

przypomniała mi sie sytuacja  jak jeden z pseudo deweloperów przyjechał na budowe rocznym lexem i wysiadł w walonkogumiakach  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.