Skocz do zawartości

Skrzynia m32


jarczykbartek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo skrzynią m32 nie należy do najtrwalszych na rynku. Jak zweryfikować jej stan? Będę wymieniał koło dwumasowe i nie wiem czy od razu kopiować skrzynie po regeneracji, czy czekać aż moja się rozsypie?
Aktualnie Croma ma przejechane 190kkm i na wolnych obrotach słychać stuki i chrobotanie z okolic skrzyni ( podejrzewam, że jest to agonalny stan koła dwumasowego), poza tym wydaje mi się że na 3 i 4 delikatnie wyją łożyska.
Jest jakiś sposób diagnozy skrzyni?
Jaki olej zalać do skrzyni ( nowej czy obecnej)?
Jakiś sprawdzony warsztat od regeneracji skrzyń ( najlepiej na wymianę)?
 
Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skrzynia niby japońska ale pada strasznie czy to w oplu czy w Fiacie... Choć w Fiacie podobno mocniejsza bo lepsze łożyska zakładali...

Jak ją zweryfikować... Zazwyczaj problem to 6 bieg bo na tym biegu łożysko nie jest smarowane odpowiednio ( smarowanie rozbryzgowe ) i zaczyna wyć.... szarpanie to pewnie z koła dwu-masowego...  skrzynie weryfikujesz jak wylejesz olej - korek na dole -  to zobacz czy są opiłki... jeśli tak to do remontu...

Olej musi być o bardzo dobrych właściwościach ... Broń boże to co zaleca Opel czy Fiat i wymieniany co 50 tyś km... Ważne aby jego było więcej niż stan określany przez boczny korek w skrzyni ... jedni leją 2,4..2,6 litra... inni nawet ponad 3 litry...

 

Moja opinia jest taka ... lej olej Fusch albo tak jak ja: Amsoil Severe Gear 75w90

syntetyczny do ciężarówek i mocno obciążonych wałów terenówek + do tego dodatki od Xado np:  Verylube z cząsteczkami węgla c60 ja to mam i u mnie działa poprawnie od 160 tyś km...

 

Wadą tego oleju jest na pewno cięższa praca lewarka przy bardzo niskich temperaturach przez kilka km zanim się olej rozgrzeje .... ale bez przesady.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lisek napisał:

... Broń boże to co zaleca Opel czy Fiat i wymieniany co 50 tyś km... Ważne aby jego było więcej niż stan określany przez boczny korek w skrzyni ... jedni leją 2,4..2,6 litra... inni nawet ponad 3 litry...

 

 

moja ma 120kkm, nie wymieniałem oleju, ale kiedyś zrobiłem małą ankietę i wyszło że sporo osób które były nadgorliwe i wymieniły olej potem miało remont skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bielaPL napisał:

 

moja ma 120kkm, nie wymieniałem oleju, ale kiedyś zrobiłem małą ankietę i wyszło że sporo osób które były nadgorliwe i wymieniły olej potem miało remont skrzyni

Hmm dość ciekawa ankieta :hehe: A ilu którzy nie wymieniali oleju mieli remont skrzyni :facepalm:...

Olej to 100...200 zł wymiana skrzyni ( bo czasami nie nadaje się do naprawy ) to kilka tys zł zazwyczaj nie mniej niż 2 tyś zł za używaną

Łożyska i cały mechanizm ścierny synchronizatorów pływa w oleju... płytki ścierne jak sam nazwa wskazuje przy każdej zmianie biegów ścierają się oddając zanieczyszczenia do oleju który trafia na bieżnie łożysk  a im dłużej jest olej eksploatowany tym bardziej przypomina breje no i łożyska i cały mechanizm zamiast być smarowany zostaje zatykany i zacierany....  po 120 tyś km to juz przypomina czarną maź jak w silniku :phi:

 

Druga sprawa to taka, że wlewany olej ma kiepskie właściwości smarne ( tak zwany test 4 kulkowy wypada mizernie ) i w obciążonym łożysku wałka na którym jest 6 bieg dochodzi do zjawiska zatarcia w wyniku dużego obciążenia...

Jeśli nie używasz wysokich biegów i jeździsz tylko po mieście to może ciebie to nie spotka szybko.... jeśłi będziesz jeździł dużo po autostradach to możesz się bardzo szybko zdziwić..  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki
Zaczynamy od demontazu, zlania oleju i sprawdzenia zanieczyszczeń w oleju. Na 6 biegu niepokojących objawów nie słychać, więc nadzieją że obejdzie się bez regeneracji skrzyni. Olej od nowości cały czas ten sam. Chce wlac motula 75w90 syntetyk. Wg katalogu wchodzi 1,9l, więc chyba kupię 3l i wleje 2,5.

Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2/27/2018 o 10:10, jarczykbartek napisał:

Dzięki
Zaczynamy od demontazu, zlania oleju i sprawdzenia zanieczyszczeń w oleju. Na 6 biegu niepokojących objawów nie słychać, więc nadzieją że obejdzie się bez regeneracji skrzyni. Olej od nowości cały czas ten sam. Chce wlac motula 75w90 syntetyk. Wg katalogu wchodzi 1,9l, więc chyba kupię 3l i wleje 2,5.
 

 

Najbardziej typowe objawy to wycie na szóstce i duże ruchy dźwigni zmiany biegów przy ruszaniu na pierwszym biegu oraz przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na biegu piątym.

Oleju wlej 2.8l - podobno Fuchs jest najlepszy :oki:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Hmm dość ciekawa ankieta :hehe: A ilu którzy nie wymieniali oleju mieli remont skrzyni :facepalm:...



Musiałbyś poszukać na kąciku nb. Wnioski miałem takie że wlewany inny olej niezgodny z patametrami producenta może więcej zepsuć. Tak samo zła ilość oleju.
Fakt moje auto jeździ głównie miejsko i podmiejsko. Może dlatego się jeszcze trzyma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2018 o 23:52, bielaPL napisał:


 

 


Musiałbyś poszukać na kąciku nb. Wnioski miałem takie że wlewany inny olej niezgodny z patametrami producenta może więcej zepsuć. Tak samo zła ilość oleju.
Fakt moje auto jeździ głównie miejsko i podmiejsko. Może dlatego się jeszcze trzyma.

Jak robilem skrzynie to gosc zalal czyms od siebie ze wskazaniem by po 1000km wylac i wlac wlasciwy. tak tez zrobilem. Po 50 tkm auto jezdzi. Ja mialem objaw "piłowania" na II ce przy odjeciu gazy czyli hamujac silnikiem. Odglos jakby sie pcielo gumowka. na 5 i 6 mialem chyba spokoj albo nie umialem wowczas "wyslyszec" tarcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.