Skocz do zawartości

FCA - Fiat Chrysler ogłasza smierć Diesel w EU


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Oficjalnie potwierdzone 1/6/2018 kiedy zostanie ogłoszona 4 letnia strategia.

 

Cytując coraz większy koszt dostosowania Diesel do wymogów emisji - cóż po Dieselgate już się tak oszukiwać nie da oraz coraz mniejsze zapotrzebowanie ze strony klientów - do 2022 wszystkie modele Diesel zostaną uśmiercone.

 

Metoda - każdy nowy model auta już nie będzie przychodził z Diesel.

 

Ciekawe jest jednak to ze dalej w EU za 2017 43% wszystkich aut to było Diesel - wiec nie wiem jak to się ma do mniejszego zapotrzebowania .

 

Dla FCA było to 40%.

 

Ale.. RAM dalej ma mieć opcje Diesel po 2022 - jak długo nie wiadomo. Możliwe ze w końcu zabije go cena - wg FCA koszt opracowania Diesel do nowych norm będzie ok ok 20% wyższy - co oczywiście musi znaczyć ze klient na końcu zapłaci więcej...

 

 

33c1ce698032315de790a971ae461387.jpg

 

 

Source: Financial Times z wczoraj

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy tylko osobówek.
Nie - również SUV, Pick ups (minus RAM 1500 nawet nie wiem czy 2500 i 3500 w EU w ogóle sprzedaja - pewnie Nie, za duze).

Van pozostaje nie wiadoma - ale jest bardzo prawdpodobne że będzie to Hybrid. Zobaczymy 1/6

Sent from my Samshiite Note8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jeszcze z 20 lat beda diesele w modzie. Sprowadza tego na peczki z Zachodu i beda nas truc. Choc dobrze, ze z osobowek wycofuja.
Mogę się mylić- z Speed cameras się nie mhllilem jak mowilem prawie 20 lat temu na AK że do PL dotra- ale to nastąpi szybciej.

Porsche - nie oferowanie diesel do nowych modeli - ok Porsche nie.jest dla każdego.

Ale popatrzy co.oni mówią,
- opracowanie Diesel staje się coraz droższe,
- elektryczne auta będą się stawały coraz tańsze- zobacz jak cena Prius się zmieniła, jak Tesla 3 etc,
- wystarczy dodać jakieś rozwiązanie przywodzi banana jak to EU lubi i np dać ci cenę Diesel x większą, niendadz rady tego przeciągnąć 20 lat...

Ale PL potrafi 🤡 więc mogę się totalknie mylić ;-)


92ae4073299e2f7cd9eb4bb8758c360b.jpg

Sent from my Samshiite Note8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, OZI napisał:

Mogę się mylić- z Speed cameras się nie mhllilem emoji16.png jak mowilem prawie 20 lat temu na AK że do PL dotra- ale to nastąpi szybciej.

Porsche - nie oferowanie diesel do nowych modeli - ok Porsche nie.jest dla każdego.

Ale popatrzy co.oni mówią,
- opracowanie Diesel staje się coraz droższe,
- elektryczne auta będą się stawały coraz tańsze- zobacz jak cena Prius się zmieniła, jak Tesla 3 etc,
- wystarczy dodać jakieś rozwiązanie przywodzi banana jak to EU lubi i np dać ci cenę Diesel x większą, niendadz rady tego przeciągnąć 20 lat...

 

Ale o czym ta rozmowa?! Od dawna było wiadomo, że opracowanie silników dla Euro 7 będzie nieuzasadnione ekonomicznie.

Co nie znaczy, że diesle w 2022 znikają z dróg. Znikają z salonów, a w polskim środowisku to różnica 15 lat. W Polsce na drogach diesle będą jeszcze długo powszechne - pewnie do ~2035.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale o czym ta rozmowa?! Od dawna było wiadomo, że opracowanie silników dla Euro 7 będzie nieuzasadnione ekonomicznie.
Co nie znaczy, że diesle w 2022 znikają z dróg. Znikają z salonów, a w polskim środowisku to różnica 15 lat. W Polsce na drogach diesle będą jeszcze długo powszechne - pewnie do ~2035.
 
 



Oczywiście masz racje, znikną z salonów. Ale to postępuje szybciej niz wielu myślało - bo jakby nie to tylko 4 lata a firma dalej co drugi produkt sprzedaje z tym silnikiem.


Wiec albo w ciągu 4 lat nastąpi skok - i IMVHO Brdzie to bardziej w turbo benzyna niż Hybrid/Pług in albo rynek to zweryfikuje.


Oczywiście jak mówię zawsze możesz to sztucznie uregulować poprzez zakaz/nakaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

U nas jeszcze z 20 lat beda diesele w modzie. Sprowadza tego na peczki z Zachodu i beda nas truc. Choc dobrze, ze z osobowek wycofuja.

 Będą tanie to ludzie będą to brać. Teraz to na wioskach jest moda na klekoty, bo jak ktoś ma klekota, to jest gość. Nie ma w tym nic mojej złośliwości, bo takie mam obserwacje czy jak pojadę w kierunku wschodniej granicy do dziadków, czy jak pojadę do małopolski do rodziny mojej pięknej. Co przejeżdża jakiś kilku-kilkunastoletni samochód, to diesel. Wszyscy sąsiedzi jeżdżą dieslami. W mieście może i była taka moda ale to kilka lat temu, kiedy diesla kupowali nawet ci, co niewiele jeżdżą.

 

Generalnie tendencja jest taka, że Europa od kilku lat odwraca się od diesla i kupuje więcej benzynowych i śladowo hybrydy i elektryki. Zanim się zupłnie odwróci minie jeszcze kilka-kilkanaście lat, no ale tendencja jest. To może przyspieszyć jak będzie na rynku więcej hybryd w rozsądnej cenie.

Bardzo fajne diagramy http://www.acea.be/statistics/article/Passenger-Car-Fleet-by-Fuel-Type

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale o czym ta rozmowa?! Od dawna było wiadomo, że opracowanie silników dla Euro 7 będzie nieuzasadnione ekonomicznie.
Co nie znaczy, że diesle w 2022 znikają z dróg. Znikają z salonów, a w polskim środowisku to różnica 15 lat. W Polsce na drogach diesle będą jeszcze długo powszechne - pewnie do ~2035.
 
 
Sporo zalezy od przepisow i opłat...
Moze sie okazac, ze za 3-5 lat utrzymanie starego diesla bedzie kompletnie nieopłacalne.
Wystarczyłoby zacząć kontrolować DPFy i walić solidne kary za ich brak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

Sporo zalezy od przepisow i opłat...
Moze sie okazac, ze za 3-5 lat utrzymanie starego diesla bedzie kompletnie nieopłacalne.
Wystarczyłoby zacząć kontrolować DPFy i walić solidne kary za ich brak.

 

I przy następnych wyborach zwinąć się z Wiejskiej?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grogi napisał:

 

I przy następnych wyborach zwinąć się z Wiejskiej?!

No coś Ty. Niii. Jakby wprowadzili podatek drogowy to może tak, a za takie coś jak zoastrzenie badań to nikomu włos z głowy nie spadnie.

Ot zaostrzamy rozporżądzenie dotyczące badań technicznych pojazdów, analiza spalin na każdym badaniu wpisywana do DR jaką normę samochód faktycznie spełnia. Jeżeli niższa niż zadeklarowana przez producenta, to dowód robi papa. Bez DPF badania nie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Manx napisał:

No coś Ty. Niii. Jakby wprowadzili podatek drogowy to może tak, a za takie coś jak zoastrzenie badań to nikomu włos z głowy nie spadnie.

Ot zaostrzamy rozporżądzenie dotyczące badań technicznych pojazdów, analiza spalin na każdym badaniu wpisywana do DR jaką normę samochód faktycznie spełnia. Jeżeli niższa niż zadeklarowana przez producenta, to dowód robi papa. Bez DPF badania nie przejdzie.

 

Większość nowych diesli bez DPFa badanie też przejdzie. Na stacji nie sprawdzisz dymienia pod obciążeniem, a żeby dymił przy lekkim gazie na luzie to musi być kompletny trup. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Manx napisał:

Zanim się zupłnie odwróci minie jeszcze kilka-kilkanaście lat, no ale tendencja jest.

to nie zajmie tyle czasu, coraz więcej będzie takich akcji http://wyborcza.pl/7,155287,23078091,niemieckie-miasta-moga-usmiercic-diesle-precedensowy-wyrok.html?disableRedirects=true

Te klekoty będą za bezcen wypychane do nas i dalej na wschód, ale bez ciągłego napływu nowych aut klekoty zaczną wymierać śmiercią naturalną. Sprzedaż tego będzie coraz trudniejsza, a co za tym idzie nikt nie będzie chciał się pakować w niesprzedawalne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grogi napisał:

 

Większość nowych diesli bez DPFa badanie też przejdzie. Na stacji nie sprawdzisz dymienia pod obciążeniem, a żeby dymił przy lekkim gazie na luzie to musi być kompletny trup. 

To jak sprawdzaja chociazby w Anglii? Zreszta napisanie jakiegos prostego programu, ktory to omija na stacji diagnostycznej chyba nie stanowi problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, grogi napisał:

 

I przy następnych wyborach zwinąć się z Wiejskiej?!

Nie zwina ich tak latwo. Mysle, ze za szybciej wprowadza zakazy wjazdow dla aut z dieslami do miast/centrow i to juz bedzie jakies ograniczenie.

 

Bo diesel nawet stary merol nie jest problemem jak sobie jezdzi po trasie. Problemem jest jak jezdzi po miescie. I to sie powinno ograniczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, gregoryj napisał:

Nie zwina ich tak latwo. Mysle, ze za szybciej wprowadza zakazy wjazdow dla aut z dieslami do miast/centrow i to juz bedzie jakies ograniczenie.

 

Bo diesel nawet stary merol nie jest problemem jak sobie jezdzi po trasie. Problemem jest jak jezdzi po miescie. I to sie powinno ograniczyc.

 

Nowy i sprawny diesel emituje zdecydowanie mniej syfu niż pięcioletni benzyniak. Więc to nie jest rozwiązanie...

 

36 minut temu, wujekcybul napisał:

To jak sprawdzaja chociazby w Anglii? Zreszta napisanie jakiegos prostego programu, ktory to omija na stacji diagnostycznej chyba nie stanowi problemu.

 

W UK to jest wolna amerykanka, badania techniczne robią warsztaty - w sumie to tak jak w Polsce. W Irlandii jest zdecydowanie lepiej - bo stacje badania technicznego są zupełnie odrębną jednostką, która w aucie nie grzebie.

 

Czasami to jest minimalnie upierdliwe - przyjedziesz na badanie i oblejesz za źle ustawione światła, gdzie mechanik mógłby je ustawić w 30 sekund jak ma wyciągniętą maszynę;) - ale zasadniczo mam same bardzo pozytywne odczucia po kontaktach z tą instytucją. Niemniej moje samochody nie są serwisowane jak tutejsza średnia...

 

A w temacie - badanie dymienia robi się wkręcając silnik na 90% maksymalnych obrotów. Wyłapiesz trupy, ale niekoniecznie wycięte DPFy. O dokładne szczegóły pytaj @Swiko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, grogi napisał:

Nowy i sprawny diesel emituje zdecydowanie mniej syfu niż pięcioletni benzyniak. Więc to nie jest rozwiązanie...

Nowy. Ale musi być precyzyjne dawkowanie a wtryskiwacze się dosyć szybko rozkalibrowują. Wystarczy gorszej jakości paliwo. W benzynie ten proces następuje znacznie wolniej. Więc raczej się z Tobą nie zgodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, grogi napisał:

Nowy i sprawny diesel emituje zdecydowanie mniej syfu niż pięcioletni benzyniak. Więc to nie jest rozwiązanie

Moze masz racje i trzeba wszystkim ograniczyc wjazd. Druga sprawa, ze wiesz u nas diesel to przewaznie10-15 letni pryk sciagniety z niemiec (srednio, nie mowie ze nie ma nowszych). Kazdy ma najechane 200-300-400-500 tysi. W kazdym DFP i inne bedzie omijany wszelakimi sposobami. A na jakosc spalin w dieslu wplywa takze jakosc paliwa jak i zuzycie wtryskiwaczy. U nas te drugie wymienia sie jak juz nie dziala. A taki po 150 tys km polskiej ropy na pewno nie chodzi jak nowy.

A benzyna nawet 10-15 letnia raczej trzyma normy tak jak nowa, poza tym nie ma mozliwosci wycinania DFP itp. Wycinka kata wychodzi na zwyklym badaniu, a zreszta kat kosztuje 300 pln i nie przeszkadza w jezdzie po miescie

 

Zreszta @marcindzieg pisze to samo wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ozarek napisał:

Te klekoty będą za bezcen wypychane do nas i dalej na wschód, ale bez ciągłego napływu nowych aut klekoty zaczną wymierać śmiercią naturalną. Sprzedaż tego będzie coraz trudniejsza, a co za tym idzie nikt nie będzie chciał się pakować w niesprzedawalne auto.

Zwazywszy skrajna sytuacje, ze diesle beda tanie, to ktos moze kupic trupa do zajezdzenia i na zlom, nie na dalsza odsprzedaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2018 o 11:46, OZI napisał:

Nie - również SUV, Pick ups (minus RAM 1500 nawet nie wiem czy 2500 i 3500 w EU w ogóle sprzedaja - pewnie Nie, za duze).

Van pozostaje nie wiadoma - ale jest bardzo prawdpodobne że będzie to Hybrid. Zobaczymy 1/6

Sent from my Samshiite Note8
 

 

Taaa, ani jednego Jeepa Grand Cherokee w EU nie sprzedadzą jeśli nie będzie diesla. Cherokee zresztą też. Tylko Renegade i Compass przejdą tutaj z benzynowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2018 o 12:05, OZI napisał:

Mogę się mylić- z Speed cameras się nie mhllilem emoji16.png jak mowilem prawie 20 lat temu na AK że do PL dotra- ale to nastąpi szybciej.

Porsche - nie oferowanie diesel do nowych modeli - ok Porsche nie.jest dla każdego.

Ale popatrzy co.oni mówią,
- opracowanie Diesel staje się coraz droższe,
- elektryczne auta będą się stawały coraz tańsze- zobacz jak cena Prius się zmieniła, jak Tesla 3 etc,
- wystarczy dodać jakieś rozwiązanie przywodzi banana jak to EU lubi i np dać ci cenę Diesel x większą, niendadz rady tego przeciągnąć 20 lat...

 

 

Tylko co będą do SUVów wsadzać? Bo wygląda na to, że tutaj nie mają pomysłu. I to nie tylko oni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2018 o 12:40, OZI napisał:

Oczywiście masz racje, znikną z salonów. Ale to postępuje szybciej niz wielu myślało - bo jakby nie to tylko 4 lata a firma dalej co drugi produkt sprzedaje z tym silnikiem.

 

 

 

Biorąc pod uwagę że nie mają alternatywy w postaci Hybrydy czy auta elektrycznego to właśnie wymierzyli sobie pistolet w stopę jeśli chodzi o sprzedaż dużych aut w Europie i rozsyłają zaproszenia dla wszystkich, którzy chcą przyjść popatrzeć jak będą ciągnąć za spust.

Ale Fiat już miewał takie pomysły - przecież niedawno zabił sobie wszystkie modele, pozostawiając tylko 500.  

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Ryb napisał:

 

Taaa, ani jednego Jeepa Grand Cherokee w EU nie sprzedadzą jeśli nie będzie diesla. Cherokee zresztą też. Tylko Renegade i Compass przejdą tutaj z benzynowymi.

Nie gazują się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Ryb napisał:

 

Biorąc pod uwagę że nie mają alternatywy w postaci Hybrydy czy auta elektrycznego to właśnie wymierzyli sobie pistolet w stopę jeśli chodzi o sprzedaż dużych aut w Europie i rozsyłają zaproszenia dla wszystkich, którzy chcą przyjść popatrzeć jak będą ciągnąć za spust.

Ale Fiat już miewał takie pomysły - przecież niedawno zabił sobie wszystkie modele, pozostawiając tylko 500.  

:hehe:

Oni maja sprzedaz wszystkich modeli taka jak Nissan tylko jednego kysz kysz. IMO wycofaja sie z EU albo zostana w ofercie same benzyny ewentualnie wsada hybryde. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/jeep/

 

A w malych autach nie potrzeba diesela. Akurat zabicie wszystkiego oprocz 500 to dobry pomysl. I tak cala reszta sie nie sprzedawala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, rwIcIk napisał:

Nie gazują się?

 

Gazują. Ale kto by to gazował? One mają mały bagażnik, więc gaz będą wsadzać druciarze do używek. Normalny człowiek chce mieć trochę komfortu. Owszem, auta drogie więc wielu zostanie przy benzynach ale i tak moim zdaniem położy to sprzedaż jak obok będzie stała Toyota z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wujekcybul napisał:

Oni maja sprzedaz wszystkich modeli taka jak Nissan tylko jednego kysz kysz. IMO wycofaja sie z EU albo zostana w ofercie same benzyny ewentualnie wsada hybryde. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/jeep/

 

I tak i nie. Jeep nigdy nie miał konkurować z masowymi produktami ale w swojej klasie ma się nieźle. Porównaj np. Renegade i 500X. Ten pierwszy sprzedaje się tylko dlatego, że jest Jeepem.

 

36 minut temu, wujekcybul napisał:

 

A w malych autach nie potrzeba diesela. Akurat zabicie wszystkiego oprocz 500 to dobry pomysl. I tak cala reszta sie nie sprzedawala.

 

Zabili świetne Bravo, które można było rozwinąć, zabili przynoszące sukcesy z każdą generacją Punto, zabijają milion razy bardziej praktyczną od 500 Pandę... Próbują ratować sytuację nijakim Tipo, które nie różni się od Kii, podczas gdy Bravo w momencie premiery perełką w swojej klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

Gazują. Ale kto by to gazował? One mają mały bagażnik, więc gaz będą wsadzać druciarze do używek. Normalny człowiek chce mieć trochę komfortu. Owszem, auta drogie więc wielu zostanie przy benzynach ale i tak moim zdaniem położy to sprzedaż jak obok będzie stała Toyota z dieslem.

Pytanie czy będzie stała Toyota z dieslem. Japońcy stawiają na hybrydy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Tylko co będą do SUVów wsadzać? Bo wygląda na to, że tutaj nie mają pomysłu. I to nie tylko oni.

 

Na świecie? To, co wsadzają od zawsze - silniki benzynowe, ostatnio o mniejszej pojemności, ale za to turbodoładowane. W Europie SUVy wyginą, albo będą mieć 1.4T. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał:

 

Na świecie? To, co wsadzają od zawsze - silniki benzynowe, ostatnio o mniejszej pojemności, ale za to turbodoładowane. W Europie SUVy wyginą, albo będą mieć 1.4T. 

W Europie SUVy trzymają się dobrze i IMO nadal ten rynek będzie się rozwijał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

I tak i nie. Jeep nigdy nie miał konkurować z masowymi produktami ale w swojej klasie ma się nieźle. Porównaj np. Renegade i 500X. Ten pierwszy sprzedaje się tylko dlatego, że jest Jeepem.

 

 

Zabili świetne Bravo, które można było rozwinąć, zabili przynoszące sukcesy z każdą generacją Punto, zabijają milion razy bardziej praktyczną od 500 Pandę... Próbują ratować sytuację nijakim Tipo, które nie różni się od Kii, podczas gdy Bravo w momencie premiery perełką w swojej klasie.

Tipo sprzedawal sie lepiej od astry nie wiem jak teraz. Punto przestarzale a co do bravo to :hmm: wyjatkowo udany model ale jakos im nie wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kris1983 napisał:

szkoda ze taka ejst tendencja.Zawsze bylem zwolennikiem diesli.Sytuacje zmienily filtry DPF ktore niezle daja w d...e

Spalanie super i bezproblemowosc w obsludze diesli to bylo cos co lubie

I wyjątkowo toksyczne spaliny. Spoko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, kris1983 napisał:

szkoda ze taka ejst tendencja.Zawsze bylem zwolennikiem diesli.Sytuacje zmienily filtry DPF ktore niezle daja w d...e

Spalanie super i bezproblemowosc w obsludze diesli to bylo cos co lubie

 

A bezproblemowość w stosunku do benzyny to czym się objawia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Diesel w LC ma się świetnie.
No to sobie kupisz LC :ok:
Myślę, ze marki które sporo sprzedają do flot nadal będą mieć przez jakiś czas diesla w ofercie...
Swoja droga to zamiast srubować normy dla nowych aut, lepiej byłoby sie zainteresować tym co jeździ obecnie po drogach i ograniczyć import szrotu z zachodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Maciej__ napisał:

Swoja droga to zamiast srubować normy dla nowych aut, lepiej byłoby sie zainteresować tym co jeździ obecnie po drogach i ograniczyć import szrotu z zachodu.

To są dwa niezależne od siebie tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

No to sobie kupisz LC :ok:
Myślę, ze marki które sporo sprzedają do flot nadal będą mieć przez jakiś czas diesla w ofercie...
Swoja droga to zamiast srubować normy dla nowych aut, lepiej byłoby sie zainteresować tym co jeździ obecnie po drogach i ograniczyć import szrotu z zachodu.

 

Gdybym dziś kupował auto byłby to właśnie LC lub JGC. Co ciekawe - ten ostatni raczej z benzynowym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nigdy z dieslami zadych problemow nie mialem.Przy benzynach to zawsze jakies klopoty z zaplonem,braniem oleju itp. Nie wiem dlaczego tak ejst ale przerobilem z 7 sztuk diesli i 8 beznyniakow w ciagu 15 lat. Diesle poczawszy od starego 1.6d VW do ostatnich 4 diesli juz na CR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jeszcze z 20 lat beda diesele w modzie. Sprowadza tego na peczki z Zachodu i beda nas truc. Choc dobrze, ze z osobowek wycofuja.
Moze tak byc, a moze byc tez tak, ze wprowadza jakis absurdalny podatek od diesla i bedzie po temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, elgritone napisał:
Dnia 27/02/2018 o 11:13, wujekcybul napisał:
U nas jeszcze z 20 lat beda diesele w modzie. Sprowadza tego na peczki z Zachodu i beda nas truc. Choc dobrze, ze z osobowek wycofuja.

Moze tak byc, a moze byc tez tak, ze wprowadza jakis absurdalny podatek od diesla i bedzie po temacie.

O czymś taki jak absurdalny podatek od diesla zapomnij - w EU na dieslu opiera się transport, a jak transport by zdrożał to by wszytsko zdrożało i miałbyś rosnącą inflację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

Teoretycznie fca moglo by pokusic sie o zmniejszenie na Euro 7 /.../

 

Ale po co?! Łaska pańska na pstrym koniu jeździ i pan (tzn. klienci) się od diesli już odwracają...  Powoli, ale trend jest - na tyle wyraźny, że nikt nie chce już dużych pieniędzy w R&D osobówek z dieslem pakować. Bo popyt za 5 lat będzie znikomy, m.in. przez domysły 'a może wprowadzą podatek od diesli' albo 'a może zakażą wjazdu do miast'?!

 

Nie zapominaj, że te pieniądze to nie tylko opracowanie samej jednostki, ale testy homologacyjne i bezpieczeństwa każdego modelu wypuszczanego z taką jednostką.

 

Wszyscy producenci idą w jednym kierunku - elektryfikacja. Na pełne BEV nie mamy co jeszcze liczyć (świat nie produkuje tylu baterii) - ale hybrydy. Micro-hybrids są już powszechne i chyba w każdym nowym aucie, następne będą mild-hybrids (wspomaganie silnia spalinowego przy przyśpieszaniu oraz zupełne jego wyłączenie w wolnym ruchu miejskim - technologia hybryd 48V jest już gotowa i do kupienia "z półki"), przez pełne hybrydy na PHEV skończywszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, elgritone napisał:
Dnia 27.02.2018 o 11:13, wujekcybul napisał:
U nas jeszcze z 20 lat beda diesele w modzie. Sprowadza tego na peczki z Zachodu i beda nas truc. Choc dobrze, ze z osobowek wycofuja.

Moze tak byc, a moze byc tez tak, ze wprowadza jakis absurdalny podatek od diesla i bedzie po temacie.

Wystarczy uszczelnic badania techniczne. Wylapac wszytskich bez EGR i bez DPF. Mysle, ze wpiecie sie w OBD by wystarczylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Manx napisał:

O czymś taki jak absurdalny podatek od diesla zapomnij - w EU na dieslu opiera się transport, a jak transport by zdrożał to by wszytsko zdrożało i miałbyś rosnącą inflację.

Co za problem absurdalny podatek tylko na osobówki nałożyć?

Ustawodawca, jak zechce zrobi wszystko.

My możemy tylko gdybać, w którą stronę pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.