benypb Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Witajcie Mam takie pytanie czy może ktoś z Was podnosił moc w corsie D z silnikiem 1.4 poprzez "chip tuning" (wgranie zmodyfikowanej mapy) czy jak to się zwie :-) Auto mojej żonki, ale czasem zdarzy mi się kierować tym maleństwem i wkurza mnie te ślamazarne przyspieszanie (trzeba kręcić powyżej 3 tyś), w Astrze z 99 roku jak wciskam gaz to reakcja jest natychmiastowa i czuć że auto ciągnie, pomijam wielkość silnika, ale to raczej tu nie powinno mieć znaczenia. Czy robota warta wydania tych 8 stówek czy olać i nie wsiadać do auta żony :-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Kręcić do wyższych obrotów, redukować biegi w razie potrzeby Ten silnik zapewne zaczyna żyć od 3500 obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 4 minuty temu, rwIcIk napisał: Kręcić do wyższych obrotów, redukować biegi w razie potrzeby Ten silnik zapewne zaczyna żyć od 3500 obr. Zgadza się zaczyna zyć od 3500 obrotów, ale qurde czy takie piłowanie silnika nie skraca jego żywota ?! Przed zakupem auta żony naczytałem się trochę i szukałem tylko z silnikiem 1,4 unikając tych mniejszych i spodziewałem się że przyspieszanie od dołu będzie zadowalające Mamy teraz takie głupie czasy że jak słyszę jakie silniki małe wkładają do auta i te nieszczęsne turbiny to aż tęsknię za latami 90-tymi gdzie auta to były auta a nie w obecnych czasach plastikowe zabawki na 150 tyś km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 3 minuty temu, benypb napisał: Zgadza się zaczyna zyć od 3500 obrotów, ale qurde czy takie piłowanie silnika nie skraca jego żywota ?! Spokojnie - da radę, nawet wskazane, by od czasu do czasu go pokręcić wyżej i przedmuchać cylindry i wydech Te silniki są zmulone z dołu, by oszczędzać paliwo, a zaczynają żyć na wyższych obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 ja zawsze KAŻDYM silnikiem 16V jeżdżę między 4-6 tys. obrotów. Raz że kop odpowiedni, dwa wcale nie pali więcej niż muląc go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.