Jump to content

Działanie fabrycznej instalacji LPG


krzychu5
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Zastanawiam się nad zakupem Fiata Tipo z fabryczną instalacją gazową. W instrukcji obsługi znalazłem taki zapis:

 

"W przypadku ograniczonego poziomu LPG w zbiorniku lub żądania lepszych osiągów (np. podczas wyprzedzania, w sytuacji, w której samochód jest całkowicie obciążony, podczas przekraczania dużych wzniesień), system może przełączyć działanie automatycznie na tryb zasilania benzyną, w celu zapewnienia zwiększenia żądanej mocy silnika;"

 

Jeden z dilerów poinformował mnie, że automatyczne przełączenie na benzynę odbywa się po przekroczeniu 4000 obr/min.

 

Czy użytkownicy Tipo z fabrycznym "gazem" mogą to potwierdzić? Czy takie przełączanie jest częste i uciążliwe podczas jazdy? Czy automatyczne przełączenie na benzynę jest sygnalizowane kierowcy (jakaś kontrolka, komunikat)? 

Link to comment
Share on other sites

W Grande 1.4/95KM z instalacją BRC, jeśli jest niski poziom LPG i depnę, to natychmiast przełącza się na benzynę. Nawet nie szarpnie, tylko na sterowniku zaświeci się czerwona dioda i sygnalizuje to dźwiękiem. Czasem po takim przełączeniu, jak wróćę na gaz, spokojnie można zrobić jeszcze 20-40km. Podczas jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi przy nie pustym zbiorniku nie przełącza się na benzynę. A ten silnik ma max moment obrotowy przy 4500rpm, więc 5000-6000rpm nie jest niczym dziwnym jeśli chce się jechać dynamicznie. T-jet ma maksymalny moment sporo niżej, moc maksymalna też występuje dla niższych prędkości obrotowych, więc ponad 4000rpm jeździ się z pewnością rzadziej i nie obawiałbym się tego, że w praktyce samochód będzie spalał kilka dodatkowych litrów benzyny.

Link to comment
Share on other sites

Niekiedy mignie kontrolka ale czesciej slychac zawor w butli. Szczególnie to ma miejsce przy wdepnieciu w deche przy niskich obrotach silnika i dluzszym przyspieszaniu. Czy dzieje sie to automatycznie tego nie wiem bo nie zawsze zawor w butli slychac. Nie ma żadnego szarpniecia i gdyby nie pstrykniecie zaworu nie zwroccilbym na to uwagi w ogole.

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, rallyrulez napisał:

Niekiedy mignie kontrolka ale czesciej slychac zawor w butli. Szczególnie to ma miejsce przy wdepnieciu w deche przy niskich obrotach silnika i dluzszym przyspieszaniu. Czy dzieje sie to automatycznie tego nie wiem bo nie zawsze zawor w butli slychac. Nie ma żadnego szarpniecia i gdyby nie pstrykniecie zaworu nie zwroccilbym na to uwagi w ogole.

Czy z tego wynika, że silnik pracuje na benzynie przy obrotach niższych niż 4000? Mam nadzieję, że w czasie jazdy paliwo nie jest co chwilę zmieniane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dnia 9.03.2018 o 21:39, krzychu5 napisał:

Czy z tego wynika, że silnik pracuje na benzynie przy obrotach niższych niż 4000? Mam nadzieję, że w czasie jazdy paliwo nie jest co chwilę zmieniane.

Tego nie wiem bo nie zwrocilem na to uwagi. dzalo sie to tylko zauwazyc przy ostrym przyspieszaniu na autostradzie najczęściej  z redukcja

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Przepraszam za post pod postem ale pytanie jest inne. 

 

Czy ktos serwisowal fabryczne Landi Renzo w 1.4 t-jet poza ASO?? 

 

przelacza mi sie czasto na benzyne diagnoza - regulator cisnienia paliwa w kolektorze LPG i jakis czujnik temperatury. 

 

ale diagnoza powstala po podpieciu auta do kompa przez Mopar no i wolalbym opinie gazownika a nie pracownika ASO

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dzień dobry,

 

Sorry za odgrzebywanie tematu ale mam pytanie czy udało Ci się  rallyrulez   znaleźć jakiegoś gazownika który byłby w stanie serwisować tą fabryczną instalkę? mam akurat taki problem że zaczynają mi padać wtryskiwacze (108 kk przebiegu) i... okazuje się, że oczywiście Landi robi wtryskiwacze, można je kupić, można je wymienić ale... komputer fiatowski ich nie przyjmuje (tak mi w aso powiedzieli). Czyli jedyne co mogę zrobić (wg. aso) to kupić całą listwę wtryskową od fiata za... (uwaga) 2700 PLN !!! to są totalne kpiny :/  

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeszcze nie widziałem na żywo fabrycznych instalacji LPG. To znaczy takich co z fabryki producenta pojazdu wyjechały.
Co nie znaczy że nie ma takich pojazdów. Natomiast sporo jest dokładek o dealerów  robiących klientów  w bambuko..


 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.12.2020 o 14:36, test123 napisał:

Dzień dobry,

 

Sorry za odgrzebywanie tematu ale mam pytanie czy udało Ci się  rallyrulez   znaleźć jakiegoś gazownika który byłby w stanie serwisować tą fabryczną instalkę? mam akurat taki problem że zaczynają mi padać wtryskiwacze (108 kk przebiegu) i... okazuje się, że oczywiście Landi robi wtryskiwacze, można je kupić, można je wymienić ale... komputer fiatowski ich nie przyjmuje (tak mi w aso powiedzieli). Czyli jedyne co mogę zrobić (wg. aso) to kupić całą listwę wtryskową od fiata za... (uwaga) 2700 PLN !!! to są totalne kpiny 😕

 

 

Eee. Na 500lpg z fabrycznym. Masz tylko otwory pod wtryskiwacze LPG które dokłada ASO. Więc jaka listwa?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.03.2021 o 22:29, HARDTECHNO napisał:

Eee. Na 500lpg z fabrycznym. Masz tylko otwory pod wtryskiwacze LPG które dokłada ASO. Więc jaka listwa?

 

Listwa org LR Medy niebieskie, autor zapytania ponoć kupił używki z rozbitka z niewielkim przebiegiem wymienił i zapomniał o temacie.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
W dniu 30.12.2020 o 14:36, test123 napisał:

Dzień dobry,

 

Sorry za odgrzebywanie tematu ale mam pytanie czy udało Ci się  rallyrulez   znaleźć jakiegoś gazownika który byłby w stanie serwisować tą fabryczną instalkę? mam akurat taki problem że zaczynają mi padać wtryskiwacze (108 kk przebiegu) i... okazuje się, że oczywiście Landi robi wtryskiwacze, można je kupić, można je wymienić ale... komputer fiatowski ich nie przyjmuje (tak mi w aso powiedzieli). Czyli jedyne co mogę zrobić (wg. aso) to kupić całą listwę wtryskową od fiata za... (uwaga) 2700 PLN !!! to są totalne kpiny 😕

 

 

 Teraz ja odgrzeje kotleta. Wtrsyki Landi do Fiata mają inne wtyki ale to nie problem. Kupilem na allegro wtyczki Bosha i przelutowałem. Wszystko lata bez problemu na zwykłych Medach. Nie znalazłem serwisu, który ogarnia ta instalacje, Landi Renzo też nie chce bo tylko listwa i reduktor jest "ich" a reszta to Metatron. ASO to kpina bo jak pojechałem z lejącymi wtryskami na diagnoze to powiedzieli, że nie ma błędów więc jest ok i sugerowali wymianę elektrozaworu 😂

Jedyne wyjście to multiecuscan i trochę wolnego czasu i chęci... 

Link to comment
Share on other sites

A co konkretnie robisz tym multi ecu skanem przy wymianie wtrysków? Resetujesz jakieś parametry? Jakie? Sprawdzasz czy wtryski nie leja? Które to parametry? 
pytam bo czeka mnie wymiana wtrysków, znalazłem takie ze złączka fiata w cenie takichbze standardowa złączka.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.10.2021 o 22:00, Michal___ napisał:

 Teraz ja odgrzeje kotleta. Wtrsyki Landi do Fiata mają inne wtyki ale to nie problem. Kupilem na allegro wtyczki Bosha i przelutowałem. Wszystko lata bez problemu na zwykłych Medach. Nie znalazłem serwisu, który ogarnia ta instalacje, Landi Renzo też nie chce bo tylko listwa i reduktor jest "ich" a reszta to Metatron. ASO to kpina bo jak pojechałem z lejącymi wtryskami na diagnoze to powiedzieli, że nie ma błędów więc jest ok i sugerowali wymianę elektrozaworu 😂

Jedyne wyjście to multiecuscan i trochę wolnego czasu i chęci... 

Ja wymieniałem wtryski LPG przy przebiegu około 60 tys. km. W warsztacie zamówili takie, które mają fiatowskie wtyczki. Po wymianie na komputerze sprawdzili tylko czy korekty są w normie. Nic więcej nie robili.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, krzychu5 napisał:

Ja wymieniałem wtryski LPG przy przebiegu około 60 tys. km. W warsztacie zamówili takie, które mają fiatowskie wtyczki. Po wymianie na komputerze sprawdzili tylko czy korekty są w normie. Nic więcej nie robili.

 

Bo za bardzo nie ma tam co regulować, poza ciśnieniem na reduktorze. Tipo 1.4tjet z fabryczną instalacją LR ma dużo większy rozjazd korekt dopuszczalnych i itp, gdzie przy wersji bez fabrycznej instalacji lpg już zaczynają się problemy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Krzychu5 
A jesteś w stanie podać mi info w jakim to serwisie CI zamówili te wtryski? Bo mi też "niby" Fiatowskie zamawiali w ASO i się okazało że nie pasują 😕 (ale nie powiedzieli mi co konkretnie nie pasuje :) ) 

Ewentualnie czy ktoś by się podjął przelutowania, czy zrobienia tego tak jak to powinno działać ?   (ja bym sobie wtedy nawet na "zapas" zamówił wtedy 2 komplety tych wtrysków 😄

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2021 o 17:40, czubaka napisał:

Krzychu5 
A jesteś w stanie podać mi info w jakim to serwisie CI zamówili te wtryski? Bo mi też "niby" Fiatowskie zamawiali w ASO i się okazało że nie pasują 😕 (ale nie powiedzieli mi co konkretnie nie pasuje :) ) 

Ewentualnie czy ktoś by się podjął przelutowania, czy zrobienia tego tak jak to powinno działać ?   (ja bym sobie wtedy nawet na "zapas" zamówił wtedy 2 komplety tych wtrysków 😄

KKL AutoGaz w Katowicach na Hallera 20c.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.