Skocz do zawartości

Webasto - mozna spac przy włączonym


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, koNik napisał:

wodne ma duży pobór, jest spora szansa że rano nie zapalisz. Co innego suche. Ale tak czy siak ja biore na takie okazje czujke dymu i czadu ze sobą.

Aby uniknąć problemów z odpaleniem webasto ma programowany limit napięcia poniżej którego się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można. Ale polecam zatyczki do uszu bo nieźle hałasuje
Mnie tam usypia ten hałas, podobnie jak dźwięk odkurzacza w dzieciństwie :-)

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2018 o 17:07, Piotrus napisał:

Aby uniknąć problemów z odpaleniem webasto ma programowany limit napięcia poniżej którego się wyłącza.

Piece ogrzewania Webasto/Eberspacher wyłączają się gdy wykryją obniżenie napięcia poniżej progu 10,6V. Przy poborze prądu rzędu 3-5 amperów (piec) + ok. 5 amperów (dmuchawa wnętrza) piec owszem wyłaczy sie nie doprowadzając do szkodliwego rozładowania baterii, ale energii na rozruch i tak nie wystarczy.

Przetestowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ten limit, o którym napisałeś jest za duży. Sterowniki webasto można adaptować do warunków w konkretnym aucie lub ustawiać wartość napięcia na sztywno, ale na pewno nie poniżej 11V. Piszę o fabrycznym webasto - nie wiem jak jest w dokładanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze o progu wyłączenia przy obciążeniu. Nie napięcie "na jałowo" ale przy obciążeniu. I nie jest to trup. Pobierasz np. 10 amperów, stopniowo napięcie spada do wartości zadanej w sterowniku, piec rozpoczyna procedurę wygaszania i po odłączeniu obciążenia masz jałowe napięcie 11.8-12v co i tak oznacza akumulator rozładowany, ale nie ma tu mowy o nieodwracalnym uszkodzeniu baterii.

Sprawdziłem w dokumentacji eberspacher B4/5 WSC. Próg wyłączenia i zgłoszenie błędu niskiego stanu baterii to 10.2 V podczas pracy i jest napięcie na zaciskach sterownika. Doliczając spadki napiec na przewodach to mozemy mówić że na akumulatorze mamy wtedy +_10.5 v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krisker napisał:

. Sterowniki webasto można adaptować do warunków w konkretnym aucie lub ustawiać wartość napięcia na sztywno, ale na pewno nie poniżej 11V. Piszę o fabrycznym webasto - nie wiem jak jest w dokładanym.

Możesz szerzej napisać o tej adaptacji sterownika ogrzewania postojowego? Bo pierwsze o tym słysze. Dotyczy to tylko firmy webasto czy bliźniaczej konkurencji też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zastosowań "campingowych", szczególnie @koNik polecałbym dwa odseparowane izolatorem baterii akumulatory - jeden do celów rozruchowych a drugi do celów bytowych. Taki izolator baterii powoduje ładowanie obu akumulatorów z jednego alternatora, nieraz można ustawić priorytet ładowania. Popularne na łódkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, slawek2000 napisał:

Możesz szerzej napisać o tej adaptacji sterownika ogrzewania postojowego?

Ale co chcesz konkretnie wiedzieć? W VAGu albo dajesz sterownikowi samemu dopasować napięcie, przy którym wyłączy webasto, albo można to ustawić ręcznie (w kodowaniu modułu). Podejrzewam, że w autach spoza grupy VAG też można zrobić podobnie.

 

Powyżej trochę namotałem, bo myślałem o napięciu pod obciążeniem, a napisałem o jałowym. Pod obciążeniem można ustawić nawet poniżej 10V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, slawek2000 napisał:

Piece ogrzewania Webasto/Eberspacher wyłączają się gdy wykryją obniżenie napięcia poniżej progu 10,6V. Przy poborze prądu rzędu 3-5 amperów (piec) + ok. 5 amperów (dmuchawa wnętrza) piec owszem wyłaczy sie nie doprowadzając do szkodliwego rozładowania baterii, ale energii na rozruch i tak nie wystarczy.

Przetestowane.

NIe znam się na Eberspacher, ale w Webasto ustawiasz próg napięcia za pomocą softu serwisowego Thermo Test. Ja miałem ustawione 12,5V i nigdy nie było problemów z odpaleniem auta.

 

P.S. Pobór prądu pieca Thermo Top C to max 3,5A i to tylko przez pierwsze minuty zanim przejdzie na obniżoną moc,  gdzie spada o połowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2018 o 16:20, Igorek napisał:

Oczywiście, że można. Ale polecam zatyczki do uszu bo nieźle hałasuje

 

Jesli bez tlumika to halasuje, z tlumikiem po rozgrzaniu halas nie jest duzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Harp napisał:

Do zastosowań "campingowych", szczególnie @koNik polecałbym dwa odseparowane izolatorem baterii akumulatory - jeden do celów rozruchowych a drugi do celów bytowych. Taki izolator baterii powoduje ładowanie obu akumulatorów z jednego alternatora, nieraz można ustawić priorytet ładowania. Popularne na łódkach. 

Oczywiście że tak.  I spokojna głowa o rozruch silnika.  Tak zrobiłem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ksionc napisał:

 

Jesli bez tlumika to halasuje, z tlumikiem po rozgrzaniu halas nie jest duzy.

Nie wiem jak hałasuje Webasto bez tłumika, nie miałem okazji sprawdzić. Natomiast szum i gwizd dmuchawy wewnątrz mogą być uciążliwe i to miałem na myśli. Ja nie jestem w stanie zasnąć przy tym ale piecyk włączyć muszę bo ciepełko pomaga w zasypianiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.