Jump to content
Marcin79

Webasto - mozna spac przy włączonym

Recommended Posts

po to montują to w dostawczakach i tirach przeciez ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o ciężarówki to oczywiście że tak. Bez tego zimą nie da rady.

Edited by Lukass186

Share this post


Link to post
Share on other sites

wodne ma duży pobór, jest spora szansa że rano nie zapalisz. Co innego suche. Ale tak czy siak ja biore na takie okazje czujke dymu i czadu ze sobą.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, koNik napisał:

wodne ma duży pobór, jest spora szansa że rano nie zapalisz. Co innego suche. Ale tak czy siak ja biore na takie okazje czujke dymu i czadu ze sobą.

Aby uniknąć problemów z odpaleniem webasto ma programowany limit napięcia poniżej którego się wyłącza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Marcin79 napisał:

??

Oczywiście, że można. Ale polecam zatyczki do uszu bo nieźle hałasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście, że można. Ale polecam zatyczki do uszu bo nieźle hałasuje
Mnie tam usypia ten hałas, podobnie jak dźwięk odkurzacza w dzieciństwie :-)

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.03.2018 o 17:07, Piotrus napisał:

Aby uniknąć problemów z odpaleniem webasto ma programowany limit napięcia poniżej którego się wyłącza.

Piece ogrzewania Webasto/Eberspacher wyłączają się gdy wykryją obniżenie napięcia poniżej progu 10,6V. Przy poborze prądu rzędu 3-5 amperów (piec) + ok. 5 amperów (dmuchawa wnętrza) piec owszem wyłaczy sie nie doprowadzając do szkodliwego rozładowania baterii, ale energii na rozruch i tak nie wystarczy.

Przetestowane.

Edited by slawek2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo ten limit, o którym napisałeś jest za duży. Sterowniki webasto można adaptować do warunków w konkretnym aucie lub ustawiać wartość napięcia na sztywno, ale na pewno nie poniżej 11V. Piszę o fabrycznym webasto - nie wiem jak jest w dokładanym.

Edited by Krisker

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, slawek2000 napisał:

obniżenie napięcia poniżej progu 10,6V

 

Przy takim napięciu akumulator to już trup z mizerną szansą na reanimację...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisze o progu wyłączenia przy obciążeniu. Nie napięcie "na jałowo" ale przy obciążeniu. I nie jest to trup. Pobierasz np. 10 amperów, stopniowo napięcie spada do wartości zadanej w sterowniku, piec rozpoczyna procedurę wygaszania i po odłączeniu obciążenia masz jałowe napięcie 11.8-12v co i tak oznacza akumulator rozładowany, ale nie ma tu mowy o nieodwracalnym uszkodzeniu baterii.

Sprawdziłem w dokumentacji eberspacher B4/5 WSC. Próg wyłączenia i zgłoszenie błędu niskiego stanu baterii to 10.2 V podczas pracy i jest napięcie na zaciskach sterownika. Doliczając spadki napiec na przewodach to mozemy mówić że na akumulatorze mamy wtedy +_10.5 v.

Edited by slawek2000

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, slawek2000 napisał:

Pisze o progu wyłączenia przy obciążeniu. Nie napięcie "na jałowo" ale przy obciążeniu.

 

Aaa, no pod obciążeniem to co innego :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krisker napisał:

. Sterowniki webasto można adaptować do warunków w konkretnym aucie lub ustawiać wartość napięcia na sztywno, ale na pewno nie poniżej 11V. Piszę o fabrycznym webasto - nie wiem jak jest w dokładanym.

Możesz szerzej napisać o tej adaptacji sterownika ogrzewania postojowego? Bo pierwsze o tym słysze. Dotyczy to tylko firmy webasto czy bliźniaczej konkurencji też?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do zastosowań "campingowych", szczególnie @koNik polecałbym dwa odseparowane izolatorem baterii akumulatory - jeden do celów rozruchowych a drugi do celów bytowych. Taki izolator baterii powoduje ładowanie obu akumulatorów z jednego alternatora, nieraz można ustawić priorytet ładowania. Popularne na łódkach. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, slawek2000 napisał:

Możesz szerzej napisać o tej adaptacji sterownika ogrzewania postojowego?

Ale co chcesz konkretnie wiedzieć? W VAGu albo dajesz sterownikowi samemu dopasować napięcie, przy którym wyłączy webasto, albo można to ustawić ręcznie (w kodowaniu modułu). Podejrzewam, że w autach spoza grupy VAG też można zrobić podobnie.

 

Powyżej trochę namotałem, bo myślałem o napięciu pod obciążeniem, a napisałem o jałowym. Pod obciążeniem można ustawić nawet poniżej 10V.

Edited by Krisker

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, slawek2000 napisał:

Piece ogrzewania Webasto/Eberspacher wyłączają się gdy wykryją obniżenie napięcia poniżej progu 10,6V. Przy poborze prądu rzędu 3-5 amperów (piec) + ok. 5 amperów (dmuchawa wnętrza) piec owszem wyłaczy sie nie doprowadzając do szkodliwego rozładowania baterii, ale energii na rozruch i tak nie wystarczy.

Przetestowane.

NIe znam się na Eberspacher, ale w Webasto ustawiasz próg napięcia za pomocą softu serwisowego Thermo Test. Ja miałem ustawione 12,5V i nigdy nie było problemów z odpaleniem auta.

 

P.S. Pobór prądu pieca Thermo Top C to max 3,5A i to tylko przez pierwsze minuty zanim przejdzie na obniżoną moc,  gdzie spada o połowę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.03.2018 o 01:14, Marcin79 napisał:

??

 

Mozna, caly czas tak uzywam w trasie na parkingach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.03.2018 o 16:20, Igorek napisał:

Oczywiście, że można. Ale polecam zatyczki do uszu bo nieźle hałasuje

 

Jesli bez tlumika to halasuje, z tlumikiem po rozgrzaniu halas nie jest duzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Harp napisał:

Do zastosowań "campingowych", szczególnie @koNik polecałbym dwa odseparowane izolatorem baterii akumulatory - jeden do celów rozruchowych a drugi do celów bytowych. Taki izolator baterii powoduje ładowanie obu akumulatorów z jednego alternatora, nieraz można ustawić priorytet ładowania. Popularne na łódkach. 

Oczywiście że tak.  I spokojna głowa o rozruch silnika.  Tak zrobiłem u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Ksionc napisał:

 

Jesli bez tlumika to halasuje, z tlumikiem po rozgrzaniu halas nie jest duzy.

Nie wiem jak hałasuje Webasto bez tłumika, nie miałem okazji sprawdzić. Natomiast szum i gwizd dmuchawy wewnątrz mogą być uciążliwe i to miałem na myśli. Ja nie jestem w stanie zasnąć przy tym ale piecyk włączyć muszę bo ciepełko pomaga w zasypianiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.