wladmar Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 10 minut temu, Smigiel napisał: Np. PSA Puretech - trwałość 240 kkm i zalecana naprawa główna. źródło informacji To samo czytałem o ECOBOOST Forda, trwałość 250 kkm do naprawy głównej. Źródła nie pamiętam. No to jednak zupełnie coś innego, naprawa główna nie oznacza końca samochodu przecież. Kiedyś naprawa główna w samochodach była planowana na 100 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 3 minuty temu, Smigiel napisał: W kosztach? Obawiam się, że wykonanie naprawy głównej w nowoczesnym silniku będzie zupełnie nieopłacalne. Ale jest możliwa i nic nie stoi na przeszkodzie. A to, że człowieka, który kupił auto za 15 kzł na to nie stać, to zupełnie inny problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 I jakiś inżynier, publicznie, zatrudniony w VW, z imienia i nazwiska podał przebieg, na jakie projektuje samochody dany koncern? No OK, skoro nawet tak... To znaczy, że VW projektuje na 300 kkm, a na VW świat się nie kończy. Są dwa światowe standardy Tak zwany ‘B10’ i ‘B50’.B50 oznacza analizę dystansu w km, ze 50% ogólnej liczby wyprodukowanych silników będzie wymagało wielkiej naprawy, odbudowy lub WYMIANY B10 oznacza to samo ze należy naprawiać/odbudować/wymienić i dotyczy 10% silników.Naprawa/odbudowa jest definiowana jako rozebranie silnika gdzie musimy dostać się do:- cylindrów,- zbiornika oleju silnika (oil pan - nie mam pojęcia jak to po PL nazwać ☹️)Powszechnie te dwa terminy są używane przez producentów aut, a nie na ile silnik jest projektowany.Teraz weźmy np co mówi Isuzu ze swoim Diesel które są dość znane w tej części świata z niezawodności...Isuzu Mux - popularne auto.2018 - 3.0l 4 cylindrowy Diesel - wg EU norm EURO4.180KM - & 500Nm B10 standard wg Isuzu 500,000kmB50 wynosi 750,000kmWiec to nie jest tak ze odbudujemy silnik i dostajemy automatycznie x 2.Sent from my iCrap X using Tapacrap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Godzinę temu, electrofinger napisał: Oglądałem filmik gdzie zadano pytanie inżynierom VW na jaki przebieg projektują auta i ci odpowiedzieli że na 300kkm. Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka No proszę-projektują na 300kkm a wytrzymują min. 500kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 2 godziny temu, Smigiel napisał: W kosztach? Obawiam się, że wykonanie naprawy głównej w nowoczesnym silniku będzie zupełnie nieopłacalne. Tutaj masz rację, zwłaszcza jeśli ta wymiana potrzebna będzie w staruszku wartym czapkę śliwek. Da się tanio silnik dorwać to zmienia, nie da się to pójdzie na żyletki. Tyle tylko, że dokładnie to samo tyczy diesla, nie tylko benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 2 godziny temu, Smigiel napisał: W kosztach? Obawiam się, że wykonanie naprawy głównej w nowoczesnym silniku będzie zupełnie nieopłacalne. Tutaj masz rację, zwłaszcza jeśli ta wymiana potrzebna będzie w staruszku wartym czapkę śliwek. Da się tanio silnik dorwać to zmienia, nie da się to pójdzie na żyletki. Tyle tylko, że dokładnie to samo tyczy diesla, nie tylko benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 2 godziny temu, Smigiel napisał: W kosztach? Obawiam się, że wykonanie naprawy głównej w nowoczesnym silniku będzie zupełnie nieopłacalne. Tutaj masz rację, zwłaszcza jeśli ta wymiana potrzebna będzie w staruszku wartym czapkę śliwek. Da się tanio silnik dorwać to zmienia, nie da się to pójdzie na żyletki. Tyle tylko, że dokładnie to samo tyczy diesla, nie tylko benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 3 godziny temu, OZI napisał: - zbiornika oleju silnika (oil pan - nie mam pojęcia jak to po PL nazwać ☹️) miska olejowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 15 godzin temu, MichalFSO napisał: Czy wymiana/regeneracja wtrysków raz na 250 - 300k km to tak dużo? Z tą regeneracją wtryskiwaczy to jest tak, że często wystarczy myjka ultradźwiękowa lub wymiana samej końcówki, niestety serwisy diesla wietrząc łatwy zarobek kasują nawet do 600 zł za naprawę wtryskiwacza i nierzadko klient dowiaduje się, że konieczna jest pełna regeneracja kompletu. W tym momencie robi się srogo i przeciętny posiadacz 10 letniego klekota woli kopcić niż udać się do serwisu, które łapią klienta cennikiem z atrakcyjnie niską ceną zaczynającą się marketingowo "od". Znam przypadek mechanika, który wysyłał wtryski całymi kompletami i za każdym razem odpowiedź z serwisu diesla brzmiała - konieczna pełna regeneracja kompletu. Wysłał na próbę wtryskiwacz 100% sprawny i również odpowiedź brzmiała - konieczne pełna regeneracja. Oczywiście serwis zmienił na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 5 godzin temu, Smigiel napisał: Np. PSA Puretech - trwałość 240 kkm i zalecana naprawa główna. źródło informacji To samo czytałem o ECOBOOST Forda, trwałość 250 kkm do naprawy głównej. Źródła nie pamiętam. Teraz czym jest ta "naprawa główna"? Wymiana UPG czy raczej w stylu "spawanie pękniętego bloku"? Jak wygląda to w obecnie produkowanych silnikach N/A lub niewysilonych T .. czy tam dieslach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 6 godzin temu, Smigiel napisał: Np. PSA Puretech - trwałość 240 kkm i zalecana naprawa główna. źródło informacji To samo czytałem o ECOBOOST Forda, trwałość 250 kkm do naprawy głównej. Źródła nie pamiętam. Nie podal zrodla rownie dobrze moge napisac artykul i powiedziec to samo. Z drugiej strony to juz problem 3ciego wlasciciela. Moze w koncu do narodu dotrze, ze lepiej kupic nowe nawet o klase nizej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Bodaj w 1.4 jakimś starym VW (z lat 90 w sensie) było w książce serwisowe podane że naprawa główna przy przebiegu 140 tysięcy. Takżeeee. 0.9 TCE robią 300-400 tysięcy bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 2 godziny temu, bochumil napisał: Z tą regeneracją wtryskiwaczy to jest tak, że często wystarczy myjka ultradźwiękowa lub wymiana samej końcówki, niestety serwisy diesla wietrząc łatwy zarobek kasują nawet do 600 zł za naprawę wtryskiwacza i nierzadko klient dowiaduje się, że konieczna jest pełna regeneracja kompletu. W tym momencie robi się srogo i przeciętny posiadacz 10 letniego klekota woli kopcić niż udać się do serwisu, które łapią klienta cennikiem z atrakcyjnie niską ceną zaczynającą się marketingowo "od". Znam przypadek mechanika, który wysyłał wtryski całymi kompletami i za każdym razem odpowiedź z serwisu diesla brzmiała - konieczna pełna regeneracja kompletu. Wysłał na próbę wtryskiwacz 100% sprawny i również odpowiedź brzmiała - konieczne pełna regeneracja. Oczywiście serwis zmienił na inny. U mnie zaczął dymić pod obciążeniem to mi mechanik kazał wyjeździć dwa baki z jakimś dodatkiem Liquid Moly. I faktycznie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 6 godzin temu, Smigiel napisał: W kosztach? Obawiam się, że wykonanie naprawy głównej w nowoczesnym silniku będzie zupełnie nieopłacalne. ile dziś kosztuje naprawa głowna i czym ona się różni w starym a nowym silniku ? wymiana UPG tak samo, szlif ? to też nie ma znaczenia czy TSI, EB czy inne dziwadło IMO nie ma co demonizować, mechanicy ograną i takie silniki pytanie czy się będzie opłacało dotyczy raczej stawek mechaników i ich wzrostu na zachodzie pewnie mało kto się bawi w takie remonty, u nas też coraz rzadziej taniej jest kupić silnik z jakiegoś rozbitka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Ecboost ma chyba zintegrowany kolektor z głowicą więc nie wiem czy tam szlif jest wykonalny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 1 godzinę temu, cesarz napisał: Bodaj w 1.4 jakimś starym VW (z lat 90 w sensie) było w książce serwisowe podane że naprawa główna przy przebiegu 140 tysięcy. Takżeeee. VW umieszcza też informację o normalnym zużyciu oleju litr na 1000. Zwykły dupochron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 40 minut temu, cesarz napisał: Ecboost ma chyba zintegrowany kolektor z głowicą więc nie wiem czy tam szlif jest wykonalny? Szlif cylindrów jest niemożliwy w każdym silniku z nikasilem. Inna sprawa, że nikasil jest na tyle twardy i niezniszczalny, że wystarczy wymienić zużyte pierścienie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.