Skocz do zawartości

Porblemy z DPF - dlaczego?


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytam i czytam i ludzie narzekaja na problemy z DPF, wypalaniem itp  zwlaszcza w jezdzie miejskiej...

Czy ktos sie zastanawial dlaczego tak jest?

Pytam bo mialem 2 samochody z DPF, jezdzone w 85% po miescie na krotkich dystansach (Renault Laguna 2ph2 od ~120kkm do 150kkm i Superb2 od 2kkm do 60kkm) i nigdy ale to nigdy zadnego problemu nie mialem.

Zastanawiam sie zatem skad to sie bierze, czy moze z watpliwej jakosci paliwa w PL ?

A moze tego ze owe problematyczne DPF nie maja deklatowanego przebiego 100kkm tylko 500kkm ??

A moze... no wlasnie, z czego moga takie problemy wynikac?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem hyundai i20 z dpf uzytkowany caly czas w miescie nigdy nie robilem wycieczek  na wypalenie przerywalem kiedy chcialem. Oleju nie przybylo, DPF sie nie zapchal no ale to bylo nowe auto. 3-4 latek z przebiegiem 300k skrecony na 180 moze miec z tym problemy. Teraz mozna wyplukac DPF i bedzie jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pod maską diesla z normą Euro VI.  Jeżdżę głównie po mieście i pod miasto - zrobiłem już ponad 10 tys. km i nie zauważyłem, by DPF jakoś się objawiał. Wypala się niezauważalnie, nie zgłasza żadnych problemów :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rwIcIk napisał:

Mam pod maską diesla z normą Euro VI.  Jeżdżę głównie po mieście i pod miasto - zrobiłem już ponad 10 tys. km i nie zauważyłem, by DPF jakoś się objawiał. Wypala się niezauważalnie, nie zgłasza żadnych problemów :ok: 

No i wlasnie u mnie tak bylo... nie bylem nawet swiadom kiedy sie wypalal;... 100% bez obslugowe rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, wujekcybul napisał:

Oleju nie przybylo,

To akurat zależy od tego jak rozwiązano kwestię wypalania DPF. W Mondeo przed fl był to problem bo aktywacja dpf-a odbywają się przez podniesienie temperatury spalin co osiągano przez zwiększenie dawki paliwa do cylindrów. Przerwanie wypalania skutkowało spływaniem ON do oleju. Po fl jest inaczej. Dpf ma swój wtryskiwacz i świecę żarową. 

 

44 minuty temu, rwIcIk napisał:

zrobiłem już ponad 10 tys. km i nie zauważyłem, by DPF jakoś się objawiał

Ostatnio zauważyłem przy dojeżdżaniu pod dom bo obroty skoczyły powyżej 1,5 tys. na biegu jałowym. Walnąłem ekstra kółko po dzielni i dpf się wypalił (sprawdzone forscanem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam diesla nigdy nie miałem więc praktyki z DPF nie mam. Ojciec miał BMW z DPF i nigdy problemu nie było. Moja kobieta ma Suzuki z DPF, jeździ głównie po mieście trasy po kilka-kilkanaście kilometrów i bez problemu.  Oleju nie przybywa. Przebieg ponad 200 kkm.

Moim zdaniem to że ludzie mają problemy, to chyba wina albo zużycia silnika albo stylu jazdy. Z jakiś powodów (np. lejące wtryskiwacze) nazbiera im się w DPFie pełno sadzy i nie nadąża wypalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kris1983 napisał:

w oplu zafira 1.7 cdti DPF jest mały i z tego wzgleud wypala sie w miescie co 150-200km... Jest to mega uciazliwe.Zazwyczaj zaczyna procedure jak dojezdzam do garazu.generalnie porazka

 

Miałem motor z17dtj oraz z17dtr w Astrze H i faktycznie procedura wypalania była inicjowana często, zwłaszcza w zimie. Ale też trwała stosunkowo krótko - po 3-4min.

Żadnych problemów z DPFami, a auta głównie śmigały po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? czyzby byl to kolejny z mitow typu 'slyszalem od kolgegi ze szwagier jego kolegi... ' ??

 

Moze tak, czy ktos kto mial diesla z DPF mial z tym problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shapyr napisał:

 

Ostatnio zauważyłem przy dojeżdżaniu pod dom bo obroty skoczyły powyżej 1,5 tys. na biegu jałowym. Walnąłem ekstra kółko po dzielni i dpf się wypalił (sprawdzone forscanem)

U mnie też piszą, że obroty powinny być wyższe, ale nie zauważyłem u siebie :hmm:

Być może dlatego, że robię raczej dłuższe odcinki - najczęściej min. 20 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, jaceq napisał:

Czyli co? czyzby byl to kolejny z mitow typu 'slyszalem od kolgegi ze szwagier jego kolegi... ' ??

 

Moze tak, czy ktos kto mial diesla z DPF mial z tym problem??

Teść miał problem z DPF, musiał wypalać w serwisie, bo kontrolka się paliła.

Ale auto kupione używane, sprowadzone, ze standardowym stanem licznika 187 tys. km ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rwIcIk napisał:

Teść miał problem z DPF, musiał wypalać w serwisie, bo kontrolka się paliła.

Ale auto kupione używane, sprowadzone, ze standardowym stanem licznika 187 tys. km ;]

Ok, czyli wiemy ze kiedys, po ilus tam kkm przebiegu problemy sie zdarzaja ale nie nadal nie wyglada to na jakis masowy fuckup czy mega problematyczne rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no o te normy teraz dbają, maja kontrolować. A co z ludźmi, którzy kupili uzywane auto bez świadomości, że np. poprzedni właściciel DPW wyciął? Na badaniach technicznych nie spotkałem się z sytuacją, żeby sprawdzali mi spaliny, więc jest szansa, że jeździ się autkiem bez DPF nie mając świadomości, że został wyrżnięty. Miałem Avensisa z DPF, teraz jeździ nim moja siostra, działanie DPF niezauważalne. W wielu autach tak jest. Jeździsz i nawet nie wiesz, kiedy DPF się czyści. 

I co, ludek kupi auto z wyciętym DPF, w czasie kontroli policyjnej (a podobno są patrole, które mają narzędzia do sprawdzenia) wyjdzie taki kwiatek i co? :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaceq napisał:

Pytam bo mialem 2 samochody z DPF, jezdzone w 85% po miescie na krotkich dystansach (Renault Laguna 2ph2 od ~120kkm do 150kkm i Superb2 od 2kkm do 60kkm) i nigdy ale to nigdy zadnego problemu nie mialem.

Zasadniczy problem polega na tym że w Polsce większość samochodów z 120kkm na liczniku w rzeczywistości ma 420kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, format napisał:

Zasadniczy problem polega na tym że w Polsce większość samochodów z 120kkm na liczniku w rzeczywistości ma 420kkm. 

I wyglada na to ze tutaj wlasnie lezy caly sekret...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, format napisał:

Zasadniczy problem polega na tym że w Polsce większość samochodów z 120kkm na liczniku w rzeczywistości ma 420kkm. 

Kolega w Vectrze C 1,9CTDI wymienial DPF przy ok. 180kkm.Niestety tam nie było kontrolki "ostatniej szansy" więc beztrosko przerywał wypalania dowiadując się o istnieniu tego ustrojstwa dopiero gdy trzeba było je kupić;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie też piszą, że obroty powinny być wyższe, ale nie zauważyłem u siebie :hmm:

Być może dlatego, że robię raczej dłuższe odcinki - najczęściej min. 20 km.

W czasie spokojnej jazdy po trasie też można wyczuć kiedy się filtr wypala. Poza tym mógłbym zrobić kontrolkę wypalania ale jakoś się nie mogę zebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma Mazde 3 1.6 HDI z przebiegiem dochodzącym do 400kkm. Do 250kkm z DPF nie było problemu, tam jest chyba dpf mokry bo dolewał jakiegoś płynu w serwisie parę razy za kupę $. Przebiegi 90% trasa. Po przebiegu 250kkm zaczęły się problemy i już nie mógł sobie poradzić więc  wyciął dziada i jest spokój. Ile on $ władował w to auto :facepalm:  szkoda gadać.

Więc to chyba jednak przebieg ma wpływ na żywotność dpf-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaceq napisał:

moze tego ze owe problematyczne DPF nie maja deklatowanego przebiego 100kkm tylko 500kkm ??

Raczej nie. Miałem 2.0dCi jeżdżonyod nowości. Przy 102tys, jak tylko skończyła się gwarancja, zaczęły się ciągłe problemy z DPF. I to mimo przewagi jazdy na trasie i odczytu zapełnienia DPF w 4%.

Dokładnie to samo ojciec ma teraz w 1.5dCi.

Mi to wygląda na celowe postarzanie produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z DPF zaczyna sie gdy zaczynaja wtryski lac i ilosc emitowanej sadzy wzrasta znacznie(pewnei przebiegi ok 200kkm). 

DPF to przeciez zwykla sito, tam sie nei ma co zepsuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

U mnie też piszą, że obroty powinny być wyższe, ale nie zauważyłem u siebie :hmm:

Być może dlatego, że robię raczej dłuższe odcinki - najczęściej min. 20 km.

Ja robię 2x12 km. Też nie zauważyłem problemów. Aczkolwiek przynajmniej raz w miesiącu zrobię dłuższą trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze - czy filtr DPF jest niezniszczalny? W sieci można znaleźć informacje nie tylko nt żywotności katalizatorów, ale również filtrów DPF. Wynika z nich, że po przebiegu powyżej 150 tys. km mogą się zacząć problemy z filtrem, a z pewnością zmniejszą się interwały wypaleń. Być może lekarstwem będzie profesjonalna regeneracja filtra polegająca na jego demontażu i płukaniu w obie strony specjalnym płynem pod ciśnieniem. Wg mnie na problemy z DPF wpływa nie tylko styl jazdy kierowcy (tzw. PSJ), pokonywane odcinki, ale również niedomagania osprzętu silnika: wtryskiwacze, EGR, czujniki, turbosprężarka, a nawet termostat.

Co do usuwania DPF jestem zdania, że jest to ostateczność. Większość serwisów oferujących usługę usunięcia filtra nawet się nie zastanawia co jest przyczyną jego zapychania. Tną, kasują hajs i wypuszczają klienta z wciąż niesprawnym autem. Prędzej czy później ten sam klient pojawi się w innym warsztacie z prawdziwą przyczyną niedomagania DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, robciolas napisał:

Kolega ma Mazde 3 1.6 HDI z przebiegiem dochodzącym do 400kkm. Do 250kkm z DPF nie było problemu, tam jest chyba dpf mokry bo dolewał jakiegoś płynu w serwisie parę razy za kupę $. Przebiegi 90% trasa. Po przebiegu 250kkm zaczęły się problemy i już nie mógł sobie poradzić więc  wyciął dziada i jest spokój. Ile on $ władował w to auto :facepalm:  szkoda gadać.

Więc to chyba jednak przebieg ma wpływ na żywotność dpf-u.

ten płyn kosztuje jakieś 500 pln za ilość starczająca na ca 200 kkm wiec nie ma dramatu...  pytanie jak liczy za to aso ;)
 

a w temacie miałem cytryne 1.6hdi z mokrym fapem, do czasu sprzedaży (ca. 190kkm) zero problemów z filtrem, płynu też nie dolewałem, sporo miejskiej jazdy 

Obecnie mam 1.6TDCI ponad 100 kkm i tez zero problemu. Samo wypalanie filtra przebiega bez żadnych anormalnych objawów, w zasadzie nie zauważam. Ze 3 razy w całym okresie użytkowania po wyłaczeniu silnika pracował wentylator i to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bochumil napisał:

Pytanie zasadnicze - czy filtr DPF jest niezniszczalny? W sieci można znaleźć informacje nie tylko nt żywotności katalizatorów, ale również filtrów DPF. Wynika z nich, że po przebiegu powyżej 150 tys. km mogą się zacząć problemy z filtrem, a z pewnością zmniejszą się interwały wypaleń. Być może lekarstwem będzie profesjonalna regeneracja filtra polegająca na jego demontażu i płukaniu w obie strony specjalnym płynem pod ciśnieniem. Wg mnie na problemy z DPF wpływa nie tylko styl jazdy kierowcy (tzw. PSJ), pokonywane odcinki, ale również niedomagania osprzętu silnika: wtryskiwacze, EGR, czujniki, turbosprężarka, a nawet termostat.

Co do usuwania DPF jestem zdania, że jest to ostateczność. Większość serwisów oferujących usługę usunięcia filtra nawet się nie zastanawia co jest przyczyną jego zapychania. Tną, kasują hajs i wypuszczają klienta z wciąż niesprawnym autem. Prędzej czy później ten sam klient pojawi się w innym warsztacie z prawdziwą przyczyną niedomagania DPF.

Tak właśnie było w firmowym Doblo - najpierw zaczął sypać błędami wypalania, dwa czy trzy razy wypalany w serwisie i za 2 tygodnie znowu akcja. Okazało się, że EGR kaputt i małe pękniecie na rurze przed IC. Skutkowało to zbyt bogatą mieszanką i zbyt dużymi ilościami sadzy. Dopiero po ogarnięciu tych usterek i regeneracji wtrysków skończyły się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, shapyr napisał:

W czasie spokojnej jazdy po trasie też można wyczuć kiedy się filtr wypala. Poza tym mógłbym zrobić kontrolkę wypalania ale jakoś się nie mogę zebrać.

Na początku próbowałem wyczaić, kiedy wypala i nie udało się.

Teraz po prostu jeżdżę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jaceq napisał:

po ilus tam kkm przebiegu problemy sie zdarzaja

 Kupilem Insignie z floty firmy z potwierdzonym przebiegiem 167kkm - DPF był usuniety od jakiś 15kkm, wiec jsk ktos chce to i zajezdzi DPF w 150kkm.

Dla mnie "kryminał" to brak kontrolki o procedurze wypalania w toku i brak procentowego zapełnienia filtra :no: tym bardziej ze wszelkie dane są dostępne ze stwndardowych czujników, tylko chęci btak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, el_guapo napisał:

Dla mnie "kryminał" to brak kontrolki o procedurze wypalania w toku

Co ciekawe, podobno ludzie którzy robią modyfikacje oprogramowania licznika Convers+ do forda mondeo/s-max znaleźli sekcję dotycząca kontrolki wypalania dpf ale nieaktywną i niestety nie dało sie tego uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, shapyr napisał:

Co ciekawe, podobno ludzie którzy robią modyfikacje oprogramowania licznika Convers+ do forda mondeo/s-max znaleźli sekcję dotycząca kontrolki wypalania dpf ale nieaktywną i niestety nie dało sie tego uruchomić.

 

Ludzie z forum Insignii montuja diode LED obok zew.lusterka i podłączają ją pod instalację ogrzewania lusterek.

Podczas wypalania DPFu włączane jest grzanie tylnej szyby i lusterek, a dioda LED to sygnalizuje :ok:

Niestety korzystajac z ogrzewanej szyby też zapalasz diodę LED i mozesz przegapić procedyrę wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, el_guapo napisał:

Ludzie z forum Insignii montuja diode LED obok zew.lusterka

Diodę z kablem mam przygotowan tylko jeszcze jej nie podłączyłem. Ja mam łatwiej bo mam oddzielny przekaźnik od wypalania dpf, przed liftem ludzie kombinują tak jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, el_guapo napisał:

 

Ludzie z forum Insignii montuja diode LED obok zew.lusterka i podłączają ją pod instalację ogrzewania lusterek.

Podczas wypalania DPFu włączane jest grzanie tylnej szyby i lusterek, a dioda LED to sygnalizuje :ok:

Niestety korzystajac z ogrzewanej szyby też zapalasz diodę LED i mozesz przegapić procedyrę wypalania.

Podobnie jest w niektórych wersjach Fiata Croma, gdzie diodę podłącza się pod bezpiecznik podgrzewania tylnej szyby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam  klienta z cromą 1,9 16v d z automatem z przebiegiem ponad 350kkm z dpf.
Auto jeździło po parę km na jazdę a przez parę lat obsługi u mnie nie skarżył na jakąś uciążliwość z tym związaną.
Raz w tym okresie po prostu zrobił dodatkowe 20km by dopalić dziada.
Auto kupione używane przy przebiegu koło 300kkm . Tfu - przy takim stanie licznika. t
Następny właściciel chwali bezaawaryjność . Bo psują się jakieś pierdoły ( np klamka) ale silnik wraz z tą jego ekologią działa...
A czyż nie o to chodzi?

 

A jakby tak zobowiązać producenta pojazdu do odpowiedzialności za jego emisję do końca życia pojazdu?

 

Bo mnie chodzi o to by utrzymanie auta w sensownym stanie nie powodowało zawału właściciela pojazdu.

A w zasadzie  chodzi mi o by nie windować kosmicznych cen części zamiennych.

Żeby "góra" pokazała że warto jest dbać o nasz środowisko.

Tylko to wymaga prawdziwej troski o Świat a nie unijnego "kto więcej da"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mam pod maską diesla z normą Euro VI.  Jeżdżę głównie po mieście i pod miasto - zrobiłem już ponad 10 tys. km i nie zauważyłem, by DPF jakoś się objawiał. Wypala się niezauważalnie, nie zgłasza żadnych problemów :ok: 

Renault Laguna III 2.0 dCi - przebieg 210 tys km, wrażenia z użytkowania samochodu z DPF jak wyżej, żadnych problemów, czasem jak jadę na trasie na tempomacie to widzę podwyższone spalanie przez kilka - kilkanaście minut o jakieś 3 litry, wtedy się pewnie wypala, ale następuje to raz na kilka tys km, a nie co kilkaset tak jak ktoś pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bochumil napisał:

Podobnie jest w niektórych wersjach Fiata Croma, gdzie diodę podłącza się pod bezpiecznik podgrzewania tylnej szyby. 

 

 

Opel astra H, Vectra C, Zafira B identyczna sytuacja, przy wypalaniu grzeje tylna szyba.

Montują diodę i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tower napisał:

A jaki cel ma podgrzewanie lusterek i szyby przy wypalaniu?

 

Zwiększenie obciążenia silnika przez alternator. Grzanie jest mocno prądożerne. Celem obciążenia jest podniesienie temp. spalin.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kenickie napisał:

Zwiększenie obciążenia silnika przez alternator. Grzanie jest mocno prądożerne. Celem obciążenia jest podniesienie temp. spalin.

 

 

Mi na biegu jalowym pali 0.9l/h benzyny. Jak wlacze szyby i lusterka to 1,0.

Mysle ze podczas jazdy to bardziej zauwazalny na spalniu bedzie lekki podmuch wiatru niz podgrzewanie szyby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

Niech mi ktoś wytłumaczy czy to jest jakiś żart, czy to faktycznie spełnia rolę filtra DPF? :)

 

 

 

Nie wiem czy spełnia, budowa filtra produkowanego przez NGK jest całkiem inna.

 

image.png.4991a13973482ab7c5d5a4b0ca72dd9a.pngimage.png.5092e1193e9045ab22db680045be3653.pngimage.png.d775148b491de528addfc5b5a1f5c766.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegi Volvo C30 1,6HDI - około 10 lat i 100 kkm. Wyświetlany błąd filtra, nie pomagają długie jazdy. Serwis mówi by jeździć do póki nie stwarza to problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Harp napisał:

Kolegi Volvo C30 1,6HDI - około 10 lat i 100 kkm. Wyświetlany błąd filtra, nie pomagają długie jazdy. Serwis mówi by jeździć do póki nie stwarza to problemu.

 

Mistrzowie... Czujników ciśnienia przed i za filtrem oczywiście nie sprawdzili... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2018 o 12:39, jaceq napisał:

Tak czytam i czytam i ludzie narzekaja na problemy z DPF, wypalaniem itp  zwlaszcza w jezdzie miejskiej...

Czy ktos sie zastanawial dlaczego tak jest?

Pytam bo mialem 2 samochody z DPF, jezdzone w 85% po miescie na krotkich dystansach (Renault Laguna 2ph2 od ~120kkm do 150kkm i Superb2 od 2kkm do 60kkm) i nigdy ale to nigdy zadnego problemu nie mialem.

Zastanawiam sie zatem skad to sie bierze, czy moze z watpliwej jakosci paliwa w PL ?

A moze tego ze owe problematyczne DPF nie maja deklatowanego przebiego 100kkm tylko 500kkm ??

A moze... no wlasnie, z czego moga takie problemy wynikac?

 

 

Wg mnie Paliwo. Np na paliwie z LukOlia wypałał się bardzo często, na orlenie nie ma tego problemu. Jakoś tak z rok temu specjalnie test zrobiłem tankując po 100zł (normalnie leje pod korek). a przebiegi mam powalające jak na TDI, 5km w jedną stronę, w drugą 3km :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KJO napisał:

 

Wg mnie Paliwo. Np na paliwie z LukOlia wypałał się bardzo często, na orlenie nie ma tego problemu. Jakoś tak z rok temu specjalnie test zrobiłem tankując po 100zł (normalnie leje pod korek). a przebiegi mam powalające jak na TDI, 5km w jedną stronę, w drugą 3km :D 

O widze uzytkujesz auto podobnie do mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? czyzby byl to kolejny z mitow typu 'slyszalem od kolgegi ze szwagier jego kolegi... ' ??
 
Moze tak, czy ktos kto mial diesla z DPF mial z tym problem??
Iveco daily przedostatni model z silnikiem 3,0 150KM. Przy 130kkm zapaliła się kontrolka i trzeba było w serwisie wypalić. Diagnoza była prosta. Ojciec zrobił trasę 400km z prędkością 80km/h gdzie silnik miał może w porywach 2krpm. To spowodowało błąd. Ja tym autem zrobiłem ok 30kkm i problemów nie miałem

Wysłane z mojego ASUS_X00DD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, niedal napisał:

Iveco daily przedostatni model z silnikiem 3,0 150KM. Przy 130kkm zapaliła się kontrolka i trzeba było w serwisie wypalić. Diagnoza była prosta. Ojciec zrobił trasę 400km z prędkością 80km/h gdzie silnik miał może w porywach 2krpm. To spowodowało błąd. Ja tym autem zrobiłem ok 30kkm i problemów nie miałem
 

Mam diesla z automatczną skrzynią - silnik rzadko wykracza obrotami ponad 2 000 obr./min. :panic:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kenickie napisał:

Mało realne... 

Dlaczego? Wydaje mi się to prawdopodobne np. w przypadku niedomagającego termostatu i niedogrzania silnika przy spokojnej jeździe z prędkością 80km/h. Zdaje się, że centralka silnika potrzebuje pewnej minimalnej temperatury do zainicjowania procesu wypalania, dlatego po zmianie kierowcy i bardziej dynamicznej jeździe problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2018 o 16:19, robciolas napisał:

Kolega ma Mazde 3 1.6 HDI z przebiegiem dochodzącym do 400kkm. Do 250kkm z DPF nie było problemu, tam jest chyba dpf mokry bo dolewał jakiegoś płynu w serwisie parę razy za kupę $. Przebiegi 90% trasa. Po przebiegu 250kkm zaczęły się problemy i już nie mógł sobie poradzić więc  wyciął dziada i jest spokój. Ile on $ władował w to auto :facepalm:  szkoda gadać.

Więc to chyba jednak przebieg ma wpływ na żywotność dpf-u.

No w mokrym ma znaczenie, bo filtr ma żywotnośc 240 tyś km. Zapycha sie składnikiem tego płynu.

Oczywiście płukanie filtra pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.