Skocz do zawartości

Porblemy z DPF - dlaczego?


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

Mało realne... 
Tak mi powiedzieli w serwisie. Ja zawsze jeździłem szybciej lub dynamiczniej, ojciec "kapelusz" mode

Wysłane z mojego ASUS_X00DD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapelusz mode w dieslu, to jazda typu 6-ty bieg przy 60km/h. Albo 5-ty przy 40-45. Wtedy masz ~1-1,2krpm.

2krpm to w większości diesli, obroty w okolicy maks. momentu, czyli obroty największej sprawności turbo. Nie da się tego nazwać zamulaniem. Wydatek spalin i ich temperatura, spokojnie wystarczą do wypalenia filtra.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że auto jest w pełni sprawne. W opisywanym przypadku sprawdziłbym temperaturę silnika pod diagnoskopem podczas spokojnej jazdy. Niewykluczone, że nie przekracza temperatury wymaganej przez sterownik silnika do zainicjowania aktywnego wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2018 o 12:39, jaceq napisał:

Tak czytam i czytam i ludzie narzekaja na problemy z DPF, wypalaniem itp  zwlaszcza w jezdzie miejskiej...

Czy ktos sie zastanawial dlaczego tak jest?

Pytam bo mialem 2 samochody z DPF, jezdzone w 85% po miescie na krotkich dystansach (Renault Laguna 2ph2 od ~120kkm do 150kkm i Superb2 od 2kkm do 60kkm) i nigdy ale to nigdy zadnego problemu nie mialem.

Zastanawiam sie zatem skad to sie bierze, czy moze z watpliwej jakosci paliwa w PL ?

A moze tego ze owe problematyczne DPF nie maja deklatowanego przebiego 100kkm tylko 500kkm ??

A moze... no wlasnie, z czego moga takie problemy wynikac?

 

Nie wiem jak w innych i nie chce mi się czytać całości.

Ale np. w Insigni, nie ma żadnej kontrolki, że DPF się wypala.

Kilka przerwań, a wiadomo, że przerywane są ponoć niezdrowe ;] może skończyć się koniecznością wizyty w ASO na wypalaniu serwisowym.

Użytkownicy Opli montują sobie diody, które informują o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania, są też programy pod OBD (sam mam taki i kontroluje ile % napełnienia), w trakcie jazdy i przed wyłączeniem auta można rzucić okiem na spalanie, podczas wypalania jest podwyższone.

Wg mnie, Opel mógł się postarać o jakiś rodzaj poinformowania kierowcy, że zaczyna się ten przeklęty ekologiczny proces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, optiview napisał:

Wg mnie, Opel mógł się postarać o jakiś rodzaj poinformowania kierowcy, że zaczyna się ten przeklęty ekologiczny proces.

 

Ten proces to akurat średnio ekologiczny jest... Ekologicznie to jest jak filtr się akurat nie wypala tylko łapie sadzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.03.2018 o 20:24, KJO napisał:

 

Wg mnie Paliwo. Np na paliwie z LukOlia wypałał się bardzo często, na orlenie nie ma tego problemu. Jakoś tak z rok temu specjalnie test zrobiłem tankując po 100zł (normalnie leje pod korek). a przebiegi mam powalające jak na TDI, 5km w jedną stronę, w drugą 3km :D 

Bez znaczenia czym zaleje.

Kwestia gdzie się jeździ, czy są korki etc.  W trasie bez względu na paliwo potrafił się wypalać po 1000km, a w mieście po 500 albo częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, optiview napisał:

Wg mnie, Opel mógł się postarać o jakiś rodzaj poinformowania kierowcy, że zaczyna się ten przeklęty ekologiczny proces.

Nie tylko Opel. Fiat również poskąpił na kontrolce, przynajmniej w autach z pierwszych roczników, w których pojawiły się filtry. Znajomy posiada Mitsubishi ASX z 2011 roku i też narzeka na brak informacji ze strony ECU o trwającym wypalaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bochumil napisał:

Nie tylko Opel. Fiat również poskąpił na kontrolce, przynajmniej w autach z pierwszych roczników, w których pojawiły się filtry. Znajomy posiada Mitsubishi ASX z 2011 roku i też narzeka na brak informacji ze strony ECU o trwającym wypalaniu. 

Raczej odwróciłbym pytanie i zapytał czy jakiś producent daje taką kontrolną, mogę się mylić, wg mnie żaden nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Passacie B7 brak kontrolki. Przez pierwszych kilka miesiecy sie przejmowalem i jezdzilem kawalek dalej zeby filtr sie wypalil. Jednak doszedlem do zdrowego wniosku, ze to auto ma sluzyc mi a nie ja autu. I... nic, zadnych bledow czy koniecznosci wypalania w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując wątek:

Problemu z DPF nie mają:

- pierwsi właściciele pojazdu, bądź właściciele aut "bez trudnej przeszłości"

- nie oszczędzający na dobrej jakości paliwie

- ludzie którzy wiedzą jak używać obrotomierza.

 

Można zamknąć wątek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując wątek:
Problemu z DPF nie mają:
- pierwsi właściciele pojazdu, bądź właściciele aut "bez trudnej przeszłości"
- nie oszczędzający na dobrej jakości paliwie
- ludzie którzy wiedzą jak używać obrotomierza.
 
Można zamknąć wątek



Do co drugiego tankowania dolewam jakis plyn Stp do plukania filtra i do czyszczenia wyryskow. Z rok temu jeszcze mialem takie zamuły jak wypalal filtr ale teraz przestal. Robie krotkie odcinki ale wpadam czasem na banha i do odcinki jade killa kilometrow. Moze to to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2018 o 15:51, format napisał:

Zasadniczy problem polega na tym że w Polsce większość samochodów z 120kkm na liczniku w rzeczywistości ma 420kkm. 

Mój dobry znajomy miał Mazdę 6, kupioną jako nówkę sztukę, rocznik chyba 2007. Ile on się naklął na ten DPF, ile kasy zostawił kiedyś w ASO. Ale jazda głównie po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kysior napisał:

Mój dobry znajomy miał Mazdę 6, kupioną jako nówkę sztukę, rocznik chyba 2007. Ile on się naklął na ten DPF, ile kasy zostawił kiedyś w ASO. Ale jazda głównie po mieście.

 

Wiesz - tam DPF i tak jest policzony tak, żeby wytrzymał dłużej niż blacha na której się trzyma... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kysior napisał:

Mój dobry znajomy miał Mazdę 6, kupioną jako nówkę sztukę, rocznik chyba 2007. Ile on się naklął na ten DPF, ile kasy zostawił kiedyś w ASO. Ale jazda głównie po mieście.

 

mazdy z okolic tego rocznika to chyba jakieś felerne. U mnie w pracy jeden gość miał jako służbową taką szóstkę. Psuło się tam wszystko, oczywiście DPF również sprawiał problemy, a jazda była głównie w trasie. Jako ciekawostkę powiem, że ten człowiek twierdzi, że to był jego najbardziej awaryjny samochód jaki miał licząc łącznie z dwoma polonezami ;]. Ileż on się naklął na ten samochód, ile razy to jechało na lawecie z różnych powodów. Sprzedał przy przebiegu 160 tys. km. Teraz ma Volvo, które do 200 tys km nie miało żadnej, najmniejszej usterki. Też diesel, też z dpfem. Dzisiaj bezawaryjność japońskiej motoryzacji to już tylko mit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2018 o 22:13, Jaruga napisał:

Czyli podsumowując wątek:

Problemu z DPF nie mają:

- pierwsi właściciele pojazdu, bądź właściciele aut "bez trudnej przeszłości"

- nie oszczędzający na dobrej jakości paliwie

- ludzie którzy wiedzą jak używać obrotomierza.

 

Można zamknąć wątek ;)

To akurat nie prawda:

- jestem pierwszym właścicielem / użytkownikiem

-  paliwo tylko orlen i bp

- 90% trasy

 

Dpf po przebiegu 151 tyś. zaczął się wypalać co 100-200 km. Zauważam to tylko jak wjeżdżam do miasta zostawiając chmurę białego dymu (przeczy to idei dpf). 

 

Oddałem do ASO, zobaczymy czy coś poradzą. Auto o które chodzi to astra 4.

W BMW nie miałem nigdy takich problemów, a przebiegi na jednym dpf 2x większe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zet napisał:

To akurat nie prawda:

- jestem pierwszym właścicielem / użytkownikiem

-  paliwo tylko orlen i bp

- 90% trasy

 

Dpf po przebiegu 151 tyś. zaczął się wypalać co 100-200 km. Zauważam to tylko jak wjeżdżam do miasta zostawiając chmurę białego dymu (przeczy to idei dpf). 

 

Dlaczego przeczy? DPF ma zapobiegać dymowi czarnemu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.