Skocz do zawartości

[KzAK] Skuter 125


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pomysł,aby do pracy dojeżdżać skuterem.

Auto to problem wiecznie z parkowaniem,komunikacja miejska to duża strata czasu.

W grę  wchodzi  skuter 125 cm.Do pracy ok 10 km.

Pytań mam kilka i liczę na konkretne i konstruktywne odpowiedzi.

1. Dwu czy 4 suw

2 Polecana marka - konkretny model 

3.Nowy czy używany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jakubek napisał:

Pytań mam kilka i liczę na konkretne i konstruktywne odpowiedzi.

1. Dwu czy 4 suw

2 Polecana marka - konkretny model 

3.Nowy czy używany

1. 4 suw- bo prościej w eksploatacji. I bo chce nowy.

2. ja bym kupił nowy. Dobra relacja ceny do jakości to Kymco.

3.nowy bo różnica w cenie niewielka w złotych a pakiet startowy do używanego jeszcze bardziej zmniejsza te róznicę.

Ale- zanim kupisz a nie jezdziłeś w ogóle to spróbój i zobacz czy ci z tym po drodze. Skuter/motor to nie rower!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecę modelu bo jezdze na motocyklu . Musisz się przysiąść w salonie do różnych modeli, wiele zależy od wzrostu bo musisz sięgać wygodnie do podłoża ale też nie możesz wygladać jak na psie jak wybierzesz jakis mały model. Dodatkowo skutery maja różny wyglad, jedne są retro a inne nowoczesne (w Kymco wybrał bym któryś z nazwą TOWN ze względu na wygląd). Jedne maja małe koła inne wieksze (im większe koła tym wygodniej sie jedzie ale tym mniejszy schowek pod siodłem). Sprawdź też czy masz serwis pod nosem.

Warto dopłacić do ABS bo poślizg kół to gleba, Wymóg przy pojemności 125 to tylko CBS ale to jest tylko zblokowanie hamulców (naciskając jeden hamujesz dwoma) i nie chroni przed poślizgiem.

Edytowane przez 1Marek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, 1Marek1 napisał:

Nie polecę modelu bo jezdze na motocyklu . Musisz się przysiąść w salonie do różnych modeli, wiele zależy od wzrostu bo musisz sięgać wygodnie do podłoża ale też nie możesz wygladać jak na psie jak wybierzesz jakis mały model. Dodatkowo skutery maja różny wyglad, jedne są retro a inne nowoczesne (w Kymco wybrał bym któryś z nazwą TOWN ze względu na wygląd). Jedne maja małe koła inne wieksze (im większe koła tym wygodniej sie jedzie ale tym mniejszy schowek pod siodłem). Sprawdź też czy masz serwis pod nosem.

Warto dopłacić do ABS bo poślizg kół to gleba, Wymóg przy pojemności 125 to tylko CBS ale to jest tylko zblokowanie hamulców (naciskając jeden hamujesz dwoma) i nie chroni przed poślizgiem.

Dzieki wszelki informacje przydadzą się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Olas1 napisał:

Może moje Tricity  chcesz?

Nigdy tego nie widziałem na żywo nie mam pojęcia jak to jeździ i się zachowuje w ruchu miejskim - trójmiasto.

Na pewno potrzebuje więcej miejsca niż zwykły skuter.

P.S. daj jakieś bliższe namiary o swoim .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jakubek napisał:

Nigdy tego nie widziałem na żywo nie mam pojęcia jak to jeździ i się zachowuje w ruchu miejskim - trójmiasto.

Na pewno potrzebuje więcej miejsca niż zwykły skuter.

P.S. daj jakieś bliższe namiary o swoim .

 

Nie potrzebuje więcej miejsca, jest dokładnie tak samo zwrotny (a może i bardziej) niż inne skutery. Prowadzi się bardzo dobrze, a najważniejsze jest to że jest mega stabilny na nierównościach, w koleinach, studzienkach itd. Przewraca się jak zwykły dwu kołowiec, ale jedzie stabilniej. Fajnie przy tym wygląda :) 

Link tu https://www.olx.pl/oferta/yamaha-tricity-125cm-faktura-fv-vat-CID5-IDqSFdB.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, 1Marek1 napisał:

Już sprzedajesz, przecież to świeży model? Nie sprawdził się eksperyment? Jak sie tym jezdzi- pytam z ciekawości?

 

Jak już? Po 2 latach leasing mi się skończył. Miałem moto, a skuter był na dojazdy do pracy i... nie używałem go, bo mam 4km do pracy :) szybciej autem mi było, niż iść do garażu po skuter :)

Bardzo fajny skuter, w Krakowie z uwagi na mega dziurawe drogi sprawdziłby się jeszcze lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 suw mimo ze to 2 suw jest bezobslugowy.

Jesli budzet pozwala to polecam Yamahe-Xmax,Xcity,Nmax.

A najlepiej oczywiscie isc w slady Panicza-watek nieco nizej

Skutery 125 trzymaja mocno cene wiec decyzja jest trudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2018 o 15:48, jakubek napisał:

Mam pomysł,aby do pracy dojeżdżać skuterem.

Auto to problem wiecznie z parkowaniem,komunikacja miejska to duża strata czasu.

W grę  wchodzi  skuter 125 cm.Do pracy ok 10 km.

Pytań mam kilka i liczę na konkretne i konstruktywne odpowiedzi.

1. Dwu czy 4 suw

2 Polecana marka - konkretny model 

3.Nowy czy używany

1. 4 suw, dwu z używek 125 to mało do wyboru a nowych nie ma chyba

2. Tanio i dobrze Kymco Agility City

3. Nowy lub super pewny używany. Ramy się zginają a potem cwaniaki to prostują bloczkami i ludziom sprzedają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wlad napisał:

 to 2 suw jest bezobslugowy.

Tak z ciekawości, jak wygląda tankowanie 2 -suwa? W czasach mojej młodości - Syrenek, Wartburgów i Trabantów to tankowanie polegało na recznym mieszaniu w mieszaczu paliwa z olejem i wlewaniu gotowego paliwa do zbiornika. Teraz chyba olej ma osobny zbiornik i silnik sam pobiera olej do benzyny?

Edytowane przez 1Marek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, jak wygląda tankowanie 2 -suwa? W czasów mojej młodości - Syrenek, Wartburgów i Trabantów to tankowanie wyglądało na recznym mieszaniu w mieszaczu paliwa z olejem i wlewaniu gotowego paliwa do zbiornika. Teraz chyba olej miał osobny zbiornik i silnik sam pobierał olej do benzyny?
Dokładnie tak.U mnie zbiorniczek wystarczał na ok. 1000km.Dla porównania niektóre małe 4suwy wymagają wymiany oleju co 2000km...

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia 13.03.2018 o 15:48, jakubek napisał:

Mam pomysł,aby do pracy dojeżdżać skuterem.

Auto to problem wiecznie z parkowaniem,komunikacja miejska to duża strata czasu.

W grę  wchodzi  skuter 125 cm.Do pracy ok 10 km.

Pytań mam kilka i liczę na konkretne i konstruktywne odpowiedzi.

1. Dwu czy 4 suw

2 Polecana marka - konkretny model 

3.Nowy czy używany

 

Proponuje Ci wynajmij najpierw na miesiac. Jak sie sprawdzi i sie spodoba - kup nowy. 

Jesli nic nie wpadlo Ci w oko - szukaj wyprzedazowych okazji a jak nie znajdziesz - kup Kymco. Relacja jakosc / cena sa bardzo  wporzadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kymco też bym polecił. Kawasaki od nich kupiło licencję na swoje 400. Także to dobrze świadczy, wyrobili się bardzo ostatnimi laty.

 

Ale jeśli chodzi o spalanie to absolutnie bezkonkurencyjna jest Honda PCX. To wogóle ciekawy kawałek konstrukcji. Honda zosawiła konkurencję daleko z tyłu. Kwestia czy Ci gabarytowo i cenowo pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2018 o 21:55, 1Marek1 napisał:

Honda PCX  125 jest chyba najmniej palącym skuterem klasy 125. :oki:

Na razie nie mogę się wypowiedzieć, producent podaje coś ponad 2 litry na setkę. Dopiero 5 dni jeździłem do roboty i z powrotem około 20km dziennie z wskaźnika zniknęły dwie kreski czyli około 1/4 zbiornika przy założeniu ze zbiornik ma 6 litrów coś około tego wyjdzie. Zobaczę jak osuszę zbiornik;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Darek_mat napisał:

Na razie nie mogę się wypowiedzieć, producent podaje coś ponad 2 litry na setkę. Dopiero 5 dni jeździłem do roboty i z powrotem około 20km dziennie z wskaźnika zniknęły dwie kreski czyli około 1/4 zbiornika przy założeniu ze zbiornik ma 6 litrów coś około tego wyjdzie. Zobaczę jak osuszę zbiornik;]

pokaż foto sprzęta i siebie na sprzęcie, ile masz wzrostu? Jak jazda po nierównych podmiejskich drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki na sprzęcie nie mam ale mam 180cm wzrostu i bezproblemowo daję radę. Wcześniej miałem Keeway'a F-act 50 to mogę się odnieść do niego. Honda jest nie wiele większa zawieszenie dość sztywne porównywalne do chińczyka. Syn ma Suzuki Burgmana 400 na tamtym jazda zdecydowanie komfortowa ale "Burek" waży jeszcze raz tyle co Honda. Niestety nierówności i dziury się odczuwa ale rekompensuje to zwinność(szczególnie w miejskich korkach) i przyśpieszenie, naprawdę ma to "niezłego kopa":ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, akisel napisał:

a czy może ktoś coś już powie na temat nowości od ZIPP

http://www.zipp.pl/skutery-125/zipp-qr-max-125ccm-euro-4,42.html

na pierwszy rzut oka, wykonany całkiem całkiem

 

Za tą ceną to jednak wolał bym te dwa tysiaki dorzucić i jednak PCX nowego z 2016 roku kupić

http://www.honda.pl/motorcycles/range/scooter/pcx-2015/offers.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Darek_mat napisał:

Za tą ceną to jednak wolał bym te dwa tysiaki dorzucić i jednak PCX nowego z 2016 roku kupić

http://www.honda.pl/motorcycles/range/scooter/pcx-2015/offers.html

do ZIPP się przymierzałem, wymiarowo, powiedzmy, w miarę (191 cm/97kg)

Honda na papierze wygląda mniejsza

zipp - 2150 X 785 X 1325

pcx - 1930 x 740 x 1100

no i jeszcze argument zupełnie z innej beczki. zipp ma dystrybutora prawie w mojej wsi

honda - trzeba zapylać do wawy

 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Pyrekcb napisał:

 

Jeżeli tylko 2 kafle różnicy, to nawet bym się nie zastanawiał nad chińczykiem. :ok:

ja bym się wogole nie zastanawiał nad Chinczykiem ale... ok ;)

 

PCX jest mały, ale to jest high top inżynieria i praca Hondy vs ... taniość i bylejakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Darek_mat napisał:

Za tą ceną to jednak wolał bym te dwa tysiaki dorzucić i jednak PCX nowego z 2016 roku kupić

http://www.honda.pl/motorcycles/range/scooter/pcx-2015/offers.html

a o to odpowiedz z hondy

Pojazdy z 2016 nie są już dostępne. Ostatnia sztuka z 2017 jest w ....

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, michalkl1 napisał:

Ja bym sobie żadna Honda głowy nie zawracał a wziął maksymalnie obudowany skuter z wysoką szybka , dużym siedzeniem , tak żeby nie wialo w twarz i w nogi ...

 

Ktoś powie, że piszę głupoty a nie ma to jak jechać dziesiątki kilometrów w komforcie. 

 

 

 

Bezawaryjność też zaliczasz do kategorii komfortu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michalkl1 napisał:

Ja bym sobie żadna Honda głowy nie zawracał a wziął maksymalnie obudowany skuter z wysoką szybka , dużym siedzeniem , tak żeby nie wialo w twarz i w nogi ...

 

Ktoś powie, że piszę głupoty a nie ma to jak jechać dziesiątki kilometrów w komforcie. 

 

 

od kiety to miejski skuter z mikro silnikiem jest dedykowany na dziesiątki kilometrów. poza tym wysoka szyba i siedzenie, osłona nóg i twarzy to nie są atrybuty maxiskutera - zwykły skuter też może opakować kierowcę owiewkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, michalkl1 napisał:

Ja bym sobie żadna Honda głowy nie zawracał a wziął maksymalnie obudowany skuter z wysoką szybka , dużym siedzeniem , tak żeby nie wialo w twarz i w nogi ...

 

Ktoś powie, że piszę głupoty a nie ma to jak jechać dziesiątki kilometrów w komforcie. 

 

 

Jeżeli chodzi o nogi to w PCX'ie spoko nic nie wieje, szybę można większą zamontować są dedykowane w handlu. Co do kanapy to faktycznie na dłuższe trasy się nie nadaje przy 25km już dupsko się wierci. Nie wiem jak by było bez tej podpórki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2018 o 21:55, 1Marek1 napisał:

Honda PCX  125 jest chyba najmniej palącym skuterem klasy 125. :oki:

 

U mnie pomiar z dystrybutora wychodzi koło 2,3-2,5 litra na setkę.

Przy czym ważę prawie tyle ile skuter i jeżdżę z manetką odkręconą do oporu.

 

Dnia 25.05.2018 o 14:23, bielaPL napisał:

pokaż foto sprzęta i siebie na sprzęcie, ile masz wzrostu? Jak jazda po nierównych podmiejskich drogach?

 

Jazda po nierównościach jest ok.

 

Dnia 30.05.2018 o 10:01, Darek_mat napisał:

Jeżeli chodzi o nogi to w PCX'ie spoko nic nie wieje, szybę można większą zamontować są dedykowane w handlu. Co do kanapy to faktycznie na dłuższe trasy się nie nadaje przy 25km już dupsko się wierci. Nie wiem jak by było bez tej podpórki.

Nie wiem z którego roku masz PCX (czy masz ten z garbem na siedzeniu czy nie).

Ja miałem z garbem wobec czego za całe 80 pln zainwestowałem w używaną kanapę, wywaliłem garb, dałem do zaspawania i obszycia.

Zyskałem 10-15 cm więcej miejsca na tyłek i w porównaniu do poprzedniego setup'u sporo więcej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.06.2018 o 21:31, karax napisał:

Nie wiem z którego roku masz PCX (czy masz ten z garbem na siedzeniu czy nie).

Ja miałem z garbem wobec czego za całe 80 pln zainwestowałem w używaną kanapę, wywaliłem garb, dałem do zaspawania i obszycia.

Zyskałem 10-15 cm więcej miejsca na tyłek i w porównaniu do poprzedniego setup'u sporo więcej miejsca.

Mam z 2010 i mam garba na siedzeniu, pewnie się go pozbędę;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Gość krawiec

Odgrzeje kotleta.... bo pojawił się u mnie za sprawą małżonki identyczny "problem" czyli skuter 125 na dojazdy do pracy (18 - 20km w jedną stronę) przy założeniu, że jedzie tym jedna osoba + ewentualnie obecnie 8 latka (ale raczej rzadko). Niestety sytuacja po woli wymusza poruszanie się dwoma pojazdami a ciąganie dwóch samochodów jest ekonomicznie nieuzasadnione. 

Zrobiłem małą objazdówkę po salonach, pogadałem trochę z ludźmi którzy w robocie poruszają się czymś takim i mam gruby dylemat.. Rodowite chińczyki skreśliłem (może błędnie?) ale nic mi się jakoś nie spodobało mimo że nie widziałem żadnego na żywo.

 

Kymco.. jak na jakość wykonania to mam wrażenie że drogo. Spodziewałbym się nieco niższych cen. Agility jest dla mnie za mały. Siedząc poprawnie i zabierając nogi z ziemi na skuter pierwsze co zrobiłem to zdzieliłem z kolana w kierownice wiec odpada. X-Town, Downtown e... naprawdę? 17 tysięcy?  X-Town szeroki, Downtown poprawny tylko no nie za tyle pieniędzy..

 

Sym... wsiadłem na coś co miało podobny problem jak Agility... większy... no cóż... jeszcze droższy od Kymco - nie miałem okazji oglądnąć ale przy tej cenie mam wrażenie że nie warto.

Peugeot (e? francuz?) Nie.. nie i jeszcze raz nie.. mniejszy wygląda jak Sym (nawet ma chyba takie same zegary), tego dużego nie widziałem ale za tą kwotę to wole jednego z niżej opisanych.

Suzuki ... Address... a co to za popierdułka? problem jak w Kymco i Sym.. Burgman.. no tak... w zasadzie ma jedną wadę.. JEST WIELKI. mimo że dane techniczne temu przeczą (szerokość 740mm nie wiem jak oni to mierzyli ale ten pojazd jest zwyczajnie optycznie gigantyczny). To co mnie w nim boli to szerokość kanapy z tyłu. Niestety obawiam się że dla dzieciaka będzie zwyczajnie za dużo..

Bardzo duży plus za nisko położone siedzenie kierowcy i wielki schowek, małżonka nie musi na postoju trzymać maszyny palcami u nóg. Cena na tle Kymco i Syma... no te dwa pierwsze należy skreślić definitywnie. 17,5k. Niestety nie ma czerwonego ;].

Yamaha... Xmax.. wielki, fajny ale wielki 775cm szerokości to jednak za dużo. Nmax... Fajny, zgrabny.. Szerokość papierowo taka sama jak Burgmana (e naprawdę?) Schowek pod siedzeniem chyba spełni swoje zadanie ale to muszę sprawdzić.. Cena jaka jest każdy widzi.. 13k... Na minus konieczność dokupienia dużej szyby (prawie tysiąc) i trochę brzydki zestaw wskaźników no i nie ma czerwonego :hehe: 

Honda.... Forza... usiadłem i się zakochałem.. niby szersza o centymetr od Burgmana  i Nmax'a ale jakoś tego nie widać przynajmniej optycznie. Tylko ta cena.. :zona::zona::zona::zona::zona:

PCX...niby fajnie, niby podobnie do Nmax'a ale minusem jest mniejszy schowek (niby nie dużo ale nie spełni założeń) i miejsce na nogi które mi nie leży. Droższy od Yamahy (300 PLN) ale jest czerwony :diabel:

 

Jest coś co powinienem jeszcze rozważyć? 

 

Przeglądam tez otomoto i inne OLXy.. ale to co tam jest albo jest drogie (np. 5 letnia Forza za 4k mniej niż nowa) albo bardzo stare lub sprowadzone przez handlarzy wiec pewnie podobnie jak z samochodami będą to większe lub mniejsze ulepy... Inna sprawa że w promieniu 50km od KRK to jest kilkanaście ofert na 125 nie wyglądające jak Vespa.. 


Na tą chwilę ranking z rozsądkiem wygląda następująco:

1. Nmax

2. Burgman

3. Forza

 

Jak rozważać tylko sercem to Forza i koniec.. 

 

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
15 minut temu, bielaPL napisał:

Widziałem .. to jest poprzedni model...

 

15 minut temu, bielaPL napisał:

O patrz.. wiedziałem że o czymś zapomniałem.. To jest takie wielkie faktycznie? 2235mm długości i 800mm szerokości? Nie wygląda na takiego kloca na zdjęciach.. Cena jest niezła..

 

Krawiec

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
6 minut temu, bielaPL napisał:

j125 to bliźniacza konstrukcja do kymco downtown który Ci odpowiadał nie licząc kasy, ten jest w dobrej cenie

E? kto od kogo kopiował?


Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.