Skocz do zawartości

Jakie auto wziąć pod uwagę?


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

 

Już prawie pięć lat bujam się głównie Vectrą C 1.8. Auto bezproblemowe i palące około 8,5l LPG.

Ale... jeżdżę od jakiegoś czasu sporo także Audi TT I gen, w wersji 180 konnej, z napędem na jedną oś i zwyczajnie przesiadłbym się na coś o nie gorszej dynamice ale posiadającego ilość miejsca może nie tak dużą, jaka jest w Vectrze C, lecz taką jaką mam w służbowym Ceed'zie I gen (szerokość wnętrza jest w nim dla mnie wystarczająca). Bagażnik w okolicach 400l będzie ok. Gabarytowo auta większego niż Vectra C zwyczajnie nie potrzebuję a mniejsze jak najbardziej zaakceptuję.

 

Istotne są dla mnie:
-wyciszenie, bo sporo jeżdżę po ekspresówce z prędkościami 120-140km/h i chciałbym aby takie prędkości można było traktować jako podróżne. Lubię ciszę w aucie.
-odporność na rdzę, bo auta nie garażuję
-dobra współpraca z LPG i spalanie powiedzmy do około 12l LPG - głównie jeżdżę poza miastem
-napęd na przód, bo na tylny mam za małe umiejętności a i trasa do pracy bywa w zimie problematyczna dla RWD... i drogowców ;)
-paru znajomych prowadzi warsztaty samochodowe i chciałbym móc u nich serwisować auto, bez obaw o zbyt częste awarie i nie martwiąc się o dostęp do części
-z wyposażenia polubiłem ESP, podgrzewane fotele, czujniki parkowania (chociaż z tyłu by się przydały ale bez tego się obędę), bi-ksenon z doświetlaniem zakrętów mogę odpuścić na rzecz dobrych tradycyjnych reflektorów. Sterowanie przyzwoitym fabrycznym audio z kierownicy też umila podróże i byłoby plusem. Klimę automatyczną dwustrefową bez problemu mogę zamienić na zwykłą klimatyzację "manualną".

 

Budżet... sam nie wiem - do 10-30 tyś pln? Nie oczekuję aby auto było młode. Wolę aby spełniało w/w kryteria.

Mam swoje typy, w tym jeszcze jeden zupełnie inny pomysł na auto ale o to pewnie niebawem też Was zapytam.

 

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Tenenberg napisał:


-napęd na przód, bo na tylny mam za małe umiejętności a i trasa do pracy bywa w zimie problematyczna dla RWD... i drogowców ;)

Powiem tak, rwd ma lepsze właściwości trakcyjne niezależnie od warunków na drodze. Podstawa, to opony i w śniegu możesz ludzi z zasp wyciągać. Nie bój się rwd, z dobrze działającym esp jest bardzo duże pole do popisu zimą. Zanim zamruga mi kontrolka na zakręcie, to już mam sporo więcej na budziku niż niejedno fwd. Poprzednie BMW nie miało ani esp, ani nawet asr i też mocno dawało radę w trudnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane / Laguna 2.0t

Jakiś VW/Seat itp z 1.8t 150KM

Astra 2.0t

Bmw 330 (nie bój się rwd) 

Największy problem to znalezienie sensownego egzemplarza. 

Rozumiem że diesel odpada? 

Bo tak to bym zaproponowal Fiata Bravo 2.0MJTd 165 @ 210

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, blue_ napisał:

Ale autor pisał o tanim utrzymaniu, a ten silnik do tanich nie nalezy. Pali tez nie mało

Nie ma też dramatu, zaproponowany 2.2 jakoś strasznie tańszy w obsłudze nie będzie, a jak 175KM braknie to w 2.0T masz duże możliwości rozwoju mocy.

 

Ja myślałem nawet czy 3.0 CDTI nie kupić. ;] Ale to już masochizm. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się, czy by Ci nie podpasował Mercedes W203 w wersji Sportcoupe. Szczególnie ciekawy jest tam silnik benzynowy 1.8 oraz 2.0 w wersji Kompressor. One się lubią z LPG i mają opinię bardzo trwałych.

Sedana nie proponuję, bo jest to typowy grzybowóz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Zastanów się, czy by Ci nie podpasował Mercedes W203 w wersji Sportcoupe. Szczególnie ciekawy jest tam silnik benzynowy 1.8 oraz 2.0 w wersji Kompressor. One się lubią z LPG i mają opinię bardzo trwałych.

Sedana nie proponuję, bo jest to typowy grzybowóz.

Tu jest problem, bo W203 do liftu ma dobry silnik z kompresorem M111, ale blacha zgnita od dachu po śruby w kołach, natomiast po lifcie blacha jest poprawiona, ale silniki 1.8 tylko M271 i trzeba zapasowy zestaw łańcucha rozrządu wozić w bagażniku. Jak się nie obrócisz, zawsze dupa z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Cherokee18 napisał:

@Tenenberg

Jak już założyłeś wątek to pewnie nową furę kupisz gdzieś z rok, to w razie czego wstępnie rezerwuję Vectrę ;]

Jaki rocznik, wyposażenie i cena? Tylko na priv proszę żeby mi ktoś nie podkupił :ok:

 

Jest szansa że nie kupię przerdzewiałego dostawczaka, znaczy kampera ;] albo diesla do niekończących się wydatków, :phi: znaczy się do jazdy ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciejkubi napisał:

Megane / Laguna 2.0t

Jakiś VW/Seat itp z 1.8t 150KM

Astra 2.0t

Bmw 330 (nie bój się rwd) 

Największy problem to znalezienie sensownego egzemplarza. 

Rozumiem że diesel odpada? 

Bo tak to bym zaproponowal Fiata Bravo 2.0MJTd 165 @ 210

Które z wymienionych przez Ciebie aut, spełnia moje założenia, szczególnie w temacie dobrego wyciszenia przy prędkościach autostradowych? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tenenberg napisał:

 

Jest szansa że nie kupię przerdzewiałego dostawczaka, znaczy kampera ;] albo diesla do niekończących się wydatków, :phi: znaczy się do jazdy ;l

 

Daj i mi taką szansę, pozwól wygrać życie ;]

 

BTW żeby żaden mod nie przywalił się, jeździłem laguna III 2.0t automat i było dosyć głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Tu jest problem, bo W203 do liftu ma dobry silnik z kompresorem M111, ale blacha zgnita od dachu po śruby w kołach, natomiast po lifcie blacha jest poprawiona, ale silniki 1.8 tylko M271 i trzeba zapasowy zestaw łańcucha rozrządu wozić w bagażniku. Jak się nie obrócisz, zawsze dupa z tyłu.

O widzisz, tego nie wiedziałem!

Ale jeśli chodzi o ten M271, to czy nie wystarczy zaraz po zakupie wymienić łańcuch rozrządu wraz z przyległościami? Na jak długo wystarcza taka wymiana? I czy jest droga?

Bo może po prostu i zwyczajnie można spokojnie wybrać ten konkretny silnik i po prostu wliczyć koszt "pakietu startowego"?

Ja słyszałem coś o Kompressorze o mocy 163KM, który:

- spokojnie się gazuje

- spokojnie znosi modyfikacje podnoszące moc nawet i do 200KM

I to obie rzeczy na raz!

Jeśli by to była prawda, to taki silnik w komplecie z kultura prowadzenia W203 Sportcoupe oraz poziomem wyposażenia tego modelu, czyni ten konkretny samochód wręcz idealnym kompanem podróży dla dwojga osób. A i dzieci można nim spoko przewozić - wiem, bo moje dzieciaki są regularnie wożone takim autkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Ale jeśli chodzi o ten M271, to czy nie wystarczy zaraz po zakupie wymienić łańcuch rozrządu wraz z przyległościami? Na jak długo wystarcza taka wymiana? I czy jest droga?

Zanim się go kupi trzeba zrzucić pokrywe głowicy i obejrzeć stan kół łańcuchowych. Jak są ok to wystarczy przewinąć łańcuch plus nowy napinacz co powinno się zamknąć w 2000 pln z robotąi starczyć na kolejne 60-100 kkm. Jak koła są wyorane to koszt rośnie x2.

 

U siebie przewijałem łańcuch po 160kkm i jeszcze pewnie by do 200kkm dociągnął,koła jak nowe tyle że auto większość czasu spędziło na autostradach, koledzy z forum czasem go wymieniali po 80-100 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotrus

Obawiam się, że żaden sprzedający nie zgodzi się na odkręcanie pokrywy zaworów (bo pewnie o tym mówisz) i zaglądanie do środka. Poza tym po takiej operacji należy chyba raczej wymienić uszczelkę dekla zaworowego (ew. nakłada się jakąś pastę czy coś). Kto niby miałby to robić, sprzedający czy kupujący? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 13.03.2018 o 21:45, AstraC napisał:

 

2.0T ma potencjał ale bez modyfikacji to nie będzie dynamika którą bym chciał. Na ten moment opcję zmiany Vectry na Vectrę odpuszczam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2018 o 06:03, blue_ napisał:

Ale autor pisał o tanim utrzymaniu, a ten silnik do tanich nie nalezy. Pali tez nie mało

Mam rabaty na części, więc tego się nie obawiam jak i "średniego" poziomu kosztów eksploatacji. Bardziej obawiam się trudnej dostępności do części, rzadko spotykanych i nas rozwiązań oraz wysokich kosztów napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Zastanów się, czy by Ci nie podpasował Mercedes W203 w wersji Sportcoupe. Szczególnie ciekawy jest tam silnik benzynowy 1.8 oraz 2.0 w wersji Kompressor. One się lubią z LPG i mają opinię bardzo trwałych.

Sedana nie proponuję, bo jest to typowy grzybowóz.

W modelu W209 które silniki nadające się do LPG mógłbyś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W W209 widzę, że ten M271 był montowany w wersji 200CLK Kompressor w wersjach 161 i 181 HP. Trzeba uważać, żeby nie wdepnąć w ten sam silnik, ale z bezpośrednim wtryskiem oznaczany jako CGI.

Reszta silników w tym modelu Merca to widlaki 6- i 8- cylindrowe. A o nich nie wiem nic, czy się nadają do LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2018 o 21:34, Tenenberg napisał:

dobra współpraca z LPG i spalanie powiedzmy do około 12l LPG - głównie jeżdżę poza miastem

impreza GH nie spełnia tylko tego - bo w przypadku 2.0 bedzie raczej 13+ lpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mokrii napisał:

a niby dlaczego tak uwazasz? ;] 

GH to "lanos" 

 

Bo kiedys chcialem to kupic i mi dosc szybko przeszlo...

Skrzynia 5b, srednie wyciszenie i obroty chyba z 4kRPM przy 140-150km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Bo kiedys chcialem to kupic i mi dosc szybko przeszlo...

Skrzynia 5b, srednie wyciszenie i obroty chyba z 4kRPM przy 140-150km/h.

heh  ;]  to przed zmiana na nowsze bede sie musial tym przejechać, 

bo w forku najwiecej hałasu jest od bezramkowych okien  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2018 o 21:34, Tenenberg napisał:

Witajcie :)

 

Już prawie pięć lat bujam się głównie Vectrą C 1.8. Auto bezproblemowe i palące około 8,5l LPG.

 

 

:hmm:

 

Jak chcesz ciszy to kup BMW e39, celuj w przedział 10-18 tyś, to są normalne ceny transakcyjne w zależności od silnika i wyposażenia. Jak ma to być manual to i 525i da frajdę z jazdy. 

Lepiej wyciszonego auta nie miałem. 

Prosty w naprawach choć cenowo półkę wyżej niż Vectra (akurat mam teraz po e39 Vectrę C i jestem mile zaskoczony cenami), silniki lubią się z LPG, nie powinien rdzewieć za wyjątkiem tylnej klapy a raczej samej ramki szyb.

ESP,  automatyczna dwustrefowa klima i czujniki przód i tył to niejako standard, mało które wersje ich nie mają, często trafia się ksenon.

Jedyne co boli w e39 to fatalne fabryczne audio. 

 

Co do spalania jeszcze - ja robiłem bardzo duże przebiegi, dziennie 100-200 km, wersja 528i z automatem, średnio paliła 10.5-11 litrów gazu. Maksymalne spalanie jak chciałem sobie w trasie "polatać" to 14 litrów, zimą raz przejeździłem dość ostro cały bak w mieście, wyszło 16.4. 

Trasa i autostrada do 160 km/h średnia zawsze poniżej 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bizz napisał:

 

Jak chcesz ciszy to kup BMW e39, celuj w przedział 10-18 tyś, to są normalne ceny transakcyjne w zależności od silnika i wyposażenia. Jak ma to być manual to i 525i da frajdę z jazdy. 

Lepiej wyciszonego auta nie miałem. 

Ile silniki wytrzymują? Jak z zawieszeniem? Czy napęd na tył z ESP jest problematyczny w jeździe zimą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, lucash napisał:

Ile silniki wytrzymują? Jak z zawieszeniem? Czy napęd na tył z ESP jest problematyczny w jeździe zimą? 

 

Jeśli masz sprawne zawieszenie i nie oszczędzasz na oponach to jeździsz szybciej niż przednionapędówką. 

Oba moje e39 miały 193KM, jedno benzyna drugie turbodiesel, obydwoma moja żona jeździła do pracy cały rok, bez żadnych problemów. 

Praktycznie co weekend jestem w sezonie na nartach, ani razu się nie zakopałem.

 

Silniki myślę że spokojnie wytrzymują te 500-800 tyś km w zależności od tego jak są traktowane, przynajmniej 80% wszystkich e39 w Polsce ma taki przebieg. Ciężko jest poznać prawdziwy przebieg, mi po wielu przygodach z BMW wystarczy wsiąść do auta i zrobić parę kilometrów, czuć czy auto jest "zwarte" czy to już agonia. 

 

Nie polecam kupowania na forach tematycznych i grupach na fejsie, od fanów marki, itd. Lepiej znaleźć egzemplarz którym jeździł przeciętny człowieczek. To oczywiście tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:
1 godzinę temu, lucash napisał:
Ile silniki wytrzymują? Jak z zawieszeniem? Czy napęd na tył z ESP jest problematyczny w jeździe zimą? 

Te auta to juz powoli zabytki...

Wiem że zabytki sie robią. Ale z pewnych względów za pół roku będę zmieniać auto i potrzebuję coś wygodnego i cichego z automatem. Ma starczyć na jakieś 2 lata czyli w moim przypadku 50 kkm. Zrobiłem objazd po salonach ostatnio i w zasadzie to minimalnie na nowe auto musiałbym wydać 85 kPLN żeby częściowo spełniło moje wymagania. Wolę różnicę w cenie wydać na cele turystyczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lucash napisał:

Wiem że zabytki sie robią. Ale z pewnych względów za pół roku będę zmieniać auto i potrzebuję coś wygodnego i cichego z automatem. Ma starczyć na jakieś 2 lata czyli w moim przypadku 50 kkm. Zrobiłem objazd po salonach ostatnio i w zasadzie to minimalnie na nowe auto musiałbym wydać 85 kPLN żeby częściowo spełniło moje wymagania. Wolę różnicę w cenie wydać na cele turystyczne. 

 

Masz dokładnie moje podejście. Zresztą byłem już tutaj obiektem drwin i ogólnej wesołości jak po kilkunastostronicowym wątku gdzie poszukiwałem nowego auta, i po moim wyjściu z salonu przed podpisaniem umowy leasingu na Astrę J 1.4 turbo LPG, kupiłem E39. Decyzji nie żałuję, niestety auto poległo w Rumunii w wypadku i od tego czasu godnego następcy nie znalazłem. 

Co więcej, kupiłem jako zastępcze E34 i pomimo że odkupiłem Avensisa od ojca i dostałem służbowe Polo nadal najchętniej jeżdżę starą beemką. Niestety dziś musiałem w końcu podjąc decyzję o sprzedaży, bo w tej chwili mam pięć aut pod domem i już nam przeszkadza logistyka przestawiania ich, a jak się OC zaczną kończyć to już w ogóle dramat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lucash napisał:

Wiem że zabytki sie robią. Ale z pewnych względów za pół roku będę zmieniać auto i potrzebuję coś wygodnego i cichego z automatem. Ma starczyć na jakieś 2 lata czyli w moim przypadku 50 kkm. Zrobiłem objazd po salonach ostatnio i w zasadzie to minimalnie na nowe auto musiałbym wydać 85 kPLN żeby częściowo spełniło moje wymagania. Wolę różnicę w cenie wydać na cele turystyczne. 

Tylko, żebyś na diesla się nie połakomił, bo później się okaże, że łatwiej go zezłomować, niż sprzedać. Jak znajdziesz dobre e39 525i albo starsze 528i, to nie dość, że wygodnie pojeździsz, to jeszcze później sprzedasz w tydzień bez większej straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesla chcę odpuścić ale z okazji bezsensownej IMO dieslofobii rozpętanej teraz w EU. Jak się dużo jeździ to diesel i tak się opłaca bardziej niż noPb. W zasadzie to czekam jak się rozwiąże sytuacja z Volvo 940 '95 na którego czekam w częściowym rozliczeniu - naprawa skrzyni biegów. Jak właściciel tego nie ogranie to szukam albo BMW E39 lub jakiegoś Lexusa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lucash napisał:

Wiem że zabytki sie robią. Ale z pewnych względów za pół roku będę zmieniać auto i potrzebuję coś wygodnego i cichego z automatem. Ma starczyć na jakieś 2 lata czyli w moim przypadku 50 kkm. Zrobiłem objazd po salonach ostatnio i w zasadzie to minimalnie na nowe auto musiałbym wydać 85 kPLN żeby częściowo spełniło moje wymagania. Wolę różnicę w cenie wydać na cele turystyczne. 

 

Rozumiem, ale w takim razie mysle, ze spokojnie mozesz juz zaczac szukac bo znalezienie sensownego egzemplarza obawiam sie, ze chwile zajmie...

Wiekszosc bedzie kompletnie pewnie zajechana przez poprzednich wlasicicieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Rozumiem, ale w takim razie mysle, ze spokojnie mozesz juz zaczac szukac bo znalezienie sensownego egzemplarza obawiam sie, ze chwile zajmie...

Wiekszosc bedzie kompletnie pewnie zajechana przez poprzednich wlasicicieli.

 

Ja szukam godnego auta od sierpnia zeszłego roku. Najpierw do listopada szukałem intensywnie, z braku laku kupiłem Vectrę C, ale cały czas przeglądam ogłoszenia bo żona tęskni za e39. Albo stan fatalny, albo cena z kosmosu, albo anglik, albo niezgodny z VIN silnik. Ale ja mam wygórowane wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2018 o 21:11, bizz napisał:

 

Jak chcesz ciszy to kup BMW e39, celuj w przedział 10-18 tyś, to są normalne ceny transakcyjne w zależności od silnika i wyposażenia. Jak ma to być manual to i 525i da frajdę z jazdy. 

Lepiej wyciszonego auta nie miałem. 

Prosty w naprawach choć cenowo półkę wyżej niż Vectra (akurat mam teraz po e39 Vectrę C i jestem mile zaskoczony cenami), silniki lubią się z LPG, nie powinien rdzewieć za wyjątkiem tylnej klapy a raczej samej ramki szyb.

ESP,  automatyczna dwustrefowa klima i czujniki przód i tył to niejako standard, mało które wersje ich nie mają, często trafia się ksenon.

Jedyne co boli w e39 to fatalne fabryczne audio. 

 

Co do spalania jeszcze - ja robiłem bardzo duże przebiegi, dziennie 100-200 km, wersja 528i z automatem, średnio paliła 10.5-11 litrów gazu. Maksymalne spalanie jak chciałem sobie w trasie "polatać" to 14 litrów, zimą raz przejeździłem dość ostro cały bak w mieście, wyszło 16.4. 

Trasa i autostrada do 160 km/h średnia zawsze poniżej 12.

Dziękuję za obszerną wypowiedź. E39 brałbym pod uwagę, gdybym chciał RWD.

Czy coś z napędem na przód lub ostatecznie 4x4 możesz polecić spełniającego w/w wymagania?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tenenberg napisał:

Dziękuję za obszerną wypowiedź. E39 brałbym pod uwagę, gdybym chciał RWD.

Czy coś z napędem na przód lub ostatecznie 4x4 możesz polecić spełniającego w/w wymagania?

:hmm:

 

niestety - jeśli głównym kryterium jest cisza (doskonale to rozumiem, bo też uwielbiam ciszę w aucie, 90% tras robię bez radia, po prostu w ciszy) to ja znam tylko e39

 

zresztą kupa ludzi Ci tu RWD poleca, również moim zdaniem to bezpieczniejszy napęd, szczególnie że reakcja na utratę trakcji w RWD jest intuicyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, hefi napisał:

Cisza?
Jak cisza to xf

 

nawet najtańszy nieuszkodzony i nie-Anglik nie mieści się w przedziale finansowym kolegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2018 o 21:45, AstraC napisał:

30k za 10 letnią VC... no to juz trzeba miec motywacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.