Skocz do zawartości

TMPS w Ibiza 2018


RedDevil69

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, RedDevil69 napisał:

Mógłbym mi ktoś wytłumaczyć jak działa czujnik ciśnienia w Ibiza 2018?

Z tego co zauważyłem to nie pokazuje faktycznego ciśnienia na komputerze więc co tak defakto robi?

Zapewne tak jak w reszcie vagów. Pobiera dokładną prędkość obrotową kół z czujników. Koło w którym jest wyraźnie mniejsze ciśnienie niż w reszcie kręci się odrobinę szybciej, bo ma mniejszy obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle sprecyzowałem pytanie.

Jak działa i co mi to daje?

Z tego co widzę to nie podaje ciśnienia w oponach na ekranie.

Domyślam się, że system powiadomi użytkownika przy znacznym spadku ciśnienia.

Nie jestem pewien bo instrukcja nie pisze o tym zbyt precyzyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RedDevil69 napisał:

Jak działa i co mi to daje?

Napisałem jak działa. Daje ci to że samochód powiadomi cię o tym że masz kapcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że mam porównanie z tym systemem w innym aucie i wygląda mi to na bieda TPMS bo jak jedziemy na kapciu to już za późno
Może jest konkretna wartość spadku po której jest alarm, np 1bar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RedDevil69 napisał:

Tak się składa, że mam porównanie z tym systemem w innym aucie i wygląda mi to na bieda TPMS bo jak jedziemy na kapciu to już za późnoemoji3.png
Może jest konkretna wartość spadku po której jest alarm, np 1bar?

Czego Ty nie rozumiesz? Przeciez cisnienie ustawia sie w opcjach samochodu. Jak cisnienie spadnie to zostaniesz o tym poinformowany odpowiednim komunikatem. Nie badz Januszem i sprawdz w instrukcji. Jak masz podstawowa wersje Reference to powinienes miec do tego odpowiedni przycisk obok skrzyni biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@f1 Hej bez przesady, człowiek stara się zrozumieć jak działa funkcja a ty od Januszy.

Trochę szacunku.

Odpowiadając na twój post.

Nie, ciśnienia nie ustawia się w opcjach samochodu, jedynie jest opcja "zamarkowania" aktualnego ciśnienia. Cokolwiek ma to znaczyć. Interpretuję to jako punkt odniesienia.

W instrukcji brak dokładnego opisu jak to działa. Tłumaczę sobie tak jak koledzy napisali wyżej.

Według mnie jak ciśnienie spadnie zbyt nisko (co to znaczy zbyt nisko) to będzie komunikat.

Ile to dla systemu jest zbyt nisko? Mniej niż 1 bar czy może bliżej zeru? Chciałbym to wyjaśnić.

Nie jest to reference a FullLed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunku to Ty nie okazujesz...  formy zaimków osobowych odnoszących się do adresata piszemy wielką literą, okazując w ten sposób szacunek rozmówcy. Napisalem zadane cisnienie czego tu nie rozumiesz? Spusc powietrze o pol atmosfery i zobaczysz czy zareagowal. W praktyce jak spadnie wiecej niz 20% to da znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mam poeksperymentować samemu i nikt nie wie jaka jest odpowiedź.

Cóż, wykorzystam twoją radę.

 

PS: a polskich znaków nie piszesz ze względu na szacunek czy uproszczoną formę wypowiedzi na forum ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, RedDevil69 napisał:

Rozumiem, że mam poeksperymentować samemu i nikt nie wie jaka jest odpowiedź.

Cóż, wykorzystam twoją radę.

 

PS: a polskich znaków nie piszesz ze względu na szacunek czy uproszczoną formę wypowiedzi na forum ?

Nie mam polskiej klawiatury, pisze z Hiszapni. Jaka odpowiedz chcesz uzyskac? To nie jest czujnik bezposredni. :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14/03/2018 o 13:36, RedDevil69 napisał:

Tak się składa, że mam porównanie z tym systemem w innym aucie i wygląda mi to na bieda TPMS bo jak jedziemy na kapciu to już za późnoemoji3.png
Może jest konkretna wartość spadku po której jest alarm, np 1bar?

Niby bieda TPMS... ale jest OK. Niestety testowałem że ten system dobrze działa (trzy razy złapałem kapcia w Leonie). VAG robi to na czujnikach ABSu - czujniki mierzą prędkość obrotu kół. Jak złapiesz kapcia i ujdzie trochę powietrza, to obwód koła się zmienia... no i czujniki odczytują wtedy, że jest problem, bo jedno koło kręci się jakby szybciej. Opóźnienie działania wcale nie jest wielkie i spadek ciśnienia wystarczy niewielki. Jak mi jakiś pajac podłożył śrubę pod koło na parkingu, to ujechałem kilkadziesiąt metrów nim pojawił się alarm. Powietrza miałem jeszcze dużo i można było jechać. Za każdym razem alarm był na tyle wcześnie, że miałem czas spokojnie zjechać w bezpieczne miejsce (a nawet dojechać ponad kilometr do najbliższej stacji, gdzie nadal miałem 1,5 atm).

IMO to dobry system. 1. spełnia swoje zadanie. 2. jest tańszy niż system oparty na czujnikach ciśnienia, bo np. kompletując zimówki, nie musisz do drugiego kompletu kół kupować czujników po 300 zł/szt. 3. nie ma problemu że np. czujnikowi padła bateryjka i Ci się cały czas świeci błąd bez powodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@manx dzięki za kompleksowe wyjaśnienie, akurat żonie do seata założyłem wielosezonowe więc przekładanie odpada. Natłok prac więc nie byłem w stanie jeszcze przetestować ale super, że wiem czego się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.03.2018 o 22:25, Manx napisał:

VAG robi to na czujnikach ABSu - czujniki mierzą prędkość obrotu kół.

 

Nie zawsze. Często wyższe wersje wyposażenia mają normalne wentyle z TPMS. W wersji podstawowej jest badana prędkość obrotowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 14.03.2018 o 10:44, RedDevil69 napisał:

Mógłbym mi ktoś wytłumaczyć jak działa czujnik ciśnienia w Ibiza 2018?

Z tego co zauważyłem to nie pokazuje faktycznego ciśnienia na komputerze więc co tak defakto robi?

Witaj,

 

Czujnik ABS mierzy prędkość obrotową koła. Jest to tak zwany pośredni system TPMS. Jego wadą jest działanie z opóźnieniem i brak wyświetlania realnego ciśnienia w oponie. Zaletą jest natomiast to, że praktycznie nic się nie zmieniło względem aut przed 2014 rokiem czyli nie rozwalą Ci czujnika przy zmianie opon, nie zapłacisz więcej za wymianę, nie rozładuje Ci się bateria w czujnikach, nie będziesz musiał nic programować przy zmianie opon lub felg na zimę. Jednym słowem ciesz się, że masz Ibizę 2018. No może prócz programowania jak poniżej:

 

"
Po zmianie ciśnienia w oponach lub wymianie
jednego lub więcej kół, należy zapisać
nowe ciśnienie w systemie Easy Connect
przyciskiem CAR i przyciskiem funkcyjnym
USTAWIENIA.
Można również przy włączonej stacyjce nacisnąć
i przytrzymać przycisk SET aż do wystąpienia sygnału dźwiękowego.


Jeżeli koła są pod zbyt dużym obciążeniem
(np. w czasie jazdy z przyczepą lub przy
dużym obciążeniu), ciśnienie w oponach
musi być zwiększone do wartości zalecanej
dla pełnego obciążenia (zob. na nalepce z
tyłu ramy lewych drzwi przednich). Jeśli
wciśnięty został przycisk systemu monitorowania
opon, potwierdzone zostają nowe
wartości ciśnienia w oponach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.