kuki000 Napisano 17 Marca 2018 Udostępnij Napisano 17 Marca 2018 Panowie, w seju sportingu mam kompa IAW 16, zmieniam silnik na silnik z punto 75. Z punto wyciągnąłem sobie wszystkie kabelki i kompa IAW 8F.5t. Komp IAW 8f.5t jest immo off. I teraz czy mogę podpiąć kompa IAW 8f.5t do wiązki seja czy będą jakieś kwiatki? Mam troszkę dziwne schematy i nie mam pewności czy to odpali, mianowicie z tego co widzę na moich schematach w tych kompach jest immo inaczej podpięte, no i do czego jest pin 26? oraz do czego w kompie IAW 8f.5t są piny 8 i 24? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Marca 2018 Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 Ja pierdykam, czasy się zmieniły, jeszcze pięć lat temu wyskoczyło by pół kraju cento-specjalistów z lutownicą w ręku i by zrobiło. Pin 8 i 24 to od klimy, jeden od guzika, drugi od przekaźnika sprzęgła. Przy 8F pin 26 najlepiej odłączyć, przy niektórych 8F ECU się nie wyłączy po wyjęciu kluczyka (jeżeli pamięć mnie nie myli, 8F ECOL chyba tak ma), a przy innych (nowszych i też 18F(D)) będzie rozładowywał aku. W 16F jest potrzebny, żeby zobaczyć stan zapłonu. Tak poza tym być może trzeba zadbać o odpowiednie podłączenia czujników temperatury wody (w niektórych P75 jest trój pinowy zintegrowany) i puszczenie kabla od wtrysku na cztery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 20 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 Dzięki, cenne info dla mnie bo coś mało materiałów o tym teraz. Klimę w seju mam, ale ona z tego co wiem przez kompa 16F nie przechodzi, więc chyba zostawię tak jak jest, no chyba że radzisz żeby podpiąć przez kompa 8F. Pin 26 coś mi się wydaje jakby był od jakiegoś alarmu czy czegoś takiego, tak to wygląda na schemacie. Pytanie mam jeszcze odnośnie pinu 23 w 8F, jest od immo z tego co kojarzę, a w 16F jest immo pod pinem 7, usunąć pin 23? i od czego jest pin 7 w 8F? Jeżeli ktoś użyczyłby pinologii 16F i 8F to będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Marca 2018 Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 Nie ruszaj pinu 23, w jednym i drugim ten pin steruje przekaźnikiem pompy paliwa i reszty urządzeń zapłonowych i do tego ma sygnał RPM na obrotomierz. Nie jest od immo, immo pin 7 w jednym i drugim. Nie miałem nigdy do czynienia z CC czy SC z klimą, ale nie widzę jakby klima miała nie przechodzić przez ECU. Pin 26 nie jest od alarmu, jest to po prostu +12V po stacyjce. 8F to jest praktycznie to samo co 18FD, tylko wtryski wszystkie są na jednym pinie, w 18FD na dwóch. Tutaj: masz niżej dwa schematy of 18FD. Jedno zapytanie w googlu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 22 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 Nie wiedziałem, że 8F jest bliźniaczy do 18FD. Ja mam takie schematy IAW8F.5T IAW 16F I tutaj wszystko ładnie pięknie, ale wygląda jakby immo w tych kompach był gdzie indziej. Pin 8 i 24 kumam już że są od klimy, pin 26 mam wywalić żeby nie żarł prądu z aku, ok. Chodzi mi głównie o to czy jak zapnę kompa 8F.5T pod wiązkę sportinga (usunięty pin 7od immo i pin 26 no i piny 8 i 24 od klimy) to zadziała to czy jakieś czary potrzebne, bo jeżeli immo jest w obu na pinie siódmym to reszta wygląda że się zgadza, chyba że czegoś nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 22 Marca 2018 Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 Na tym pierwszym schemacie ktoś po prostu nieumiejętnie zaznaczył, że pin 23 ma podwójną rolę w 8F - załącza przekaźnik paliwa i wykrywa +12V na stacyjce, w 16F do tego drugiego osobny pin 26. I tyle. (Jak to jest zrobione elektrycznie w ECU nadal nie wiem, ale tak to działa). Tak jest to plug and play poza pinem 26 i wtryskami. W przypadku 18FD są jeszcze kwestie dwóch różnych czujników temperatury wody, które można napotkać, ale tu powinno być to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 22 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 Dzięki wielkie za porady woj76, może się to jeszcze komuś przyda. Wywalę pin 26 i 7(bo mam ecu w wersji uczącej immo), rozdzielę kabelki wtrysku na 4 i podpinam 8F.5T zamiast 16F do wiązki sportinga. Jeszcze raz dzięki. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 26 Marca 2018 Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 Dnia 20.03.2018 o 12:02, kuki000 napisał: Dzięki, cenne info dla mnie bo coś mało materiałów o tym teraz. Klimę w seju mam, ale ona z tego co wiem przez kompa 16F nie przechodzi, więc chyba zostawię tak jak jest, no chyba że radzisz żeby podpiąć przez kompa 8F. Pin 26 coś mi się wydaje jakby był od jakiegoś alarmu czy czegoś takiego, tak to wygląda na schemacie. Pytanie mam jeszcze odnośnie pinu 23 w 8F, jest od immo z tego co kojarzę, a w 16F jest immo pod pinem 7, usunąć pin 23? i od czego jest pin 7 w 8F? Jeżeli ktoś użyczyłby pinologii 16F i 8F to będę wdzięczny. W seju fabryczna klima przechodzi przez kompa tak samo przez piny 8 i 24. (tak mam na schemacie w książce) Nie wszystkie kompy mają zaprogramowaną obsługę klimy, wtedy trzeba pójść na skróty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 26 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 No to byłoby spoko, pod warunkiem że mój 8F.5T ma klimę, wtedy byłoby wszystko plug&play. Wychodzi w sumie na to, ze pinologia jest taka sama w 16F i 8F. No chyba że są jakieś pułapki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 26 Marca 2018 Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 ja napotkałem jedną w konfiguracji cc> silnik punto 1 75km (komputer ecool). Mianowicie klima przez komputer jest sterowana odwrotnym potencjałem niż w cc więc trzeba było odwrócić sygnały przez przekaźnik tak że to trzeba posprawdzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 26 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 hmmm, czyli zawsze coś, odwrócenie sygnału do ogarnięcia szybkiego. Ogólnie fiat to ciekawa marka zawsze coś musi niepasować . Kompa mam 8F.5T bez "ecool" jest z punto 75 bez klimy, jest szansa że obsługuje klimę, da się to jakoś sprawdzić najlepiej "na stole"? Dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.