Skocz do zawartości

Leaf Mk2


grogi

Rekomendowane odpowiedzi

Taki fajny... Pertyn się po wycieczcie w ciepłe kraje zachwycał...

 

 

Pierwsi użytkownicy kupili - i się okazuje, że mega kupa... Nissan zaliczył gigantyczną wtopę...

 

Baterie - tak jak w Mk1 - nie są aktywnie chłodzone. Zresztą, trudno się dziwić - to w sumie gruntowny FL, a nie nowy model. Ale w Mk1 nie było to problemem...

 

W Mk2 już jest - przy drugim szybkim (powiedzmy, że szybkim - to w sumie tylko niecałe 50 kW) baterie robią się gorące - ok. 50°C - i kontroler zwalnia ładowanie (dramatycznie), żeby ich nie ugotować. A mamy zimę, latem takie zwalnianie pewnie zobaczymy już przy pierwszym ładowaniu... Abstrahując od tego, co jest powodem - czy większa moc napędu, większa pojemność czy inna technologia baterii - to jest jakiś dramat... Tym bardziej, że w e-NV200 Nissan chłodzenie stosuje - więc Know-how mają.

 

Sytuacja jest na tyle poważna, że dłuższe trasy szybciej pokonamy... poprzednim Leafem - z mniejszą baterią... Do tego takie temperatury z całą pewnością nie wpłyną pozytywnie na długowieczność baterii. Może w wersji z 64 kWh (od LG) będzie lepiej. Ale na tą chwilę nikt w elektrykach kumaty zakupu Leafa nie doradzi... ;(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

One się grzeją tylko przy ładowaniu ?

 

Nie, nie tylko. Jakikolwiek przepływ prądu przez baterię je ogrzewa. Sama jazda też grzeje baterię, ale trudno przez dłuższy czas jechać tak, żeby przez baterię przechodziło 40 kW, choć na autostradzie się uda...  Przy ładowaniu grzanie jest najbardziej widoczne i upierdliwe - bo temperatura (zbyt wysoka czy zbyt niska) uwidacznia się własnie w czasie ładowania. 

 

Cytuj

Jak rozumiem chłodzenie jest cieczą tj AFAIR w 500E.

 

Nie ma aktywnego chłodzenia wcale. Pasywne z powietrza tylko. To jest właśnie ten żart z klientów... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grogi napisał:

 

Nie, nie tylko. Jakikolwiek przepływ prądu przez baterię je ogrzewa. Sama jazda też grzeje baterię, ale trudno przez dłuższy czas jechać tak, żeby przez baterię przechodziło 40 kW, choć na autostradzie się uda... 

 

Widziałem test Tesli, w którym po kilku minutach szybkiej jazdy autostradą komputer obciął moc bo bateria się zbyt rozgrzała.

;l

 

6 godzin temu, grogi napisał:

Przy ładowaniu grzanie jest najbardziej widoczne i upierdliwe - bo temperatura (zbyt wysoka czy zbyt niska) uwidacznia się własnie w czasie ładowania. 

 

I tyle by było zachwytów nad szybkim ładowaniem. Które notabene jest jakimś wielkim żartem, bo w żadnym wypadku nie zasługuje na przymiotnik "szybkie".

 

6 godzin temu, grogi napisał:

Nie ma aktywnego chłodzenia wcale. Pasywne z powietrza tylko. To jest właśnie ten żart z klientów... 

 

Za to wnętrze zimą można ogrzać pięknie.  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodzenie chłodzeniem ale sensownośś elektryka za taki pieniądz nadal jest dyskusyjna. 

Gdyby to nawet miało być auto dla mnie do jeżdżenia do pracy (bo dalej jechać to niestety trzeba ładować) to różnica w cenie pomiędzy takim elektrykiem a dobrze wyposażonym kompaktem wyniesie pewnie około 40 kilo zł.

To jak taki kompakt spali mi 7l/100km, to różnica w cenie daje możliwość przejechania jakichś 120 000 km. Nie licząc kosztu energii. 

Bez sensu to na razie jest. 120kkm to ja zrobię jeżdżąc do pracy w 8 lat i pewnie wtedy już nie będzie baterii w Leaf-ie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, biniu napisał:

Chłodzenie chłodzeniem ale sensownośś elektryka za taki pieniądz nadal jest dyskusyjna. 

Gdyby to nawet miało być auto dla mnie do jeżdżenia do pracy (bo dalej jechać to niestety trzeba ładować) to różnica w cenie pomiędzy takim elektrykiem a dobrze wyposażonym kompaktem wyniesie pewnie około 40 kilo zł.

To jak taki kompakt spali mi 7l/100km, to różnica w cenie daje możliwość przejechania jakichś 120 000 km. Nie licząc kosztu energii. 

Bez sensu to na razie jest. 120kkm to ja zrobię jeżdżąc do pracy w 8 lat i pewnie wtedy już nie będzie baterii w Leaf-ie

W niektórych krajach ma to o tyle sens, że sa przyznawane granty czy elektryki mają darmowe ładowanie/parkingi lub są zwolnione z podatku drogowego. W Polsce na dzień dzisiejszy zakup nie ma sensu chyba, że ktoś akurat ma fanaberię i za dużo kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ralph78 napisał:

W niektórych krajach ma to o tyle sens, że sa przyznawane granty czy elektryki mają darmowe ładowanie/parkingi lub są zwolnione z podatku drogowego. W Polsce na dzień dzisiejszy zakup nie ma sensu chyba, że ktoś akurat ma fanaberię i za dużo kasy.

Otóż to. Chyba wolałbym już jakąś hybrydę plug-in. Ale to też drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, biniu napisał:

Otóż to. Chyba wolałbym już jakąś hybrydę plug-in. Ale to też drogie.

Też wychodzę z tego założenia. Downsizing mnie srogo zawiódł, teraz mi się marzy Lexus IS300h. Z ciekawości pojadę oglądnąć takie cudo. Zobaczę czy się zmieszczę z moimi 190 cm bo to w końcu japończyk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ralph78 napisał:

Downsizing mnie srogo zawiódł, teraz mi się marzy Lexus IS300h

 

Jako ciekawostkę napiszę o tym niejszym IS200h.

Kolega ze 3 lata temu wyjechał z PL do UK.

W PL miał prawie nową Mazdę 3. Kupił jako nówkę, przy wyprowadzce szkoda mu było sprzedawać, więc oddał rodzicom.

W UK kupił sobie takiego właśnie Lexusa z wyprzedaży rocznika.

Pisał wtedy, że ten Lexus chla mu tyle co Mazda w PL. Raz pojechał na narty w Alpy, to po trasie brał nawet więcej niż Mazda.

Nie wiem ile to więcej, bo to tak jak z kolegą co wyjechał, dokładnie o ułamkach spalania się nie rozmawia tylko "co tam u Ciebie słychać".

 

Wrócił z UK po roku. Nie spodobało się. Lexa oddał do dealera ze stratą. Rodzice w PL oddali mu Mazdę i był przeszczęśliwy.

Niczego w tym Lexusie nie było WOW co by nie było w Mazdzie za dużo mniej kasy.

Mazdę miał 2.0 z automatem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał:

Jako ciekawostkę napiszę o tym mniejszym IS200h.

 

Bajki trzeba umieć opowiadać... Lexa IS200h nigdy nie było :D Był IS200, był IS200t. 

 

A jeśli piszesz o CT200h, to pali tyle, co Prius mk3. Prius mk2 palił mi średnio przez trzy lata między 5.5 a 6l/100km. Mk3 jest jeszcze odrobinę oszczędniejszy. Mazda3 przez półtora roku wciągała mi ponad 9l/100km, jeżdżona dokładnie w identycznych warunkach.

 

Ale Mazde miałem z manualem - z automatem palą zdecydowanie mniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jako ciekawostkę napiszę o tym niejszym IS200h.
Kolega ze 3 lata temu wyjechał z PL do UK.
W PL miał prawie nową Mazdę 3. Kupił jako nówkę, przy wyprowadzce szkoda mu było sprzedawać, więc oddał rodzicom.
W UK kupił sobie takiego właśnie Lexusa z wyprzedaży rocznika.
Pisał wtedy, że ten Lexus chla mu tyle co Mazda w PL. Raz pojechał na narty w Alpy, to po trasie brał nawet więcej niż Mazda.
Nie wiem ile to więcej, bo to tak jak z kolegą co wyjechał, dokładnie o ułamkach spalania się nie rozmawia tylko "co tam u Ciebie słychać".
 
Wrócił z UK po roku. Nie spodobało się. Lexa oddał do dealera ze stratą. Rodzice w PL oddali mu Mazdę i był przeszczęśliwy.
Niczego w tym Lexusie nie było WOW co by nie było w Mazdzie za dużo mniej kasy.
Mazdę miał 2.0 z automatem. 
Nie za bardzo wiem o którym aucie myślisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ralph78 napisał:
44 minuty temu, kravitz napisał:
 
Jako ciekawostkę napiszę o tym niejszym IS200h.
Kolega ze 3 lata temu wyjechał z PL do UK.
W PL miał prawie nową Mazdę 3. Kupił jako nówkę, przy wyprowadzce szkoda mu było sprzedawać, więc oddał rodzicom.
W UK kupił sobie takiego właśnie Lexusa z wyprzedaży rocznika.
Pisał wtedy, że ten Lexus chla mu tyle co Mazda w PL. Raz pojechał na narty w Alpy, to po trasie brał nawet więcej niż Mazda.
Nie wiem ile to więcej, bo to tak jak z kolegą co wyjechał, dokładnie o ułamkach spalania się nie rozmawia tylko "co tam u Ciebie słychać".
 
Wrócił z UK po roku. Nie spodobało się. Lexa oddał do dealera ze stratą. Rodzice w PL oddali mu Mazdę i był przeszczęśliwy.
Niczego w tym Lexusie nie było WOW co by nie było w Mazdzie za dużo mniej kasy.
Mazdę miał 2.0 z automatem. 

Pokaż więcej  

Nie za bardzo wiem o którym aucie myślisz.

 

Kolega @grogi już się czepnął literówki, ale przynajmniej zrozumiał które auto zostało wymienione. Plus dla niego :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

Kolega @grogi już się czepnął literówki, ale przynajmniej zrozumiał które auto zostało wymienione. Plus dla niego :ok:

 

Następnym razem napiszesz o Mercedesie S-Klasse, a będziesz myślał o A-Klasse. Ale to tylko literówka... :oki:

 

Literówki można wybaczyć w tekście: walniesz się w jakimś opisie to w więksozści przypadków nawet nikt nie zauważy  ;-) Kiedy jednak walisz literówkę w skrócie lub nazwie modelu, która składa się raptem z trzech liter - to już większy problem z przekazem...

 

2 godziny temu, Ralph78 napisał:

Też wychodzę z tego założenia. Downsizing mnie srogo zawiódł, teraz mi się marzy Lexus IS300h. Z ciekawości pojadę oglądnąć takie cudo. Zobaczę czy się zmieszczę z moimi 190 cm bo to w końcu japończyk ;)

 

Ty to się raczej nie do downsizingu, a do downsizingu w wykonaiu Opla zraziłeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Jako ciekawostkę napiszę o tym niejszym IS200h.
Kolega ze 3 lata temu wyjechał z PL do UK.
W PL miał prawie nową Mazdę 3. Kupił jako nówkę, przy wyprowadzce szkoda mu było sprzedawać, więc oddał rodzicom.
W UK kupił sobie takiego właśnie Lexusa z wyprzedaży rocznika.
Pisał wtedy, że ten Lexus chla mu tyle co Mazda w PL. Raz pojechał na narty w Alpy, to po trasie brał nawet więcej niż Mazda.
Nie wiem ile to więcej, bo to tak jak z kolegą co wyjechał, dokładnie o ułamkach spalania się nie rozmawia tylko "co tam u Ciebie słychać".
 
Wrócił z UK po roku. Nie spodobało się. Lexa oddał do dealera ze stratą. Rodzice w PL oddali mu Mazdę i był przeszczęśliwy.
Niczego w tym Lexusie nie było WOW co by nie było w Mazdzie za dużo mniej kasy.
Mazdę miał 2.0 z automatem.  [mention=150345]grogi[/mention] już się czepnął literówki, ale przynajmniej zrozumiał które auto zostało wymienione. Plus dla niego :ok:


Widzisz niby literówka a tyle zmienia. Ja napisałem o hybrydzie a ty zdaje się o zwykłym silniku bądź turbo. Tu minus dla Ciebie Do tego nie znam gamy lexusa, nie podałeś również lat,w których twój kolega miałby posiadać to cudo więc tym bardziej nie będę zgadywał co jako autor miałeś na myśli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ralph78 napisał:

Ja to się do opla w ogóle zraziłememoji16.png

Co Ty chcesz od tej biednej Merivy?:hehe:

Że nie jest to Audi to powinieneś rozkminic PRZED kupnem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paaaali jak smok! Co do reszty to byłem świadom
Już Ci raz pisałem-musisz mieć coś skopane.Na Spritmonitor Twoja wersja pali praktycznie tyle samo co moja.Ja mam średnie 8/100 a znaczny procent przebiegu to 3-4 km odcinki na zimnym silniku.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci raz pisałem-musisz mieć coś skopane.Na Spritmonitor Twoja wersja pali praktycznie tyle samo co moja.Ja mam średnie 8/100 a znaczny procent przebiegu to 3-4 km odcinki na zimnym silniku.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka

Już śledziłem informacje na temat mojego silnika w Google i wychodzi na to, że przy moim użytkowniku nie będzie palić mniej. Niedługo jadę w dłuższą trasę to jeżdżę raz sprawdzę ile wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wlad napisał:

Już Ci raz pisałem-musisz mieć coś skopane.Na Spritmonitor Twoja wersja pali praktycznie tyle samo co moja.Ja mam średnie 8/100 a znaczny procent przebiegu to 3-4 km odcinki na zimnym silniku.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka
 

 

Honest John też podaje 36-37 mpgᵁᴷ realnego spalania - tj. ok. 8 l/100km. @Ralph78 ile Ci pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21/03/2018 o 10:19, grogi napisał:

Nie, nie tylko. Jakikolwiek przepływ prądu przez baterię je ogrzewa. Sama jazda też grzeje baterię, ale trudno przez dłuższy czas jechać tak, żeby przez baterię przechodziło 40 kW, choć na autostradzie się uda...  Przy ładowaniu grzanie jest najbardziej widoczne i upierdliwe - bo temperatura (zbyt wysoka czy zbyt niska) uwidacznia się własnie w czasie ładowania. 

Pytanie na ile to częsty przypadek. Czytam trochę fora aut elektrycznych i w sumie nie trafiłem na osoby skarżące się na ten problem (co nie oznacza, że nie problem nie istnieje)

Dnia 21/03/2018 o 10:19, grogi napisał:

Nie ma aktywnego chłodzenia wcale. Pasywne z powietrza tylko. To jest właśnie ten żart z klientów... 

Na którym forum pisali, że ma .. ale skoro Nissan nie ma, więc nie spodziewałbym sie tego po Fiacie :phi:

 

15 godzin temu, grogi napisał:

 Prius mk2 palił mi średnio przez trzy lata między 5.5 a 6l/100km. Mk3 jest jeszcze odrobinę oszczędniejszy.

 

Znajomy ma jako taxi, nawet w warszawskich korkach nie przekracza 5,8l, zwykle jest to jak piszesz ok 5,5l. Jak dla mnie znakomity wynik jak na 100% miasto :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sherif napisał:

Pytanie na ile to częsty przypadek. Czytam trochę fora aut elektrycznych i w sumie nie trafiłem na osoby skarżące się na ten problem (co nie oznacza, że nie problem nie istnieje)

 

Bo do tej pory był zupełnie do zignorowania. W Leaf mk2 okazuje się dramatycznie upierdliwy... 

 

15 minut temu, sherif napisał:

Na którym forum pisali, że ma .. ale skoro Nissan nie ma, więc nie spodziewałbym sie tego po Fiacie :phi:

 

Pisałem tylko o Nissanie. Fiat może mieć, nie znam tego auta wcale. 

 

15 minut temu, sherif napisał:

Znajomy ma jako taxi, nawet w warszawskich korkach nie przekracza 5,8l, zwykle jest to jak piszesz ok 5,5l. Jak dla mnie znakomity wynik jak na 100% miasto :ok:

 

Też tak uważam. Na autostradzie zresztą też nie palił więcej niż 6l. Nie wiem jakim cudem Mazda3 spaliłaby mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grogi napisał:

Bo do tej pory był zupełnie do zignorowania. W Leaf mk2 okazuje się dramatycznie upierdliwy... 

 

ok, a to zbyt nowe auto, żeby było wiele opinii.

5 minut temu, grogi napisał:

Też tak uważam. Na autostradzie zresztą też nie palił więcej niż 6l. Nie wiem jakim cudem Mazda3 spaliłaby mniej...

Jak raportował znajomy przy rodzinnym wypadzie na wakacje, średnia mu wyszła 6,2l, z czego spory kawałek to autostrada a zawalidrogą nie był :)

Nie znam auta o tej wielkości które miałoby takie rezultaty ze spalaniem w mieście ;). Z drugiej strony ludzie myślą, że każda hybryda mało pali, inny znajomy kupił nową Rav4 hybrid i spodziewał się rezultatów rzędu 7l ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
7 minut temu, sherif napisał:

 

Nie znam auta o tej wielkości które miałoby takie rezultaty ze spalaniem w mieście ;). Z drugiej strony ludzie myślą, że każda hybryda mało pali, inny znajomy kupił nową Rav4 hybrid i spodziewał się rezultatów rzędu 7l ;]

Ile ten kloc pali realnie?

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, krawiec napisał:

Ile ten kloc pali realnie?

 

Krawiec

 

Miałem na testy tydzień i średnie mi wyszło prawie 9l/100km. Jazda 80% spokojne miasto + 20% bardzo spokojna trasa. Chciałem zobaczyć ile realnie będzie palił jeżdżąc podobnie jak Tucsonem 184km diesel. No i wyszło na to, że w mieście Hultaj pali z litr więcej, a w trasie z litr mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
5 minut temu, Olas1 napisał:

 

Miałem na testy tydzień i średnie mi wyszło prawie 9l/100km. Jazda 80% spokojne miasto + 20% bardzo spokojna trasa. Chciałem zobaczyć ile realnie będzie palił jeżdżąc podobnie jak Tucsonem 184km diesel. No i wyszło na to, że w mieście Hultaj pali z litr więcej, a w trasie z litr mniej. 

Ugh... obiecywane przez Toyotę 5,2 to bardzo grube bajki zatem.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, krawiec napisał:

Ugh... obiecywane przez Toyotę 5,2 to bardzo grube bajki zatem.

 

Krawiec

 

Z górki przy 70km/h może tyle wyjdzie. To krowa wielka, nie będzie palił mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Honest John też podaje 36-37 mpgᵁᴷ realnego spalania - tj. ok. 8 l/100km. [mention=135890]Ralph78[/mention] ile Ci pali?
Codzienne dojazdy do pracy na odcinku 5 km to około 10l/100km. Jazda na autostradzie przy 120km/h to około 8l/100km. Kręcenie dłuższych odcinków po mieście to również 10l/100km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ralph78 napisał:
5 godzin temu, grogi napisał:
 
Honest John też podaje 36-37 mpgᵁᴷ realnego spalania - tj. ok. 8 l/100km. [mention=135890]Ralph78[/mention] ile Ci pali?

Codzienne dojazdy do pracy na odcinku 5 km to około 10l/100km. Jazda na autostradzie przy 120km/h to około 8l/100km. Kręcenie dłuższych odcinków po mieście to również 10l/100km.

Nie mam pokladowego komputera wiec podaje z tankowań-jazda tylko do pracy/szkoly[wszędzie 4km]-największe spalanie w lecie 8,4, w zimie 8,8.jazda autostrada z LICZNIKOWYM 120km/h[tu ważne jest to że u mnie licznik sporo przekłamuje i w/g GPSu jest to jakieś 115km/h] to w/g Torque pro 7,2-7,4 natomiast nigdy przy tankowanieu nie wyszlo powyżej 7,5l/100km.Najmniejsze spalanie jakie wyszlo to 6l/100km[ale była to podróż gdzie polowa trasy to ograniczenie do 80km/h] zaś największe to 9,5l/100km-gdy przez tydzień pomagalem kumplowi rozwozić paczki i nie gasiłem auta przez większość dnia].Ja spodziewalem się spalania 1 l większego więc w moim przypadku jestem zaskoczony na plus.Oczywiście trzeba wziąć tą poprawkę na przekłamywanie licznika-bo pewnie jest to powiązane z zawyżaniem przebiegu o jakieś 4- 5%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
29 minut temu, sherif napisał:

Brat kolegi wyśmiewał, że pali litr mniej niż jego Q7 z przeszło 300KM ;].

Pali ok 8,5l w małym mieście

No w spalanie w Q7 na poziomie 9,5 to nie uwierzę.. W mieście pewnie wciąga więcej. Lecąc 70 pewnie to 9,5 jest możliwe. 

Tak samo mogę powiedzieć że mój XT pali 7,5... pali... jak się jedzie tak do 100 i nie wyprzedza, ani nie przyśpiesza gwałtownie.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krawiec napisał:

No w spalanie w Q7 na poziomie 9,5 to nie uwierzę.. W mieście pewnie wciąga więcej. Lecąc 70 pewnie to 9,5 jest możliwe. 

Tak samo mogę powiedzieć że mój XT pali 7,5... pali... jak się jedzie tak do 100 i nie wyprzedza, ani nie przyśpiesza gwałtownie.

 

Krawiec

Będe miał okazję to zrobie fotke, średnie mu ok 9l wychodzi, też nie chciało mi się wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ralph78 napisał:

Raczej biernie niż aktywnie, więcej czytam emoji106.png
A Ty w Polsce czy Irlandia?

Nieprzerwanie w Irlandii od ponad 10 lat.

Ale wyglada, że ze względu na szalone pomysły mojej żony, to sie może zmienić pod koniec roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2018 o 10:10, wlad napisał:

Już Ci raz pisałem-musisz mieć coś skopane.Na Spritmonitor Twoja wersja pali praktycznie tyle samo co moja.Ja mam średnie 8/100 a znaczny procent przebiegu to 3-4 km odcinki na zimnym silniku.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka
 

Na spritmonitor to mi wszystkie auta palą tyle co trzy najbardziej paliwożerne egzemplarze z danego modelu. Jednak sporo zależy od użytkowania i takie średnie to sobie można wsadzic, choć to nie czasy, kiedy jeździłem SC z gazem w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bartekm napisał:

Na spritmonitor to mi wszystkie auta palą tyle co trzy najbardziej paliwożerne egzemplarze z danego modelu. Jednak sporo zależy od użytkowania i takie średnie to sobie można wsadzic, choć to nie czasy, kiedy jeździłem SC z gazem w podłodze.

Ja tak jeździłem CC z silnikiem 700 :hehe:

Obecnie mam włączony tryb EMERYT, ale czasem wcisnę tryb SPORT.

Jak porównuję spalanie moich aut do tego co notują inni w internecie, to lokuję się w średniej :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał:

Na spritmonitor to mi wszystkie auta palą tyle co trzy najbardziej paliwożerne egzemplarze z danego modelu. Jednak sporo zależy od użytkowania i takie średnie to sobie można wsadzic, choć to nie czasy, kiedy jeździłem SC z gazem w podłodze.

No ale u mnie jest to samo przecież.Mi pali 8l a srednia to 7,2 chyba.Zresztą moj Splash okupuje ostatnią pozycję w swojej kategorii ;] Chodzilo mi o to że wersja wolnossąca i turbo ma zbliżone spalanie na Spritmonitor więc dziwi mnie taka różnica między nami..Natomiast nie zgodzę się że te średnie nic nie dają-praktycznie wszystkie moje auta od 10 lat palą przy moim uzytkowaniu 10 % więcej od sredniej-mogę więc sobie wyrobić opinie ile będzie mi palilo auto zanim je kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale u mnie jest to samo przecież.Mi pali 8l a srednia to 7,2 chyba.Zresztą moj Splash okupuje ostatnią pozycję w swojej kategorii ;] Chodzilo mi o to że wersja wolnossąca i turbo ma zbliżone spalanie na Spritmonitor więc dziwi mnie taka różnica między nami..Natomiast nie zgodzę się że te średnie nic nie dają-praktycznie wszystkie moje auta od 10 lat palą przy moim uzytkowaniu 10 % więcej od sredniej-mogę więc sobie wyrobić opinie ile będzie mi palilo auto zanim je kupie.
U mnie jest pewnie jeszcze więcej różnic. Felgi aluminiowe 17 cali, szklany dach który swój waży itp. Do tego żona, która z Eco driving ma nie po drodze. Niemniej spalanie nie ma nic wspólnego z tym co podaje producent.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ralph78 napisał:
2 godziny temu, wlad napisał:
 

U mnie jest pewnie jeszcze więcej różnic. Felgi aluminiowe 17 cali, szklany dach który swój waży itp. Do tego żona, która z Eco driving ma nie po drodze. Niemniej spalanie nie ma nic wspólnego z tym co podaje producent.

Moja na szczęście jezdzi praktycznie  tylko Splashem-rezultat:ostatnie miejsce na Spritmonitor:jem: i spalanie większe niż Merivy:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.