Skocz do zawartości

Wymiana świec Corsa D A14XER i problem z wyjęciem cewki i gum


Gregor_BS

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zabrałem się za wyjęcie cewki i sprawdzenie świec z myślą o ich wymianie w przyszłości.

Nic się nie dzieje, przebieg ok 40 tys km.

Problem pojawił się już z wyjęciem cewki. Tak mocno siedziała że przymocowałem do niej z klucza taką jakby rączkę ( coś jak w akumulatorze).

Po szarpnięciu wyszła, ale gumowe osłonki ze sprężynami ( 4 szt) zostały w gnieździe.

Za cholerę nie mogę tych gum wyciągnąć. Pociągłem jedną kombinerkami i mi się urwał kawałek brr.

Nie wiem gdzie tam może coś blokować. Czyżby się przyspawała do świecy ? Psiknięcie do środka jakimś WD 40 może pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Dnia ‎2018‎-‎04‎-‎18 o 23:49, technix napisał:

nie wiem,  na AK zawsze pisali że nie da się kupić 

Da się kupić.

Doszukałem się na allegro i w ASO też to sprzedają ale nie wiem pod jakim numerem:

 

http://allegro.pl/gumki-cewki-opel-astra-insignia-corsa-mokka-meriva-i7133127702.html

 

U mnie ostatecznie gumki wyszły po laniu WD 40 wszędzie wkoło i do świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

No i dobra problem wrócił niczym bumerang. Błąd P0300 + kontrolka ESP.

Doczytałem że to cewka. Trzeba było nie ruszać a teraz wydatek.

Teraz się okazuje, że samych gumek ze sprężynkami nie da się dokupić ( przestali produkować zestawy naprawcze) pozostaje cała cewka.

Co kupić:

Delphi: 370 ( tej samej marki w aucie)

Bremi: 350

Magneti Marelli: 329

 

 

Potem już same używki oraz chińczyki w okolicach 250.

Skłaniałem się do Delphi ale w środku cała skorodowana ( zielony nalot oraz popalone sprężynki  z opornikami), więc teraz się zastanawiam czy nie kupić czegoś innego.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest właśnie w głowicach 16v gdzie są głęboko osadzone gniazda świec zapłonowych. Ja ten temat przerabiam w starym 1.2 16v Fire gdzie są jeszcze przewody WN. Wymieniam co 30kkm [raz w roku] świece ze względu na lpg. Już chyba z 2 razy mi się zdarzyło że urwałem fajkę przewodu WN podczas demontażu przewodów. Ostatnio przy wymianie świec spryskałem przewody WN preparatem ISOL i nie miałem takich problemów przy kolejnym demontażu przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia ‎2018‎-‎08‎-‎04 o 12:06, Gregor_BS napisał:

No i dobra problem wrócił niczym bumerang. Błąd P0300 + kontrolka ESP.

Doczytałem że to cewka. Trzeba było nie ruszać a teraz wydatek.

Teraz się okazuje, że samych gumek ze sprężynkami nie da się dokupić ( przestali produkować zestawy naprawcze) pozostaje cała cewka.

Co kupić:

Delphi: 370 ( tej samej marki w aucie)

Bremi: 350

Magneti Marelli: 329

 

 

Potem już same używki oraz chińczyki w okolicach 250.

Skłaniałem się do Delphi ale w środku cała skorodowana ( zielony nalot oraz popalone sprężynki  z opornikami), więc teraz się zastanawiam czy nie kupić czegoś innego.

 

 

 

Same sprężynki z opornikami kupisz i myfriendów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
5 godzin temu, franki napisał:

A gdzie kupiłeś w tej cenie? Mi udało się znaleźć najtańszą za 430..

Ja kupiłem tutaj: https://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel-astra-j-1-4-55579072-i7188388164.html?snapshot=MjAxOC0wOC0wNFQxMDoyMzo1NS4zNDNaO2J1eWVyO2VlNDg0ZGI1OWI3MTQ0MGI1NDM0ZjQ5OTdmNDE0NjVkODkwYTgxNzk0OTUxOTJlODVkODcwNzRmNWMxNzYzNjU%3D

 

Dokładnie 369 zł, ale już gościu podciągnął cene prawie o stówe.

Ale są zamienniki bremi i magneti marelli w granicy 350 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.10.2018 o 16:29, Gregor_BS napisał:

Ale są zamienniki bremi i magneti marelli w granicy 350 zł.

Tak wtrącę się do tematu cewek zapłonowych. Mieliśmy też problem z wyborem zamiennika co prawda do AG silnik X18XE1..wybór padł na cewkę właśnie Magneti Marelli i już od 3 lat jeździ bez najmniejszych problemów. Mogę z czystym sumieniem firmę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.10.2018 o 18:47, Darek_mat napisał:

Tak wtrącę się do tematu cewek zapłonowych. Mieliśmy też problem z wyborem zamiennika co prawda do AG silnik X18XE1..wybór padł na cewkę właśnie Magneti Marelli i już od 3 lat jeździ bez najmniejszych problemów. Mogę z czystym sumieniem firmę polecić.

No właśnie też tak chciałem zrobić bo nie ma co przepłacać tyle że różnica pomiędzy delphi a MM w moim przypadku jak kupowałem to było 19 zł.

Więc brałem oryginał, ale teraz brałbym spokojnie MM przy rozpiętości powyżej 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.