Skocz do zawartości

Jaka różnica w oleju...


CyberMan

Rekomendowane odpowiedzi

> Czym sie różnia oleje 75W-80 a 75W-90?? Chodzi mi o ta druga wartosc

> co ona wskazuje ?? Oczywiscie chodzi o oleum do skrzynki.

Każdy olej ma podział na klasy jakościową i lepkościową np.

Klasyfikacja lepkościowa : SAE 80w/90

Klasyfikacja jakościowa : API GL-5 tzn.

Każdy olej charakteryzuje się lepkością, która między innymi jest zależna od temperatury. Klasyfikacja SAE wyróżnia trzy klasy oleju zimowego - 75W, 80W i 85W oraz trzy oleju letniego - 90, 140 i 250. Oznaczenie zimowe wg SAE określa dwa parametry oleju: minimalną lepkość kinematyczną w 100oC oraz maksymalną temperaturę, w której lepkość dynamiczna oleju wynosi 150 000 mPas; jest to wartość, która określa minimalną temperaturę stosowania oleju. Oznaczenie letnie określa zakres lepkości kinematycznej w temperaturze 100oC. Najczęściej oleje przekładniowe występują w klasach: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.

klasyfikacja API składa się z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5 im wyzsza ta liczba tym lepiej bo wtedu olej jest lepszy jakościowo tzn. posiada większą ilośc różnych dodatków.

Oprócz tego i co jest bardzo ważne , najczęściej na etykiecie z tyłu znajdują sie takie informacje:

Lepkość w temp. 100 stopni

Lepkość w temp. 40 stopni

wskaźnik lepkości dla oleju 80W/90 wskoźnik ten = 102 Wskaźnik ten określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej.

Podsumowując wywód dwa różne oleje o tej samej klasie jakościowei i lepkościowej mogą mieć różny wskaźnik lepkości.

spineyes.gif i weź tu olej wybierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykład jak ta lala ale wszystko dokladnie wyjasnione o co z tymi

> cyferkami bangla. A co do wyboru moj traf to Castrol TAF-X,

> pokonany Tutella 75Sync

a ceny jednego i drugiego???

ja jezdze na tuteli w 900 i nie narzekam...

porownujac do hipola z malari to w zimie krzynka chodzi jak masełko cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykład jak ta lala ale wszystko dokladnie wyjasnione o co z tymi

> cyferkami bangla. A co do wyboru moj traf to Castrol TAF-X,

> pokonany Tutella 75Sync

to czekam do zimy na topik pt coś mi lewarek zmiany biegów ciężko chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh taki post to juz piwinienem tej zimy pisac bo mi normalnie przymarzal w miejscu, a wszystko przez mechanika bo stwierdzil z emi synetetyk anie zaleje bo sie skrzynia rozcieknie a on tego na siebie nie wezmie i zalal minerala tutelle chyba ZC80 czy jakos tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh taki post to juz piwinienem tej zimy pisac bo mi normalnie

> przymarzal w miejscu, a wszystko przez mechanika bo stwierdzil z

> emi synetetyk anie zaleje bo sie skrzynia rozcieknie a on tego

> na siebie nie wezmie i zalal minerala tutelle chyba ZC80 czy

> jakos tak.

nie wiem jak jest z innymi skrzynkami ale te z 0.9 i te co dawali do mpi bez podciąganego wstecznego są bardzo wrażliwe na inny olej ... najczęściej w zimie ciężej się przełącza biegi i czasem przy jeździe na maksymalnym skręcie kół słychać jakiś dziwny szum tak jakby coś z mechanizmu różnicowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.