Skocz do zawartości

34zl/100km


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

Srednio rocznie myśle, ze ok. 16 kWh/100 km 

Czyli w nocno-weekendowej taryfie  jakieś 4 zł/100 km

Jakieś straty ładowania też wypadało by policzyć. I prąd też masz dziwnie tani-moze operujesz ceną netto:hmm:

 

7 minut temu, grogi napisał:

 

W praktyce jest...

 

Modele wyprodukowane do połowy 2013 mają w tej chwili ok. 70-80% początkowej pojemności. Nowsze, po fl,tracą nie więcej niż 2% rocznie...

To czemu w laptopach i smarfonach te akumulatory nie chcą być wieczne a w sumie ta sama technologia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzis 2x 25 km 

Temp. za oknem rano 3-4*C, po południu 5-6*C.

Srednie zużycie: 15,8 kWh/100 km

W środku ogrzewanie ustawione na AUTO na 20*C

Jazda normalna sprawna. 

 

Wieksza próba jest tu: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/33-Nissan/1296-Leaf.html?powerunit=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ppmarian napisał:

 

 


Gadżet ok
Ekonomia ok choć można dyskutować...
Brak konieczności odwiedzania stacji benzynowych - "tankujesz" pod donem. ok
Bezawaryjnosc ok

Ale przyjemność z jazdy? Błagam....

O ile o przyjemności z jazdy Tesla możemy dyskutować czy jest czy jej nie ma to w przypadku jazdy Leftem jedynie mogę współczuć jak ktoś czerpie z tego przyjemność.

Tak. Jeździłem i jeżdżę Leftem dość często po Wro.



wysłane z tel.
 

 

 

Mówisz, że w Note można mieć więcej przyjemności 8]?

Dla mnie bardzo fajnie się jeździło Leafem, aż nie chciało się wysiadać a przyspieszenie zachęcało do hamowania i przyspieszania ;). Oczywiście pisze o jeździe po mieście.

Gdyby nie ta równica w cenie, dawno byłoby jako drugie auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

To czemu w laptopach i smarfonach te akumulatory nie chcą być wieczne a w sumie ta sama technologia:)

ale zapewne wykonanie inne, przy pierwszych generacjach Priusów też wszyscy mówili o bateriach i wiele do dziś jeździ ;).

Znajomy ma 12letnią, bo namówił go kolega z serwisu Toyoty, auta bezproblemowe. Zdarza się, że po wielu latach pojawia się problem z baterią, ale  pomaga wymiana pierwszych i ostatnich ogniw (oczywiście poza ASO). Jeżeli tak będzie z elektrykami to nie będzie źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.03.2018 o 12:55, mrBEAN napisał:

 

+/- średnio rocznie zużywają ok. 15-16 kWh/100 km

 

W nocno weekendowej taryfie 1 kWh +/- 0,25 zł.

I tylko taka taryfa ma sens mając elektryka w domu.

to cena prądu wraz z dostawą?
Bo chyba nie za bardzo...
Jak już podajecie koszty to podajcie całość.
Obecnie u mnie przy G1 całość to nieco poniżej 60gr za kWh.
Ci co podają wyliczenia niech podają całość opłat za prąd - czyli energia, przesył, opłaty stałe i inne rzeczy jeśli takowe występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pawel_78 napisał:

to cena prądu wraz z dostawą?
Bo chyba nie za bardzo...
Jak już podajecie koszty to podajcie całość.
Obecnie u mnie przy G1 całość to nieco poniżej 60gr za kWh.
Ci co podają wyliczenia niech podają całość opłat za prąd - czyli energia, przesył, opłaty stałe i inne rzeczy jeśli takowe występują.

Co źle podałem, słucham?

To mam dodać do wyliczeń?

16,61 + 0,93 = 17,54 zł / msc

Wyjdzie jakieś 0,03 zł do każdego kWh.

 

 

0,1914 zł brutto za 1 kWh 
(0,1556 zł netto za 1 kWh)
W strefie nocnej
(13:00 - 15:00, 22:00 - 6:00 i całe weekendy 
oraz dni ustawowo wolne od pracy**)

 

0,3961 zł brutto za 1 kWh
(0,3220 zł netto za 1 kWh)
W strefie dziennej
(6:00 - 13:00 oraz 15:00 - 22:00)

 

 Opłaty zmienne
(składnik zmienny stawki sieciowej + stawka jakościowa)

 

 Dzień 0,2869 zł/kWh brutto
0,2332 zł/kWh netto
 Noc 0,0591 zł/kWh brutto
0,0480 zł/kWh netto

 

Opłaty stałe
(składnik stały + opłata przejściowa)
- układ trójfazowy

 

> 1200 kWh 16,61 zł/mc brutto
13,50 zł/mc netto

 

 Abonament

 

Cykl 6-miesięczny 0,93 zł/mc brutto 
0,76 zł/mc netto


 

https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawcy/g12w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, volf6 napisał:

Jakieś straty ładowania też wypadało by policzyć. I prąd też masz dziwnie tani-moze operujesz ceną netto:hmm:

 

Jak będę miał takie dane, to się na pewno podzielę. Sam jestem ciekaw jakie są straty.

Aktualnie mam przejechane 150 km, więc wybacz ale nie potrafię podać strat ani ich oszacować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.03.2018 o 10:26, ppmarian napisał:

A czego się spodziewałeś?

Słupki ktoś za darmo postawi, będzie je za darmo doglądał, ewentualnie naprawiał, ten ktoś nie będzie musiał płacić za prąd czy teren, na którym słupek stoi.

Wszystko za darmo.

 

Nie ma nic za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, simek18 napisał:

Tyle samo kosztuje przejechanie 100km mustangiem 4.0 w stylu wcale nie emeryckim, wiec nie widze w tym temacie zasadnosci elektrycznej taczki.

7.5L/100, nieemerycki styl i 4.0L pojemności jednocześnie? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Z tych trzech warunków, spełnialne jednocześnie są najwyżej dwa. O ile rozmawiamy o benzynie, a nie LPG.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marcin79 napisał:

Przy dzisiejszych kosztach zycia i wychowania dzieci dyskusja 40 latkow na forum motoryzacyjnym na temat kosztow przejechania 100 km jest delikatnie mowiac zenujaca :)

 

@Florydziak napisz ile veta bierze na 100 jak sie ją depcze :)

Florydziak nie musi pisać... wystarczyło obejrzeć wczorajszy Zakup Kontrolowany... :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

Przy dzisiejszych kosztach zycia i wychowania dzieci dyskusja 40 latkow na forum motoryzacyjnym na temat kosztow przejechania 100 km jest delikatnie mowiac zenujaca :)

 

@Florydziak napisz ile veta bierze na 100 jak sie ją depcze :)

 

Bierze ile się wleje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Aktualizując wątek, jest nowy cennik i warunki ;]

Od 2019 r. będzie obowiązywać. Panda z gazem zyskuje dodatkowo :cool:

Jednak LPG to najlepsza obecnie opcja... 😚

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Luke16 napisał:

Jednak LPG to najlepsza obecnie opcja... 😚

W dodatku w takiej pandzie za połowę średniej krajowej, to dopiero marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.03.2018 o 10:50, ppmarian napisał:

34zl/100km to strzał w kolano dla br

Nie wiem nawet czy nie raczej w głowe..... Bo wszystko co masowe musi sie jakoś ekonomicznie spinac....  A przy takiej cenie się nie zepnie...

Oczywiście jeżdżąc kolo domu mozna tak planować żeby ładowac co noc  z drugiej taryfy.... ale juz jadac dalej konieczna jest obca/szybka ładowarka..... - która kosztuje....

Z kolei zmiana ludzkich przyzwyczajeń "podróżniczych" chyba nie jest łatwa... zwłaszcza w Polsce... bo o ile moge sobie wyobraxić rozsądny czasowo przejazd pociagiem np z Pragi do Budapesztu to juz podobny przejazd np z Lublina do Budapesztu bardzo średnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.