Skocz do zawartości

Opel Astra J 1.4T LPG?


Klaudek

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś ?

to 1.4T nadaje się do czegoś czy taka kupa jak TSI, znaczy nie wiem czy TSI to taka kupa ale wszędzie takie opinie słyszę ?

po Omedze 2.2 i Astrze 1.4 90KM mam bardzo pozytywne bezproblemowe lata użytkowania, wszystko tanie i żadnej awarii!!!

pomyślałem aby kontynuować Opla ale czy warto ?

np taki?

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-4-16v-enjoy-140-km-lpg-salon-pl-ID6zO0KM.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Klaudek napisał:

 

to 1.4T nadaje się do czegoś czy taka kupa jak TSI,

 

1,4 NET to jedna z bardziej udanych konstrukcji, ale ...

są pewne elementy, które sprawiają problem częściej niż zazwyczaj:

 

- silnik 140 KM jest najczęściej spięty ze skrzynia 6 biegowa M32

- użytkownicy raportują częste pady pompy wody [rozcieka się najczęściej na uszczelnieniu wałka]

- odpowietrzenie skrzyni korbowej lubi sprawiać problemy:

może posypać się"czerwony zaworek" podciśnienia/ładowania

może zapchać się odma [najczęściej] po zimie

może pęknąć guma :swinka: separatora odmy w pokrywie zaworów

mogą paść zaworki zwrotne na przewodzie odprowadzającym nadciśnienie z dolotu do turbiny

w/w przypadki powodują wywalenie checka, zapisanie błedu

rozgrzany silnik nie trzyma wolnych obrotów, krztusi się, falują obroty

 

Niby pierdoły, ale zaworek niewymienny - trzeba zmieniać kolektor ssacy

separator odmy niewymienny - trzeba zmienić pokrywę zaworów.

 

nowe kosztują tysiące,

regenerowane ok. 300 zł / część

 

trudno powiedzieć kiedy padnie - warsztaty zajmujące się w/w podają średnio 6 lat eksploatacji

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Klaudek napisał:

 

Instalacja LPG fabryczna to zło, jedyny plus to że wskaznik poziomu PB wskazuje też LPG.

Sterownik LPG zablokowany, do końca skazany jesteś na ASO. Wkładają tam Landi Renzo, którego wtryskiwacze MED nie grzeszą trwałością, a cenę mają trochę z kosmosu. Jeden wtryskiwacz to ok 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, 51cent napisał:

 

Wkładają tam Landi Renzo, którego wtryskiwacze MED nie grzeszą trwałością, a cenę mają trochę z kosmosu. Jeden wtryskiwacz to ok 200zł.

a trwałość wtryskiwacza to ile?

u mnie 106tys i nadal te same...

 

...ale jak aso nie znają tego co serwisują i np pewne aso opla w katowicach twierdzi że ta instalacja ma 1 filtr gazu i tylko ten jeden wymieniają to nie ma się co dziwić

pewnie aso opla w mikołowie jednak wymienia 2 filtry (bo są tam dwa filtry) i jakoś to działa

 

11 godzin temu, Klaudek napisał:

Ma ktoś ?

pomyślałem aby kontynuować Opla ale czy warto ?

np taki?

 

mam merive z 1,4T i LPG i mogę polecić

gaz tak jak kolega powyżej pisał serwisować można w aso lub LR - ale wydać raz na 30tys km te 250zł za przegląd z wymianą filtrów to aż taki masakryczny koszt chyba nie jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, piotr1982 napisał:

a trwałość wtryskiwacza to ile?

u mnie 106tys i nadal te same...

 

 

Widocznie trafiłeś na lepszy model ;].

Trwałość MEDów nie raz była opisywana na forach skody. Swojego czasu zmieniali soft w sterowniku lpg na taki żeby auto w zależności od prędkości obrotowej pobierało benzynę. Powyżej 4000tyś obrotów jechało tylko na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lessero napisał:

nowe kosztują tysiące,

regenerowane ok. 300 zł / część

 

Z tymi tysiacami to nie przesadzaj :hehe: Nowa pokrywa to chyba 1,2kPLN...

Poza tym po 2012 chyba byl juz zmieniony kolektor, ktory nie pada tak jak poprzedni. Podobnie ze skrzynia M32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Z tymi tysiacami to nie przesadzaj :hehe: Nowa pokrywa to chyba 1,2kPLN...

Poza tym po 2012 chyba byl juz zmieniony kolektor, ktory nie pada tak jak poprzedni. Podobnie ze skrzynia M32.

 

Z M32 była i jest loteria.

Przed 2012 rokiem była montowana do Insygni i ciężkiej Zafiry C i są użytkownicy, którzy nie słyszeli o żadnych problemach.

Ale są i tacy co po 2012 roku maja niespodzianki.

 

Układ odmy jest najsłabszym elementem silnika wspólnym dla całej gamy modelowej.

 

Problem z separatorem odmy i bardzo długim wężem nadciśnienia pozostaje.

 

Mówiąc tysiące miałem na myśli nowy kolektor ssący - 3500 zł ASO, ale cena pokrywy zaworów też kosmos

[2 służbowe Merivy z GM Tychy miały wpadkę]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.