Jump to content
mrBEAN

EV AK Pionierzy!

Recommended Posts

Jest już ktoś na AK kto używa elektryka na co dzień?
 
Lubię gadżety, a że rachunek ekonomiczny też mi się spiął to kupiłem paszczaka i zaczynamy przygodę.
Nissan Leaf 2014
Bateria: 24kWh
 
 
 
 
IMG_8435.jpg.16860abeb3bc282ca0ea1c80bc6bf2e8.jpg
IMG_8437.JPG.b04da54c27c6d39a0c5fba31fccce1d6.JPG
W Norwegii żyją to i w Polsce będą jeździć

Wysłane z mojego ASUS_X00DD przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jechalem pare razy Taxi/zUberem. Calkiem przyzwoicie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze zastanawiałem się jak sprawdzić używanego elektryka przed zakupem? Czy ASO Nissana może potwierdzić, że te baterie są na 100% pewne i nie padną za chwilę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, spad napisał:

Zawsze zastanawiałem się jak sprawdzić używanego elektryka przed zakupem? Czy ASO Nissana może potwierdzić, że te baterie są na 100% pewne i nie padną za chwilę?

 

Te małe kreski po prawej stronie obrazują stan baterii.

Jest 12 kresek.

Pierwsza kreska gaśnie jak pojemność baterii spadnie o 15%.

Kolejne kreski gasną co 7,5%.

W tym modelu jest gwarancja na 8 lat i 160.000 km.

Nissan wymienia baterię na nową jak zgaśnie 9 kreska.

 

Jest też aplikacja dedykowana LeafSpy i na niej widać dokładnie w jakim stanie jest bateria, poszczególne cele i wiele innych użytecznych informacji.

Czekam na transmiter OBD i podepnę by sprawdzić jak jest u mnie dokładnie.

 

Tu przykładowa fota z netu: (SOH to pojemność baterii)IMG_4947_zpscuzu4nu1.png

 

 

 

Edited by mrBEAN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile takie używane cudo?

Nie wątpię, że za kilka lat będzie można coś takiego dla zony ogarnąć, do miasta powinno być w sam raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, komor napisał:

Ile takie używane cudo?

Nie wątpię, że za kilka lat będzie można coś takiego dla zony ogarnąć, do miasta powinno być w sam raz.

 

Zaczynają się od około 40, ale godne uwagi aktualnie to okolice 50-60 kzł.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję, fajna wersja.

Ledy świecą tak naprawdę lepiej czy można sobie odpuścić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Igorek napisał:

Gratuluję, fajna wersja.

Ledy świecą tak naprawdę lepiej czy można sobie odpuścić?

 

Dzięki, cholera wie, bo nie wiem jak świecą zwykłe w Leafie.

Myślę, że zabijać się nie trzeba o ledy ale świecą dobrze.

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Te małe kreski po prawej stronie obrazują stan baterii.

Jest 12 kresek.

Pierwsza kreska gaśnie jak pojemność baterii spadnie o 15%.

Kolejne kreski gasną co 7,5%.

W tym modelu jest gwarancja na 8 lat i 160.000 km.

Nissan wymienia baterię na nową jak zgaśnie 9 kreska.

 

Jest też aplikacja dedykowana LeafSpy i na niej widać dokładnie w jakim stanie jest bateria, poszczególne cele i wiele innych użytecznych informacji.

Czekam na transmiter OBD i podepnę by sprawdzić jak jest u mnie dokładnie.

 

Tu przykładowa fota z netu: (SOH to pojemność baterii)IMG_4947_zpscuzu4nu1.png

 

 

 

 

Jeśli był jeździmy w PL, gdzie Chademo praktycznie nie ma, to SOH jest pewnie na poziomie 95%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, grogi napisał:

 

Jeśli był jeździmy w PL, gdzie Chademo praktycznie nie ma, to SOH jest pewnie na poziomie 95%.

 

Sprowadzony z Francji, szacuję 90%, jeśli wyżej będzie miło, jeśli niżej przyjmę godnie do wiadomości ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Jeśli był jeździmy w PL, gdzie Chademo praktycznie nie ma, to SOH jest pewnie na poziomie 95%.
A w języku białych ludzi?

...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Fili_P napisał:

A w języku białych ludzi?

...
 

 

CHAdeMO to gniazdo szybkiego ładowania.

Częste ładowanie dużym prądem ponoć bardziej degraduje baterię.

Po podpięciu tego LeafSpy będzie widać ile było ładowań szybkich, a ile wolnych.

 

gb_t_20234_2.png

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jest już ktoś na AK kto używa elektryka na co dzień?

 

Lubię gadżety, a że rachunek ekonomiczny też mi się spiął to kupiłem paszczaka i zaczynamy przygodę.

 

Szczerze zazdroszczę :ok:

 

Przy zakupie ostatniego auta mocno sie zastanawiałem nad elektrykiem, ale chyba zwycięzyła głowa małego chłopca, a nie rozsądek.

 

Ciekawi mnie jak to się bedzie sprawować.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, kravitz napisał:

 

Szczerze zazdroszczę :ok:

 

Przy zakupie ostatniego auta mocno sie zastanawiałem nad elektrykiem, ale chyba zwycięzyła głowa małego chłopca, a nie rozsądek.

 

Ciekawi mnie jak to się bedzie sprawować.

 

Będę informował na bieżąco, bo sam jestem ciekaw.

Pierwszy raport po pierwszym 1000 km ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Fili_P napisał:

A w języku białych ludzi?

...
 

też nie wiedziałem OCB :nie_wiem: , ale wystarczyło wpisać w googla hasło i wszystko się wyjaśniło zanim doszedłem do końca wątku   ;);] .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rano pokazał już jakiś sensowny zasięg, jutro powinno być jeszcze lepiej, bo planuję jeździć grzecznie ;]

 

 

 

IMG_8478.JPG

Edited by mrBEAN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, mrBEAN napisał:

Dzisiaj rano pokazał już jakiś sensowny zasięg, jutro powinno być jeszcze lepiej, bo planuję jeździć grzecznie ;]

 

 

 

 

autko może być praktyczne, ale wygląd tych zegarów to jakiś dramat :) kto to projektował, ten sam co węża na nokię ?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, bergerac napisał:

autko może być praktyczne, ale wygląd tych zegarów to jakiś dramat :) kto to projektował, ten sam co węża na nokię ?

To część "zegarów". W EV są deko inne informacje podawane. Jak dla mnie są czytelne i schludne, bardzo szybko się odnalazłem.

 

Dnia 29/03/2018 o 13:20, mrBEAN napisał:

Te małe kreski po prawej stronie obrazują stan baterii.

Jest 12 kresek.

Pierwsza kreska gaśnie jak pojemność baterii spadnie o 15%.

Kolejne kreski gasną co 7,5%.

W tym modelu jest gwarancja na 8 lat i 160.000 km.

Nissan wymienia baterię na nową jak zgaśnie 9 kreska.

ok to bateria a co z resztą ? Jak i co sprawdzałeś w aucie przed zakupem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sherif napisał:

To część "zegarów". W EV są deko inne informacje podawane. Jak dla mnie są czytelne i schludne, bardzo szybko się odnalazłem.

 

ok to bateria a co z resztą ? Jak i co sprawdzałeś w aucie przed zakupem ?

Nic :)

Kupiłem na podstawie zdjęć ;]

 

Tam ogólnie nie ma się co psuć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bergerac napisał:

autko może być praktyczne, ale wygląd tych zegarów to jakiś dramat :) kto to projektował, ten sam co węża na nokię ?

Są bardzo w porządku i na żywo wyglądają bardzo dobrze.

Śmiszne trochę ale to jest japońskie auto konstrukcyjnie z 2010 roku wiec jak na nich to i tak jest nieźle.

To drugie zdjęcie jest przekłamanej no w rzeczywistości nie widać tych pól tylko całość jest spójna jak na pierwszej focie.

 

 

 

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.03.2018 o 17:15, mrBEAN napisał:

Nic :)

Kupiłem na podstawie zdjęć ;]

 

Tam ogólnie nie ma się co psuć. 

 

Orientujesz się jak tam jest zrealizowany napęd?

Oddzielne silniki na koła, czy jeden i zwykły mechanizm różnicowy jak w spalinówce?

W razie błota/śniegu jest napęd "na jedno koło", czy jakoś to jest regulowane, aby kręciły się jednak dwa?

 

Napęd elektryczny to świetna możliwość, aby właśnie zrezygnować z tych róznych wynalazków przyhamowywujących koła, itp, bo można każde koło napędzać totalnie oddzielnie :) właśnie przez silnik przypisany do koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi!

8fe7b470bf1e6b8eb54d2e073ee3b196.jpg

Auto wzięte totalnie spontanicznie "z placu". Bez kompletnego uzasadnienia finansowego.
Chodzi o wizerunek firmy i przy okazji "przestowanie" tego źródła napędu dla przyszłej floty.

wysłane z tel.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.03.2018 o 21:00, kravitz napisał:

 

Orientujesz się jak tam jest zrealizowany napęd?

Oddzielne silniki na koła, czy jeden i zwykły mechanizm różnicowy jak w spalinówce?

W razie błota/śniegu jest napęd "na jedno koło", czy jakoś to jest regulowane, aby kręciły się jednak dwa?

 

Napęd elektryczny to świetna możliwość, aby właśnie zrezygnować z tych róznych wynalazków przyhamowywujących koła, itp, bo można każde koło napędzać totalnie oddzielnie :) właśnie przez silnik przypisany do koła.

 

Jeden silnik, napęd na oś...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcąc kupić taki samochód na drugim końcu polski to trzeba wziąć z sobą lawetę albo zaplanować kilkudniową podróż ?;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roswell wygląda, że coś w tym stylu ;]

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Roswell napisał:

Chcąc kupić taki samochód na drugim końcu polski to trzeba wziąć z sobą lawetę albo zaplanować kilkudniową podróż ?;]

 

Nie, są już ładowarki szybkie po Polsce.

W jeden długi cały dzień się wyrobisz ;)

 

https://www.plugshare.com/

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, shapyr napisał:

@Roswell wygląda, że coś w tym stylu ;]

 

 

 

Jeden elektryczny szrot, to nie wszystkie elektryczne samochody ;]

Ale niech rozwija się powoli świadomość, tym lepiej dla mnie, bo nówki szybko tanieją, a używki trzymają cenę ;]

Edited by mrBEAN
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.03.2018 o 21:00, kravitz napisał:

 

Orientujesz się jak tam jest zrealizowany napęd?

Oddzielne silniki na koła, czy jeden i zwykły mechanizm różnicowy jak w spalinówce?

W razie błota/śniegu jest napęd "na jedno koło", czy jakoś to jest regulowane, aby kręciły się jednak dwa?

 

Napęd elektryczny to świetna możliwość, aby właśnie zrezygnować z tych róznych wynalazków przyhamowywujących koła, itp, bo można każde koło napędzać totalnie oddzielnie :) właśnie przez silnik przypisany do koła.

 

Przepraszam, przeoczyłem gdzieś tego posta.

W Leafie jest normalna konstrukcja, jeden silnik i napęd na przód.

Wydumki dopiero będą powstawać, nie licząc Tesli za pół bańki, która to ma duża szansę niedługo upaść.

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Jeden elektryczny szrot, to nie wszystkie elektryczne samochody ;]

A już się zaczynałem martwić, że stoisz gdzieś pomiędzy ładowarkami bo nie dawałeś znaku życia :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, mrBEAN napisał:

 

Przepraszam, przeoczyłem gdzieś tego posta.

W Leafie jest normalna konstrukcja, jeden silnik i napęd na przód.

Wyfumki dopiero będą powstawać, nie licząc Tesli za pół bańki, która to ma duża szansę niedługo upaść.

 

21 godzin temu, ppmarian napisał:

Drugi!

8fe7b470bf1e6b8eb54d2e073ee3b196.jpg

Auto wzięte totalnie spontanicznie "z placu". Bez kompletnego uzasadnienia finansowego.
Chodzi o wizerunek firmy i przy okazji "przestowanie" tego źródła napędu dla przyszłej floty.

wysłane z tel.
 

 

Bateria wynajmowana czy normalnie z autem jest?

Jakiej wielkości tam aku jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, shapyr napisał:

A już się zaczynałem martwić, że stoisz gdzieś pomiędzy ładowarkami bo nie dawałeś znaku życia :hehe:

 

700 km zrobione, na 1000 km pierwszy raport ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Bateria wynajmowana czy normalnie z autem jest?
Jakiej wielkości tam aku jest?

Wynajmowania = w perspektywie całego leasingu taniej wychodzi i brak we. problemów przy spadku wydajności

33kWh


wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
Genialny pomysł na auto :jump:
Przemyślenia w skrócie są takie; nie ma odwrotu, kto raz spróbuje EV ten przepadł ;]


Do kręcenia się wokół domu owszem, miałem pożyczone we Francji i jestem zadowolony. Na wyjazd gdzieś dalej nie nadaje się, zasięg za mały, przyczepy nie pociągnie.............
Do miasta super.

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, mrBEAN napisał:

Zużycie:

tryb jazdy sportowy, nie mylić z dynamicznym: ok. 25 kWh

tryb jazdy dynamiczny/normalny: ok. 20 kWh 

tryb jazdy normalny/rozsądny: ok. 15-18 kWh

tryb jazdy rozsądny/oszczędny: ok. 13-15 kWh

tryb jazdy do domu daleko, a najbliższe gniazdo za daleko: ok. 10-11 kWh

 

Bateria w tym modelu ma 24 (mój) lub 30 kWh, aktualny nowy model ma 40 kWh, ponoć za rok ma być Leaf z baterią 60 kWh.

Hyundai już zaraz pokaże cenniki na auta z baterią 40 i 60 kWh, Golf aktualny ma 35,8 kWh, a w 2019 będzie miał 48 kWh.

Aktualnie idzie to bardzo dynamicznie i w 2020 rok będzie już sporo marek miało sporo modeli elektrycznych.

 

To pobór chwilowy? Ile prądu idzie na 100km?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, K3 napisał:

 

To pobór chwilowy? Ile prądu idzie na 100km?

 

Wszystko podałem średnio na 100 km ;)

Zaraz poprawię, żeby było czytelnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, chris_666 napisał:


 

 


Do kręcenia się wokół domu owszem, miałem pożyczone we Francji i jestem zadowolony. Na wyjazd gdzieś dalej nie nadaje się, zasięg za mały, przyczepy nie pociągnie.............
Do miasta super.

Wysłane z Tapatalka
 

 

 

Mój egzemplarz owszem.

Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Mój egzemplarz owszem.

Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.

 

A na przyczepce generator... ;]

 

Screen-Shot-2014-06-25-at-10.09.22-PM-75

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Mój egzemplarz owszem.
Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.
Pożyjemy, zobaczymy, na razie jeszcze sporo ograniczeń, ale może kiedyś.
W maju chyba znów będę miał okazję pojeździć.

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

na AOW Ci nie brakuje ?

 

bo ile w mieście do 50km/h kangoo ZE zbiera sie podobnie a nawet odczuwalnie lepiej  jak dci 110KM to powyzej jest lipa

 

diesel z baku kotłował 8.3 bez oszczędzania

ZE max zrobil 180km, najczęściej co 160km trzeba lądować

 

klima i ogrzewanie dużo zabiera - odrazu widać na wskaźniku

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym kupił może, niestety kompletny brak infrastruktury w okolicy. Musiałbym rzucać przedłużacz przez balkon.

tapatalked

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Mój egzemplarz owszem.

Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.

 

Masz jakiegoś znajomego sprowadzacza samochodów?

Patrzę na te Leafy i np w salonie Nissana jest z 2016, ale cena to co podajesz x2 ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-leaf-tekna-30kw-solar-panel-headlamp-washer-ID6zvA3h.html

 

Za 60 bym łyknął chętnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, kravitz napisał:

 

Masz jakiegoś znajomego sprowadzacza samochodów?

Patrzę na te Leafy i np w salonie Nissana jest z 2016, ale cena to co podajesz x2 ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-leaf-tekna-30kw-solar-panel-headlamp-washer-ID6zvA3h.html

 

Za 60 bym łyknął chętnie

 

Między innymi to też jedna ze składowych decyzji, dla której się zdecydowałem na zakup. Ceny na PL rynku ;]

Rozbitki z USA w przystępnych cenach lub rozbitki z Europy i inne ASOwe w nieprzystępnych :phi:

Odezwij się na priv to coś poszukamy, mam jakieś tam dojście we Francji do aut przysalonowych i zostawionych przez klientów w ASO w rozliczeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Między innymi to też jedna ze składowych decyzji, dla której się zdecydowałem na zakup. Ceny na PL rynku ;]

Rozbitki z USA w przystępnych cenach lub rozbitki z Europy i inne ASOwe w nieprzystępnych :phi:

Odezwij się na priv to coś poszukamy, mam jakieś tam dojście we Francji do aut przysalonowych i zostawionych przez klientów w ASO w rozliczeniu.

 

Poszedł priv.

 

A tymczasem...

 

 

image.png.cba5c39786da4e67c2ba199582d1035a.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, chris_666 napisał:


 

 


Do kręcenia się wokół domu owszem, miałem pożyczone we Francji i jestem zadowolony. Na wyjazd gdzieś dalej nie nadaje się, zasięg za mały, przyczepy nie pociągnie.............
Do miasta super.

Wysłane z Tapatalka
 

 

 

W zeszłym roku we Włoszech widziałem Teslę na norweskiej rejestracji. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, kravitz napisał:

 

Poszedł priv.

 

A tymczasem...

 

 

image.png.cba5c39786da4e67c2ba199582d1035a.png

 

To już przepadłeś ;]

Ten za 2-3 lata się kupi :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, ppmarian napisał:

na AOW Ci nie brakuje ?

 

bo ile w mieście do 50km/h kangoo ZE zbiera sie podobnie a nawet odczuwalnie lepiej  jak dci 110KM to powyzej jest lipa

 

diesel z baku kotłował 8.3 bez oszczędzania

ZE max zrobil 180km, najczęściej co 160km trzeba lądować

 

klima i ogrzewanie dużo zabiera - odrazu widać na wskaźniku

 

 

Szczerze to zasuwa aż miło. Powyżej 120 km/h traci ten wigor, który ma poniżej tej prędkości, ale swobodnie i lekko rozpędza się do licznikowych 160 km/h, wg. GPS ok. 145 km/h.

Nagram w weekend jakieś filmiki może z przyspieszenia i jakieś inne. Na razie czasu mało.

 

U mnie jest pompa ciepła do ogrzewania i bardzo wydajnie pracuje, bo widziałem, że ok. 0,5 kW zużywa na 100 km.

Klima pewnie trochę więcej pociągnie, ale jeszcze nie używałem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Szczerze to zasuwa aż miło. Powyżej 120 km/h traci ten wigor, który ma poniżej tej prędkości, ale swobodnie i lekko rozpędza się do licznikowych 160 km/h, wg. GPS ok. 145 km/h.
Nagram w weekend jakieś filmiki może z przyspieszenia i jakieś inne. Na razie czasu mało.
 
U mnie jest pompa ciepła do ogrzewania i bardzo wydajnie pracuje, bo widziałem, że ok. 0,5 kW zużywa na 100 km.
Klima pewnie trochę więcej pociągnie, ale jeszcze nie używałem.

Kangoo ZE tez ma pompę

Pewnie kubatura robi swoje

wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
W zeszłym roku we Włoszech widziałem Teslę na norweskiej rejestracji. ;]
Emeryci mają dużo czasu na podróże

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.