Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Jest już ktoś na AK kto używa elektryka na co dzień?
 
Lubię gadżety, a że rachunek ekonomiczny też mi się spiął to kupiłem paszczaka i zaczynamy przygodę.
Nissan Leaf 2014
Bateria: 24kWh
 
 
 
 
IMG_8435.jpg.16860abeb3bc282ca0ea1c80bc6bf2e8.jpg
IMG_8437.JPG.b04da54c27c6d39a0c5fba31fccce1d6.JPG
W Norwegii żyją to i w Polsce będą jeździć

Wysłane z mojego ASUS_X00DD przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, spad napisał:

Zawsze zastanawiałem się jak sprawdzić używanego elektryka przed zakupem? Czy ASO Nissana może potwierdzić, że te baterie są na 100% pewne i nie padną za chwilę?

 

Te małe kreski po prawej stronie obrazują stan baterii.

Jest 12 kresek.

Pierwsza kreska gaśnie jak pojemność baterii spadnie o 15%.

Kolejne kreski gasną co 7,5%.

W tym modelu jest gwarancja na 8 lat i 160.000 km.

Nissan wymienia baterię na nową jak zgaśnie 9 kreska.

 

Jest też aplikacja dedykowana LeafSpy i na niej widać dokładnie w jakim stanie jest bateria, poszczególne cele i wiele innych użytecznych informacji.

Czekam na transmiter OBD i podepnę by sprawdzić jak jest u mnie dokładnie.

 

Tu przykładowa fota z netu: (SOH to pojemność baterii)IMG_4947_zpscuzu4nu1.png

 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, komor napisał:

Ile takie używane cudo?

Nie wątpię, że za kilka lat będzie można coś takiego dla zony ogarnąć, do miasta powinno być w sam raz.

 

Zaczynają się od około 40, ale godne uwagi aktualnie to okolice 50-60 kzł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Igorek napisał:

Gratuluję, fajna wersja.

Ledy świecą tak naprawdę lepiej czy można sobie odpuścić?

 

Dzięki, cholera wie, bo nie wiem jak świecą zwykłe w Leafie.

Myślę, że zabijać się nie trzeba o ledy ale świecą dobrze.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Te małe kreski po prawej stronie obrazują stan baterii.

Jest 12 kresek.

Pierwsza kreska gaśnie jak pojemność baterii spadnie o 15%.

Kolejne kreski gasną co 7,5%.

W tym modelu jest gwarancja na 8 lat i 160.000 km.

Nissan wymienia baterię na nową jak zgaśnie 9 kreska.

 

Jest też aplikacja dedykowana LeafSpy i na niej widać dokładnie w jakim stanie jest bateria, poszczególne cele i wiele innych użytecznych informacji.

Czekam na transmiter OBD i podepnę by sprawdzić jak jest u mnie dokładnie.

 

Tu przykładowa fota z netu: (SOH to pojemność baterii)IMG_4947_zpscuzu4nu1.png

 

 

 

 

Jeśli był jeździmy w PL, gdzie Chademo praktycznie nie ma, to SOH jest pewnie na poziomie 95%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, grogi napisał:

 

Jeśli był jeździmy w PL, gdzie Chademo praktycznie nie ma, to SOH jest pewnie na poziomie 95%.

 

Sprowadzony z Francji, szacuję 90%, jeśli wyżej będzie miło, jeśli niżej przyjmę godnie do wiadomości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Fili_P napisał:

A w języku białych ludzi?

...
 

 

CHAdeMO to gniazdo szybkiego ładowania.

Częste ładowanie dużym prądem ponoć bardziej degraduje baterię.

Po podpięciu tego LeafSpy będzie widać ile było ładowań szybkich, a ile wolnych.

 

gb_t_20234_2.png

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jest już ktoś na AK kto używa elektryka na co dzień?

 

Lubię gadżety, a że rachunek ekonomiczny też mi się spiął to kupiłem paszczaka i zaczynamy przygodę.

 

Szczerze zazdroszczę :ok:

 

Przy zakupie ostatniego auta mocno sie zastanawiałem nad elektrykiem, ale chyba zwycięzyła głowa małego chłopca, a nie rozsądek.

 

Ciekawi mnie jak to się bedzie sprawować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, kravitz napisał:

 

Szczerze zazdroszczę :ok:

 

Przy zakupie ostatniego auta mocno sie zastanawiałem nad elektrykiem, ale chyba zwycięzyła głowa małego chłopca, a nie rozsądek.

 

Ciekawi mnie jak to się bedzie sprawować.

 

Będę informował na bieżąco, bo sam jestem ciekaw.

Pierwszy raport po pierwszym 1000 km ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mrBEAN napisał:

Dzisiaj rano pokazał już jakiś sensowny zasięg, jutro powinno być jeszcze lepiej, bo planuję jeździć grzecznie ;]

 

 

 

 

autko może być praktyczne, ale wygląd tych zegarów to jakiś dramat :) kto to projektował, ten sam co węża na nokię ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bergerac napisał:

autko może być praktyczne, ale wygląd tych zegarów to jakiś dramat :) kto to projektował, ten sam co węża na nokię ?

To część "zegarów". W EV są deko inne informacje podawane. Jak dla mnie są czytelne i schludne, bardzo szybko się odnalazłem.

 

Dnia 29/03/2018 o 13:20, mrBEAN napisał:

Te małe kreski po prawej stronie obrazują stan baterii.

Jest 12 kresek.

Pierwsza kreska gaśnie jak pojemność baterii spadnie o 15%.

Kolejne kreski gasną co 7,5%.

W tym modelu jest gwarancja na 8 lat i 160.000 km.

Nissan wymienia baterię na nową jak zgaśnie 9 kreska.

ok to bateria a co z resztą ? Jak i co sprawdzałeś w aucie przed zakupem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

To część "zegarów". W EV są deko inne informacje podawane. Jak dla mnie są czytelne i schludne, bardzo szybko się odnalazłem.

 

ok to bateria a co z resztą ? Jak i co sprawdzałeś w aucie przed zakupem ?

Nic :)

Kupiłem na podstawie zdjęć ;]

 

Tam ogólnie nie ma się co psuć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

autko może być praktyczne, ale wygląd tych zegarów to jakiś dramat :) kto to projektował, ten sam co węża na nokię ?

Są bardzo w porządku i na żywo wyglądają bardzo dobrze.

Śmiszne trochę ale to jest japońskie auto konstrukcyjnie z 2010 roku wiec jak na nich to i tak jest nieźle.

To drugie zdjęcie jest przekłamanej no w rzeczywistości nie widać tych pól tylko całość jest spójna jak na pierwszej focie.

 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2018 o 17:15, mrBEAN napisał:

Nic :)

Kupiłem na podstawie zdjęć ;]

 

Tam ogólnie nie ma się co psuć. 

 

Orientujesz się jak tam jest zrealizowany napęd?

Oddzielne silniki na koła, czy jeden i zwykły mechanizm różnicowy jak w spalinówce?

W razie błota/śniegu jest napęd "na jedno koło", czy jakoś to jest regulowane, aby kręciły się jednak dwa?

 

Napęd elektryczny to świetna możliwość, aby właśnie zrezygnować z tych róznych wynalazków przyhamowywujących koła, itp, bo można każde koło napędzać totalnie oddzielnie :) właśnie przez silnik przypisany do koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2018 o 21:00, kravitz napisał:

 

Orientujesz się jak tam jest zrealizowany napęd?

Oddzielne silniki na koła, czy jeden i zwykły mechanizm różnicowy jak w spalinówce?

W razie błota/śniegu jest napęd "na jedno koło", czy jakoś to jest regulowane, aby kręciły się jednak dwa?

 

Napęd elektryczny to świetna możliwość, aby właśnie zrezygnować z tych róznych wynalazków przyhamowywujących koła, itp, bo można każde koło napędzać totalnie oddzielnie :) właśnie przez silnik przypisany do koła.

 

Jeden silnik, napęd na oś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Roswell napisał:

Chcąc kupić taki samochód na drugim końcu polski to trzeba wziąć z sobą lawetę albo zaplanować kilkudniową podróż ?;]

 

Nie, są już ładowarki szybkie po Polsce.

W jeden długi cały dzień się wyrobisz ;)

 

https://www.plugshare.com/

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, shapyr napisał:

@Roswell wygląda, że coś w tym stylu ;]

 

 

 

Jeden elektryczny szrot, to nie wszystkie elektryczne samochody ;]

Ale niech rozwija się powoli świadomość, tym lepiej dla mnie, bo nówki szybko tanieją, a używki trzymają cenę ;]

Edytowane przez mrBEAN
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2018 o 21:00, kravitz napisał:

 

Orientujesz się jak tam jest zrealizowany napęd?

Oddzielne silniki na koła, czy jeden i zwykły mechanizm różnicowy jak w spalinówce?

W razie błota/śniegu jest napęd "na jedno koło", czy jakoś to jest regulowane, aby kręciły się jednak dwa?

 

Napęd elektryczny to świetna możliwość, aby właśnie zrezygnować z tych róznych wynalazków przyhamowywujących koła, itp, bo można każde koło napędzać totalnie oddzielnie :) właśnie przez silnik przypisany do koła.

 

Przepraszam, przeoczyłem gdzieś tego posta.

W Leafie jest normalna konstrukcja, jeden silnik i napęd na przód.

Wydumki dopiero będą powstawać, nie licząc Tesli za pół bańki, która to ma duża szansę niedługo upaść.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał:

 

Przepraszam, przeoczyłem gdzieś tego posta.

W Leafie jest normalna konstrukcja, jeden silnik i napęd na przód.

Wyfumki dopiero będą powstawać, nie licząc Tesli za pół bańki, która to ma duża szansę niedługo upaść.

 

21 godzin temu, ppmarian napisał:

Drugi!

8fe7b470bf1e6b8eb54d2e073ee3b196.jpg

Auto wzięte totalnie spontanicznie "z placu". Bez kompletnego uzasadnienia finansowego.
Chodzi o wizerunek firmy i przy okazji "przestowanie" tego źródła napędu dla przyszłej floty.

wysłane z tel.
 

 

Bateria wynajmowana czy normalnie z autem jest?

Jakiej wielkości tam aku jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Genialny pomysł na auto :jump:
Przemyślenia w skrócie są takie; nie ma odwrotu, kto raz spróbuje EV ten przepadł ;]


Do kręcenia się wokół domu owszem, miałem pożyczone we Francji i jestem zadowolony. Na wyjazd gdzieś dalej nie nadaje się, zasięg za mały, przyczepy nie pociągnie.............
Do miasta super.

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mrBEAN napisał:

Zużycie:

tryb jazdy sportowy, nie mylić z dynamicznym: ok. 25 kWh

tryb jazdy dynamiczny/normalny: ok. 20 kWh 

tryb jazdy normalny/rozsądny: ok. 15-18 kWh

tryb jazdy rozsądny/oszczędny: ok. 13-15 kWh

tryb jazdy do domu daleko, a najbliższe gniazdo za daleko: ok. 10-11 kWh

 

Bateria w tym modelu ma 24 (mój) lub 30 kWh, aktualny nowy model ma 40 kWh, ponoć za rok ma być Leaf z baterią 60 kWh.

Hyundai już zaraz pokaże cenniki na auta z baterią 40 i 60 kWh, Golf aktualny ma 35,8 kWh, a w 2019 będzie miał 48 kWh.

Aktualnie idzie to bardzo dynamicznie i w 2020 rok będzie już sporo marek miało sporo modeli elektrycznych.

 

To pobór chwilowy? Ile prądu idzie na 100km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, chris_666 napisał:


 

 


Do kręcenia się wokół domu owszem, miałem pożyczone we Francji i jestem zadowolony. Na wyjazd gdzieś dalej nie nadaje się, zasięg za mały, przyczepy nie pociągnie.............
Do miasta super.

Wysłane z Tapatalka
 

 

 

Mój egzemplarz owszem.

Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mój egzemplarz owszem.
Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.
Pożyjemy, zobaczymy, na razie jeszcze sporo ograniczeń, ale może kiedyś.
W maju chyba znów będę miał okazję pojeździć.

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na AOW Ci nie brakuje ?

 

bo ile w mieście do 50km/h kangoo ZE zbiera sie podobnie a nawet odczuwalnie lepiej  jak dci 110KM to powyzej jest lipa

 

diesel z baku kotłował 8.3 bez oszczędzania

ZE max zrobil 180km, najczęściej co 160km trzeba lądować

 

klima i ogrzewanie dużo zabiera - odrazu widać na wskaźniku

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Mój egzemplarz owszem.

Zasięg  i przyczepę tesla już ogarnia, reszta producentów zaraz też zacznie prezentować konkretne zasięgi i walory użytkowe.

 

Masz jakiegoś znajomego sprowadzacza samochodów?

Patrzę na te Leafy i np w salonie Nissana jest z 2016, ale cena to co podajesz x2 ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-leaf-tekna-30kw-solar-panel-headlamp-washer-ID6zvA3h.html

 

Za 60 bym łyknął chętnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kravitz napisał:

 

Masz jakiegoś znajomego sprowadzacza samochodów?

Patrzę na te Leafy i np w salonie Nissana jest z 2016, ale cena to co podajesz x2 ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-leaf-tekna-30kw-solar-panel-headlamp-washer-ID6zvA3h.html

 

Za 60 bym łyknął chętnie

 

Między innymi to też jedna ze składowych decyzji, dla której się zdecydowałem na zakup. Ceny na PL rynku ;]

Rozbitki z USA w przystępnych cenach lub rozbitki z Europy i inne ASOwe w nieprzystępnych :phi:

Odezwij się na priv to coś poszukamy, mam jakieś tam dojście we Francji do aut przysalonowych i zostawionych przez klientów w ASO w rozliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Między innymi to też jedna ze składowych decyzji, dla której się zdecydowałem na zakup. Ceny na PL rynku ;]

Rozbitki z USA w przystępnych cenach lub rozbitki z Europy i inne ASOwe w nieprzystępnych :phi:

Odezwij się na priv to coś poszukamy, mam jakieś tam dojście we Francji do aut przysalonowych i zostawionych przez klientów w ASO w rozliczeniu.

 

Poszedł priv.

 

A tymczasem...

 

 

image.png.cba5c39786da4e67c2ba199582d1035a.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chris_666 napisał:


 

 


Do kręcenia się wokół domu owszem, miałem pożyczone we Francji i jestem zadowolony. Na wyjazd gdzieś dalej nie nadaje się, zasięg za mały, przyczepy nie pociągnie.............
Do miasta super.

Wysłane z Tapatalka
 

 

 

W zeszłym roku we Włoszech widziałem Teslę na norweskiej rejestracji. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ppmarian napisał:

na AOW Ci nie brakuje ?

 

bo ile w mieście do 50km/h kangoo ZE zbiera sie podobnie a nawet odczuwalnie lepiej  jak dci 110KM to powyzej jest lipa

 

diesel z baku kotłował 8.3 bez oszczędzania

ZE max zrobil 180km, najczęściej co 160km trzeba lądować

 

klima i ogrzewanie dużo zabiera - odrazu widać na wskaźniku

 

 

Szczerze to zasuwa aż miło. Powyżej 120 km/h traci ten wigor, który ma poniżej tej prędkości, ale swobodnie i lekko rozpędza się do licznikowych 160 km/h, wg. GPS ok. 145 km/h.

Nagram w weekend jakieś filmiki może z przyspieszenia i jakieś inne. Na razie czasu mało.

 

U mnie jest pompa ciepła do ogrzewania i bardzo wydajnie pracuje, bo widziałem, że ok. 0,5 kW zużywa na 100 km.

Klima pewnie trochę więcej pociągnie, ale jeszcze nie używałem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Szczerze to zasuwa aż miło. Powyżej 120 km/h traci ten wigor, który ma poniżej tej prędkości, ale swobodnie i lekko rozpędza się do licznikowych 160 km/h, wg. GPS ok. 145 km/h.
Nagram w weekend jakieś filmiki może z przyspieszenia i jakieś inne. Na razie czasu mało.
 
U mnie jest pompa ciepła do ogrzewania i bardzo wydajnie pracuje, bo widziałem, że ok. 0,5 kW zużywa na 100 km.
Klima pewnie trochę więcej pociągnie, ale jeszcze nie używałem.

Kangoo ZE tez ma pompę

Pewnie kubatura robi swoje

wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.