Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, sherif napisał:

BTW. Czym go ładujesz w domu ?

Da radę ładować czymś lepszym niż 230V/16A jak np 400V 20A ?

 

Leaf ma OBC (On-Board-Charger) tylko jednofazowy, w dwóch wersjach - 3.3 albo 6.6 kW. Ładowanie z gniazdka (tzw. granny cable - w założeniu rozwiązanie bardzo tymczasowe, dopóki klient nie zainstaluje ładowarki ściennej) ma dodatkowo ograniczenie do 10A - żeby nie popalić domowej instalacji - ładuje mocą ok. 2 kW. Są EV, które mają trzyfazowe OBC - np. Zoe - i tego z "gniazdka" można ładować mocą 22 kW. Tesle też mają ładowanie z AC z wielu faz. 

 

Ładowanie prądem stałym (DC) to już zupełnie inna historia - i tutaj mówimy zwykle o ładowaniu mocą 50 kW, a często nawet większą. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

 

Leaf ma OBC (On-Board-Charger) tylko jednofazowy, w dwóch wersjach - 3.3 albo 6.6 kW. Ładowanie z gniazdka (tzw. granny cable - w założeniu rozwiązanie bardzo tymczasowe, dopóki klient nie zainstaluje ładowarki ściennej) ma dodatkowo ograniczenie do 10A - żeby nie popalić domowej instalacji - ładuje mocą ok. 2 kW. Są EV, które mają trzyfazowe OBC - np. Zoe - i tego z "gniazdka" można ładować mocą 22 kW. Tesle też mają ładowanie z AC z wielu faz. 

 

Ładowanie prądem stałym (DC) to już zupełnie inna historia - i tutaj mówimy zwykle o ładowaniu mocą 50 kW, a często nawet większą. 

ok, jak rozumiem, ładowarka ścienna wtedy nie używa ładowarki wbudowanej w auto ? Jaki jest orientacyjny koszt takiej ładowarki ? Po instalacji będzie można ładować różne auta EV ?

 

50kW czy nawet 22kW to bardzo dużo i IMHO zbyt dużo jak na domowe instalacje. Optimum dla mnie to ok 8-10kW, wtedy taka bateria w Leafie naładuje się w ok 3-4h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sherif napisał:

ok, jak rozumiem, ładowarka ścienna wtedy nie używa ładowarki wbudowanej w auto ? Jaki jest orientacyjny koszt takiej ładowarki ? Po instalacji będzie można ładować różne auta EV ?

 

Używa. Każde ładowanie z AC używa OBC. Tak naprawdę taka ładowarka ścienna to przerośnięte gniazdko, dostosowane do pracy na zewnątrz, z dedykowanym bezpiecznikiem, odpowiednio grubymi kablami i zintegrowanym kablem do ładowania. 

 

rolec-ev-charging-iec-wallpod-multimode-

 

Cytuj

50kW czy nawet 22kW to bardzo dużo i IMHO zbyt dużo jak na domowe instalacje.

 

22 kW można mieć w domu - ale tylko z trzech faz. A Leaf niestety nie potrafi takiego źródła spożytkować. 

 

Cytuj

Optimum dla mnie to ok 8-10kW, wtedy taka bateria w Leafie naładuje się w ok 3-4h.

 

Możesz mieć 6.6 kW - ale czy w Polsce robione są takie przyłącza? W Europie kontynentalnej raczej praktykuje się małe prądy, ale na trzech fazach... Na bagnach mam na jednej fazie 18 kVA (bezpiecznik 80A)...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

Używa. Każde ładowanie z AC używa OBC. Tak naprawdę taka ładowarka ścienna to przerośnięte gniazdko, dostosowane do pracy na zewnątrz, z dedykowanym bezpiecznikiem, odpowiednio grubymi kablami i zintegrowanym kablem do ładowania. 

Czyli jak to samo gniazdo to już mam, ale bez kabla:

956b1d155d6c431c498ba2f8207f01cd.jpg

 

chodzi mi o ładowarkę wew (w garażu).

3 minuty temu, grogi napisał:

22 kW można mieć w domu - ale tylko z trzech faz. I niestety Leaf tyle nie pociągnie. 

Można, ale to bezsensu przy normalnym domu mieszkalnym. Ja mam 12kW przyłącze, max peak co miałem przez rok to 5,5kW, zwykle jest do 3kW, także nawet bez zmiany warunków przyłącza można ładować auto ok 8kW. Dlatego pytam o możliwości, bo ładowanie 10h to takie trochę średnie jest. Specjalnie w sumie mam gniazdo 3-fazowe w garażu i większe zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sherif napisał:

Czyli jak to samo gniazdo to już mam, ale bez kabla:

chodzi mi o ładowarkę wew (w garażu).

Można, ale to bezsensu przy normalnym domu mieszkalnym. Ja mam 12kW przyłącze, max peak co miałem przez rok to 5,5kW, zwykle jest do 3kW, także nawet bez zmiany warunków przyłącza można ładować auto ok 8kW. Dlatego pytam o możliwości, bo ładowanie 10h to takie trochę średnie jest. Specjalnie w sumie mam gniazdo 3-fazowe w garażu i większe zabezpieczenie.

 

Leaf nie przyjmie więcej niż 6,6 kW.

W tym siłowym gniazdku zależy jakie mam zabezpieczenie jednej fazy. Prawdopodobnie 16A lub 25A.

 

Auto w większości przypadków i tak ładuje się w nocy, więc czy 4 czy 8h to różnicy nie robi.

Druga sprawa, że zazwyczaj też codziennie nie wyssiesz całej baterii, tylko ją doładowujesz, a nie ładujesz od 0-->100%.

 

Ogranicza Cię Twoje zabezpieczenie, a w drugiej kolejności ładowarka wbudowana 3,3 lub 6,6 kW w Leafie.

 

Samą ładowarkę mocniejszą kupujesz w Chinach taka profi regulowana do 32A kosztuje do 2000 zł mniej więcej.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

Leaf nie przyjmie więcej niż 6,6 kW.

W tym siłowym gniazdku zależy jakie mam zabezpieczenie jednej fazy. Prawdopodobnie 16A lub 25A.

 

Auto w większości przypadków i tak ładuje się w nocy, więc czy 4 czy 8h to różnicy nie robi.

Druga sprawa, że zazwyczaj też codziennie nie wyssiesz całej baterii, tylko ją doładowujesz, a nie ładujesz od 0-->100%.

 

Ogranicza Cię Twoje zabezpieczenie, a w drugiej kolejności ładowarka wbudowana 3,3 lub 6,6 kW w Leafie.

 

Samą ładowarkę mocniejszą kupujesz w Chinach taka profi regulowana do 32A kosztuje do 2000 zł mniej więcej.

Czyli czy 3.3kW czy 6.6kW to zależy od wyposażenia auta, bo jak rozumiem na EU były obie wersje ?

To 6.6kW to 1-fazowa, jeżeli tak to trzeba mieć min 30A ?

 

Z nocą zgoda, ale są różne sytuacje i dni, kiedy trzeba wiecej przejechać, wtedy szybkie doładowanie się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maxit napisał:

 

Tytuł mistrz.

Jak dla mnie, to jakaś przyczyna musiała być ;]

 

Co do Ioniq - w środę miałem okazję być wieziony zarówno wersją Hybrid jak i EV. 

Oba świetne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sherif napisał:

Czyli czy 3.3kW czy 6.6kW to zależy od wyposażenia auta, bo jak rozumiem na EU były obie wersje ?

 

Tak

 

44 minuty temu, sherif napisał:

To 6.6kW to 1-fazowa, jeżeli tak to trzeba mieć min 30A ?

 

Tak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

Tytuł mistrz.

Jak dla mnie, to jakaś przyczyna musiała być ;]

Mnie przerażają płomienie, które wylatują jak z miotacza ognia. Tam ewidentnie jakiś bardzo łatwo palny gaz się wydobywał...

 

3 godziny temu, Filipfm napisał:

Co do Ioniq - w środę miałem okazję być wieziony zarówno wersją Hybrid jak i EV. 

Oba świetne. 

A to akurat fajnie, bo my nie jechaliśmy żadnym. Wystarczyło, że weszliśmy do środka, przymierzyliśmy się do środka. Jazdy testowej odmówiliśmy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maxit napisał:

Mnie przerażają płomienie, które wylatują jak z miotacza ognia. Tam ewidentnie jakiś bardzo łatwo palny gaz się wydobywał...

 

 

Tu fajnie wyjaśnione:

 

https://www.google.pl/amp/s/amp.livescience.com/62179-tesla-fire-cleanup-danger.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Czyli czy 3.3kW czy 6.6kW to zależy od wyposażenia auta, bo jak rozumiem na EU były obie wersje ?

 

Tak.

 

6 godzin temu, sherif napisał:

To 6.6kW to 1-fazowa, jeżeli tak to trzeba mieć min 30A ?

32A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
7 minut temu, motomouse napisał:

 

A tak z drugiej strony - czy jest na rynku jakaś hybryda plug-in, ewentualnie czysty elektryk, który ma zasięg ca. 200 km na bateriach ? I nie kosztuje tyle co Tesla 😉 ?

 

 

 

No jest np nowy Leaf, albo właśnie Ioniq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz jest wątek o elektrykach, to tutaj napiszę ;)

 

Ostatnio miałem szczęście natrafić na BMW i3 pod światłami.

Szczęście, bo trafiłem na kierownika który chciał się ścigać i dodatkowo wyścig jeden był na dystansie około 300m (taka odległość od świateł do świateł), a drugi wyścig powiedzmy że 500m. Dalej już nie cisnąłem bo prędkość była dziwna ;)

 

Zarówno i3 jak i moje auto katalogowo o dziwo maja podobne czasy 0-100. Różnica 0,1s o ile dobrze sprawdziłem.

Dziwne o tyle, że różnica w mocy jest sporo na korzyść mojego samochodu.

 

I się srogo zdziwiłem, jak elektryk dostawał baty w każdych dosłownie warunkach. Czy to przy starcie, czy przy większej prędkości. Właściwie im szybciej (szybciej tzn 50km/h) tym gorzej dla elektryka :(

No może tylko start miał lepszy, ale wysunął się o metr do przodu zanim u mnie silnik wkręcił się powiedzmy na 2k obr/min

Nie chciałem pałowac silnika i puszczać hamulec, bo wtedy bym wystrzelił jak z procy. Zwyczajnie przełożyłem nogę z hamulca na gaz (automat).

 

Żeby ktoś złapał porównanie, to wyścig wyglądał, jakbym ja siedział w zwykłym kompakcie z jakims 1.4T 140KM, a ten koleś w takim samym kompakcie, ale z 1.4 bez "T" 100KM.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:

Żeby ktoś złapał porównanie, to wyścig wyglądał, jakbym ja siedział w zwykłym kompakcie z jakims 1.4T 140KM, a ten koleś w takim samym kompakcie, ale z 1.4 bez "T" 100KM.

 

Akurat miałem okazję kilka dni temu przejechać się i3.

Widzę dwa rozwiązania: Twój lancer jest coś dłubnięty, albo z tym i3 lub jego kierowcą było coś nie tak ;]

Mógł mieć włączony tryb jakiś Eco / super eco  i wtedy nie idzie pełnym gwizdkiem jeśli się nie dociśnie kick downu. O czym nie każdy wie.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, motomouse napisał:

 

A tak z drugiej strony - czy jest na rynku jakaś hybryda plug-in, ewentualnie czysty elektryk, który ma zasięg ca. 200 km na bateriach ? I nie kosztuje tyle co Tesla 😉 ?

 

 

 

Nowy Leaf, Renault Zoe z największą baterią, BMW i3 94Ah, Hyundai Ioniq, zaraz wejdzie Hyundai Kona, e-Golf po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

Nowy Leaf, Renault Zoe z największą baterią, BMW i3 94Ah, Hyundai Ioniq, zaraz wejdzie Hyundai Kona, e-Golf po lifcie.

 

Kona oraz Kia Niro - obie będą w wersjach 39kWh oraz 64kWh... Ta druga może oddać ponad 200 KM... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Akurat miałem okazję kilka dni temu przejechać się i3.

Widzę dwa rozwiązania: Twój lancer jest coś dłubnięty, albo z tym i3 lub jego kierowcą było coś nie tak ;]

Mógł mieć włączony tryb jakiś Eco / super eco  i wtedy nie idzie pełnym gwizdkiem jeśli się nie dociśnie kick downu. O czym nie każdy wie.

 

To może być jakiś Lancer Evo - bo i3 ma katalogowo 7.2s do setki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

 

To może być jakiś Lancer Evo - bo i3 ma katalogowo 7.2s do setki... 

 

Mam Ralliarta. Waży katalogowo 1600kg i ma chyba 7,1 do setki

Skrzynia jest automatyczna i napęd jest na 4x4, więc czynnik kierowcy jest przy starcie pomijalny.

 

Zakładam że to i3 też jest z automatem. Nie łapał poślizgu przy starcie, albo ja nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

 

Akurat miałem okazję kilka dni temu przejechać się i3.

Widzę dwa rozwiązania: Twój lancer jest coś dłubnięty, albo z tym i3 lub jego kierowcą było coś nie tak ;]

Mógł mieć włączony tryb jakiś Eco / super eco  i wtedy nie idzie pełnym gwizdkiem jeśli się nie dociśnie kick downu. O czym nie każdy wie.

 

Kierowca w i3 chyba każdy ma tyle samo pracy i umiejętności jesli moje założenie z brakiem ręcznej skrzyni jest prawdziwe ;)

A zakładam że jest, bo po cholere by ktoś ręczną skrzynię do elektryka ładował? ;)

 

Nie wiem nic o dłubaniu mojego Lancera. Dla mnie nadal jest bardzo szybkim autem, ale z lektury forum EVO wnioskuję, że ja jednak mam 240KM.

Mocniejsze furki z tego forum mają lepsze czasy 0-100 na Racelogic. Dużo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎02‎.‎06‎.‎2018 o 13:09, bizz napisał:

 

dla mnie, fana BMW z lat 90-tych i3 było profanacją marki

a potem wsiadłem, zrobiłem z 15 km i nie chciałem wysiadać

jedyne co mi w tym aucie nie pasuje, to fakt że mnie nie stać

 

i3 jest mega, mnie w nim podoba się wszystko, lacznie z tym dziwacznym wyglądem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

 

Kierowca w i3 chyba każdy ma tyle samo pracy i umiejętności jesli moje założenie z brakiem ręcznej skrzyni jest prawdziwe ;)

A zakładam że jest, bo po cholere by ktoś ręczną skrzynię do elektryka ładował? ;)

 

Nie wiem nic o dłubaniu mojego Lancera. Dla mnie nadal jest bardzo szybkim autem, ale z lektury forum EVO wnioskuję, że ja jednak mam 240KM.

Mocniejsze furki z tego forum mają lepsze czasy 0-100 na Racelogic. Dużo lepsze.

 

Dla 95% użytkowników siedem sekund to kosmos którego nigdy na co dzień nie doświadczą... A tutaj elektryczny dupo-wóz tyle robi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mjedruszak napisał:

 

i3 jest mega, mnie w nim podoba się wszystko, lacznie z tym dziwacznym wyglądem :)

Najlepsze od strony elektrycznej jest to, że przyjmuje 3-fazowy prąd i można mu podać 22 kW z AC  😎

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odebrany wczoraj po południu.

 

Na tę chwilę zrobione ok. 250km. Średnie zużycie prądu 14.5kWh/100km bez żadnego eco-drivingu i wyłączania klimy.

Pierwsze wrażenia super fajne... ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma doświadczenie, jeśli chodzi o domowe ładowarki do auta?

 

W zestawie jest jedna ładowarka, która w trybie High pobiera z sieci prąd 9A/230V.

Życie pokazuje, że druga ładowarka by się przydała. Występują ładowarki 16A/230V. Czy będą działały z gniazdem zabezpieczonym bezpiecznikiem 16B (bo takim przyłączem dysponuję)?

 

Chciałbym zrobić coś w rodzaju domowej stacji ładowania, a dostarczoną razem z autem przetwornicę, chciałbym wozić w bagażniku na "specjalne okazje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maxit napisał:

Czy ktoś z Was ma doświadczenie, jeśli chodzi o domowe ładowarki do auta?

 

W zestawie jest jedna ładowarka, która w trybie High pobiera z sieci prąd 9A/230V.

Życie pokazuje, że druga ładowarka by się przydała. Występują ładowarki 16A/230V. Czy będą działały z gniazdem zabezpieczonym bezpiecznikiem 16B (bo takim przyłączem dysponuję)?

 

Chciałbym zrobić coś w rodzaju domowej stacji ładowania, a dostarczoną razem z autem przetwornicę, chciałbym wozić w bagażniku na "specjalne okazje"

 

Kiepsko. Nawet jeśli nie wywalisz bezpiecznika od razu, to włączysz telewizor i jesteś w szarej strefie... 

 

Jak chcesz się bawić w ładowanie samochodu w domu, to najlepiej pociągnąć trzy fazy, a ładowarkę przypiąć na fazie osobnej od reszty całego domu (Ioniq nie potrafi ładować z trzech faz równocześnie). Albo postarać się przynajmniej o przyłącze 6 kVA na jednej fazie. To da Ci odrobinę oddechu. 

 

Osobiście mam 18 kVA na jednej fazie i w takim układzie ładowarka ścienna 32A/7kW ma sens. Do tego dobrze mieć dodatkowy kabel Type2 i zostawić go w ładowarce na stałe - robi się z niej tethered, która jest przyjemniejsza w używaniu.

 

47 minut temu, rwIcIk napisał:

16A to już sporo. Jeśli masz w miarę nowe kable miedziane w instalacji i przyzwoite gniazdko, to może przez jakiś czas działać, zanim się upali :)

 

Przecież taką stałą ładowarkę to się instaluje na osobnej gałęzi instalacji. Kable 2x2.5 mm² taką obciążalność łykają i nic się nie popali - ale lepiej położyć od razu kable 6mm² albo 4x2.5mm² - żeby 32A łyknęły w przyszłości. 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, grogi napisał:

ież taką stałą ładowarkę to się instaluje na osobnej gałęzi instalacji. Kable 2x2.5 mm² taką obciążalność łykają i nic się nie popali - ale lepiej położyć od razu kable 6mm². 

U siebie w domu mam ogrzewanie elektryczne. Więc na wejściu 3x25A. Potem osobne kable 2,5 prosto z rozdzielni do każdego obwodu o dużym obciążeniu osobne bezpieczniki 16A. Na czymś takim można pokusić się o ładowarkę 16A.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grogi napisał:

Kiepsko. Nawet jeśli nie wywalisz bezpiecznika od razu, to włączysz telewizor i jesteś w szarej strefie... 

 

Jak chcesz się bawić w ładowanie samochodu w domu, to najlepiej pociągnąć trzy fazy, a ładowarkę przypiąć na fazie osobnej od reszty całego domu (Ioniq nie potrafi ładować z trzech faz równocześnie). Albo postarać się przynajmniej o przyłącze 6 kVA na jednej fazie. To da Ci odrobinę oddechu. 

Ale tu nie ma żadnych dywagacji. Dla potrzeb ładowania samochodu mam przygotowane gniazdo Schuko z przewodami 3x2.5mm2 zabezpieczone bezpiecznikiem 16B z podlicznikiem.

 

Ładowarka Ioniqa działa z tym jak należy, ale pobiera 9A (ew. 8A lub 6A). Pytanie brzmi, czy jak kupię ładowarkę 16A i podłączę ją tam, gdzie ma być, to będzie ok, czy nie?

Teoretycznie jesteśmy na limicie (przewód wytrzyma, ale wolałbym, żeby nie było tak, że podłączę wieczorem auto, a rano się okaże, że "wywaliło" bezpiecznik i auto nie nadaje się do jazdy.

 

Nie jestem w stanie dostać innego prądu w garażu. Mieszkam w bloku i tyle udało się wynegocjować ze spółdzielnią mieszkaniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maxit napisał:

Ale tu nie ma żadnych dywagacji. Dla potrzeb ładowania samochodu mam przygotowane gniazdo Schuko z przewodami 3x2.5mm2 zabezpieczone bezpiecznikiem 16B z podlicznikiem.

 

Nie zrozumiałem, sorki... 

 

8 minut temu, Maxit napisał:

Ładowarka Ioniqa działa z tym jak należy, ale pobiera 9A (ew. 8A lub 6A). Pytanie brzmi, czy jak kupię ładowarkę 16A i podłączę ją tam, gdzie ma być, to będzie ok, czy nie?

 

Czort wie - na 90% będzie ok... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, grogi napisał:

Czort wie - na 90% będzie ok... 

No właśnie mam podobnie. Powinno być OK, ale pewności nie mam. Rozmawiałem z gamoniem, żeby założył bezpiecznik 20B, ale założył 16B.... Gdyby zrobił jak prosiłem, to bym nie miał zagadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 16A to max co ta ładowarka będzie pobierała. Akumulatory są ładowane różnym prądem. Tym steruje komputer.

A najlepiej zadzwonic do ASO i popytać. Może coś doradza, albo i nie - znając ASO ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Myślę że 16A to max co ta ładowarka będzie pobierała. Akumulatory są ładowane różnym prądem. Tym steruje komputer.

A najlepiej zadzwonic do ASO i popytać. Może coś doradza, albo i nie - znając ASO ;]

Sam sobie odpowiedziałeś. ASO nie wie nic. Tą drogę już zbadałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maxit napisał:

Sam sobie odpowiedziałeś. ASO nie wie nic. Tą drogę już zbadałem....

Pozostaje Tobie zbadać :)

Najwyzej zmienisz bezpiecznik na 20A.

Jakie masz zabezpieczenia przed licznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maxit napisał:

Nie wiem, bo to elektryk ze spółdzielni robił. Gdzieś wychodził z rozdzielni, ale na ręce mu nie patrzyłem.

To inaczej. Jakie masz zapotrzebowanie na moc w umowie z dostawca energii?

Ja mam 14kW i wtedy przysługują bezpieczniki 25A x3 fazy.

Ale wg mnie te 16A to będzie max co ta ładowarka weźmie, a przeważnie będzie brać sporo mniej. Tak ładuje się aku li-ion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

To inaczej. Jakie masz zapotrzebowanie na moc w umowie z dostawca energii?

Ja mam 14kW i wtedy przysługują bezpieczniki 25A x3 fazy.

Ale wg mnie te 16A to będzie max co ta ładowarka weźmie, a przeważnie będzie brać sporo mniej. Tak ładuje się aku li-ion.

Nie mam umowy. SM w ramach przysługi zrobiła mi gniazdo w opisany sposób i będzie refakturować zużycie energii zgodnie z zamontowanym podlicznikiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
1 minutę temu, Maxit napisał:

Nie mam umowy. SM w ramach przysługi zrobiła mi gniazdo w opisany sposób i będzie refakturować zużycie energii zgodnie z zamontowanym podlicznikiem.

Dowiedz się co jest wcześniej. Bo może się okazać, że wisi tam jeszcze paru innych podobnych a np. zabezpieczenie główne to 40A. I jak się kilku w nocy zacznie ładować to wywali wszystkim.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maxit napisał:

Nie mam umowy. SM w ramach przysługi zrobiła mi gniazdo w opisany sposób i będzie refakturować zużycie energii zgodnie z zamontowanym podlicznikiem.

Spróbuj poczytać na forach. Może zagranicznych. Może coś wygooglac nt. rzeczywistego poboru prądu przez te ładowarkę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, krawiec napisał:

Dowiedz się co jest wcześniej. Bo może się okazać, że wisi tam jeszcze paru innych podobnych a np. zabezpieczenie główne to 40A. I jak się kilku w nocy zacznie ładować to wywali wszystkim.

Nikogo innego nie ma. Jestem sam jak palec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, rwIcIk napisał:

Spróbuj poczytać na forach. Może zagranicznych. Może coś wygooglac nt. rzeczywistego poboru prądu przez te ładowarkę.

To chyba dobry kierunek. Może ktoś to pomierzył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, rwIcIk napisał:

Spróbuj poczytać na forach. Może zagranicznych. Może coś wygooglac nt. rzeczywistego poboru prądu przez te ładowarkę.

 

Ioniq może się ładować i mocą 70kW - wiec te 3.6kW to tak naprawdę prędkość na bezpieczne "dobicie" ostatnich procentów. Nie będzie brała mniej. 

 

W tym momencie będziemy pracować w granicach tolerancji bezpiecznika - jak ma 5% z górką, to będzie ok. Jak 5% pod górką, to będzie wybijał...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.07.2018 o 23:14, Maxit napisał:

Czy ktoś z Was ma doświadczenie, jeśli chodzi o domowe ładowarki do auta?

 

W zestawie jest jedna ładowarka, która w trybie High pobiera z sieci prąd 9A/230V.

Życie pokazuje, że druga ładowarka by się przydała. Występują ładowarki 16A/230V. Czy będą działały z gniazdem zabezpieczonym bezpiecznikiem 16B (bo takim przyłączem dysponuję)?

 

Chciałbym zrobić coś w rodzaju domowej stacji ładowania, a dostarczoną razem z autem przetwornicę, chciałbym wozić w bagażniku na "specjalne okazje"

 

Standardowa ładowarka w każdym elektryku jest na 10A, po to, by móc bezpiecznie korzystać z każdego gniazdka.

Ja u siebie dokupiłem ładowarkę 16A i działało na zabezpieczeniu 16A.

Aktualnie sobie przygotowałem już gniazdko podpięte do jednej z faz z gniazda siłowego.

2,5 mm na miękko uciągnie 16A

 

U mnie z tej 16A idzie 3,3 kW.

 

W bagażniku w Twoim przypadku trzeba wozić najlepiej kabel Type 2 i awaryjnie tą ładowarkę standardową.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maxit napisał:

Ale tu nie ma żadnych dywagacji. Dla potrzeb ładowania samochodu mam przygotowane gniazdo Schuko z przewodami 3x2.5mm2 zabezpieczone bezpiecznikiem 16B z podlicznikiem.

 

Będzie działać bez problemu, a przynajmniej powinno.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Ja u siebie dokupiłem ładowarkę 16A i działało na zabezpieczeniu 16A.

Możesz podesłać co dokładnie kupiłeś (może być na priv, jeśli nie chcesz robić tu targu.)?

 

Kabel Type2 pewnie też kupię "awaryjnie", choć na razie trzeba powiedzieć, że zasięgu ubywa bardzo racjonalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maxit napisał:

Nie jestem w stanie dostać innego prądu w garażu. Mieszkam w bloku

 

Z ciekawości spytam.

W swoim mieszkaniu można sobie zażyczyć taryfę jaką się chce (nocna/dzienna, stała, itp), ale pod taki podlicznik masz możliwość jakiejkolwiek negocjacji? Czy jesteś zmuszony do tej taryfy jaka idzie na prąd wspólny na oświetlenie klatki i garażu?

 

Jak tak sobie liczę, to przy elektryku chyba trzeba przejść właśnie na taryfę noc/dzień, bo to samochód w takim przypadku jest największym prądożercą, nawet jak się ma w domu suszarkę do ciuchów, płytę indukcyjna i TV plazmowy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.