Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 21.08.2018 o 15:21, Polarny napisał:

Rozumiem, że ktoś mógłby przykleić napis "electric" z tyłu auta zamiast "hybrid". Ale da się chyba sprawdzić, czy sprzęt ma wydech?

Elektryki nie mają też grilla z przodu - bo po co pogarszać właściwości aerodynamiczne? Dlatego dość często wyglądają nieco pokracznie...

 

Hyundai-IONIQ-Electric-000-low-res.jpeg

 

tesla-model-3-silver-prototype-promo-sho

 

large-31750-2019konaelectric-1.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw nikt z was nie myslal o tej kosiarce autonomicznej ?
2h co tydzien na tak bezsensowna prace tracic ????
Ja myślałem ale na mój ogród min 7kPLN. Poza tym ma to sens jak pracuje podczas nie obecności domowników Ale z drugiej strony jest to łakomy kąsek dla lepjich łapek. Co za problem przeskoczyć przez płot i zabrać pod pachą.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PawelWaw napisał:

Btw nikt z was nie myslal o tej kosiarce autonomicznej ?

2h co tydzien na tak bezsensowna prace tracic ????

 

Ja myślałem, ale to jest deko upierdliwe z tego co wiem. Trzeba odrutować działkę.

A jak ja gram tam z dzieciurami w piłkę?

 

To nie chodzi sobie samo jak roomba po domu, tylko wyjedzie na kostkę i będzie tam kosić ;)

Jak jakaś rurka gdzieś wystaje, to też ją upierdzieli ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał:

 

Ja myślałem, ale to jest deko upierdliwe z tego co wiem. Trzeba odrutować działkę.

A jak ja gram tam z dzieciurami w piłkę?

 

To nie chodzi sobie samo jak roomba po domu, tylko wyjedzie na kostkę i będzie tam kosić ;)

Jak jakaś rurka gdzieś wystaje, to też ją upierdzieli ;]

 

 

kabel jest ale nie wyglada to tak zle:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, PawelWaw napisał:

kabel jest ale nie wyglada to tak zle:

 

Ten film wygląda jak reklama. Wnioskuję po testowaniu sprzętu na idealnej działce.

Ładny prostokąt, a jedynym wystającym elementem jest studzienka ;)

Najczęściej to wygląda inaczej.

 

U mnie np byłby kłopotliwy taras. Niezbyt duży, ale wystający z bryły domu, wysoki na jeden schodek, półokrągły. 

Ten cały taras należy otoczyć tym drutem, bo pierwszy schodek którego nie liczę, jest na wysokości trawy, no może 3cm ponad nią.

I teraz sobie wyobraź mówienie każdemu kto wchodzi i schodzi z tarasu, aby uważał na drut. Dzieci na pewno będą patrzeć, gwarantuję ;]

 

Druga sprawa, to zauważ, że kabel jest w pewnej odległości od kostki. Resztę musisz opierdzielić i tak podkaszarką....uważając na kabel.

 

Moim zdaniem te sprzęty są mało popularne, bo jeszcze są zbyt prymitywne. Jak będą same potrafiły rozróżnić trawę od kostki i nie pchać się tam, to na pewno kupię :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał:

 

Ten film wygląda jak reklama. Wnioskuję po testowaniu sprzętu na idealnej działce.

Ładny prostokąt, a jedynym wystającym elementem jest studzienka ;)

Najczęściej to wygląda inaczej.

 

U mnie np byłby kłopotliwy taras. Niezbyt duży, ale wystający z bryły domu, wysoki na jeden schodek, półokrągły. 

Ten cały taras należy otoczyć tym drutem, bo pierwszy schodek którego nie liczę, jest na wysokości trawy, no może 3cm ponad nią.

I teraz sobie wyobraź mówienie każdemu kto wchodzi i schodzi z tarasu, aby uważał na drut. Dzieci na pewno będą patrzeć, gwarantuję ;]

 

Druga sprawa, to zauważ, że kabel jest w pewnej odległości od kostki. Resztę musisz opierdzielić i tak podkaszarką....uważając na kabel.

 

Moim zdaniem te sprzęty są mało popularne, bo jeszcze są zbyt prymitywne. Jak będą same potrafiły rozróżnić trawę od kostki i nie pchać się tam, to na pewno kupię :ok:

 

moze kup kabel w castoramie przymocuj i tanim kosztem zrobisz testy czy ktos sie wywali ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2018 o 14:12, Maxit napisał:

Akurat Ioniq występuje jako hybryda, hybryda Plug-in i pełny EV.

 

Bardziej chodziło mi o identyfikację przepisami, niż modelami aut. Wystarczyło by, gdyby auta ustawowo zwolnione z parkowania z powodu "niskoemisyjności", czyli EV, i te na gaz ziemny miały tablice z zielonymi literami. Jasne, precyzyjne i bez domysłów.

masz za to inne przywileje, wiec powinienes byc zadowolony :P

https://autokult.pl/31987,kierowcy-elektrykow-nie-musza-martwic-sie-fotoradarami-mandatu-nie-dostana?src01=d3f2c&src02=6287777273296513

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.08.2018 o 22:19, Maxit napisał:

A Grażynka na wszelki wypadek i tak wlepi mandat. Dla bezpieczeństwa :)

No nie wiem, czy można tak sobie wlepiać mandaty przy EWIDENTNYM dowodzie, że mandat się nie należy.

To już można by podciągnąć pod inne ciekawe paragrafy - może Grażynka by się nauczyła, że niektóre rzeczy "dla bezpieczeństwa" wcale takie bezpieczne nie są.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2018 o 12:45, mrBEAN napisał:

Jest już ktoś na AK kto używa elektryka na co dzień?

 

Testowaliśmy z żoną Fiata 500e

 

Nie wiem czy się zbytnio rozpisywać, bo można to ująć w dwóch punktach:

1. To są drogie rzeczy

2. Auto mi się podobało i fajnie jechało, ale niestety cały czas miałem wrażenie że bym go wolał z normalnym silnikiem :(

 

Auto z roku 2015 około 80tyś. Halo? ;] Jest tam kto?

Auto małe miejskie, technologicznie ponad 10 letnie.

 

Zryw ma nawet dobry, bym powiedział że trochę jak jazda autem z CVT. Przy małym naciskaniu gazu bez żadnych wariactw, a przy mocniejszym nieproporcjonalnie lepiej się zbiera.

Cisza też fajna.

 

Po teście jedyne plusy jakie mi do głowy przychodzą to:

1. Brak wizyt na stacjach benzynowych, które obecnie mi się kojarzą z kolejkami po hotdogi

2. Brak różnych serwisów olejowych, filtrowych i takich innych dziwnych rzeczy które teraz wydają się nam naturalne, a są zwykłym archaizmem.

3. Darmowe parkowanie w strefach. Nie to żebym zbyt często korzystał, ale jednak szukanie parkomatu, moniaków, karty do płacenia czy czegokolwiek jest stratą czasu.

4. Jazda na prąd jest tańsza niz na benzynie, ale w przypadku takiego 500, to zwrot nastąpi po utylizacji auta o ile w ogóle, bo sprzedający powiedział ile płaci za ubezpieczenie w Warszawie i zgaduję, że stawki dealerskie za nowe spalinowe 500 są dużo lepsze. On płacił 2500-3000 w zależności od rocznika.

 

Ja bym wybrał....coś innego.

Auto zważywszy na jego dosyc dobre osiągi, z roku 2015 (takie miał najnowsze, a miał ich kilkanaście) dla mnie maks do zapłacenia 50tyś. Nie dałbym ani grosza więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:

 

Testowaliśmy z żoną Fiata 500e

 

Zapewne jeździłeś autem ściągniętym zza wielkiej wody. Poza tym co napisałeś nurtuje mnie kto w razie awarii jest w stanie takie auto naprawić. Bo co do ASO nie sądzę, by ogarniali taki wynalazek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Konrad` napisał:

Zapewne jeździłeś autem ściągniętym zza wielkiej wody. Poza tym co napisałeś nurtuje mnie kto w razie awarii jest w stanie takie auto naprawić. Bo co do ASO nie sądzę, by ogarniali taki wynalazek. 

 

No jasna sprawa że z USA. 

Też się nad tym zastanawiałem, ale ostatnio jest już nieco lepiej.

Jedno ASO w Wawie serwisuje te zabawki, ale nie jest to ASO Fiat, tylko Jeep/Lancia

Są też prywatne warsztaty specjalizujące się w elektrykach i to 500e też ogarniają.

 

Nie chcę napisać, że auto jest słabe, bo nie jest. Zwyczajnie nie reprezentuje sobą kompletnie nic, co by sprawiało że bym je wolał od Abartha. A jest droższe.

To którym jeździłem, nawet wyglądało jak Abarth. Było białe i miało ten taki czerwony pasek z boku na drzwiach.

Myślałem, że wyjdę z niego oczarowany i nastawiony na natychmiastowy zakup. 

Niestety odwiodło mnie od pomysłu zakupu elektryka raczej na kilka lat :(

 

Gościu co sprzedawał to auto (ma ich kilkanaście, bo trudni się sprowadzaniem 500e) coś mówił, że "być może" będzie zniesiona akcyza na elektryki w jakimś tam bliższym okresie czasu.

Może wtedy cena stanie się rozsądniejsza, ale i tak akcyza w tej chwili to przecież nie jest 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kravitz napisał:

Niestety odwiodło mnie od pomysłu zakupu elektryka raczej na kilka lat :(

 

Czyli zbudowałeś sobie zdanie na temat elektryków na podstawie największego paździerza na rynku, w stosunku cena/osiągi/komfort/itd.

 

Jeśli chodzi o ubezpieczenie to we Wrocławiu ludziki płacą ok. 1500-2000 zł za pełny pakiet OC/AC Assistance szyby itd. Auta wartości ok. 50-60 kzł wg. ubezpieczyciela. To 500e to wynalazek z USA i tu może być kłopot.

Akcyza to 3,1%.

 

Elektryki jako nowe będą drogie na razie, bo takie mają być. Producenci nie chcą tego produkować, bo dla nich to strzał w kolano.

Muszą najpierw opracować co, jak i kiedy ma się psuć, żeby mogli na tym zarobić.

 

Na ten moment rozsądnie ekonomicznym zakupem, jest używany Leaf pierwszej generacji i w zasadzie chyba tyle ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mrBEAN napisał:

Na ten moment rozsądnie ekonomicznym zakupem, jest używany Leaf pierwszej generacji i w zasadzie chyba tyle 

 

 Nie dam rady jeździć tym poprzednim Leafem.

Pobawilem się we własnego psychologa i wiem dlaczego niektóre auta lubiłem a niektóre nie.

Kluczem jest wygląd. Musi się podobać. Sam rozumiesz...

 

500 jest tutaj moim zdaniem dobrym przykładem, bo jest bardzo ładne.

Ma wszystkie plusy auta elektrycznego. Jeśli jest inaczej to napisz jakich nie ma.

Ma tez niezłe osiągi.

Mi małe auto nie przeszkadza. Nie widze jako wady ciasnoty 500. Bardzo lubię ten model. Lubie tez jeździć Fiatami, chociaż mam wyrobione zdanie o ich trwałości ;)

 

Jako wadę widze cenę tego samochodu. Jest chora.

Nie było tez żadnego efektu wow wywołanej elektryką.

 

Dziwie się mocno temu ze zamieniłeś fajna Octavię na Leafa.

 

Uwazam ze auta spalinowe to muzeum i mocno kibicuje elektrykom.

Jednak wobec nowoczesnych spalinowek elektryki nie oferują niczego szczególnego, zatem cena nie powinna być sufitowa.

Moze im pomoc sztuczne ich promowanie podatkami, a jak marchewka nie da rady, to znajdzie się i kij na spalinowki w postaci jakiś dodatkowych haraczy.

 

500 w garażu mogę mieć, ale 1.2 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zobaczyłem, że ceny Ioniq`ów wzrosły...

 

Zwykła hybryda w wersji Platinum kosztuje w cenniku 132 900 PLN

Hybryda Plug-In w wersji Platinum kosztuje w cenniku 163 900 PLN

Pełen elektryk w wersji Platinum kosztuje w cenniku 179 900 PLN

 

Ciekawe jaką cenę dostanie elektryczna Kona... Bo coś mi się wydaje, że będzie pukać do 200 tyś pln.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adamm_mk1 napisał:

Wczoraj na trasie S8 mijałem nowego leaf'a. Wygląd ciekawy, ale żeby z własnej nie przymuszonej woli jechać 80 km/h z otwartym oknem przy temperturze +26*C. To musi jeszcze dużo wody w Wiśle upłynąć....

Ano właśnie. Dobór samochodu do potrzeb... Albo kolejna gwiazda jutuba idzie na rekord.

 

U mnie klima działa cały czas, do tego audio, navi i wentylacja foteli. Samochód dopasowany do sposobu używania daje dużo radości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adamm_mk1 napisał:

Wczoraj na trasie S8 mijałem nowego leaf'a. Wygląd ciekawy, ale żeby z własnej nie przymuszonej woli jechać 80 km/h z otwartym oknem przy temperturze +26*C. To musi jeszcze dużo wody w Wiśle upłynąć....

Ale uchylone okna to też większy opór 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Ale uchylone okna to też większy opór 8]

 

w cotygodniowej pseudoautogazecie i nie wiem czy nie takim pseudotescie, otwarte okna to wzrost zuzycia paliwa 0,5-1% czy cos takiego, a z klima wzrost 5-10%.

 

Dopoki nie swieci w twarz, albo wnetrze nie nagrzalo sie do czerwonosci na parkingu to przy tych 26 stopniach mozna spokojnie jechac, przy otwartych oknach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gregoryj napisał:

w cotygodniowej pseudoautogazecie i nie wiem czy nie takim pseudotescie, otwarte okna to wzrost zuzycia paliwa 0,5-1% czy cos takiego, a z klima wzrost 5-10%.

Dopoki nie swieci w twarz, albo wnetrze nie nagrzalo sie do czerwonosci na parkingu to przy tych 26 stopniach mozna spokojnie jechac, przy otwartych oknach

Myślałem, że większe straty byłyby - porównywalne z klimą.

Co jazdy bez klimy z uchylonymi oknami, to wiem, że można - dawno temu nawet w Chorwacji byliśmy autem bez klimy ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, gregoryj napisał:

 

Dopoki nie swieci w twarz, albo wnetrze nie nagrzalo sie do czerwonosci na parkingu to przy tych 26 stopniach mozna spokojnie jechac, przy otwartych oknach

Jako człowiek wygodny, jeżdżący non stop z klima odkąd tylko ja mam, twierdzę że w trasie to i bez niej da się obejść i to bez otwartych okien.

Najgorsze jest tak jak piszesz, ciągle podjezdzanie i wsiadanie do rozgrzanej puszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, rwIcIk napisał:

Myślałem, że większe straty byłyby - porównywalne z klimą.

Wiesz, klimatyzacja żre const, czy stoisz czy jedziesz (a w zasadzie je mniej gdy jedziesz, bo rośnie sprawność chłodnicy). Opór powietrza tymczasem nie rośnie liniowo, a z kwadratem prędkości. Innymi słowy to co kolega @gregoryj napisał może (acz zupełnie nie musi) być prawdą tylko dla jednej, ściśle określonej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

Dopoki nie swieci w twarz, albo wnetrze nie nagrzalo sie do czerwonosci na parkingu to przy tych 26 stopniach mozna spokojnie jechac, przy otwartych oknach

Można. Natomiast klima ma zasadniczą zaletę - jadąc za Sharanem w TDku można włączyć obieg zamknięty.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marcindzieg napisał:

Można. Natomiast klima ma zasadniczą zaletę - jadąc za Sharanem w TDku można włączyć obieg zamknięty.

Na autostradzie to tylko za fajnym Jelczem to czuc, a zreszta i tak go wyprzedzasz od razu.

 

W ogole to za kazdym TDI, CDTI, TDCI trzeba obieg wewnetrzny ;] Ale w Polsce, o dziwo we wloszech widzialem moze 2-3 ktore lekko zadymily. U nas chyba jest na odwrot

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gregoryj napisał:

 

W ogole to za kazdym TDI, CDTI, TDCI trzeba obieg wewnetrzny ;] Ale w Polsce, o dziwo we wloszech widzialem moze 2-3 ktore lekko zadymily. U nas chyba jest na odwrot

U nas zatrzęsienie sadzomiotaczy - jak kierownik takiego mocniej depnie, czarną zasłonę stawia 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gregoryj napisał:

Na autostradzie to tylko za fajnym Jelczem to czuc, a zreszta i tak go wyprzedzasz od razu.

 

W ogole to za kazdym TDI, CDTI, TDCI trzeba obieg wewnetrzny ;] Ale w Polsce, o dziwo we wloszech widzialem moze 2-3 ktore lekko zadymily. U nas chyba jest na odwrot

Możliwość zostawiania zasłony dymnej jest wpisana w polską tradycję motoryzacyjną.

Już w ramach pakietu startowego wycina się wszelkiego rodzaju zamulacze silnika - DPF, EGR itd.

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, adamm_mk1 napisał:

żeby z własnej nie przymuszonej woli jechać 80 km/h z otwartym oknem przy temperturze +26*C.

Ja mam klimę a tak jeżdżę bez niej bo nie lubię suchego powietrza z klimy. Jak ma się wszystkie szyby el. to klima jest zbędna. Uchyla się u kierowcy i o połowę mniej za kierowcą i nic nie wieje. Cyrkulacja powietrza jest przez całe wnętrze omijając kierowcę.

Tylko powyżej 100km/h robi się głośno ale przy 80 jest luks.

;)

Edytowane przez Joki
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rwIcIk napisał:

U nas zatrzęsienie sadzomiotaczy - jak kierownik takiego mocniej depnie, czarną zasłonę stawia 8]

 

Nie ma znaczenia czy diesel, czy benzyna, jeden czarnym dymem wali, drugi niebieskim.

Coraz więcej takich benzyniakow widuje.

Na akcji dmuchanko widocznie policja na nic innego niż oddech kierowcy uwagi nie zwraca.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Joki napisał:

Ja mam klimę a tak jeżdżę bo nie lubię suchego powietrza z klimy. Jak ma się wszystkie szyby el. to klima jest zbędna. Uchyla się u kierowcy i o połowę mniej za kierowcą i nic nie wieje. Cyrkulacja powietrza jest przez całe wnętrze omijając kierowcę.

Tylko powyżej 100km/h robi się głośno ale przy 80 jest luks.

;)

Mi dla odmiany przeszkadza najdrobniejszy powiew (powiało mnie kiedyś w autobusie i chwilowo sparaliżowało część twarzy), więc poza prawdziwie "patrolowym" tempem wolalbym się już skwazyc niż mieć uchylone szyby.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Mi dla odmiany przeszkadza najdrobniejszy powiew (powiało mnie kiedyś w autobusie i chwilowo sparaliżowało część twarzy), więc poza prawdziwie "patrolowym" tempem wolalbym się już skwazyc niż mieć uchylone szyby.

Ale jak zrobisz tak jak piszę jest zero ruchu powietrza przy kierowcy. Uchylasz trochę w drzwiach kierowcy i o połowę w drzwiach za kierowcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Joki napisał:

Ja mam klimę a tak jeżdżę bez niej bo nie lubię suchego powietrza z klimy. Jak ma się wszystkie szyby el. to klima jest zbędna. Uchyla się u kierowcy i o połowę mniej za kierowcą i nic nie wieje. Cyrkulacja powietrza jest przez całe wnętrze omijając kierowcę.

Tylko powyżej 100km/h robi się głośno ale przy 80 jest luks.

;)

Kiedyś autostradą się jeździło z uchylonymi lekko szybami ... ale do tego owiewki jeszcze były ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Joki napisał:

Ale jak zrobisz tak jak piszę jest zero ruchu powietrza przy kierowcy. Uchylasz trochę w drzwiach kierowcy i o połowę w drzwiach za kierowcą.

Czasem w niektorych autach stosuje taktyke otwierania tylnych szyb obu (jak jade sam) dla predkosci wyzszych niz 100. Robi sie takie fajne zawirowanie i lekko i przyjemnie wieje od tylu. Ale wszystko zalezy skad grzeje i jak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Joki napisał:

Ja mam klimę a tak jeżdżę bez niej bo nie lubię suchego powietrza z klimy. Jak ma się wszystkie szyby el. to klima jest zbędna. Uchyla się u kierowcy i o połowę mniej za kierowcą i nic nie wieje. Cyrkulacja powietrza jest przez całe wnętrze omijając kierowcę.

Tylko powyżej 100km/h robi się głośno ale przy 80 jest luks.

;)

Ja tak jeżdżę prędkościami miejskimi. Poza miastem jazda z uchylonymi szybami powodują za duży hałas i przeciąg. Tak że klimy używam głównie poza miastem. W mieście jeżdżę z uchylonymi szybami, chyba że jadę z żoną to załączam klimę, bo nie lubi przeciągów w samochodzie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Joki napisał:

Ja mam klimę a tak jeżdżę bez niej bo nie lubię suchego powietrza z klimy. Jak ma się wszystkie szyby el. to klima jest zbędna. Uchyla się u kierowcy i o połowę mniej za kierowcą i nic nie wieje. Cyrkulacja powietrza jest przez całe wnętrze omijając kierowcę.

Tylko powyżej 100km/h robi się głośno ale przy 80 jest luks.

;)

Masz małe dzieci ? No właśnie można tylko potem trzeba jechać do lekarza. Dodatkowo poco wyjeżdżać na drogę ekspresową, aby jechać nią 80km/h (pomijając awarie i zdarzenia losowe)?

To tak jakby kupić auto terenowo przeprawowe i mówić sobie że ma się domek na wsi gdzie dojazd do domku to 50m drogi szutrowej a wszędzie dalej jest asfalt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2018 o 14:57, gregoryj napisał:

W ogole to za kazdym TDI, CDTI, TDCI trzeba obieg wewnetrzny ;] Ale w Polsce, o dziwo we wloszech widzialem moze 2-3 ktore lekko zadymily. U nas chyba jest na odwrot

 

Wpisz do googla "wycinanie DPFa" i będziesz miał odpowiedź dlaczego tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2018 o 19:56, Maxit napisał:

Właśnie zobaczyłem, że ceny Ioniq`ów wzrosły...

 

Zwykła hybryda w wersji Platinum kosztuje w cenniku 132 900 PLN

Hybryda Plug-In w wersji Platinum kosztuje w cenniku 163 900 PLN

Pełen elektryk w wersji Platinum kosztuje w cenniku 179 900 PLN

 

Ciekawe jaką cenę dostanie elektryczna Kona... Bo coś mi się wydaje, że będzie pukać do 200 tyś pln.

Spora podwyżka w sumie, bo o 8500 zł dla EV. Zmian żadnych na pierwszy rzut oka w cenniku nie widzę.

Kona w najwyższej wersji będzie pewnie 199, a jakieś pakiety jeszcze i dodatki i katalogowo 200+ będzie lekko.

Ciekawe co Kia zaproponuje z Niro, za pewne też pułap 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Spora podwyżka w sumie, bo o 8500 zł dla EV. Zmian żadnych na pierwszy rzut oka w cenniku nie widzę.

Można powiedzieć, że więcej oszczędziłem, bo zamawiając auto w lutym 2018 otrzymałem samochód z roku modelowego 2019, płacąc za MY2018.

 

Różnice pomiędzy MY2018 a MY2019 są kosmetyczne. Zniknęły miedziane dodatki i chyba jakiś system dołożyli.

 

Dziś testowałem tempomat adaptacyjny. Działa zadziwiająco dobrze.

Dodatkowo, gdy temperatury spadły z 30+ na 20+ zasięg wzrósł z 200 do 220km.

Edytowane przez Maxit
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.09.2018 o 19:36, Fili_P napisał:

Widzieli chińskiego smartfortwo czyli prawie opolskiego/morawieckiego dwumiejscowego Rometa co to ma ich "być milion" za pirazy 80kawalkow.... Na Słowacji ponoć już dostepny....

 

...

 

 

 

 

Jeśli w ogóle, to będzie to pudełko na kołach i nikt tego nie będzie chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.