Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, maro_t napisał:

 

W zeszłym roku we Włoszech widziałem Teslę na norweskiej rejestracji. ;]

 

Ja ostatnio na wyjeździe do Włoch na narty, widziałem Teslę na polskich numerach. Ten model X.

Kolo mieszkał w tym samym hotelu.

Robiło mega wrażenie przyznam, jak wsiadał do odtajanego samochodu i odjeżdżał w ciszy, kiedy inni skrobali szyby, a z rur wydechowych leciał dymek.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mrBEAN napisał:

 

To już przepadłeś ;]

Ten za 2-3 lata się kupi :phi:

 

Poważnie myslę o leasingu, no chyba że coś wypali z używką.

 

Właśnie dzwonili się umawiac na jazdę próbną. Ciekawostka taka, że dzwonią z numeru +33. Francja

Aż się zapytałem o co kaman. Babka powiedziała, że mają infolinię w Paryżu ;]

Miała fart że odebrałem, bo zlewam zagraniczne numeru, najczęściej mając połączenia od head hunterów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, format napisał:

Ja bym kupił może, niestety kompletny brak infrastruktury w okolicy. Musiałbym rzucać przedłużacz przez balkon.

tapatalked
 

 

Na razie optymalna opcja dla osób, które mogą sobie swobodnie nocą podładować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravitz napisał:

Poważnie myslę o leasingu, no chyba że coś wypali z używką.

 

Też rozważałem.

Natomiast po analizie tematu odpuściłem pomimo bardzo dobrej oferty.

Nowe na razie tracą bardzo dużo na wartości, do tego za 2-3 lata będą już auta, które technologicznie zgniotą obecne.

Nowy Leaf pomimo, że ładny, to ma jeszcze sporo wad poprzednika.

Hyundai Ioniq jest klasę wyżej technologicznie (chłodzenie baterii, mocniejsza ładowarka wbudowana, lepsze wyposażenie, lepsza gwarancja, cena ta sama).

Tylko i tu prawdopodobnie do końca roku pokażą Ioniqa z baterią 60 kWh.

Za 1-2 miesiące wejdzie na PL rynek KONA Electric, i jak ktoś lubi małe Suvy to będzie to wypas w kategorii; zasięg, wyposażenie, osiągi, technologia.

 

Na ten moment najrozsądniejsza wyszła mi używka, nowy rozważam w ciągu 2 lat.

Wstępnie celuję w Ioniqa.

Chyba, że trafi się nowy LEAF używka za jakiś czas, to może i taki scenariusz.

Na razie jeżdżę, obserwuję ;)

 

Wczoraj 220 km za 6 zł wyszło :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mrBEAN napisał:

Też rozważałem.

Natomiast po analizie tematu odpuściłem pomimo bardzo dobrej oferty.

Nowe na razie tracą bardzo dużo na wartości, do tego za 2-3 lata będą już auta, które technologicznie zgniotą obecne.

Nowy Leaf pomimo, że ładny, to ma jeszcze sporo wad poprzednika.

Hyundai Ioniq jest klasę wyżej technologicznie (chłodzenie baterii, mocniejsza ładowarka wbudowana, lepsze wyposażenie, lepsza gwarancja, cena ta sama).

Tylko i tu prawdopodobnie do końca roku pokażą Ioniqa z baterią 60 kWh.

Za 1-2 miesiące wejdzie na PL rynek KONA Electric, i jak ktoś lubi małe Suvy to będzie to wypas w kategorii; zasięg, wyposażenie, osiągi, technologia.

 

Jest to na tyle nowe, że taki skok pojemności baterii będzie każdego roku. I koniec końców w przeciągu 20 lat może sie okazać że nie masz dobrego momentu na kupienie elektryka. Bo "juz zaraz" mają byc dużo lepsze ;)

 

Oddzwonił do mnie handlowiec od dealera i największy problem z nowym Leaf jest taki, że czas oczekiwania to 6 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kravitz napisał:

 

Jest to na tyle nowe, że taki skok pojemności baterii będzie każdego roku. I koniec końców w przeciągu 20 lat może sie okazać że nie masz dobrego momentu na kupienie elektryka. Bo "juz zaraz" mają byc dużo lepsze ;)

 

Oddzwonił do mnie handlowiec od dealera i największy problem z nowym Leaf jest taki, że czas oczekiwania to 6 miesięcy.

Mają salony na stanie od ręki więc nie wspominałem o tym, choć to u mnie teź przeważyło.

 

Wracając do postępu każdy musi sam pod swoje potrzeby i możliwości zecydować.

Mi wyszedł finalnie Ioniq, obecny ma 28 kWh, a nadchodzący będzie miał 60 kWh, głupotą byłoby teraz kupić tego 28, tym bardziej, ze czas oczekiwania 6 miesięcy też :)

 

Nowy Leaf to większy lifting, trochę wyposażenia dołożyli, większa bateria trochę i tyle. 

Za mała różnica, a za duża w cenie aktualnie. W mojej ocenie oczywiście.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, el_diablo napisał:

 

Czyli można przyjąć, że z klimatyzacją, nie zamulając, na 100 km powinno starczyć?

Tak. Ogólnie +/- 100 km to bardzo realny zasięg w większości warunków, wykluczając autostradę z gazem w podłodze.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Za 1-2 miesiące wejdzie na PL rynek KONA Electric, i jak ktoś lubi małe Suvy to będzie to wypas w kategorii; zasięg, wyposażenie, osiągi, technologia.

 

W drugiej połowie roku ma być dostępna też Kia Niro EV... A już w tej chwili można kupić PHEV...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Jest to na tyle nowe, że taki skok pojemności baterii będzie każdego roku. I koniec końców w przeciągu 20 lat może sie okazać że nie masz dobrego momentu na kupienie elektryka. Bo "juz zaraz" mają byc dużo lepsze ;)

 

Nie, nieskończonego wzrostu pojemności baterii nie będzie... 

 

40 kWh to będzie standard w dupowozach: zasięg 200-250 km jest absolutnie adekwatny do sposobu w jaki takie auta są użytkowane. 60 kWh za dopłatą/w większych autach (300-400 km). 100 kWh w autach premium. Będą za to spadać ceny.

 

Większe baterie będą tylko w autach sportowych - typu Porsche Mission E. Bo większa bateria to i większa moc, którą może oddać... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

 

Jedno ale - Leafa po CCS nie naładujesz... 

 

Wiem :phi:

Podałem ogólnie, jako dwa standardy szybkich ładowarek.

Ogólnie zapowiada się, że CCS będzie bardziej wspierany, bo w zasadzie chyba tylko Nissan i Tesla korzystają z CHAdeMO :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, grogi napisał:

 

Nie, nieskończonego wzrostu pojemności baterii nie będzie... 

 

40 kWh to będzie standard w dupowozach: zasięg 200-250 km jest absolutnie adekwatny do sposobu w jaki takie auta są użytkowane. 60 kWh za dopłatą/w większych autach (300-400 km). 100 kWh w autach premium. Większe baterie będą tylko w autach sportowych - typu Porsche Mission E. 

 

Z tą technologią baterii będzie najprawdopodobniej tak jak piszesz. Zmiana technologii za kilka grubszych lat, na razie muszą na tym zarobić.

 

Dla mnie 60 kWh będzie idealna i mogę wtedy mieć jedno auto pod domem. 40 kWh do przełknięcia na siłę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

Wiem :phi:

Podałem ogólnie, jako dwa standardy szybkich ładowarek.

Ogólnie zapowiada się, że CCS będzie bardziej wspierany, bo w zasadzie chyba tylko Nissan i Tesla korzystają z CHAdeMO :hmm:

 

CCS to standard europejski - w Europie nie można już instalować stacji ładowania, które CCS nie wspierają (jest jakiś wyjątek zrobiony dla zamkniętych systemów, jak Tesla Supercharger). IMHO powinien być także wymogiem homologacyjnym... 

 

CHAdeMO to standard japoński... 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, grogi napisał:

40 kWh to będzie standard w dupowozach: zasięg 200-250 km jest absolutnie adekwatny do sposobu w jaki takie auta są użytkowane. 60 kWh za dopłatą/w większych autach (300-400 km).

 

200 km pokryłoby co najmniej 90% mojego zapotrzebowania.

350 km - 99%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, el_diablo napisał:

 

200 km pokryłoby co najmniej 90% mojego zapotrzebowania.

350 km - 99%.

U mnie również. Szybka ładowarka natomiast jest naprawdę szybka, a ich sieć będzie pączkować w najbliższych miesiącach także idzie nowe i w PL powoli ;)

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

U mnie również. Szybka ładowarka natomiast jest naprawdę szybka, a ich sieć będzie pączkować w najbliższych miesiącach także idzie nowe i w PL powoli ;)

 

Przyznam, że mnie najbardziej rajcuje w tych elektrykach uniezależnienie się od stacji benzynowych.

Ilekroć tam jestem, to trafiam na jakiś kosmitów walczących o miejsce w kolejce jakby walczyli o życie, a jednocześnie później potrafiących spędzać kilka minut pod dystrybutorem, zanim spod niego odjadą, albo zanim wysiądą z auta celem zatankowania.

 

Miejsca na jazdę próbną Leafem w Wawie...brak

Najwcześniej w maju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Przyznam, że mnie najbardziej rajcuje w tych elektrykach uniezależnienie się od stacji benzynowych.

Ilekroć tam jestem, to trafiam na jakiś kosmitów walczących o miejsce w kolejce jakby walczyli o życie, a jednocześnie później potrafiących spędzać kilka minut pod dystrybutorem, zanim spod niego odjadą, albo zanim wysiądą z auta celem zatankowania.

 

Teraz. Bo elektryki są ewenementem jeszcze.

Ale infrastruktura rozwija się wolniej niż wzrost liczby aut na prąd. Do tego dojdą opłaty za zajmowanie miejsca pod ładowarką, po skończonym naładowaniu baterii...

Janusz będzie bardziej zaciekle walczył, jeśli zamiast obecnych 5 minut na tankowanie będzie musiał czekać minimum 30...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mrBEAN napisał:

Bateria ma 22 kWh użytkowe, przelicz sobie 👍

 

W DK podali, że średnia emisja CO2 z 1kWh wyprodukowanej przez elektrownie w 2017 roku to 190g. Czyli zakładając bezstratny transport, to Twoje 100km na naładowanej w 100% baterii daje nam 5320g/100km.

Tylko połowę tego, co nowy samochód. Dobrze, ale bez rewelacji...

I to w DK, gdzie są wiatraki i dużo prądu importowanego z norweskich źródeł (elektrownie wodne)...

 

Natomiast w PL mamy taki raport: http://www.kobize.pl/uploads/materialy/materialy_do_pobrania/wskazniki_emisyjnosci/180108_wskazniki_spalanie_na_mwh.pdf , i emisja CO2 dla energii elektrycznej pozyskanej w wyniku spalania (węgla kamiennego i brunatnego), to 781g/kWh. Czyli Twoje 28kWh baterii, naładowanej w PL daje 21.868kg CO2.

 

I gdzie ta ekologia? ;]

 

  • Dzięki 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W DK podali, że średnia emisja CO2 z 1kWh wyprodukowanej przez elektrownie w 2017 roku to 190g. Czyli zakładając bezstratny transport, to Twoje 100km na naładowanej w 100% baterii daje nam 5320g/100km.
Tylko połowę tego, co nowy samochód. Dobrze, ale bez rewelacji...
I to w DK, gdzie są wiatraki i dużo prądu importowanego z norweskich źródeł (elektrownie wodne)...
 
Natomiast w PL mamy taki raport: http://www.kobize.pl/uploads/materialy/materialy_do_pobrania/wskazniki_emisyjnosci/180108_wskazniki_spalanie_na_mwh.pdf , i emisja CO2 dla energii elektrycznej pozyskanej w wyniku spalania (węgla kamiennego i brunatnego), to 781g/kWh. Czyli Twoje 28kWh baterii, naładowanej w PL daje 21.868kg CO2.
 
I gdzie ta ekologia? ;]
 

Skoncentrowana emisja pod pelna kontrola

wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ppmarian napisał:


Skoncentrowana emisja pod pelna kontrola

wysłane z tel.
 

 

W PL skoncentrowana baaardzo...

 

Ekologia pojazdów elektrycznych ma sens w zależności od źródła energii elektrycznej. W Polsce nie ma to najmniejszego sensu.

I o ile w przypadku elektryk vs diesel, to emisja NOx z prądu jest niższa, to w przypadku elektryk vs benzyna już nie.

Elektrownia podaje 0,824g/kWh dla NOx, co w przypadku wspomnianego Leafa da nam 23g/100km w przypadku baterii 28kWh.

Podczas gdy moja benzyna podaje 0,0107g/km NOx, czyli ciut powyżej 1g/100km.

 

To, że napiszesz "pod kontrolą" to nic nie znaczy, bo są to wartości tego, co trafia do atmosfery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K3 napisał:

 

Teraz. Bo elektryki są ewenementem jeszcze.

Ale infrastruktura rozwija się wolniej niż wzrost liczby aut na prąd. Do tego dojdą opłaty za zajmowanie miejsca pod ładowarką, po skończonym naładowaniu baterii...

Janusz będzie bardziej zaciekle walczył, jeśli zamiast obecnych 5 minut na tankowanie będzie musiał czekać minimum 30...

 

Teraz mam dom. Ładować będę raz na 2-3 dni po przyjechaniu z pracy. Odepnę wtyczkę z rana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kravitz napisał:

 

Teraz mam dom. Ładować będę raz na 2-3 dni po przyjechaniu z pracy. Odepnę wtyczkę z rana

 

Wydaje mi się że strasznie się napaliles ani tak nie kupisz. Na Twoim dystansie i korkach w zimę będziesz musiał w pracy ładować. I chyba nie spełnia 3 pensji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K3 napisał:

I gdzie ta ekologia?

 

Po pierwsze to nikogo nie interesuje CO2. Nie jest trujące dla człowieka w takim stężeniu jakie produkują samochody na ulicy.

Po drugie policzyłeś zużycie samochodu spalinowego, a co ze zużyciem ciężarówek które to paliwo rozwożą?

Co z utrzymaniem stacji benzynowych, kopania dołów pod zbiorniki?

 

Taniej i mniej szkodliwiej dowozić wagonami węgiel do elektrowni, niż paliwo tirami na stacje paliw ;)

 

Stojąc w korku na pewno wolisz mieć obok siebie elektryki. Zwłaszcza jak stoisz na motocyklu, albo rowerze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Wydaje mi się że strasznie się napaliles ani tak nie kupisz. Na Twoim dystansie i korkach w zimę będziesz musiał w pracy ładować. I chyba nie spełnia 3 pensji...

 

Na jakim dystansie? Ja mam do roboty teraz 8km bo biuro remontują. Robię w jedną stronę około 13km, bo rozwożę dzieci.

Od września dzieci przeniesione do lokalnych szkół, a do biura 5km ;)

Hulajnoga elektryczna by wystarczyła, gdyby na łeb się nie lało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, K3 napisał:

I gdzie ta ekologia? ;]

 

Tu! :phi:

Trzech najbliższych sąsiadów właśnie jest w trakcie montażu fotowoltaiki. Jak się uda to za rok i ja będę montował.

Inna sprawa, że głównie chodzi o zanieczyszczenia punktowe. Czyli jadę na rowerze, idę chodnikiem i wdycham smród spalin i całą tablicę pierwiastków.

 

Ogólnie temat ekologii, to jak polityka, więc nie dotykajmy, przynajmniej ja dziękuję ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Artur_W_wa napisał:

8] ładujesz za swoje czy te marketowe są bezpłatne :hmm:

 

Ogólnie za swoje w garażu i takie jest główne założenie elektryków na ten moment. By ładować nocą gdy prąd tańszy i jest go dużo.

Ogólnie wychodzi +/- 5-6 zł za 100 km. Wczoraj akurat robiłem trasę ;] i na mieście korzystałem z darmowej ładowarki i wyszło 6 zł za 220 km ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jetbang napisał:

a jak to w ujemnych temperaturach bedzie wychodziło ???

 

Do ogrzewania służy pompa ciepła więc działa to wydajnie.

Osobiście testowałem tylko w okolicy 0*C, bo już wiosna przyszła.

Z tego co ludziki piszą i mówią, to jakieś +/- 20% zasięgu przy większych mrozach (-15/20*C). Nie ma tragedii.

Poza tym konkretne mrozy to góra ze 2-3 tygodnie zazwyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Na jakim dystansie? Ja mam do roboty teraz 8km bo biuro remontują. Robię w jedną stronę około 13km, bo rozwożę dzieci.

Od września dzieci przeniesione do lokalnych szkół, a do biura 5km ;)

Hulajnoga elektryczna by wystarczyła, gdyby na łeb się nie lało.

 

To jeszcze wystarczy baterii, żeby sąsiadki do Biedronki wozić :phi:

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, grogi napisał:

 

Ano w tym, że oprócz CO2, auto wypluwa też HC, CO, NOx, PM itd...  W elektrowni łatwiej te syfy wyłapywać niż gonić za milionami aut, gdzie połowa ma wycięty DPF i EGR... 

 

Podałem też wartości dla NOx. I jest to emisja, czyli to co przeszło przez filtry i inne instalacje, więc nie wyłapane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Do ogrzewania służy pompa ciepła więc działa to wydajnie.

Osobiście testowałem tylko w okolicy 0*C, bo już wiosna przyszła.

Z tego co ludziki piszą i mówią, to jakieś +/- 20% zasięgu przy większych mrozach (-15/20*C). Nie ma tragedii.

Poza tym konkretne mrozy to góra ze 2-3 tygodnie zazwyczaj.

 

hmmm ... napisz po pierwszej zimie ;)

 

bom ciekaw okrutnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jetbang napisał:

 

hmmm ... napisz po pierwszej zimie ;)

 

bom ciekaw okrutnie

 

Napiszę ale duuuuuuuuuużo czytałem i obejrzałem całego YT na temat elektryków itd.

W Norwegii przy -30/-35*C i więcej jeżdżą, zasięg spada o 30%. Ogólnie to chyba w dużym uproszczeniu można przyjąć 1 stopień = 1 procent ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, K3 napisał:

 

Póki co. Wzrost cen prądu jest nieuchronny w przypadku wzrostu popularności elektryków...

 

Dlatego trzeba jeździć już dziś :palacz:

Popularność przyjdzie za 15 lat, a wtedy i podatki jakieś dołożą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

 

Napiszę ale duuuuuuuuuużo czytałem i obejrzałem całego YT na temat elektryków itd.

W Norwegii przy -30/-35*C i więcej jeżdżą, zasięg spada o 30%. Ogólnie to chyba w dużym uproszczeniu można przyjąć 1 stopień = 1 procent ;)

 

wiesz ... żeby sie nie okazało że to sa jakieś specjalne wersje albo mają jakiś divajs speszyl itp ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, K3 napisał:

 

Podałem też wartości dla NOx. I jest to emisja, czyli to co przeszło przez filtry i inne instalacje, więc nie wyłapane...

 

Coś Ci się w cyferkach pogmerało...

 

Już w 2012 w USA - gdzie energetyka węglowa wciąż jest dość mocna - średnia emisja NOx przy produkcji prądu to 0,05g/kWh (doi: 10.1002/2013EF000196). Leaf potrzebuje 15 kWh na 100km - zatem 0.75 g/100 km. Ciut mniej niż Twoja benzyna - wg katalogu... Pojeździ rok, to się trochę charakterystyki rozjadą - i emisja wzrośnie 5x... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

 

Raz, że coś Ci się w cyferkach pogmerało...

 

Już w 2012 w USA - gdzie energetyka węglowa wciąż jest dość mocna - średnia emisja NOx przy produkcji prądu to 0,05g/kWh (doi: 10.1002/2013EF000196). Leaf potrzebuje 15 kWh na 100km - zatem 0.75 g/100 km. Ciut mniej niż Twoja benzyna - wg katalogu... Pojeździ rok, to się trochę charakterystyki rozjadą - i emisja wzrośnie 5x... 

 

To popatrz na cyferki z raportu który wcześniej zalinkowałem. Dotyczy PL i najświeższy jest z 2016...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jetbang napisał:

 

wiesz ... żeby sie nie okazało że to sa jakieś specjalne wersje albo mają jakiś divajs speszyl itp ...

 

Nic nie ma takiego.

Przedliftowe Leafy do połowy 2013 r. nie mają pompy ciepła i tam jest spory ubytek i też same baterie są wadliwe i tracą pojemność szybko.

Poliftowe od połowy 2013, w wyższych wersach wyposażenia miały standardowo pompy ciepła i tu jest już ponoć "na spokojnie".

 

Dla mnie przestanie mieć sens posiadanie takiego auta, jak nie zrobi na jednym ładowaniu 50 km.

Są już Leafy z przebiegiem ponad 300.000 km, z przedliftową podjechaną baterią i robią jeszcze po 50-60 km, także "na spokojnie" :oki:

 

Ogólnie jestem za tym, żeby się to powoli rozwijało i nie stawało popularne, bo tym większa z tego frajda :jem::palacz:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis w radio byl temat leafa i koszty ogniw i akumulatorow. Wymiana baterii w pln to koszt 26tys za nowe plus 2tys robota lub 13tys za uzywane plus 2 tys robota.

Wymiana jednego ogniwa jak kleknie to 2.5 tys  plus 1.4 tys robocizna. Ogniw jest 48. Kalkulowana zywotnosc jest to na 100kkm do 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lisik napisał:

Dzis w radio byl temat leafa i koszty ogniw i akumulatorow. Wymiana baterii w pln to koszt 26tys za nowe plus 2tys robota lub 13tys za uzywane plus 2 tys robota.

Wymiana jednego ogniwa jak kleknie to 2.5 tys  plus 1.4 tys robocizna. Ogniw jest 48. Kalkulowana zywotnosc jest to na 100kkm do 200kkm.

 

Czyli zakładając 200.000km i wymianę na nowe, to wychodzi dodatkowe 14PLN w kosztach przejechania 100km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lisik napisał:

Dzis w radio byl temat leafa i koszty ogniw i akumulatorow. Wymiana baterii w pln to koszt 26tys za nowe plus 2tys robota lub 13tys za uzywane plus 2 tys robota.

Wymiana jednego ogniwa jak kleknie to 2.5 tys  plus 1.4 tys robocizna. Ogniw jest 48. Kalkulowana zywotnosc jest to na 100kkm do 200kkm.

 

Słuchaj tych głupot... Takie samo biadolenie było jak Toyota Priusa wprowadzała...

 

Nissan daje, przynajmniej na bagnach, do 8lat/100kkm gwarancji na baterię. Jeśli pojemność spadnie poniżej 70%, to wymieniają... Jakoś o tych masowo-padniętych bateriach nie słyszę - a powinno być głośno: jeśli żywotność to 200kkm, to przy 100kkm już sporo by padło. Baterie w Mk1.5 są praktycznie wieczne. 

 

Tylna belka w Leafie to inna kwestia... Czasami wymieniają trzy razy - a dalej opony tnie :D

 

W nowym Leaf Mk2 o problemach z bateriami będzie głośno... A fabryka w Sunderland przestała je właśnie składać... Plotka głosi, że w związku z #rapidgate....

 

Godzinę temu, K3 napisał:

 

Czyli zakładając 200.000km i wymianę na nowe, to wychodzi dodatkowe 14PLN w kosztach przejechania 100km...

 

A dodaj jeszcze deprecjację i koszt opon.... 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.