Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, kravitz napisał:

Nie padaja w tym aucie jakies pierdółki. Nie świeci się choinka na desce czy coś. Byłbym skłonny wywalić raz na rok kasę na naprawę spowodowaną przez upalanie.

Ale jak nie ma kto tego zrobić, albo nie ma czasu, to jest już problem

no masakra powiem Ci. Auto z kategorii do upalania, wiec takie jaja nie powinny sie dziac co chwila a w szczegolnosci jeszcze jak ASO nie wiem jak zdiagnozowac.  Auto dla mechanika siedzacego w motorsporcie od lat i najlepiej w mitsu :) Ciekawe czy Subaru STI to taka sama bajka. Jak tak to chyba zostają hothatche albo cywilne wersje 4x4 uturbione. Wiem, ze to nigdy nie bedzie to samo ale .... z braku laku.

 

A tak w temacie to ciekawe kiedy EV sportowe z 4x4 beda wychodzic, albo jakies swapy silnikow elektrycznych do aut spalinowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kravitz napisał:

Bardzo mnie ciekawi cena tego wynalazku.

 

To bardzo zależy od rynku...  Na bagnach Leaf Mk2 czy Ioniq EV kosztują po €30000. Czyli tyle ile Golf Highline 1.0 DSG. Kona EV też będzie w cenach ~€30/€35k za wersje 40 i 64kWh.  W Polsce nowe samochody są bardzo tanie - ale to jakoś nie przekłada się na elektryki.  I tak Leaf kosztuje teraz od 150k zł, Golf połowę tego...

 

Aż takie różnice nie wynikają z dofinansowania z bagnostanu - bo te są, ale nie aż takie... 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

Auto z kategorii do upalania,

ralliart do upalania 8]  to jakby napisać że wrx też sie da bokami na suchym latać ;l 

 

 

znaczy  da sie ale to później kosztuje tyle samo co w STi lub EVO 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak a propos tematu, to 5 lat temu też była dyskusja na temat takich aut i Google mi dzisiaj przypomniał:

 

Cytuj

Sprawdzić na jakim etapie są auta elektryczne, specjalnie dla mabz z AK

> Będę polemizował. W ciagu kilkunastu lat samochody elektryczne stały sie z ciekawostki czymś, co
> mozna brać pod uwagę.

Zasięg na bateriach zmienił się tak samo jak spadło spalanie- tylko na papierze.
W Tesla jest duży tylko dlatego, że baterii jest tam dużo więcej,
praktycznie na powiechni całego podwozia.

> Jeszcze kilkanaście lat i jest szansa ze wytną sobie spory kawałek
> rynku.

Tylko dzięki politycznym preferencjom, które nie są i nie będą udzielane wszędzie.
Np. w Polsce takie preferencje są nierealne, choćby dlatego, że prąd jest "brudny" tj. z węgla i taka Tesla zanieczyszczałaby środowisko
znacznie bardziej niż nowoczesne auto spalinowe.

> Myśle ze za 5 lat elektryczny o zasięgu 500-600 km i kilkuminutowym czasie ładowania
> bedzie dostępny w cenie obecnego BMW 3.

Chyba w powieściach S-F

Odpowiadał chyba @mAbZ ale ostatnio się nie udziela. A komu odpowiadał - to nie wiem. Może to ja? Ale chyba nie.

Ale ogólnie rzecz ma się tak, że zasięgi wciąż nie są podobne a i ładowanie to nie kilka minut...

Czyli chyba przełożę to "wydarzenie" w kalendarzu o następne 5 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maxit napisał:

Niestety, nie potrafimy magazynować energii elektrycznej. Dodatkowo rewolucji w tej sprawnie na horyzoncie nie widać.

Możnaby upchnąć tych akumulatorów jeszcze więcej, albo - dać malutkie silniczki spalinowe do ich podładowywania w nocy, czyli główny napęd elektryczny, ale silnik tylko jako generator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, twinsen napisał:

Możnaby upchnąć tych akumulatorów jeszcze więcej, albo - dać malutkie silniczki spalinowe do ich podładowywania w nocy, czyli główny napęd elektryczny, ale silnik tylko jako generator.

Tesla ma z grubsza taką konstrukcję. Gdzieś słyszałem, że ok. 70% wartości Tesli, to akumulatory...

 

A generator? To znów średni pomysł. Masa akumulatorów + masa generatora + masa paliwa. Wozisz to wszystko non stop. Wychodzi hybryda i nie wiadomo w którą stronę pójść. Duże czy małe baterie? duża, czy mała moc elektryczna? spalinowiec napędza koła, czy generator? Akumulatory ładowane z generatora, czy z gniazdka?

 

I bądź tu mądry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.05.2018 o 12:06, kravitz napisał:

ie padaja w tym aucie jakies pierdółki. Nie świeci się choinka na desce czy coś. Byłbym skłonny wywalić raz na rok kasę na naprawę spowodowaną przez upalanie.

Ale jak nie ma kto tego zrobić, albo nie ma czasu, to jest już problem.

 

Wniosek jest prosty. Takie auto można mieć jako drugie, trzecie w domu, tak że na codzień masz czym się turlać, jak Ralliart stoi w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem w weekend taksówką Leaf'em poprzedni model. Auto miało nakulane 50 000km. Moje wrażenia jak najbardziej pozytywne. Auto sunie bez dźwięku silnika i wibracji. Za to do głosu dochodzą toczące się opony i zawieszenie. Według kierowcy to pełne ładowanie starcza średnio na 150km w moim małym pierdzidołku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 9.05.2018 o 23:55, Igorek napisał:

Z i3 wyleczyłem się dokładnie 4 dni temu. kosztuje nieprzyzwoicie drogo a wygląda ochydnie.

 

dla mnie, fana BMW z lat 90-tych i3 było profanacją marki

a potem wsiadłem, zrobiłem z 15 km i nie chciałem wysiadać

jedyne co mi w tym aucie nie pasuje, to fakt że mnie nie stać

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maxit napisał:

Niestety szpetne jest jak nieszczęście a tylna kanapa zbyt małą, żeby zmieścił się dorosły.

 

Nie wiem jaka jest Twoja definicja dorosłego, ale ja ze wzrostem 178 cm i wagą 80 kg siedziałem wygodnie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci już jedzie...

 

Dealer potwierdził mi dziś, że auto się wyprodukowało wczoraj. (6 czerwca będzie miało urodziny).

Teraz parę tygodni transportu i pod koniec lipca ma być do odbioru... :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maxit napisał:

Trzeci już jedzie...

 

Dealer potwierdził mi dziś, że auto się wyprodukowało wczoraj. (6 czerwca będzie miało urodziny).

Teraz parę tygodni transportu i pod koniec lipca ma być do odbioru... :jem:

 

To pochwal się co, żebym wiedział jak bardzo mam zazdrościć :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

 

To pochwal się co, żebym wiedział jak bardzo mam zazdrościć :phi:

W lutym, zamówiliśmy dla żony Hyundaia Ioniqa Electric. Wczoraj go zrobili (wcześniej dwa razy musieliśmy zmienić kolor, bo zamówiony "wyszedł" z palety).

O dziwo już model 2019, czerwony :)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maxit napisał:

W lutym, zamówiliśmy dla żony Hyundaia Ioniqa Electric. Wczoraj go zrobili (wcześniej dwa razy musieliśmy zmienić kolor, bo zamówiony "wyszedł" z palety).

O dziwo już model 2019, czerwony :)

 

Świetnie! Najlepszy wybór :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Świetnie! Najlepszy wybór :oki: 


Też mi się tak wydaje. "Zwyczajny samochód", akceptowalny zasięg, kawałek bagażnika.

Dzieciaki rosną, a to inwestycja na parę lat, więc lekki zapas się przyda.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maxit napisał:


Też mi się tak wydaje. "Zwyczajny samochód", akceptowalny zasięg, kawałek bagażnika.

Dzieciaki rosną, a to inwestycja na parę lat, więc lekki zapas się przyda.

 

Oglądałem niedawno w salonie, przeraził mnie wielkością, to naprawdę duży samochód a tak przy okazji wnętrze wyglądało bardzo przyzwoicie jak na elektryka.

Korzystając z okazji chciałbym zapytać, jak się wnioskuje o nowy kącik? Przydałby się kącik EV, to już chyba odpowiedni moment. Prędzej czy później i tak powstanie więc po co czekać?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.05.2018 o 10:39, maro_t napisał:

 

Wniosek jest prosty. Takie auto można mieć jako drugie, trzecie w domu, tak że na codzień masz czym się turlać, jak Ralliart stoi w serwisie.

 

Dla mnie wnioskiem z tej historii jest żeby nie kupować skomplikowanego auta sprowadzonego z zachodu  niewiadomą historią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Świetnie! Najlepszy wybór :oki: 

 

Tylko kuźwa Excel mi nie zwraca poprawnych wartości :(

 

Jak ta kwota wydana na auto ma do mnie wrócić w paliwie.

 

Mam bardzo mocne przypuszczenie, że ceny w UE za elektryki nie sa powodowane wysoką ceną akumulatorów, tylko jakims wyliczenie producentów progu bólu kupującego.

I ten próg bólu to jest chyba takie równanie. Cena porównywalnego benzyniaka + cena benzyny na 200tyś km

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tylko kuźwa Excel mi nie zwraca poprawnych wartości
 
Jak ta kwota wydana na auto ma do mnie wrócić w paliwie.
 
Mam bardzo mocne przypuszczenie, że ceny w UE za elektryki nie sa powodowane wysoką ceną akumulatorów, tylko jakims wyliczenie producentów progu bólu kupującego.
I ten próg bólu to jest chyba takie równanie. Cena porównywalnego benzyniaka + cena benzyny na 200tyś km

Dokładnie tak jest. Jakby nie kwestie "wizerunkowe" w życiu bym nie kupił Kangoo ZE.
Licząc nawet prąd za free (ladowanie w pracy) wychodzi zwrot dopiero 130-140kkm vs diesel.

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, kravitz napisał:

Mam bardzo mocne przypuszczenie, że ceny w UE za elektryki nie sa powodowane wysoką ceną akumulatorów, tylko jakims wyliczenie producentów progu bólu kupującego.

I ten próg bólu to jest chyba takie równanie. Cena porównywalnego benzyniaka + cena benzyny na 200tyś km

 

Tak na chłopski rozum to skala produkcji jest znikoma w porównaniu ze spalinowymi, do tego nowa niezamortyzowana technologia i nakłady na B+R. Nie ma prawa być tanio.

Ciekawe, czy w ogóle producenci wychodzą na plus nawet przy obecnych cenach EV, czy raczej tak jak Tesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, el_diablo napisał:

 

Tak na chłopski rozum to skala produkcji jest znikoma w porównaniu ze spalinowymi, do tego nowa niezamortyzowana technologia i nakłady na B+R. Nie ma prawa być tanio.

Ciekawe, czy w ogóle producenci wychodzą na plus nawet przy obecnych cenach EV, czy raczej tak jak Tesla...

 

Dobrze kombinujesz, ale to i tak się słabo dodaje.

 

Baterie są kupowane od poddostawców. Nie masz B+R. Kupujesz i tyle. Tak samo jak dzisiaj fotele samochodowe, opony, itp. Zamawiasz, podajesz parametry i montujesz w swoim samochodzie.

Nie będę się kłócił, ale moim zdaniem silnik elektryczny, to silnik elektryczny. Co jest tutaj do rozwijania?

 

Niby masz do wymyslenia jak te baterie układac po aucie, ale w zwykłym samochodzie przy projekcie tez masz dużo rzeczy komplikujących życie i się wykluczających. I chyba jest ich więcej.

Poprowadzenie układu wydechowego może zależec od tego jaki masz napęd i jakie zawieszenie. w Elektryku układu brak.

Nie masz silnika spalinowego. Skrzynia biegów jeśli jest, to w uproszczonym modelu. Brak sprzęgła. Brak układu paliwowego.

 

Jak sobie weźmiesz i porównasz ceny kosiarek spalinowych i elektrycznych, to będziesz miał odpowiedź co jest tańsze. W elektrycznych tylko nie masz aku (jakieś tam są, ale niewygodne i ciężkie, mało popularne).

 

Mi tak z wyliczeń na rynku EU wychodzi. Cena odpowiednika i wydatek na paliwo na 200tyś. 

Ktoś tu pisał (mieszkający w innym kraju), że u niego ceny są niewiele wyższe od zwykłych kompaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, że w US jest dopłata 14 tyś $.

 

U nas ustawa wprowadziła zniesienie akcyzy i podniesienie wartości  amortyzacji do 30 tyś Euro. Wymagało to aprobaty KE. Polski rząd wygenerował taki dokument (w styczniu 2018), a następnie go wycofał. I tyle. Dalej doi kasę z userów EV.

 

W Twoim Excelu brakowało zapewne kolumny pod tytułem bezpłatne parkowanie w strefie płatnej (co akurat u mnie jest ważne), a wkrótce strefy bezemisyjne po 2.50 za godzinę... Koniec końców pod hasłem nowoczesności ma być "optymalizacja obciążeń".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryb napisał:

 

Dla mnie wnioskiem z tej historii jest żeby nie kupować skomplikowanego auta sprowadzonego z zachodu  niewiadomą historią.

Chyba nawet nie tyle chodzi o skomplikowanie co o popularność modelu i dostęp do wiedzy/części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kravitz napisał:

 

Tylko kuźwa Excel mi nie zwraca poprawnych wartości :(

 

Jak ta kwota wydana na auto ma do mnie wrócić w paliwie.

 

Mam bardzo mocne przypuszczenie, że ceny w UE za elektryki nie sa powodowane wysoką ceną akumulatorów, tylko jakims wyliczenie producentów progu bólu kupującego.

I ten próg bólu to jest chyba takie równanie. Cena porównywalnego benzyniaka + cena benzyny na 200tyś km

 

Kupić używkę. Choć Ioniqów jak na lekarstwo.

Nowe niestety na ten moment ciężko skalkulować.

 

Jeśli wystarczy Ci zasięg Leafa czyli 100-150 km, to do jesieni planuję sprzedać swojego, jeśli upoluję Ioniqa ;]

 

Wczoraj swoim wykręciłem rekord, do pracy i z powrotem na 47 km zużył mi 4,8 kWh czyli 1,34 zł :skromny:

 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, cesarz napisał:

Sprowadzał ktoś elektryka z niemiec? Jak to wygląda kosztowo, papierkowo? Tak jak z autem spalinowym poniżej dwóch litrów?

 

Akcyza 3,1% i tyle, przy używce.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2018-05-19 o 16:58, twinsen napisał:

A tak a propos tematu, to 5 lat temu też była dyskusja na temat takich aut i Google mi dzisiaj przypomniał:

 

Odpowiadał chyba @mAbZ ale ostatnio się nie udziela. A komu odpowiadał - to nie wiem. Może to ja? Ale chyba nie.

Ale ogólnie rzecz ma się tak, że zasięgi wciąż nie są podobne a i ładowanie to nie kilka minut...

Czyli chyba przełożę to "wydarzenie" w kalendarzu o następne 5 lat...

Coś mnie podkusiło, żeby się zalogować na AK po kulkuletniej przerwie, a tu takie ciekawe przypomnienie :D 

No więc po pięciu latach sytuacja wygląda tak, że gdy za 2-3 lata będę wymieniać swoje drugie auto, 
obecnie Fiat 500C, to wymienię je na pewno na elektryka. Zasięg stał się akceptowalny, takie
Renault Zoe w lepszej wersji ma realny zasięg 300 km (dane fabryczne mówią o 400 km)
I cena jest akceptowalna - razem z dopłatą od państwa szwedzkiego wyjdzie mi około 100 tys zł.

Ciekawostka: 1 lipca w Szwecji wprowadzają nowy podatek bonus-malus, polegający na tym, 
że obkładają dużo wyższym podatkiem auta spalinowe, wysokość zależna od spalania, np.
na zwyczajne, popularne volvo kombi podatek rośnie o 350%, a na V8 o ponad 500%
z 4000 kr rocznie (1600 zł)  na 21.000 kr rocznie (8600 zł)

Równocześnie wprowadzają dopłaty rzędu 60 tys kr (25 tys zł) na auta w pełni elektryczne
(hybrydy około 4 tys zł)

  • Lubię to 2
  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mAbZ napisał:

Ciekawostka: 1 lipca w Szwecji wprowadzają nowy podatek bonus-malus, polegający na tym, 
że obkładają dużo wyższym podatkiem auta spalinowe, wysokość zależna od spalania, np.
na zwyczajne, popularne volvo kombi podatek rośnie o 350%, a na V8 o ponad 500%
z 4000 kr rocznie (1600 zł)  na 21.000 kr rocznie (8600 zł)

Równocześnie wprowadzają dopłaty rzędu 60 tys kr (25 tys zł) na auta w pełni elektryczne
(hybrydy około 4 tys zł)

Nie podpowiadaj tego rozwiązania naszej władzy, bo gotowi zrobić to samo... Patrząc na ich zdolności, to wyrobią się do pierwszego lipca....

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jeśli wystarczy Ci zasięg Leafa czyli 100-150 km, to do jesieni planuję sprzedać swojego, jeśli upoluję Ioniqa ;]

 

Wczoraj swoim wykręciłem rekord, do pracy i z powrotem na 47 km zużył mi 4,8 kWh czyli 1,34 zł :skromny:

 

Ktory rok i jaka mw cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.06.2018 o 15:58, mrBEAN napisał:

 

2014, Europa, bezwypadkowy. Cena się okaże, 55-70, zależnie od humoru i sytuacji na rynku.

Ale to jak znajdę godnego następcę.

BTW. Czym go ładujesz w domu ?

Da radę ładować czymś lepszym niż 230V/16A jak np 400V 20A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

BTW. Czym go ładujesz w domu ?

Da radę ładować czymś lepszym niż 230V/16A jak np 400V 20A ?

 

Przyjmuje tylko jedną fazę.

Wbudowane  ładowarki są 3,3 lub 6,6 kW.

Ja ładuję standardową ładowarką dostarczoną przez Nissana 10A ~ 2,2 kW lub 16A ~ 3,3 kW.

Bateria u mnie fizycznie mieści 19,5 kWh więc spokojnie przez noc w taniej taryfie się napełnia, nawet jak wyjadę do zera.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.05.2018 o 13:19, gregoryj napisał:

no masakra powiem Ci. Auto z kategorii do upalania, wiec takie jaja nie powinny sie dziac co chwila a w szczegolnosci jeszcze jak ASO nie wiem jak zdiagnozowac.  Auto dla mechanika siedzacego w motorsporcie od lat i najlepiej w mitsu :) Ciekawe czy Subaru STI to taka sama bajka. Jak tak to chyba zostają hothatche albo cywilne wersje 4x4 uturbione. Wiem, ze to nigdy nie bedzie to samo ale .... z braku laku.

 

A tak w temacie to ciekawe kiedy EV sportowe z 4x4 beda wychodzic, albo jakies swapy silnikow elektrycznych do aut spalinowych

 

Ralliart to nie EVO, tak jak WRX to nie STi :cfaniak2:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maxit napisał:

 

Równie przerażająco zapalają się Lamborghini, Peugeoty i inne Renuary ;)

 

Tesla to prototyp tak naprawdę, ciągle rozwijany.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.