Skocz do zawartości

TOMASETTO ALASKA AT-09 125KM - na co zwrócić przy wymianie


benypb

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie / Panie

 

Muszę wymienić reduktor TOMASETTO ALASKA AT-09 125KM w swoim aucie ponieważ przy niskich temperaturach się rozszczelnia i ucieka płyn chłodniczy.

Czy wystarczy zdemontować stary i zainstalować nowy, czy trzeba go manualnie ustawiać, choć nie widzę tu żadnej śruby do regulacji.

Instalację w aucie mam sekwencyjną.

 

http://allegro.pl/tomasetto-alaska-at-09-125km-reduktor-z-filtrem-i7058731952.html#thumb/3

 

Wymieniana tylko na nowy, nie biorę pod uwagę żadnego zestawu naprawczego.

 

Na LPG się nie znam więc pytam :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koniecznie chcesz taki sam, to musisz po zamontowaniu ustawic takie samo ciśnienie, jakie było na starym. Śruba regulacyjna jest na imbus na tym wystającym sześciokącie.

Chociaż jeśli to ma być do auta 125KM, to ja bym się pokusiło wymianę na KME TUR lub SHARK 1200. Alaska jest za mało wydajna do takiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ghost2255 napisał:

Jak już koniecznie chcesz taki sam, to musisz po zamontowaniu ustawic takie samo ciśnienie, jakie było na starym. Śruba regulacyjna jest na imbus na tym wystającym sześciokącie.

Chociaż jeśli to ma być do auta 125KM, to ja bym się pokusiło wymianę na KME TUR lub SHARK 1200. Alaska jest za mało wydajna do takiej mocy.

Moje auto ma 116 KM więc jest ok, nie odczuwam żadnych problemów z mocą podczas szybszej jazdy, redukcji czy wyprzedzania więc pozostanę przy tym modelu.

Czy odczytam ze starego jakie jest obecnie ciśnienie ustawione, na śrubie jest jakieś oznaczenie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ghost2255 napisał:

Ciśnienie sprawdzisz w programie do komputera gazowego

OK, tak podejrzewałem, mam program i przewód więc sprawdzę.

Rozumiem, że podczas regulacji ciśnienia auto ma pracować na LPG czy na PB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

A więc tak reduktor wymieniony, po przełączeniu na LPG zaskoczył od razu, bez żadnych problemów, ale ciśnienie się różni między reduktorami, zarówno w starym jak i nowym śruba regulująca jest wkręcona do końca, na nowym odkręciłem śrubę o dwa obroty, ale się nic nie zmieniło, czy wykręcanie śruby o kilka obrotów podniesie ciśnienie czy je pomniejszy.

Auto przyśpiesza bez problemu, nie ma żadnych problemów z brakiem mocy, zostawić taką postać rzyczy czy kombinować aby wyrównać do tej wartości 1,5 ?

Na temperaturę reduktora w 2 rysunku nie patrzcie bo czujnik się urwał :-) i przewody zwarłem do czasu wymiany na nowy.

1. rysunek - ciśnienie na starym 

 

lpg przed wymiana.png

 

2. rysunek - ciśnienie na nowym

 

lpg po wymianie 1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,57Bar na starym reduktorze to miałeś na wyłączonym silniku wg. screen-a 1, a jakie było w rzeczywistości? W którejś zakładce powinna być pozycja wartości ciśnienia po autokalibracji [wstępnym strojeniu], jeśli jest taka pozycja z jakąś wartością to takie ciśnienie bym ustawił na reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, steyr napisał:

1,57Bar na starym reduktorze to miałeś na wyłączonym silniku wg. screen-a 1, a jakie było w rzeczywistości? W którejś zakładce powinna być pozycja wartości ciśnienia po autokalibracji [wstępnym strojeniu], jeśli jest taka pozycja z jakąś wartością to takie ciśnienie bym ustawił na reduktorze.

Zgadza się na wyłączonym silniku, ale na włączonym było około 1,39 Bar, sorry za błąd.

Po wymianie reduktora robiłem autokalibrację, ale nie zauważyłem jakie było tam ciśnienie, póki co to nie będę podmieniał na stary reduktor by to sprawdzić, więc przyjdzie mi póki co jeździć z tą wartością, jeżeli będzie się dławił to wtedy będę kombinował z ciśnieniem, no chyba,  że Ktoś się jeszcze na ten temat wypowie.

Czytałem na jakimś forum LPG,  że przy tych reduktorach standard to 1 bar jaki się ustawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, benypb napisał:

Zgadza się na wyłączonym silniku, ale na włączonym było około 1,39 Bar, sorry za błąd.

Po wymianie reduktora robiłem autokalibrację, ale nie zauważyłem jakie było tam ciśnienie, póki co to nie będę podmieniał na stary reduktor by to sprawdzić, więc przyjdzie mi póki co jeździć z tą wartością, jeżeli będzie się dławił to wtedy będę kombinował z ciśnieniem, no chyba,  że Ktoś się jeszcze na ten temat wypowie.

Czytałem na jakimś forum LPG,  że przy tych reduktorach standard to 1 bar jaki się ustawia.

Ciśnienie się ustawia przed autokalibracją w odpowiednim zakresie najczęściej 1-1,2Bar, reduktor użyteczny zakres ciśnienia ma np 1-1,5Bar [np. Shark 1200]. Sama autokalibracja ustawia parametry w sterowniku lpg dla wolnych obrotów, wtedy wstępnie wiemy jak mamy dobrane dysze i czy ewentualną niewielką korektę możemy dokonywać poprzez zmianę ciśnienia. Resztę ustawień dokonujemy podczas jazdy z różnymi obciążeniami z podglądem na korekty i na AFR. Dlatego jak dla mnie, 1,09Bar [ciśnienie na nowym reduktorze] a 1,39Bar [stary reduktor] to nie jest to samo. Powinieneś dążyć do tego aby ciśnienie było w okolicy 1,39Bar [chociaż i tak już jest trochę za wysokie] jeszcze biorąc pod uwagę że instalacja do tej pory była dobrze wyregulowana. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, steyr napisał:

Sama autokalibracja ustawia parametry w sterowniku lpg dla wolnych obrotów,

 

W AEB autokalibracja odbywa się też na wyższych obrotach i często już po niej auto jedzie na gazie w pełnym zakresie obrotów. Oczywiście jest jeszcze pole do dopracowania mapy, ale "włoska" autokalibracja jest trochę inna od "polskiej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, czachabrava napisał:

W nowym reduktorze masz dobre cisnienie. Jedz gdzieś i go przebutuj troche i patrz na pole cisnienia czy nie spada za mocno i np sie nie przełącza na benzyne. Jak jest ok i w miare stabilnie to mozesz zostawic.

Już go testowałem na trasie i póki co auto się dobrze zbiera, wezmę jeszcze przetestuje go z podpiętym pc i dam znac jak to wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

W AEB autokalibracja odbywa się też na wyższych obrotach i często już po niej auto jedzie na gazie w pełnym zakresie obrotów. Oczywiście jest jeszcze pole do dopracowania mapy, ale "włoska" autokalibracja jest trochę inna od "polskiej"

Nie grzebałem w AEB, ale jak mówisz że tak jest to ok. W stagu po autokalibracji też się ustawia wstępny przebieg mnożnika i też pewnie większość aut w innym zakresie obrotów i obciążeń niż na wolnych obrotach na lpg też daje radę. To że jedzie "dobrze" to nie znaczy że jest ok regulacja. Zresztą pewnie jest wielu takich monterów co wypuszczają auta po montażu lpg po autokalibracji, za bramę i następny klient. Jak klient wróci z pretensjami to się będzie dostrajać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam filmik z porannych testów LPG, na temperaturę reduktora nie patrzcie bo czujnik jest uszkodzony, jutro wymiana na nowy.

Zakres prędkości od 0-140 po 6 minucie.

Wydaje się, że wszystko jest ok, z tego co zauważyłem w jednym momencie ciśnienie reduktora spadło poniżej 1 bara.

Proszę o analizę i o sugestie...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.