tommy__ Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Ile można przejechać ? Żonie wyleciał płyn chłodzący... muszę dojechać do warsztatu, 3 km chyba da radę co ? W sumie jest wskaźnik temperatury oleju i nim się trzeba kierować, co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Nie ryzykowałbym. Chyba, że na holu. Kiedyś starym żukiem przejechałem kilka km bez wody, ale jego nie było żal. Temp. Szła szybko na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Ja bym nawet 500 metrów nie ryzykował bez płynu przejechać a co dopiero 3 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Jechałem lanosem kilka kilometrów bez płynu i było OK. Autem zrobiłem potem jeszcze 100kkm i silnik dawał radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 13 minut temu, tommy__ napisał: Ile można przejechać ? Żonie wyleciał płyn chłodzący... muszę dojechać do warsztatu, 3 km chyba da radę co ? W sumie jest wskaźnik temperatury oleju i nim się trzeba kierować, co ? szybko ucieka ? nie możesz zalać wody ? ostatnio 100km robiliśmy na 4-5x dolewając wody aż dojechał do warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 8 minut temu, Koonrad napisał: szybko ucieka ? nie możesz zalać wody ? ostatnio 100km robiliśmy na 4-5x dolewając wody aż dojechał do warsztatu No nie mogę bo jak leję to wlata i zaraz wszystko wylata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 nie jedz, ja ostatnio tak zarżnąłem silnik 1.6 8v w astrze, aż stopiło tłok. Niecałe 10km chciałem dojechać na autostradzie do najbliższego zjazdu, dojechałem, ale silnik na złom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Nie jechalbym. Hol albo laweta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 54 minuty temu, tommy__ napisał: Ile można przejechać ? Żonie wyleciał płyn chłodzący... muszę dojechać do warsztatu, 3 km chyba da radę co ? W sumie jest wskaźnik temperatury oleju i nim się trzeba kierować, co ? Jakie auto/silnik? 3 km to nie jest dużo przy obecnych temperaturach, żadne włączanie ogrzewania nic nie da, bo płynu i tak nie będzie. Jeśli jazda bez korków, to na dwa razy możesz pojechać z przerwą minimum 1 godzinę. Wskaźnik temperatury nie pokaże, bo jest w powietrzu, bez kontaktu z płynem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Teraz, kaczorek79 napisał: Jakie auto/silnik? 3 km to nie jest dużo przy obecnych temperaturach, żadne włączanie ogrzewania nic nie da, bo płynu i tak nie będzie. Jeśli jazda bez korków, to na dwa razy możesz pojechać z przerwą minimum 1 godzinę. Wskaźnik temperatury nie pokaże, bo jest w powietrzu, bez kontaktu z płynem. Ale mam wskaźnik temp oleju silnik 2.0 hdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 8 minut temu, tommy__ napisał: Ale mam wskaźnik temp oleju silnik 2.0 hdi Diesle pidobno nie lubią przegrzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 3 minuty temu, tommy__ napisał: Ale mam wskaźnik temp oleju silnik 2.0 hdi Temperaturą oleju mocno się nie sugeruj, bezwładność termiczna inna, ale coś tam zawsze pokaże. Jeśli ta droga ma trwać powiedzmy 3 minuty, to dieslem na raz pojedziesz. Zmieniaj szybko biegi, nie używaj turbiny i kręć do 2 krpm. Kiedyś kupiłem e36 z silnikiem benzynowym, przyjechałem z Grudziądza do Gdyni na raz, w układzie było niecałe 2 litry zamiast 8. W domu naprawiłem i jeździłem bezawaryjnie kolejne 50 kkm do sprzedaży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 3 minuty temu, rwIcIk napisał: Diesle pidobno nie lubią przegrzania. Ale do przegrzania ich potrzeba sporo deptania. Jak odpali zimny i pojedzie od razu, to krzywdy nie zrobi. Czasem po naprawie, czy po wymianie pompy wody w dieslu odpowietrzam układ chłodzenia, to potrafi stać na wolnych obrotach pół godziny i nie może 40 stopni przekroczyć. Dopiero dynamiczna jazda pomaga, tak żeby turbo dmuchnęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 1 minutę temu, kaczorek79 napisał: Temperaturą oleju mocno się nie sugeruj, bezwładność termiczna inna, ale coś tam zawsze pokaże. Jeśli ta droga ma trwać powiedzmy 3 minuty, to dieslem na raz pojedziesz. Zmieniaj szybko biegi, nie używaj turbiny i kręć do 2 krpm. Kiedyś kupiłem e36 z silnikiem benzynowym, przyjechałem z Grudziądza do Gdyni na raz, w układzie było niecałe 2 litry zamiast 8. W domu naprawiłem i jeździłem bezawaryjnie kolejne 50 kkm do sprzedaży. Myślę, że coś tam jednak zostało tego płynu bo jak lałem do zbiornika to wylatywało ale z górnej części chłodnicy... a ten silnik się strasznie ciężko nagrzewa, żeby wskazówka ruszyła to trzeba co najmniej 5 km przejechać a ja mam do warsztatu niecałe 3 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 1 minutę temu, tommy__ napisał: Myślę, że coś tam jednak zostało tego płynu bo jak lałem do zbiornika to wylatywało ale z górnej części chłodnicy... a ten silnik się strasznie ciężko nagrzewa, żeby wskazówka ruszyła to trzeba co najmniej 5 km przejechać a ja mam do warsztatu niecałe 3 km Jak leje z chłodnicy, a nie z małego obiegu, to Ty możesz jeszcze po mieście pojeździć i pozałatwiać sprawy tym autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 6 minut temu, kaczorek79 napisał: Jak leje z chłodnicy, a nie z małego obiegu, to Ty możesz jeszcze po mieście pojeździć i pozałatwiać sprawy tym autem Nie mam jak zajrzeć ale leje się z góry raczej, podejrzewam jakiś przewód... tak więc wezmę jutro bańkę wody, odkręcę przed odpaleniem korek w zbiorniku wyrównawczym w którym płynu nie ma i w drogę a jak zobaczę, że temperatura oleju szybko rośnie to stanę i zaleję i poczekam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 nie zakręcaj korka od chłodnicy. Mniej będzie wypychać ciecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 3km bym podjechał. Kiedyś mi wywaliło płyn przez pompę wody i tak zrobiłem 4x30km zanim się zorientowałem o co kaman - ale były sroga zima, więc aż tak bardzo się nie grzał. Auto przejechało potem jeszcze 80kkm zanim sprzedałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 16 minut temu, DamianB napisał: 3km bym podjechał. Kiedyś mi wywaliło płyn przez pompę wody i tak zrobiłem 4x30km zanim się zorientowałem o co kaman - ale były sroga zima, więc aż tak bardzo się nie grzał. Auto przejechało potem jeszcze 80kkm zanim sprzedałem i nie kapnąłeś się że ogrzewania ni ma? przez 4 nagrzania? Czy my jesteśmy na motoryzacji czy kroju i szycia?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 wybacz mu, to pewnie była omega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 3 godziny temu, pawel_78 napisał: i nie kapnąłeś się że ogrzewania ni ma? przez 4 nagrzania? Czy my jesteśmy na motoryzacji czy kroju i szycia?... To nie wiesz na jakim kąciku moderujesz, pawle_siedemdziesiątosiem? Dziwiłem się, że "coś jest chyba nie tak". To był pierwszy samochód i pierwszy sezon z PJ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 Jak to tylko 3 km to zamiast kombinować i się stresować nie możesz poprosić jakiegoś znajomego żeby Cię podholował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 5 godzin temu, pitw napisał: Jak to tylko 3 km to zamiast kombinować i się stresować nie możesz poprosić jakiegoś znajomego żeby Cię podholował? Jednak zaryzykowałem, temperatura oleju osiągnęła 50 C a wskazówka temperatury cieczy się w ogóle nie ruszyła...no ale teraz mam nową chłodnicę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 3 minuty temu, tommy__ napisał: Jednak zaryzykowałem, temperatura oleju osiągnęła 50 C a wskazówka temperatury cieczy się w ogóle nie ruszyła...no ale teraz mam nową chłodnicę... To ja jednak jestem cykor. Bez płynu w chłodnicy bym się nie odważył jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 2 godziny temu, tommy__ napisał: a wskazówka temperatury cieczy się w ogóle nie ruszyła No przecież nie było płynu to jak miała ruszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 2 minuty temu, swienty napisał: No przecież nie było płynu to jak miała ruszyć Trochę było bo jak się okazało chłodnica miała dziurę w połowie wysokości więc na pewno wszystko nie wyleciało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 10 minut temu, tommy__ napisał: Trochę było bo jak się okazało chłodnica miała dziurę w połowie wysokości więc na pewno wszystko nie wyleciało Z moich obserwacji wynika, że skoro olej zagrzał się do 50 stopni, to woda dużo wcześniej miała 90. Miałem w A6 temp oleju i płynu. Zimą jak wskazówka temperatury płynu wchodziła na 90 stopni to temp oleju dopiero zaczynała rosnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 Dnia 3.04.2018 o 17:42, tommy__ napisał: Ile można przejechać ? Żonie wyleciał płyn chłodzący... muszę dojechać do warsztatu, 3 km chyba da radę co ? W sumie jest wskaźnik temperatury oleju i nim się trzeba kierować, co ? myślę że spokojnie od momentu kiedy "auto jakoś osłabło to docisnęłam" do "strasznie coś załomotało i nie chce jechać" minęło jakieś 14 kilometrów, szacuję że wąż spadł małżonce pod pracą, a stanęła w połowie drogi do domu co uznaję za sukces bo krócej musiałem po nią jechać i holować oczywiście pipanie, czerwone kontrolki i słabnięcie samochodu nie spowodowały żadnej reakcji typu zadzwonię i zapytam choć przyznaję że ostatnio już po tej akcji zadzwoniła od razu jak zapaliła się kontrolka ciśnienia w ogumieniu, więc nauka jakaś poszła wraz z remontem głowicy i kilkoma tysiami peelenów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 moim zdaniem najbezpieczniej to laweta albo holowanie, ale żeby zaspokoić naszą ciekawość to wyzeruj licznik i jedź. jak auto stanie to napisz nam ile przejechałeś(taki cienki żarcik), w moim aucie jak spadł pasek to przy -10 przejechałem autem pod dom na 2 razy z zimnego startu odległość 2-3 kilometry ,układ zalany płynem prestone do +130stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Można też rozpędzać się i gasić auto i jechać tak aż prędkość mega spadnie i znowu np rozpędzić się do 60-80-100 i zgasić aż pojawi się nie wiem 30 i tak w koło. Czasami można tak bez silnika spory kawałek się pokulac. Silnikowi nic nie będzie jak go włączysz na dosłownie 15 sekund i wylaczysz na kolejne być może 20-30 i więcej. Chyba że pod górkę to śliski temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Dnia 3.04.2018 o 18:56, kaczorek79 napisał: Ale do przegrzania ich potrzeba sporo deptania. Jak odpali zimny i pojedzie od razu, to krzywdy nie zrobi. To powyżej jest kluczowe. Chwilę można pojechać. Ale dłużej niż dosłownie parę minut, to bym osobiście nie zaryzykował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 16 godzin temu, tommy__ napisał: wskazówka temperatury cieczy się w ogóle nie ruszyła...no ale teraz mam nową chłodnicę... Nie ruszyła się, bo czujnik nie był w płynie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 16 godzin temu, tommy__ napisał: Jednak zaryzykowałem, temperatura oleju osiągnęła 50 C a wskazówka temperatury cieczy się w ogóle nie ruszyła...no ale teraz mam nową chłodnicę... Ale mogło nastąpić znaczne miejscowe przegrzanie np. głowicy czy czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 No dzięki za rady... ale czy słyszał tu ktoś o silnikach chłodzonych powietrzem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 18 godzin temu, tommy__ napisał: Trochę było bo jak się okazało chłodnica miała dziurę w połowie wysokości więc na pewno wszystko nie wyleciało Jak chłodnica miała dziurę a termostat zamknięty, to mały obieg był zamknięty i miał wodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 No dzięki za rady... ale czy słyszał tu ktoś o silnikach chłodzonych powietrzem ? Ja słyszalem. Masz taki silnik w aucie ?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Dnia 3.04.2018 o 19:08, tommy__ napisał: Nie mam jak zajrzeć ale leje się z góry raczej, podejrzewam jakiś przewód... tak więc wezmę jutro bańkę wody, odkręcę przed odpaleniem korek w zbiorniku wyrównawczym w którym płynu nie ma i w drogę a jak zobaczę, że temperatura oleju szybko rośnie to stanę i zaleję i poczekam... Zimna woda do przegrzanego silnika? Faktycznie - dobry pomysł, żeby silnik już ostatecznie dobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 4 minuty temu, tommy__ napisał: No dzięki za rady... ale czy słyszał tu ktoś o silnikach chłodzonych powietrzem ? Oczywiście, że ktoś słyszał. Jaki to ma związek z tym tematem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 5 minut temu, volcan napisał: Oczywiście, że ktoś słyszał. Jaki to ma związek z tym tematem? Taki, że jak Ci się auto nagrzeje w korku do 120 C (kiedyś tak miałem w toyocie, wiatrak się zepsuł) to wyjeżdżając z korka samo się schłodzi powietrzem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Taki, że jak Ci się auto nagrzeje w korku do 120 C (kiedyś tak miałem w toyocie, wiatrak się zepsuł) to wyjeżdżając z korka samo się schłodzi powietrzem Ty tak serio? Widziałeś kiedyś silnik chłodzony powietrzem? Wysłane z Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 1 minutę temu, Mike_wwl napisał: Ty tak serio? Widziałeś kiedyś silnik chłodzony powietrzem? Wysłane z Tapatalka Pierwszej serii porsche 911 i fiat 126 p na przykład oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Pierwszej serii porsche 911 i fiat 126 p na przykład oczywiście I nie zauważyłeś drobnej różnicy w konstrukcji silnika chłodzonego powietrzem vs cieczą, że uważasz, że powietrze opływajace silnik w Twojej przykładowej toyocie sprawiło, że jego temperatura spadła? Wysłane z Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 3km to trochę dużo na bez płynu. Tak jak pisze któryś kolega - na 2 razy spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Dnia 3.04.2018 o 18:05, tommy__ napisał: No nie mogę bo jak leję to wlata i zaraz wszystko wylata Jak widać, że wylata to zawinąć jakąś pończochą lub zatkać i dowlec się do miejsca przeznaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 może stare sposoby? wbić jajko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 7 godzin temu, grogi napisał: Jak chłodnica miała dziurę a termostat zamknięty, to mały obieg był zamknięty i miał wodę. Termostat ma zwykle otwór odpowietrzający, wiec poziom płynu mógł być za niski szczególnie w okolicach głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 7 godzin temu, tommy__ napisał: Taki, że jak Ci się auto nagrzeje w korku do 120 C (kiedyś tak miałem w toyocie, wiatrak się zepsuł) to wyjeżdżając z korka samo się schłodzi powietrzem Przed silnikiem masz jeszcze wymiennik w postaci chłodnicy i on raczej skuteczniej obniża temperature płynu niż blok silnika:) W silnikach chłodzonych powietrzem głównym medium chłodzącym jest olej , dlatego oprócz żeberek na głowicy często miska olejowa tez jest ożebrowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.