Skocz do zawartości

Szorstkowanie opon....


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, wladmar napisał:

I ile bieżnika to ścina? Ma to w ogóle sens?

 

Jak masz gumy wyząbkowane, to opona i tak jest do śmieci - nie dość że głośna, to jeszcze ma ograniczoną przyczepność.

Wiec lepiej odrobinę zetrzeć i jeszcze ją potem trochę pomęczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

 

Jak masz gumy wyząbkowane, to opona i tak jest do śmieci - nie dość że głośna, to jeszcze ma ograniczoną przyczepność.

Wiec lepiej odrobinę zetrzeć i jeszcze ją potem trochę pomęczyć...

Ja kiedyś przemęczyłem się kilka tys. km i dodarłem wyząbkowane opony na aucie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

 

Jak masz gumy wyząbkowane, to opona i tak jest do śmieci - nie dość że głośna, to jeszcze ma ograniczoną przyczepność.

Wiec lepiej odrobinę zetrzeć i jeszcze ją potem trochę pomęczyć...

 

Do dzisiejszego dni nie słyszałem nawet o czymś takim. Może to i ma sens... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Jak jeszcze mlode to robic. Lepsze to niz sluchac wycia. Jak znow wyzabkuja to nie kupuj kierunkowych to troche ograniczy czas zabkowania. Ja odczulem ulge po przesiadce na auto z belka.

Co Wy macie z tym wielowahaczem? :O Ani Galaxy MK3, ani VC nie wyząbkowały opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Co Wy macie z tym wielowahaczem? :O Ani Galaxy MK3, ani VC nie wyząbkowały opon.

Moze nie jezdzisz na pusto? Zreszta ja pisalem o kile. W BMW 3 nie bylo takiego problemu. Moze czesciej trzeba zmieniac opony przod tyl. Nie wnikam bo teraz fiesta i tak lepiej trzyma sie drogi z belka niz ceed z wielo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

Moze nie jezdzisz na pusto? Zreszta ja pisalem o kile. W BMW 3 nie bylo takiego problemu. Moze czesciej trzeba zmieniac opony przod tyl. Nie wnikam bo teraz fiesta i tak lepiej trzyma sie drogi z belka niz ceed z wielo.

VC to jeździła 90% w 1 osobę. ;]

Galaxy raczej też nie dociążony (3 foteliki z tyłu wraz z dziećmi). ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze mlode to robic. Lepsze to niz sluchac wycia. Jak znow wyzabkuja to nie kupuj kierunkowych to troche ograniczy czas zabkowania. Ja odczulem ulge po przesiadce na auto z belka.



Jestem ciekawy jak wyjdzie

Gorzej ze terminy sa na maj

Ludzie rzucili sie na zniane zimowek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VC to jeździła 90% w 1 osobę. ;]
Galaxy raczej też nie dociążony (3 foteliki z tyłu wraz z dziećmi). ;]



Kwestia opon

Ja mam całoroczny GY4s
Podobno im bardziej otwarty bieznik tym latwiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, TWENTIS napisał:


Kwestia opon
Ja mam całoroczny GY4s
Podobno im bardziej otwarty bieznik tym latwiej

 

 

I trzeba na początku eksploatacji często rotować.

Co nie zawsze jest możliwe.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerzuć przód-tył, pomimo AWD obciążenia na osiach są różne. Jak one mają tylko 10kkm to spokojnie je wyrównasz.



Juz to zrobilem

Bez zmian

To ma sens jak masz pare zzabkowana

Ja mam 4 szt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2018 o 15:07, grogi napisał:

 

Jak masz gumy wyząbkowane, to opona i tak jest do śmieci - nie dość że głośna, to jeszcze ma ograniczoną przyczepność.

Wiec lepiej odrobinę zetrzeć i jeszcze ją potem trochę pomęczyć...

Zamienić koła stronami i jeździć dalej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, TWENTIS napisał:

Jak do tylu jade :-)))

Kierunkowe sa.

 

 

 

To jak kierunkowe zamieniłeś stronami?! ;)

 

Jak masz opony kierunkowe, które ząbkują na każdej osi - to jak pisałem wcześniej - nic nie poradzisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2018 o 15:54, wujekcybul napisał:

Moze nie jezdzisz na pusto? Zreszta ja pisalem o kile. W BMW 3 nie bylo takiego problemu. Moze czesciej trzeba zmieniac opony przod tyl. Nie wnikam bo teraz fiesta i tak lepiej trzyma sie drogi z belka niz ceed z wielo.

 

Jakoś mój ceed z wielo-wahaczem problemów nie ma. I 95% jazdy na pusto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Nie po prostu kia nie potrafi zrobic dobrego zawieszenia. Fiesta z belka jest o niebo lepsza. 

 

Tylko Ci się wydaje. Pewnie jest sztywniej, co odczuwasz jako lepsze prowadzenie. Ale to wielo-wahacz zapewnia lepszy kontakt pomiędzy kołem a podłożem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szorstkowanie to nie tylko "naprawianie" wyząbkowanych opon. W wyścigowym Pucharze SC zdaje sie dozwolone były tylko opony drogowe, to dawało się nowe opony na szorstkowanie zeby pozbyć się bieżnika, :) taki slick home made.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, chojnik napisał:

Szorstkowanie to nie tylko "naprawianie" wyząbkowanych opon. W wyścigowym Pucharze SC zdaje sie dozwolone były tylko opony drogowe, to dawało się nowe opony na szorstkowanie zeby pozbyć się bieżnika, :) taki slick home made.

Głupota ale ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chojnik napisał:

Szorstkowanie to nie tylko "naprawianie" wyząbkowanych opon. W wyścigowym Pucharze SC zdaje sie dozwolone były tylko opony drogowe, to dawało się nowe opony na szorstkowanie zeby pozbyć się bieżnika, :) taki slick home made.

 

Takie? ;]

 

 

11323442.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem kiedyś w kilku miejscach i nikt tego nie robi. Dostałem z autem używki i były jeszcze ok oprócz właśnie tego wyząbkowania. Wyły jak padnięte łożysko...

Swoją drogą jak idę z psem na spacer przez wieś to trochę tego jeździ. Dzisiaj np. nawet OIII RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem kiedyś w kilku miejscach i nikt tego nie robi. Dostałem z autem używki i były jeszcze ok oprócz właśnie tego wyząbkowania. Wyły jak padnięte łożysko...
Swoją drogą jak idę z psem na spacer przez wieś to trochę tego jeździ. Dzisiaj np. nawet OIII RS.


Dokladnie tak wyja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 16.04.2018 o 06:51, TWENTIS napisał:

 


Dokladnie tak wyja

 

Odświeżam wątek. @TWENTIS jak sobie z tematem poradziłeś? Właśnie się zastanawiam nad zakupem nowych bo nie wiem czy chcę tego wycia słuchać. I zaraz dojdzie dylemat czy całoroczne czy jednak zimowe. A kupowałem już letniaki 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2018 o 15:12, wladmar napisał:

 

Do dzisiejszego dni nie słyszałem nawet o czymś takim. Może to i ma sens... 

Wielowahaczowe z tylu i problem gotowy. Ja jezdze na pusto i juz po jednym sezonie hucza Michelin Alpin. A i tak w polowie sezonu zamieniam przod z tylem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, wujek napisał:

Wielowahaczowe z tylu i problem gotowy. Ja jezdze na pusto i juz po jednym sezonie hucza Michelin Alpin. A i tak w polowie sezonu zamieniam przod z tylem.

pytanie jak tego uniknąć ;) Ja mam opony już 6 letnie więc mają prawo. Wydaje mi się że nie huczały zanim zmieniłem na letnie. Czy zmiana przód tył może pomóc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.