lessero Napisano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Hej, opiszę wam co mnie spotkało. Sytuacja dotyczy silnika 1.4 NEL w oplu Meriva B ale występuje też w 1.4 NET i oczywiście innych modelach. z w/w silnikami. Kiedyś, podczas normalnej jazdy, auto wywaliło "checka" zmieniła się praca silnika, jakby gubił zapłon, nierówna praca. Zatrzymałem się, wyłączyłem, zapaliłem ponownie. Check - wiadomo - raportował dalej, pomimo tego, ze silnik pracował równo. Co raportował - muszę podłączyć pod skaner, bo w moim aucie [Meriva B] nie działa samodiagnostyka "gaz+hamulec" [potwierdzone z innych for tematycznych] Ruszyłem dalej w drogę, ale moje ucho wyłowiło nowy dźwięk - coś jak piszczenie metaliczne. Najbardziej mi ten dźwięk przypomina padającą rolkę na pasku. Dźwięk identyczny z tym: Chodziłem, nasłuchiwałem, zainspirowany postem kolegi, co raportował tutaj astrę po przebiegu 250 tyś km. przeglądnąłem układy odmy, osłuchiwałem pompę wody - nic. A potem natrafiłem na w/w filmik. A tam w opisie autora: Cytuj Adas Adas 1 miesiąc temu dokrec mocniej swiece i napisz czy pomogło pozdr krakus krakus 1 miesiąc temu Potwierdzam nie dowiary dwie świece się popuscily po dokreceniu wszystko wrucilo do normy dziękuję No prze jaja. Odczepiłem górny dekiel, rozpiąłem zespół cewek, odkręciłem zespół cewek [torx], wyjąłem i co ja paczę? Gniazdo świecy cylindra nr 2 [licząc od rozrządu] uwalone syfem. Odkręcam świecę - nie stawia oporu. Świeca też ufajdana. Wyczyściłem, założyłem, dokręciłem 20 Nm i poprawiłem pozostałe. Cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.