Skocz do zawartości

Styropian 20cm na elewacje - nie za dużo?


exor

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, AkuQ napisał:

Oczywiście że zwrot nie zysk :ok: nie zmienia to faktu, że mizerny i znikomy :hehe:

Tego akurat zatrudniłbym ponownie...ogólnie wszystkie ekipy bym mógł wziąć, spisały się, zmiany bym zrobił bardziej optymalizacyjne raczej a nie wykonawcze.

Jak dla kogo, dla mnie 2kzł piechotą nie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sherif napisał:

Jak dla kogo, dla mnie 2kzł piechotą nie chodzi.

Dla mnie też nie, tylko skala czasowa trochę mi nie odpowiada i o to ten ambaras ;) Wydanie na 18 lat do przodu by wyjść na zero i po kolejnych 18 latach zwrot 2 tys, to nazywaj jak chcesz, ale spokojnie można to wpleść w "Janusza biznesu" :phi: Wiem, że będziesz bronił zaciekle, ale to w sumie niczego nie zmienia, na etapie budowy takich elementów jest wiele i trzeba się zastanowić czy mają one sens. Dla mnie ten przypadek nie ma najmniejszego sensu, Ty jakiś tam widzisz, dlatego też postąpiłeś tak a nie inaczej. Dyskutowanie nad tym jest raczej jałowe, bo przypomina przeciąganie liny ortodoksów co uważają, że widzą różnicę w rachunkach za prąd jak wyłączają z gniazdka na noc router czy tv lcd. Spokojnie są w stanie podać dowolne wyliczenia, że oszczędzają i ....i mają rację. Tak samo jak Ci, co nie mają samochodu, bo przecież wszędzie da się rowerem dojechać itd itd. Najfajniejsze z tego wszystkiego jest...dyskusja. Każda ze stron potrafi podać dziesiątki argumentów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AkuQ napisał:

Dla mnie też nie, tylko skala czasowa trochę mi nie odpowiada i o to ten ambaras ;) Wydanie na 18 lat do przodu by wyjść na zero i po kolejnych 18 latach zwrot 2 tys, to nazywaj jak chcesz, ale spokojnie można to wpleść w "Janusza biznesu" :phi: Wiem, że będziesz bronił zaciekle, ale to w sumie niczego nie zmienia, na etapie budowy takich elementów jest wiele i trzeba się zastanowić czy mają one sens. Dla mnie ten przypadek nie ma najmniejszego sensu, Ty jakiś tam widzisz, dlatego też postąpiłeś tak a nie inaczej. Dyskutowanie nad tym jest raczej jałowe, bo przypomina przeciąganie liny ortodoksów co uważają, że widzą różnicę w rachunkach za prąd jak wyłączają z gniazdka na noc router czy tv lcd. Spokojnie są w stanie podać dowolne wyliczenia, że oszczędzają i ....i mają rację. Tak samo jak Ci, co nie mają samochodu, bo przecież wszędzie da się rowerem dojechać itd itd. Najfajniejsze z tego wszystkiego jest...dyskusja. Każda ze stron potrafi podać dziesiątki argumentów :)

Zamykając tą dyskusją, co byś napisał jakbym napisał, że grzeje lpg (jak np mi rodzice) i zwrot jest po 8 latach (przy obecnych, niskich cenach gazu) ? Czy to by było dalej za dużo ? Jaka jest twoja granica opłacalności skoro horyzont 18lat jest tak odległy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sherif napisał:

Zamykając tą dyskusją, co byś napisał jakbym napisał, że grzeje lpg (jak np mi rodzice) i zwrot jest po 8 latach (przy obecnych, niskich cenach gazu) ? Czy to by było dalej za dużo ? Jaka jest twoja granica opłacalności skoro horyzont 18lat jest tak odległy ? 

Tu nie tyle chodzi o sam czas, co czas plus ilość kasy, która zostaje. Ja generalnie wolę mieć tu i teraz aniżeli czekać 36 lat na 2 tysie-tylko tyle.Gdybanie co by było gdyby zmienić ogrzewanie itd, to snucie wizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.04.2018 o 14:59, sherif napisał:

 

btw liczyłeś różnicę w kosztach ?

 

samego ocieplenia nie liczyłem.

natomiast przy 15cm nie bedzie rolet - zatem tutaj nie wydamy 10 tys.

natomiast ocieplenie 20cm po calosci to mialem wyliczenia 124zl / m2 (cena obejmuje wszystko).

wiec takie bardzo zblizone do Twojej wyceny co pisales dalej.

jesli dobrze licze to mam tego cholerstwa 400m2 do zrobienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AkuQ napisał:

Tu nie tyle chodzi o sam czas, co czas plus ilość kasy, która zostaje. Ja generalnie wolę mieć tu i teraz aniżeli czekać 36 lat na 2 tysie-tylko tyle.Gdybanie co by było gdyby zmienić ogrzewanie itd, to snucie wizji.

W takim przypadku warto zainwestować w min ilość styro, np ok 5-8cm 040 , wtedy jeszcze więcej środków zostanie dla inwestora :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, exor napisał:

 

samego ocieplenia nie liczyłem.

natomiast przy 15cm nie bedzie rolet - zatem tutaj nie wydamy 10 tys.

natomiast ocieplenie 20cm po calosci to mialem wyliczenia 124zl / m2 (cena obejmuje wszystko).

wiec takie bardzo zblizone do Twojej wyceny co pisales dalej.

jesli dobrze licze to mam tego cholerstwa 400m2 do zrobienia.

 

Czyli rzeczywiście zbliżona cena, ja miałem coś koło 450m2.

Radzę Ci zrób rolety, chyba że masz zacieniony dom lub duże nawisy od południa. Ja mam duże przeszklenia i latem dom bardzo by się nagrzewał bez rolet.

Rodzice mają tylko na dole w domu, na piętrze nie ma rolet i latem jest bardzo dużo różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sherif napisał:

W takim przypadku warto zainwestować w min ilość styro, np ok 5-8cm 040 , wtedy jeszcze więcej środków zostanie dla inwestora :ok:

Całość dywagacji rozbija się o próg opłacalności, który dla każdego jest indywidualny. Dlatego każdy robi jak uważa. Dla mnie 2 tys za 36 lat to czysta abstrakcja, dlatego wkładam to na karb marketingowy, z realnymi korzyściami mający tylko odrobinę wspólnego (odrobina=2088zł za 36 lat). Izolacja budynku stawianego w jakimś tam systemie, w moim przypadku murowany tradycyjny z dociepleniem styro, ma sens do pewnego momentu, potem różnica drastycznie zaciera się. Zmiana z 15 dobrego na 20 cm dobrego styro to taka zmiana kosmetyczna, dająca już bardzo niewiele korzyści, tak można sobie dopieszczać dom i to normalne, przecież po to te produkty są, ale nie ma co do tego dorabiać super właściwości, bo super różnicę to widać między surową ścianą z pustaka, a docieploną choćby takim 8cm jak wspominasz, wtedy rok rocznie masz zauważalne zyski na ogrzewaniu, przy różnicy 15-20 cm tego nie ma, czyli w pewnym momencie przestaje to lawinowo przynosić korzyść i bez istotnych zmian konstrukcyjnych/materiałowych dużo więcej się nie wskóra-trzeba się z tym pogodzić. To czy ktoś da 8, 10,15 czy 20cm nie ma najmniejszego znaczenia, ważne by akceptował zmiany, które da mu takowe ocieplenie, na Twoim przykładzie wiemy, że zmiana z 15 na 20cm daje niespełna 2100zł po 36 latach i teraz każdy indywidualnie sobie przeduma czy warto czy nie warto. Takich dylematów w budowie domu jest wiele przecież, to tylko jeden z nich. Ważne by każdy sobie wg siebie wypośrodkował to co chce mieć w swoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.04.2018 o 11:58, exor napisał:

Bardziej o efekty wizualne mi chodzi.

W projekcie mam 15 cm. Ale kombinujemy teraz jak rolety ukryć...

 

Ja ze względu na rolety dałem 17cm. 

Przy 15 byłyby ukryte, ale dwie największe byłyby wówczas przykryte może 1cm styropianu. Te dodatkowe 2cm to taki kompromis. W moim przypadku - około 200m elewacji, każdy centymetr grubości dawał więc 2m3 styropianu. czyli powiedzmy 400zł/cm

Sąsiad ociepla 20-stką, ma kilka okien wąskich wysokich i jedno płaskie szerokie - powiem że wyglądają jak otwory strzelnicze w jakiejś twierdzy ;)

Na jego miejscu poszedłbym w jakość a nie ilość - kładzie zwykły biały, a przyjmując że ma to lambda 0,040 to tyle co 15cm, styropianu o lambda 0,030.

 

Wracając do ocieplenia - ważniejsza niż grubość jest dokładność i ciągłość izolacji. Co z tego że założysz gruby sweter, czapkę i ciepłe buty, jeśli zapomnisz o szaliku, a w butach będą dziury ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, exor napisał:

samego ocieplenia nie liczyłem.

natomiast przy 15cm nie bedzie rolet - zatem tutaj nie wydamy 10 tys.

natomiast ocieplenie 20cm po calosci to mialem wyliczenia 124zl / m2 (cena obejmuje wszystko).

wiec takie bardzo zblizone do Twojej wyceny co pisales dalej.

jesli dobrze licze to mam tego cholerstwa 400m2 do zrobienia.

400m2 - spora chałupa :)

Spokojnie możesz odliczyć największe otwory (brama garażowa, okna tarasowe itp), 

 

Kosztowo u mnie wyszło następująco:

Styropian: 6800 (Swisspor Lambda Max Fasada 0,031)

Klej do siatki i styropianu i siatka: 3000 (Caparol)

Tynk i grunt: 3500 (Caparol)

Robota: 8000

Pianki, listwy, narożniki, taśmy, folie: 800 (mniej więcej)

Parapety: 800 (zwyczajne alu w jednym ze standardowych kolorów powłoki)

 

Także jak widać, sam styropian to jedna trzecia wydatków, a prawie wszystkie z pozostałych kosztów, są niezależne od jego grubości. Dodatkowo przy większej grubości można kupić trochę tańszy. 

Z rolet nie rezygnuj - latem słońce nie świeci (jeśli przeszkadza), zimą zawsze ciut cieplej (minimalnie, ale zawsze), okna się mniej brudzą, jakiś gówniarz kamieniem szyby nie rozwali, wieczorem jak zasłonisz, to nie zaglądają w okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2018 o 19:56, AkuQ napisał:

 

To zjawisko akurat załatwia tzw ciepła ramka, a nie ilość szyb.

Ciepła ramka załatwia sprawę zimnych krawędzi i ramy. Ale odczucie chłodu od okna załatwia panel trzy szybowy z odpowiednimi warstwami metalicznymi odbijającymi podczerwień.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AkuQ napisał:

Całość dywagacji rozbija się o próg opłacalności, który dla każdego jest indywidualny. Dlatego każdy robi jak uważa. Dla mnie 2 tys za 36 lat to czysta abstrakcja, dlatego wkładam to na karb marketingowy, z realnymi korzyściami mający tylko odrobinę wspólnego (odrobina=2088zł za 36 lat). Izolacja budynku stawianego w jakimś tam systemie, w moim przypadku murowany tradycyjny z dociepleniem styro, ma sens do pewnego momentu, potem różnica drastycznie zaciera się. Zmiana z 15 dobrego na 20 cm dobrego styro to taka zmiana kosmetyczna, dająca już bardzo niewiele korzyści, tak można sobie dopieszczać dom i to normalne, przecież po to te produkty są, ale nie ma co do tego dorabiać super właściwości, bo super różnicę to widać między surową ścianą z pustaka, a docieploną choćby takim 8cm jak wspominasz, wtedy rok rocznie masz zauważalne zyski na ogrzewaniu, przy różnicy 15-20 cm tego nie ma, czyli w pewnym momencie przestaje to lawinowo przynosić korzyść i bez istotnych zmian konstrukcyjnych/materiałowych dużo więcej się nie wskóra-trzeba się z tym pogodzić. To czy ktoś da 8, 10,15 czy 20cm nie ma najmniejszego znaczenia, ważne by akceptował zmiany, które da mu takowe ocieplenie, na Twoim przykładzie wiemy, że zmiana z 15 na 20cm daje niespełna 2100zł po 36 latach i teraz każdy indywidualnie sobie przeduma czy warto czy nie warto. Takich dylematów w budowie domu jest wiele przecież, to tylko jeden z nich. Ważne by każdy sobie wg siebie wypośrodkował to co chce mieć w swoim.

 

Mylisz się.

Jak dasz 40 cm styro, okna tylko od południa to możesz zrezygnować z ogrzewania :hehe: A to spora oszczędność.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maras77 napisał:

 

Mylisz się.

Jak dasz 40 cm styro, okna tylko od południa to możesz zrezygnować z ogrzewania :hehe: A to spora oszczędność.

 

W  lecie na pewno...:phi:

7 godzin temu, maras77 napisał:

Ciepła ramka załatwia sprawę zimnych krawędzi i ramy. Ale odczucie chłodu od okna załatwia panel trzy szybowy z odpowiednimi warstwami metalicznymi odbijającymi podczerwień.

 

Mi nie wieje od okien i rosa się w zimie nie zbiera więc pewnie mam popsuje dwuszybówki...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
6 minut temu, ppmarian napisał:
W dniu 8.04.2018 o 12:26, Chalek napisał:
A zadam kolejne... Styro frezowany czy zwykly? 

Wełna

to 4 lata temu było to już po grzybach ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:

Mam welne i każdemu to polecam. Całkowicie inny mikroklimat w domu + cisza.

Znajomi mają w okolicy podobny dom ale juz obłożony styro i jest znaczaca różnica.

a co na wełne dawałeś? Jakieś deski szalunkowe, blache?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ppmarian napisał:
42 minuty temu, bielaPL napisał:
a co na wełne dawałeś? Jakieś deski szalunkowe, blache?

Nirmalnie: Siatka/klej + tynk przepuszczalny u mnie krzemionkowo sylikonowy

oo, nie wiedziałem że wełnę też się tak samo obrabia ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:

Mam welne i każdemu to polecam. Całkowicie inny mikroklimat w domu + cisza.

Znajomi mają w okolicy podobny dom ale juz obłożony styro i jest znaczaca różnica.

To napisz jeszcze jak ten mikroklimat rozpoznajesz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilność wilgotności wew. mało grazniwa na pory roku.

Sami znajomi twierdzą że czują różnice która ciężko skwantyfikowac inaczej niż wilgotność.
I dlaczego akurat myślisz, że to sprawka wełny, a nie ogrzewania, wentylacji, tynku, materiałów wyposażenia, itp?

Btw. Ja mam wełnę na ścianach i zimą sucho jak pieprz

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlaczego akurat myślisz, że to sprawka wełny, a nie ogrzewania, wentylacji, tynku, materiałów wyposażenia, itp?

Btw. Ja mam wełnę na ścianach i zimą sucho jak pieprz

tapatalked

Porównuje do ww. znajomych domy podobne, sciany w wew i zew w identycznej technologii, grzanie identyczne podłogowe, podłoga też z paneli, fakt meble inne i zew ocieplenie sytro vs. welna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ppmarian napisał:
44 minuty temu, luccass napisał:
I dlaczego akurat myślisz, że to sprawka wełny, a nie ogrzewania, wentylacji, tynku, materiałów wyposażenia, itp?

Btw. Ja mam wełnę na ścianach i zimą sucho jak pieprz

tapatalked
 

Porównuje do ww. znajomych domy podobne, sciany w wew i zew w identycznej technologii, grzanie identyczne podłogowe, podłoga też z paneli, fakt meble inne i zew ocieplenie sytro vs. welna.

 

wentylacja grawitacyjna?

Ja mam te nawiewy automatyczne, więc w zimę nieźle nawiewa i nie jest tak sucho jak u innych którzy sobie manualne przykręcają ;] najpierw bym się na wentylacji skupił czy taka sama i czy nikt tam nie zatyka dziurek ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:

Stabilność wilgotności wew. mało grazniwa na pory roku.

Sami znajomi twierdzą że czują różnice która ciężko skwantyfikowac inaczej niż wilgotność.

Od tego jest sterowalna wentylacja.

Ściany nie wprowadzą też świeżego powietrza.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
wentylacja grawitacyjna?
Ja mam te nawiewy automatyczne, więc w zimę nieźle nawiewa i nie jest tak sucho jak u innych którzy sobie manualne przykręcają default_zlosnik.gif najpierw bym się na wentylacji skupił czy taka sama i czy nikt tam nie zatyka dziurek  
 
Jeśli w zimę nieźle nawiewa, to musi być wewnątrz znacznie bardziej sucho niż u tych, którzy otwory wentylacyjne zamykają Mówimy o zimie, czyli temperaturze sub 0.

tapatalked


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuje do ww. znajomych domy podobne, sciany w wew i zew w identycznej technologii, grzanie identyczne podłogowe, podłoga też z paneli, fakt meble inne i zew ocieplenie sytro vs. welna.
Z doświadczenia, największy wpływ ma temperatura wewnątrz oraz wentylacja. Historie typowo indywidualne dla danej rodziny typu suszenie prania tradycyjnie czy używając suszarki bębnowej, liczba kąpieli, ilość garnków na kuchence, itp. też potrafią nieźle zmienić sytuację zimą.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
wentylacja grawitacyjna?
Ja mam te nawiewy automatyczne, więc w zimę nieźle nawiewa i nie jest tak sucho jak u innych którzy sobie manualne przykręcają ;] najpierw bym się na wentylacji skupił czy taka sama i czy nikt tam nie zatyka dziurek  
 
W obu domach rekuperacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:
4 godziny temu, bielaPL napisał:
 
wentylacja grawitacyjna?
Ja mam te nawiewy automatyczne, więc w zimę nieźle nawiewa i nie jest tak sucho jak u innych którzy sobie manualne przykręcają ;] najpierw bym się na wentylacji skupił czy taka sama i czy nikt tam nie zatyka dziurek emoji6.png 
 

W obu domach rekuperacja

rekuperacje tez mozna roznie ustawic przeciez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:
Godzinę temu, komandos80 napisał:
rekuperacje tez mozna roznie ustawic przeciez emoji4.png

Tak wiem o tym nawet ilość gotowanej zupy i rodzaj płyty wiórowej z jakiej są zrobione meble ma wpływ na wilgotność w domu...

 

u mnie kolosalna różnica jest po zakupie suszarki 

a sąsiedzi mają dom ocieplony wełną i ja różnicy nie czuję, tyle że domy w różnej technologii, więc ciężko porównywać 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ppmarian napisał:

Porównuje do ww. znajomych domy podobne, sciany w wew i zew w identycznej technologii, grzanie identyczne podłogowe, podłoga też z paneli, fakt meble inne i zew ocieplenie sytro vs. welna.

 

6 godzin temu, ppmarian napisał:

W obu domach rekuperacja

Rekuperacje też są różniste. Jedne odzyskują wilgoć, inne nie odzyskują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Fryzuryn napisał:

Tajemnicza ta hurtownia, brak adresu, nip i regon, strona "niezabezpieczona"

image.png

Najwyraźniej jednak na tyle to istotna sprawa że kolega Karol76 zadał sobie trud żeby założyć wczoraj konto na AK i zadać to pytanie na forum.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2018 o 10:22, exor napisał:

Macie może te 20cm na ścianach?

Ja mam rożne grubości styro. Na parterze mam 20 cm, wyżej 10 cm.

Jest różnica w zimę w temperaturze ścian, komforcie cieplnym oraz obrazu z kamery termicznej.

Tam, gdzie jest 20 cm ściana jest na kamerze termicznej jednolita, a tam, gdzie 1o cm jest chłodniej i widać spoiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bielaPL napisał:

Ja mam te nawiewy automatyczne, więc w zimę nieźle nawiewa i nie jest tak sucho jak u innych którzy sobie manualne przykręcają

A wiesz, że nawiew świeżego powietrza zimą osusza pomieszczenie, a nie nawilża?

Przy ujemnej temperaturze na zewnątrz duży przewiew to niska wilgotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maras77 napisał:

A wiesz, że nawiew świeżego powietrza zimą osusza pomieszczenie, a nie nawilża?

Przy ujemnej temperaturze na zewnątrz duży przewiew to niska wilgotność.

może i masz rację, przy pełnym zamknięciu robiłaby się wilgoć przecież

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bielaPL napisał:

może i masz rację, przy pełnym zamknięciu robiłaby się wilgoć przecież

Powietrze w temp ponizej zera nie ma prawie wody w sobie.

Wiec, jak sobie zrobisz przewiew suchym powietrzem, to wilgotność spada do bardo niskich wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, maras77 napisał:

Powietrze w temp ponizej zera nie ma prawie wody w sobie.

Wiec, jak sobie zrobisz przewiew suchym powietrzem, to wilgotność spada do bardo niskich wartosci.

no wiesz jakie u nas zimy, trochę minus trochę plus, ale generalnie te automatyczne nawiewniki w zimę się mocniej otwierają, wilgotność w domu koło 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, maras77 napisał:

A wiesz, że nawiew świeżego powietrza zimą osusza pomieszczenie, a nie nawilża?

Przy ujemnej temperaturze na zewnątrz duży przewiew to niska wilgotność.

Dlatego w reku są tryby zimowe, w takim trybie powinno się ustawić mniejszą wydajność, żeby dom nie był przewentylowany (i za suchy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w reku są tryby zimowe, w takim trybie powinno się ustawić mniejszą wydajność, żeby dom nie był przewentylowany (i za suchy).
Są też reku z wymiennikami celuzowymi które potrafią "przekazywać" wilgoci z powietrza wywiewanego do nawiewanego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:
6 godzin temu, sherif napisał:
Dlatego w reku są tryby zimowe, w takim trybie powinno się ustawić mniejszą wydajność, żeby dom nie był przewentylowany (i za suchy).

Są też reku z wymiennikami celuzowymi które potrafią "przekazywać" wilgoci z powietrza wywiewanego do nawiewanego...

Ale maja niższa sprawność i masz zima nawiew 10 stopni zamiast 15 w nieentalpicznym wymienniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:
8 godzin temu, sherif napisał:
Dlatego w reku są tryby zimowe, w takim trybie powinno się ustawić mniejszą wydajność, żeby dom nie był przewentylowany (i za suchy).

Są też reku z wymiennikami celuzowymi które potrafią "przekazywać" wilgoci z powietrza wywiewanego do nawiewanego...

1 godzinę temu, Chalek napisał:

Ale maja niższa sprawność i masz zima nawiew 10 stopni zamiast 15 w nieentalpicznym wymienniku.

Nie do końca,

Sprawność to nie tylko temperatura, ale i energia pary w powietrzu. Osuszając powietrze wylotowe odzyskuje się energię ze skraplania pary, ale trzeba potem poświęcić trochę energii na nawilżenie powietrza w domu. W entalpicznym energia wraca w postaci temperatury i pary w powietrzu - stąd niższa temperatura, ale wyższa wilgotność.

 

Sam mam taki entalpiczny i nigdy temperatura nawiewu nie spadła poniżej 15 stopni.

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojej, ale ktoś odkopał starocia.

styropian dawno położony, 15cm, szary.

gazu w 2021 poszło 1000m3 (co+cwu). Ogrzewamy parter  normalnie (22 stopnie na sterowniku) i górę na pół gwizdka. Trochę kominka dla bajeru (1m3 drewna).

Nie ma tragedii.

Rolet zewn. nie ma. Są takie w środku, ręczne, od światła i widoku tylko chroniące.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To parterówka z poddaszem. Na poddaszu na deskowaniu  jest rzucona piana icynene o grubości 20cm. Nawet jeszcze nie zabudowane toto jest karton gipsem. Poddasza używamy do szuszenia prania oraz trzymamy graty sezonowe. No i mam "biuro" zrobione podczas zdalnej pracy (ale to dopiero od miesiąca).

Wentylacja mechaniczna z rekuperacją.

100% podłogowego. Podejście do grzejnika jest zrobione jedno w garażu -  nie wiem czy skorzystam z tego kiedyś.

Kociol gazowy junkers 24kW, sterownik pogodowy. CWU zasobnik 100 litrów grzany do 55  stopni.

Powierzchnia grzana na dole to 100m2. Garaż+kotłownia ma 40m2 i nie jest ogrzewana. Na górze jest wszędzie podłogowe (140m2 - no prawie, bo schody trochę zajmują), ale tak jak pisałem - na pół gwizdka puszczone jest tylko. Zimą nie jest najcieplej na górze. Pewnie też dlatego, że sterownik od ogrzewania jest na dole i jak złapie info, że osiągnięto 22stopnie to wyłącza całkiem ogrzewanie. Czyli również góra przestaje być grzana.

Ściany to porotherm 25. Murowane na tradycyjną zaprawę. Styropianu na podłodze na parterze jest tylko 10cm (w projekcie było 15, ale majster chyba przeoczył i ponieważ 'zawsze tak robi' to wszystko zostało zrobione pod 10cm.

Ściany fundamentowe ocieplone 10cm styropianem twardym, takim zielonkawym.

Chyba tyle...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.