Skocz do zawartości

Nabijał ktoś już klime w tym sezonie?


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Florydziak napisał:

 

A nie da się cichcem z USA sprowadzić?

Suva R134a Refrigerant/Freon - 30lb. Can - Factory Sealed https://www.amazon.com/dp/B00LBJBMKG/ref=cm_sw_r_cp_api_Omn1AbFXX3QGC

 

Widzę że w raju jeszcze są normalne ceny tego gazu....

 

Ale ta butla mało poręczna.... nie wejdzie ani do bagażu podręcznego, ani nawet do rejestrowanego..... a szkoda, bo moja ciotka wraca z raju za kilka miesięcy i mogła by parę kilo gazu przywieźć.

Może by zrobić walizkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, gorex napisał:

I tak od słowa do słowa za chwilę "Krzysztofów_co_robią_za_150zł" już nie będzie, ale zostaną "Norauta" i inne duże firmy.

 

Takie jest prawo rynku, korporacje biorą wszystko. Krzysztof będzie mógł zatrudnić się w Norauto albo w innej dużej firmie. Małe firmy to przeżytek (szkoda, ale takie życie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał:

 

Takie jest prawo rynku, korporacje biorą wszystko. Krzysztof będzie mógł zatrudnić się w Norauto albo w innej dużej firmie. Małe firmy to przeżytek (szkoda, ale takie życie).

 

Za chwilę UE wyrzuci gniazdo OBD2 z nowych aut i Krzysztof straci również możliwość diagnozowania aut klientów. Podwójny kop w tyłek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Takie jest prawo rynku, korporacje biorą wszystko. Krzysztof będzie mógł zatrudnić się w Norauto albo w innej dużej firmie. Małe firmy to przeżytek (szkoda, ale takie życie).

Szkoda.

 

W ASO nie mają pojęcia nawet o tym jakie części pasują do mojego samochodu..........ale są duzi i bardzo ładni.

W Norauto kiedyś wymieniali mi olej w skrzyni biegów. Facet nie wiedział jaki tam ma być olej więc wlał ten który stał najbliżej. Skrzynia padła.

 

Więc nie jeżdżę już ani do Norauto ani do ASO, ale jak zabraknie prawdziwych mechaników to zdaje się pozostanie tylko sprzedaż samochodu :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, JacWeg napisał:

Ale ta butla mało poręczna.... nie wejdzie ani do bagażu podręcznego, ani nawet do rejestrowanego..... 

To raczej kwestia tego, czy można to to zabrać na pokład ;) Raczej podchodzi pod przepisy przewozu DGR. Zawsze można paczką morską przemycić kilka:

 

https://www.amazon.com/DuPont-R134a-Automobile-Refrigerant-Freon/dp/B00WXQBUQ2/ref=pd_sim_60_5?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00WXQBUQ2&pd_rd_r=NBG7NTBDVDTXRHEYEDP4&pd_rd_w=B9PAf&pd_rd_wg=LyO0w&psc=1&refRID=NBG7NTBDVDTXRHEYEDP4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gorex napisał:

Więc nie jeżdżę już ani do Norauto ani do ASO, ale jak zabraknie prawdziwych mechaników to zdaje się pozostanie tylko sprzedaż samochodu

 

Zostaną, ale będzie ich niedużo i usługi będą bardzo drogie. Jak w Europie. I koszty utrzymania używanego samochodu drastycznie wzrosną. Jak w Europie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grogi napisał:

 

Czyli bez sensu te regulacje - co tydzień będzie przyjeżdżało auto z 2007, żeby ubytki czynnika 'wyrobić'... 

życie 8-) nie będzie takich sytuacji bo koszt dobicia do tanich nie należy obecnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rostex napisał:

 

Za chwilę UE wyrzuci gniazdo OBD2 z nowych aut i Krzysztof straci również możliwość diagnozowania aut klientów. Podwójny kop w tyłek.

ale już tak jest w kilku markach że nie zrobisz diagnostyki poza serwisem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ozarek napisał:

tzn co, jak mam starsze auto to mnie nie dotyczą limity ubytków ect?

Tak, od 2007r. się zaczęło w sumie. Limity i inne pierdoły. Ale to nawet widać po ilości czynnika w układach samochodów osobowych homologowanych od 2007r. wzwyż,  nagle z 600-700g w układzie pojawia się 450g ;)

 

Ale z tego co kojarzę to pomijając rok produkcji, w nieszczelny (dziurawy) układ nabić czynnika nie wolno. Dlatego jak sobie ktoś podjedzie z 'pustą' klimą na nabicie i zażyczy fakturkę, to będzie tam wyszczególniona naprawa, nawet jak takowej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że w papierach musisz podać dane wozu. Wszystko do czasu.... wpadnie kontrola i będzie lament.
Albo każdy "Janusz" będzie miał parę "dyżurnych" numerów aut, albo będą "przyjeżdżały" auta na ukraińskich numerach. Zapewne będzie parę przypadków, że kogoś złapią, ale skoro cały czas robią wałki na paliwowy VAT z żukami to i tu będzie tak samo - najgorzej jak zawsze na tym wyjdą uczciwi.

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2018 o 13:03, krowka napisał:

To wiem, ale dlaczego w jednym aucie wycieka więcej, a w innym mniej? Różnej jakości uszczelnienia i przewody?

 

W moim "skromnym" doświadczeniu - więc proszę nie bić że bredzę, bo składam świadectwo tylko w oparciu o swoje doświadczenia - w autach amerykańskich i francuskich czynnika ubywa bardzo mało do tego stopnia że klima chłodzi długimi latami nawet jak ktoś całkowicie omija serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11/04/2018 o 12:03, krowka napisał:

To wiem, ale dlaczego w jednym aucie wycieka więcej, a w innym mniej? Różnej jakości uszczelnienia i przewody?

 

Bo stosowane materiały są różnej jakości, różnych parametrów i różnej charakterystyce starzenia.

W jednym aucie mikropory powodują utratę czynnika na poziomie 10% rocznie, w innym 1%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.04.2018 o 18:06, szyman napisał:

ale już tak jest w kilku markach że nie zrobisz diagnostyki poza serwisem :(

Ja na obecną chwilę znam tylko Volvo z racji nowego protokołu ( producenci zapowiadają że wkrótce będą już te auta gryźć) - co jeszcze ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2018 o 14:19, cesarz napisał:

Podobno ceny strasznie poszły w góre bo czynnik r134a zdrożał 5 krotnie?

Tak jak pisali poniżej - czynnik podrożał, jednak mechanicy wykorzystali to aby podnieść ( może urealnić ) ceny usługi. 

 

Cena R134 obecnie to około 1800 zł brutto za 12 kilo - daje to nam 15 zł za 100 gram. 

 

Jeśli dobijam jakieś średnie 300 gram to powinienem za czynnik skasować ( bez marży) 45 zł. 

 

Skoro za klimę biorę 250 to zarobku mam 200 zł ? 

Nie koniecznie. 

Stacja klimatyzacji to jakieś ( średnio) 14000 zł brutto. 

Co średnio 30 - 90 ( zależy od modelu stacji) aut zmieniam olej w Vacu pompie - olej jakieś 100 zł. 

Co 100 - 140 kilo czynnika przerzuconego robimy duży serwis z wymianą filtrów - z usługą jakieś 1000 zł. 

Musimy mieć pozwolenie ( koszt z dojazdem i szkoleniem i utraconą dniówką) jakieś 600 zł. 

 

Policzmy 100 serwisów w roku - ( średnio - dla samego wyliczenia). 

 

100 serwisów x 200 zł = 20.000 zł brutto. 

100 serwisów = trzy zmiany oleju w VP = -300 zł. 

Raz do roku duży przegląd = -1000 zł.

Szkolenie zamortyzujmy że będzie na 6 lat zanim nam nowa władza coś wymyśli więc = - 100 zł. 

Stacja klimatyzacji - także przyjmijmy okres 6 lat zanim kupi nową stację np. na nowy czynnik. 14000 zł / 6 lat = - 2300 zł. 

 

Daje nam to zarobku jakieś 16300 zł rocznie brutto. 

Dzieląc to na rok daje nam miesięcznie 1358 zł brutto. 

 

Biorąc pod uwagę koszta prowadzenia ( zgodnego z prawem ) warsztatu - nie są to kokosy - aczkolwiek braliśmy koszt klimy 250 zł i brak marży na czynniku :)

Obawiam się że w najbliższych latach musimy się wszyscy liczyć z drastycznymi podwyżkami cen w warsztatach. 

 

Pozdrawiam. 

 

ps. proszę się nie spinać, to taka zabawa w księgowego :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kovic napisał:

Obawiam się że w najbliższych latach musimy się wszyscy liczyć z drastycznymi podwyżkami cen w warsztatach. 

 

Tak, i chodzi nie tylko o klimatyzację. Polska się cywilizuje, a w cywilizowanych krajach usługi są drogie, bardzo drogie. I za parę lat koszt utrzymania używanych samochodów wzrośnie do poziomu europejskiego, ze wszystkimi tego plusami i minusami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Keengoo napisał:

jeśli ubytek jest niewielki

 

 

Sprecyzuj słowo "niewielki"...

Inne znaczenie to słowo będzie miało w aucie osobowym, a inne np w volvo HF12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, 51cent napisał:

 

 

no to niech będzie traktor Case/IH Magnum

 

 

 

To także nie ma dużych ilości, tam przedział do schłodzenia nie jest większy niż w dużej osobówce. 

Autobusy, busy pasażerskie mają dużo czynnika. 

 

Nie mówiąc już o chłodniach ITP. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kovic napisał:

 

To także nie ma dużych ilości, tam przedział do schłodzenia nie jest większy niż w dużej osobówce. 
 

 

 

image.png.409e8bfcdd12522f04c342e8ad0c13f0.png

 

 

A jeśli chodzi o autobusy:

 

image.png.1ba0149c76056b638ab4eb6002d97169.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bob96 napisał:

Tutaj macie wyjaśnienie  skąd tak wysokie ceny :)
 

 

Dużo racji - jednak kilka błędów merytorycznych... 

Cytuj

 

R1234yf

Kontakt ze skórą – mocno niszczy nie odnawia się.

Kontakt z drogami oddechowymi – zapaść.

 

 

Tak działa tylko w połączeniu z ogniem i jest gaszony wodą. 

 

 

Cytuj

Klimatyzacja na azot ? Azot wybuchowy ?

Chodziło pewnie o CO2 i wybuchowość z powodu wysokich ciśnień pracy. 

Bujda trochę :)

 

Cytuj

Ozonator 3000 g….  

Taka wydajność to do małych chłodni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry materiał - jak każdy zawiera kilka chochlików :)

Ok, więc dziś przekalkulowałem - serwis klimy w tym roku będzie kosztował dla AK od 250PLN przy niewielkich ubytkach - natomiast każde inne przypadki rozpatrywane będą indywidualnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2018 o 14:19, cesarz napisał:

Podobno ceny strasznie poszły w góre bo czynnik r134a zdrożał 5 krotnie?

W ub. tygodniu robiłem serwis klimy - 150 zł. I jeszcze na mnie zarobił ekstra 20 g czynnika bo ściągnął 540 a oddał 520 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na sprawdzeniu i ewentualnym nabiciu klimy.

Od ostatniego serwisu minęły 2 lata i zrobiłem jakieś 100kkm, myślałem że ubytek jakiś będzie chodź klima dobrze działała, a tu takie miłe zaskoczenie :)

Za całość zapłaciłem 65 zł ;) każde 100g czynnika to koszt 15 zł ;)

Samochód Opel Corsa D

 

IMG-20180509-WA0008.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2018 o 14:19, cesarz napisał:

Podobno ceny strasznie poszły w góre bo czynnik r134a zdrożał 5 krotnie?

Wczoraj w Łodzi wymieniano mi chłodnicę klimy w przyzwoitej cenie (robocizna) + napełnienie układu - tu maja stały koszt 150 zł (przegląd + napełnianie do 1000g czynnika w tej cenie).

W Brzezinach pod Lodzią (stacja diagnostyczna, a więc bardziej "napełniacze" klimy niż serwis) na dzień dobry powiedziano mi, że czynnik podrożał i cena to 250 zł (bez względu na to ile czynnika odsysają z układu. Jak zapytałem o fakturę, to cena 300, bo tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na przeglądzie (a na zewnątrz 24*C wilgotność 50%) zmierzyli mi 7*C na wylocie.

Nie mam pojęcie kiedy był uzupełniany czynnik (auto mam 13 miesięcy, a  ma 5 lat) lub czy kiedykolwiek.

Jest sens coś ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wald0 napisał:

Dzisiaj na przeglądzie (a na zewnątrz 24*C wilgotność 50%) zmierzyli mi 7*C na wylocie.

Nie mam pojęcie kiedy był uzupełniany czynnik (auto mam 13 miesięcy, a  ma 5 lat) lub czy kiedykolwiek.

Jest sens coś ruszać?

 

Działa - nie ruszaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na przeglądzie (a na zewnątrz 24*C wilgotność 50%) zmierzyli mi 7*C na wylocie.
Nie mam pojęcie kiedy był uzupełniany czynnik (auto mam 13 miesięcy, a  ma 5 lat) lub czy kiedykolwiek.
Jest sens coś ruszać?
Auto 3 letnie miało tak :
b61f79b9213dfad5e16100ab4094bb3d.jpg

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

A co jej bylo? ;]

Nic, prowadziłem szkolenia z tego zakresu i czasem się zdarzało że na placu nie było sprawnego auta lub sprawnego układu na którym można było zrobić pokaz ciśnień i obsługi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.