Jump to content

Nabijał ktoś już klime w tym sezonie?


cesarz
 Share

Recommended Posts

4 godziny temu, steyr napisał:

Ja pierwszy raz pojechałem klimę sprawdzić rok temu, 3 lata po zakupie auta [100kkm przejechane]. Kto wcześniej i kiedy sprawdzał to nie wiem, z 500g odzyskano 330g czynnika. Auto stary Fiat z 2004r, klima chłodzi bdb. Może za rok pojadę, jak będę nim jeszcze jeździł. Filtr kabinowy wymieniam co rok na wiosnę. Natomiast znajomy co ma Ford-a z 2009r, to jak nie wyciek na przewodach, to w tym sezonie rozszczelniła się chłodnica od klimatyzacji;]

Matizem pojechałem na serwis klimy rok temu, w 11 roku eksploatacji. Promocja była, chyba za 69,90. Pojechałem tak z ciekawości, bo nie było żadnych problemów z chłodzeniem. Coś tam ilościowo dobili, ale żadnej odczuwalnej różnicy w pracy klimy nie było. Chciałbym aby mi w nowej Dacii (z R-1234yf) tak dobrze chłodziło, jak w tym staruszku.

Edited by Wasylek
Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.04.2018 o 14:24, Prozaq napisał:

Zdrożał ,ale 3xkrotnie.;]Butla 20kg do końca marca kosztowała ~600zł,na przełomie marca/kwietnia już 1400zł ,a obecnie oscyluje w granicach 1800zł/20kg.

W związku z tym podejrzewam,że nabicie klimatyzacji będzie kosztowało od 300zł w górę.

raczej nie, w zeszłym roku przegląd ( w tym ozonowanie, uzupełnienie czynnika, nowy olej) to koszt 150 zł, w tym roku za to samo płaciłem 200 zl

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, steyr napisał:

Natomiast znajomy co ma Ford-a z 2009r, to jak nie wyciek na przewodach, to w tym sezonie rozszczelniła się chłodnica od klimatyzacji;]

to i tak mu długo wytrzymało. mnie w octavii z 2009 chłodnica się rozszczelniła jak auto miało 4 lata

Link to comment
Share on other sites

Jak ja się cieszę że w Stilo mam ten stary typ czynnika. Owszem po 10 latach muszę robić co roku, bo słabo chłodzi po zimie, ale przynajmniej taka usługa nie zabija ceną. W zeszłym roku płaciłem u "prywaciarza" za 160 zł za wszystko.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, twinsen napisał:

Jak ja się cieszę że w Stilo mam ten stary typ czynnika. Owszem po 10 latach muszę robić co roku, bo słabo chłodzi po zimie, ale przynajmniej taka usługa nie zabija ceną. W zeszłym roku płaciłem u "prywaciarza" za 160 zł za wszystko.

 

Ale te ceny co masz podane wyzej to sa wlasnie za ten czynnik, ktory Ty masz ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Byłem dzisiaj po 4,5 roku od ostatniego serwisu. 8]

Podrożało, to fakt. Podpięcie do maszyny 100 + 15 za każde 100g.

W tej cenie ozonowanie gratis.

O dziwo u mnie po tak długim czasie ubytek był 90 z 500g.

Zapłaciłem równe 100 :oki:

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, czachabrava napisał:

 

W tamtym roku płaciłem 90pln za nabicie, w tym roku wszedzie gdzie dzwonie wołają 280-300pln...

jak widać cena zalezy od miasta.

brat wczoraj napełniał astrę. weszło 600g, bo była sprężarka wymieniana, więc układ pusty. do tego ozonowanie i olej oczywiście, i za wszystko 200 zł

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, blue_ napisał:

jak widać cena zalezy od miasta.

brat wczoraj napełniał astrę. weszło 600g, bo była sprężarka wymieniana, więc układ pusty. do tego ozonowanie i olej oczywiście, i za wszystko 200 zł

Wiec po podwyzce cena jak najbardziej do zaakceptowania:ok:

W osciennym miasteczku znalazlem za 250 i 260pln. Wiec cos jest na rzeczy :)

Link to comment
Share on other sites

większość zostało napisane dodam od siebie prowadzenie serwisu klimatyzacji zaczyna być pracą podwyższonego ryzyka. niestety polak kombinuje i zamiast czynnika wali propan-butan czy CO2 :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Poniżej 75% napełnienia zaczyna się szybki spadek wydajności.

Godzinę temu, szyman napisał:

niestety polak kombinuje i zamiast czynnika wali propan-butan czy CO2 :facepalm:

Pakują do układu propan, jadą niby na dolewkę, a zakład nieświadomie wymienia to na czysty czynnik?

To trzeba być mendą :oslabiony:. A analizatory tanie nie są.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Orochimaru napisał:

Poniżej 75% napełnienia zaczyna się szybki spadek wydajności.

Pakują do układu propan, jadą niby na dolewkę, a zakład nieświadomie wymienia to na czysty czynnik?

To trzeba być mendą :oslabiony:. A analizatory tanie nie są.

To jedno po drugie jaki trzeba mieć iloraz inteligencji by napełniać układ propanem :facepalm: niech coś nie zagra i mamy kłopot :bbq:

Link to comment
Share on other sites

Dnia 13.04.2018 o 19:48, czachabrava napisał:

 

W tamtym roku płaciłem 90pln za nabicie, w tym roku wszedzie gdzie dzwonie wołają 280-300pln...

zastanów się raczej nad usunięciem usterki - bo jeśli co roku musisz nabijać klimę to masz niezły durszlak

Link to comment
Share on other sites

Dnia 12.04.2018 o 09:21, Oscar_ napisał:

 

@Keengoo czy możesz powiedzieć jak sytuacja ?? ;]

O ile pamietam to On tylko stary czynnik ogarnia a już ostatnio jak byłem jednym z aut to rozmawialiśmy o kwestiach rozliczania z czynników itd. Koszenie kasy pod przykrywka ekoterroryzmu 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Chorzyn napisał:

Koszenie kasy pod przykrywka ekoterroryzmu 

to nie jest przykrywka, tylko globalny problem. jak troche czynnika ucieknie z jednego auta, to nikt tego nie odczuje, ale ucieka z większości jeżdżących po świecie, to już wesoło nie jest.

bardzo dobrze, że się za to wzięli. tak samo powinni się wziąść za tych co im olej z silnika ucieka, itp

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 12.04.2018 o 09:21, Oscar_ napisał:

 

@Keengoo czy możesz powiedzieć jak sytuacja ?? ;]

z ceną czynnika się zgadza - podrożał strasznie, a do tego nie ma szans nabicia nieszczelnego, nawet w niewielkim stopniu układu - teraz rozliczać się trzeba z każdej ilości gazu z ochroną środowiska :/ 

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.04.2018 o 14:55, volf6 napisał:

Wiadomo skąd taka nagła i drastyczna podwyżka?

Czyżby powodem były proekologiczne działania wspaniałej UE:hmm:

Dokładnie tak. Drożeje, bo jest za mało "eko", ma za duży wskaźnik GWP itd. Dlatego zgodnie z dyrektywą unijną od 2105 roku redukuje się jego ilość wprowadzoną do obrotu na terenie UE.

A wygląda to w dużym skrócie tak: średnia zużycia wyliczona z lat 2009-2012 określona jako 100%.  W 2015r. limitem było to właśnie 100%. Na 16-17r. 93%,  18-20r. 63%, 21-23r. 45% aż do 21% "normy" w 2030 roku. Wzrost cen był przewidziany i spodziewany, wzrost szarej strefy chyba też ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, 4thelement napisał:

zastanów się raczej nad usunięciem usterki - bo jeśli co roku musisz nabijać klimę to masz niezły durszlak

Dla Twojej wiadomosci, kupilem drugie auto ktore mialo miec sprawna klime. Niestety nawet na AK mozna kupic auto, w ktorym co chwile wychodza jakies kwiatki. 

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, goofer007 napisał:

Drożeje, bo jest za mało "eko", ma za duży wskaźnik GWP itd. Dlatego zgodnie z dyrektywą unijną od 2105 roku redukuje się jego ilość wprowadzoną do obrotu na terenie UE.

sama redukcja R134a jest jeszcze ok, ale wmuszanie w jego miejsce 1234yf to nie jest ruch prokonsumencki. Mniej więcej taki sam manewr jak wycofanie klasycznych żarówek na rzecz świetlówek kompaktowych. Ogólny rozrachunek dla środowiska jest negatywny.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Keengoo napisał:

z ceną czynnika się zgadza - podrożał strasznie, a do tego nie ma szans nabicia nieszczelnego, nawet w niewielkim stopniu układu - teraz rozliczać się trzeba z każdej ilości gazu z ochroną środowiska :/ 

 

To ja wiem, już mówiłeś mi o tym. Pytam ile usługa ;)

Link to comment
Share on other sites

Zdrożał ,ale 3xkrotnie.;]Butla 20kg do końca marca kosztowała ~600zł,na przełomie marca/kwietnia już 1400zł ,a obecnie oscyluje w granicach 1800zł/20kg.

W związku z tym podejrzewam,że nabicie klimatyzacji będzie kosztowało od 300zł w górę.

 

A nie da się cichcem z USA sprowadzić?

Suva R134a Refrigerant/Freon - 30lb. Can - Factory Sealed https://www.amazon.com/dp/B00LBJBMKG/ref=cm_sw_r_cp_api_Omn1AbFXX3QGC

 

Jak miałem dawno temu samochód z niezbyt szczelnym A/C to sobie sam co jakiś czas nabijałem. Np. taki zestaw:

Arctic Freeze Ultra Synthetic Refrigerant 134a (Two 12 oz. cans) https://www.amazon.com/dp/B001810SHA/ref=cm_sw_r_cp_api_2on1Ab6V6EE4T

I ma się kilka lat spokoju.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, blue_ napisał:

chyba taniej Cię wyjdzie pojechać do innego województwa i zrobić to za pół ceny ;]

Byłbym ostrożny z tym "tanio". Jestem pewien, że sporo warsztatów obsługujących klimatyzację nawet jeszcze nie wie, że czynnik tak podrożał. Ja np zimą zrobię może jeden serwis klimatyzacji, ale we wrześniu zdarza się kilka aut obsłużyć i jeśli kończy mi się czynnik, to pod koniec lata kupuję butlę, bo przecież nie wyparuje. W tym roku dowiedziałem się w marcu, że tak poszło w górę i to całkiem przypadkiem, bo nie musiałem jeszcze nic kupować. W niektórych warsztatach mogą mieć jeszcze ponad 10 kg czynnika z tamtego roku, bo tak naprawdę dopiero teraz sezon się zaczyna. W pełni sezonu, jak już wszystkie serwisy zaopatrzą się w czynnik w nowej cenie, nikt nie będzie "za darmo" rozdawał.

Edited by kaczorek79
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, tommy__ napisał:

Robiłem serwis klimy w lipcu 2017 i następny serwis mam w lipcu 2018 więc jak zrobię to powiem ile zapłaciłem... ale w ASO do tej pory koszt to było zwykle 300-400 zł...

 

Dostałem dzisiaj maila od Toyoty - serwis klimy z nabiciem i filtrem kabinowym - €99.

Link to comment
Share on other sites

Tak, jak wcześniej pisałem, dochodzi ryzyko wpuszczenia czynnika w nieszczelny układ i późniejsze konsekwencje prawne. Ja obecnie robię tak, że z każdego auta najpierw ściągam czynnik (nie lecę od razu z automatu po całości), jeśli nie brakuje wiele, to ustawiam maszynę na automat i dalej robi swoje. Jednak, gdy braki są duże, to muszę po ściągnięciu zrobić szczegółową kontrolę szczelności, co czasami może trwać dwie godziny i niestety musi kosztować.

 

Eeeee, chciałem edytować, ale poszło w kolejny post.

Edited by kaczorek79
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Florydziak napisał:

A nie da się cichcem z USA sprowadzić?

Suva R134a Refrigerant/Freon - 30lb. Can - Factory Sealed https://www.amazon.com/dp/B00LBJBMKG/ref=cm_sw_r_cp_api_Omn1AbFXX3QGC

 

Jak miałem dawno temu samochód z niezbyt szczelnym A/C to sobie sam co jakiś czas nabijałem. Np. taki zestaw:

Arctic Freeze Ultra Synthetic Refrigerant 134a (Two 12 oz. cans) https://www.amazon.com/dp/B001810SHA/ref=cm_sw_r_cp_api_2on1Ab6V6EE4T

I ma się kilka lat spokoju.

 

I właśnie dlatego uważam, że USA to dziki zachód mający całą resztę świata w głębokiej przepustnicy... Hindusów, Brazylijczyków czy Chińczyków (choć tych już mniej) może nie być jeszcze stać na działanie nie podpadające pod gospodarkę szabrowniczą, ale w Rajó to was stać... A robicie z planety wychodek...

Link to comment
Share on other sites

Tak, jak wcześniej pisałem, dochodzi ryzyko wpuszczenia czynnika w nieszczelny układ i późniejsze konsekwencje prawne. Ja obecnie robię tak, że z każdego auta najpierw ściągam czynnik (nie lecę od razu z automatu po całości), jeśli nie brakuje wiele, to ustawiam maszynę na automat i dalej robi swoje. Jednak, gdy braki są duże, to muszę po ściągnięciu zrobić szczegółową kontrolę szczelności, co czasami może trwać dwie godziny i niestety musi kosztować.
 
Eeeee, chciałem edytować, ale poszło w kolejny post.
Jak wygląda papierkologia takiego przypadku? Musisz gdzieś zgłosić, że auto o takim nr rej. ma nieszczelności czy coś innego?

Wysłane z Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Tak, jak wcześniej pisałem, dochodzi ryzyko wpuszczenia czynnika w nieszczelny układ i późniejsze konsekwencje prawne.

dot. aut po 2007r. Ale tak jak piszesz skończyło się eldorado klimatyzacyjne i podłączanie maszyn za pięć dyszek :ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Byłbym ostrożny z tym "tanio". Jestem pewien, że sporo warsztatów obsługujących klimatyzację nawet jeszcze nie wie, że czynnik tak podrożał.

mam kumpla, który prowadzi warsztat. w grudniu mi mówił, że ceny pójdą mocno do góry i widze, że się nie mylił. czynnika też na zapas nie kupił, jednak cen nie ma tak wysokich, jak tutaj czytam.

pisałem wyżej: u mojego brata w astrze nabicie 600g + ozonowanie + olej do sprężarki = 200pln

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Mike_wwl napisał:

Jak wygląda papierkologia takiego przypadku? Musisz gdzieś zgłosić, że auto o takim nr rej. ma nieszczelności czy coś innego?

Wysłane z Tapatalka
 

Jest książka ewidencji gazów, w rubrykach wpisuje się: marka/model, nr rejestracyjny, ilość czynnika odzyskanego, ilość wpuszczonego, stan szczelności układu, uwagi. Raz w roku trzeba książkę odesłać do Urzędu Ochrony Warstwy Ozonowej i Klimatu. Na tej też podstawie jesteśmy rozliczani z ilości zakupionego czynnika r134a, natomiast sprzedawca czynnika może go sprzedać tylko warsztatom, które posiadają odpowiednie uprawnienia i tylko na fakturę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Jest książka ewidencji gazów, w rubrykach wpisuje się: marka/model, nr rejestracyjny, ilość czynnika odzyskanego, ilość wpuszczonego, stan szczelności układu, uwagi. Raz w roku trzeba książkę odesłać do Urzędu Ochrony Warstwy Ozonowej i Klimatu. Na tej też podstawie jesteśmy rozliczani z ilości zakupionego czynnika r134a, natomiast sprzedawca czynnika może go sprzedać tylko warsztatom, które posiadają odpowiednie uprawnienia i tylko na fakturę.

można uprościć i podpinać wydruk z maszyny 

Link to comment
Share on other sites

Jest książka ewidencji gazów, w rubrykach wpisuje się: marka/model, nr rejestracyjny, ilość czynnika odzyskanego, ilość wpuszczonego, stan szczelności układu, uwagi. Raz w roku trzeba książkę odesłać do Urzędu Ochrony Warstwy Ozonowej i Klimatu. Na tej też podstawie jesteśmy rozliczani z ilości zakupionego czynnika r134a, natomiast sprzedawca czynnika może go sprzedać tylko warsztatom, które posiadają odpowiednie uprawnienia i tylko na fakturę.
Dzięki za info.
Zaraz się okaże, że od cholery obcokrajowców serwisuje klimatyzacje w naszym kraju. Ewentualnie przyjechali nabić świeżo naprawioną klimatyzację...

Wysłane z Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, szyman napisał:

dot. aut po 2007r. Ale tak jak piszesz skończyło się eldorado klimatyzacyjne i podłączanie maszyn za pięć dyszek :ok:

tzn co, jak mam starsze auto to mnie nie dotyczą limity ubytków ect?

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, rostex napisał:

Są jeszcze nabijacze w stodołach których jakby rosnące ceny gazu nie dotyczyły.

będzie szara strefa i sprowadzanie czynnika z Ukrainy. Tylko jak wpadnie kontrola dowali kare odechce się kombinowania 

Link to comment
Share on other sites

będzie szara strefa i sprowadzanie czynnika z Ukrainy. Tylko jak wpadnie kontrola dowali kare odechce się kombinowania 
Albo w kwity będą wpisywać, że przyjechał 15 letni autobus z Ukrainy i....

Wysłane z Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mnie jest przede wszystkim szkoda (uczciwych) serwisantów.

 

Tym razem DuPont z Honeywell'em dali odpowiednio wysokie łapówki urzędnikom a największe kłopoty będą mieli ci najmniejsi.

 

Kombinacje na granicy prawa albo kolejne "zejście z marży" żeby tylko nie podnieść za bardzo cen.

 

I tak od słowa do słowa za chwilę "Krzysztofów_co_robią_za_150zł" już nie będzie, ale zostaną "Norauta" i inne duże firmy.

 

Z tym, że i tam zaraz nie będzie już ani tanio ani dobrze.

 

Znam takiego "Krzysztofa" i widzę jak się ten człowiek miota, stara, zasuwa za trzech, żeby tylko utrzymać się na powierzchni (bo jest uczciwy). Teraz dostanie kolejnego kopa w nagrodę.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.