Ksionc Napisano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 Czy ktos wie co to jest za blad ? czego dotyczy ? P0409 - <Nieznany kod błędu> (02) - Obecny Z gory dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 29 minut temu, Ksionc napisał: Czy ktos wie co to jest za blad ? czego dotyczy ? P0409 - <Nieznany kod błędu> (02) - Obecny P0409 - Nieprawidłowy sygnał zaworu wartość rzeczywista recyrkulacji gazu wydechowego (EGR) EGR do czyszczenia, zaślepienia lub wymiany kolektor też do czyszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 Tylko jak jest odczytywane polozenie zaworu EGR ? Jest pneumatyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 Przepływomierzem. Po otwarciu zaworu, spada ilość powietrza zasysanego przez silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 10 godzin temu, Orochimaru napisał: Przepływomierzem. Po otwarciu zaworu, spada ilość powietrza zasysanego przez silnik. Dziekuje za informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 Wiec tak: - EGR wyczyszczony (nie byl bardzo brudny) - kolektor dolotowy jest czarny wewnatrz, ale bez wiekszych skupisk sadzy - elektrozawor sterujacy EGR zmieniony - przeplywomierz zmieniony - czujnik, ktory jest w kolektorze tez zmieniony - wszystkie wezyki od pompy VAC sa nowe Blad EGR jest nadal i pokazuje niezmiennie 10.2% otwarcia Czyzby sterownik silnika....? Do otwarcia zaworu EGR za pomoca narzedzia trzeba uzyc dosyc duzej sily, nie wiem czy tak powinno byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 Do sprawdzenia jeszcze rurka łącząca kolektor wydechowy z egrem. Jeśli masz możliwość sterowania zaworem z poziomu programu diagnostycznego, to wymontuj zawór, zatkaj czymś metalowym otwór w kolektorze i odpal silnik, żeby wytworzyć podciśnienie w obwodzie sterowania. Teraz steruj zaworem i patrz, czy grzybek się rusza. Jeśli nie masz takiej możliwości, musisz zaopatrzyć się w wakuometr. Podłącz go w miejsce zaworu i podczas jazdy sprawdź, czy jest podciśnienie podczas jazdy spokojnej i czy zanika przy mocnym przyspieszaniu. Zawór też musisz sprawdzić, podając na niego wężykiem podciśnienie i po zagięciu wężyka grzybek powinien zostać w tym samym położeniu. Będzie to świadczyć o tym, że membrana egra nie jest uszkodzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Dnia 12.04.2018 o 21:16, Orochimaru napisał: Do sprawdzenia jeszcze ...... To wszystko bede sprawdzal za 6-8 miesiecy, gdy ponownie bede w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 10 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Odświeżam temat. Uszkodzony okazał się sterownik silnika. Po wymianie sterownika wszystko jest ok. Zasilanie na wtyczce elektrozaworu było, jednak jest zbyt małe natężenie do tego aby zadziałał elektrozawór. Nawet podłączając kontrolkę na sprawnym sterowniku, świeci bardzo jasno, natomiast na uszkodzonym też świeci, jednak zdecydowanie słabiej. Kupiłem komplet: sterownik, pętla immo i dwie pestki do kluczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.